אלקטריאון: הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית של משאית חשמלית בשוודיה

ערכה ניסוי במטרה להשלים אינטגרציה מלאה של המערכת על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטי החברה; השלב הבא: טעינה דינאמית של המשאית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד
 | 
telegram
(5)

חברת אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% אלקטריאון בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  העוסקת בפיתוח "כביש חכם", מדווחת על הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים בשוודיה. ההצלחה מובילה את החברה לשלב הבא שיתרחש במרץ - טעינה דינאמית של המשאית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד בחודש נובמבר 2019.

על פי הדיווח, החברה השלימה בהצלחה, ניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים בשוודיה. מטרת הניסוי הייתה השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בשוודיה על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטי החברה, לפני הפעלה דינאמית בכביש ציבורי בגוטלנד.

כעת מוכנה המערכת לשלב הבא שיתרחש במרץ - טעינה דינאמית של המשאית החשמלית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד בחודש נובמבר 2019. הכביש, המבוסס על טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית שפיתחה החברה, יהיה הראשון בעולם הטוען משאית ‏ואוטובוס חשמליים תוך כדי נסיעה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


המשאית החשמלית של החברה במהלך הניסוי, צילום: יח"צ

מה כלל הניסוי?
לצורך הניסוי הקימה החברה מתקן ניסויים ליד שטוקהולם, בשטחה של חברת NCC, שותפה של אלקטריאון בפרויקט ההדגמה בגוטלנד. האינטגרציה בניסוי שנערך, כללה שילוב מלא של חמישה מקלטים בגחון המשאית, המצוידת בסוללה, טריילר (נגרר) במשקל 40 טון, התקנה של סלילי כביש על גבי כיבוש ניסויי שנבנה לצורך הבדיקות, יחידת ניהול הכביש שהוצבה בצידיו, ויחידת שליטה המבוססת רשת סלולאר שביכולתה לשלוט באופן מלא על כל המערכת.

הניסוי נערך בתנאי מזג אוויר חורפיים המאפיינים את החורף בשוודיה, כשהטמפרטורה הייתה בסביבות האפס מעלות. המערכת נשלטה מרחוק באופן מלא מרחוק מקרון השליטה של החברה באתר.

במסגרת הניסוי, נמצא כי יחידת השליטה תקשרה עם כל יחידות המערכת דרך ערוץ סלולר, המאפשרת שליטה בכל פרמטר במשאית; הפעלה וכיבוי של מקלטים, ניטור ההספק המועבר לסוללה (מתח וזרם), ניטור הטמפרטורה וזמן ההפעלה.

בחברה מציינים כי ניתן לקבל חיווי על כמות האנרגיה המועברת בסלילים בכביש, לנטר את הטמפרטורות ביחידות הניהול בצדי הכביש ולצפות ביעילות וזרימת האנרגיה הכללית למשאית בזמן אמת. החיווי מאפשר למפעיל הכביש את היכולת לחייב כל כלי רכב הנוסע על הכביש לנסוע בביטחון על ידי ניהול העומסים והשליטה באופן מדויק.

טעינה ראשונית של 65 קילו וואט
על פי החברה, המערכת פעלה בהתאם לתכנון, כשכל מקלט נבדק בתחילה לבד מול סוללת המשאית והעביר על פי הדרישה 20 קילו וואט. 3 מקלטים יחדיו העבירו 60 קילו וואט, ו-4 מקלטים העבירו אנרגיה של 65 קילו וואט. זאת לאור מגבלת קצב הטעינה של הסוללה במשאית, אשר אינה מאפשרת מעבר אנרגיה מעבר ל-65 קילו וואט.

במהלך החודשים הקרובים מגבלה זו תוסר, כך שתתאפשר טעינת הסוללה באנרגיה של מעל 120 קילו וואט. כלומר, שימוש ב-5 מקלטים המעבירים 25 קילו וואט כל אחד, כך שהחברה תעמוד ביעד ההספק שהציבה לעצמה.

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "תוצאות הניסוי שבוצע כעת בשוודיה הינן הישג יוצא דופן בדרכה של אלקטריאון להגשמת יעדי החברה בפרויקט הראשון בגוטלנד. המערכת פועלת על פי התכנון ומטעינה את סוללת המשאית בצורה אלחוטית וכעת אנו נערכים לעמידה ביעד הבא כבר בחודש מרץ הקרוב והוא ביצוע נסיעת מבחן ראשונה למשאית בכביש ציבורי בגוטלנד. אנו נרגשים לראות את הטכנולוגיה פועלת מחוץ לישראל וכן נרגשים לראות את העניין הרב שהמערכת של אלקטריאון מייצרת בעולם. אנו גאים לראות כיצד טכנולוגית הכביש החשמלי שלנו משתלבת במהפכת חשמול התחבורה העולמית. בקרוב נתחיל בפריסת התשתית גם בתל אביב".

בחודש שעבר דיווחה החברה, על הצלחת מערכת החברה במבדקי EMC (תאימות אלקטרומגנטית), ו-EMF (שדות אלקטרומגנטים). המבדקים הינם תנאי הכרחי להפעלת המערכת במסגרת פרויקט ההדגמה בשוודיה ובתל אביב.

לפני כחודשיים דיווחה החברה על חתימת מזכר הבנות עם EnBW חברת חשמל גרמנית, במסגרתו, EnBW תרכוש שלושה פרויקטים, כאשר ההתקנה הפיזית הראשונה צפויה בתחילת 2021. לא דווח על סכומים כלשהם.

שבועיים קודם לכן דיווחה החברה על הטמנה מוצלחת של סלילים במקטע באורך 50 מטרים בשוודיה. בעקבות זאת, שילמה ממשלת שוודיה לחברה 8.3 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מקבלים סרטן מיידית
    מקסוול 19/02/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יתן להם לפרוס כאלה משדרים מסרטנים בכביש? בדיחה עצובה.
    סגור
  • 2.
    מה הנצילות האנרגטית של המערכת ?
    יוסי 17/02/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לבצע טעינה מרחוק זה לא בעייה. הבעייה שהטעינה תהיה יעילה אנרגטית. רוב הסיכויים שאם לא צויינה הנצילות אז היא לא גבוהה, ולכן המערכת לא תהיה כלכלית גם כשתושלם.
    סגור
  • 87%
    מרדכי 18/02/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם דיווחו על 87%
    סגור
  • חחח (ל"ת)
    ביבי 19/02/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    המניה הכי מנופחת בבורסה הישראלית
    אלקטריאון זבל 17/02/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ראו הוזהרתם
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות