איתמר צומחת בהכנסות, אבל עדיין מפסידה

ההפסד הנקי עמד על 1 מיליון דולר - 9 סנט למניה; החברה הכתה את צפי האנליסטים בהכנסות ל-9.8 מיליון דולר
 | 
telegram

חברת {איתמר} מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, מדווחת על צמיחה של 48% בהכנסות והפסד של 1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בהכנסות והן בשורה התחתונה.

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 גדלו ב-48% ל-9.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בדומה לצפי אותו פרסמה החברה לפני כחודשיים. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ובאירופה.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר (3 סנט למניה), בהשוואה ל-200 אלף דולר (4 סנט למנייה) ברבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה הכתה את צפי האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הצפי היה להכנסות של 9.67 מיליון דולר על הפסד של 5 סנט למניה. יש לציין כי הצפי מבוסס על שלושה אנליסטים בלבד.

נכון לסוף הרבעון הרביעי, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 15.1 מיליון דולר. לסכום זה נוספו כ-35.5 מיליון דולר מההנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב בחודש פברואר 2020 (לאחר מועד המאזן).

שיפור ברווחיות הגולמית, כנגד עליה בהוצאות התפעול
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 גדל ל-7.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 עלה ל-78.3%, בהשוואה ל-77.4% ברבעון המקביל ב-2018.

ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 עמד על 0.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 1.9 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות חדשות. כמו גם, רישום למסחר של תעודות הפיקדון האמריקאיות ((ADSs ב-NASDAQ בארה"ב בחודש פברואר 2019. גידול זה קוזז בחלקו על ידי הגידול בהכנסות.

תחזית הכנסות ל-2020
החברה שבה ומאשררת את תחזית ההכנסות לשנת 2020 בטווח של בין 39.5 ל-42.0 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 26%-35% בהשוואה להכנסות ב-2019. 

נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק: "2019 הייתה שנת שינוי לאיתמר מדיקל, עם דגש על הכנסות שיא שנתיות, שיתופי פעולה עסקיים חשובים והשקות מוצרים חדשים וחדשניים. אנו מאפשרים למטופלים גישה רחבה לאבחון דום נשימה בשינה על ידי יצירת אימוץ רחב של טכנולוגיית ה-WatchPAT שלנו. ההשקות המוצלחות של WatchPAT 300 ו-WatchPAT ONE ושיתוף הפעולה האחרון עם SoClean, אשר יאפשר לנו לחדור לשוק השיווק הישיר לצרכן ((Direct to Consumer ב-2020, יחד עם ההוכחות הקליניות של דיוק והשימוש של ה-WatchPAT, הם דוגמאות לעמידה מוצלחת במטרה זו".

"אנו מתכוונים להמשיך ולהגדיל  את הנתח שלנו  בשוק בדיקות השינה הביתיות באמצעות הגדלת פעילויות מכירה ושיווק, שיתופי הפעולה העסקיים האחרונים ומחויבות נמשכת לייצר חדשנות. אנו מאמינים כי ההון שגייסנו בהנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב יספק לנו מספיק נזילות וגמישות על מנת ליישם את המטרות האסטרטגיות שלנו, עם דגש על יצירת ערך ללקוחות, למטופלים ולבעלי המניות".

החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות
יש לציין כי איתמר מדיקל אמנם הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה. 


* ההכנסות בשנת 2020E, על בסיס תחזיות הנהלת החברה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות