
איך משפיעה הקורונה על מחירי הדירות?
ההשלכות של הקורונה עלולות להוביל לעליות מחירים. סיבה ראשונה – סגר על השטחים. אין לנו פועלים סינים, ועכשיו במידה ויהיה סגר על השטחים – לא יהיו כמעט פועלים – מדובר על דחייה בהשלמה של רבבות דירות. מדובר על הקטנת מלאי הדירות, מדובר על הקטנת היצע הדירות באופן משמעותי, תלוי כמובן במשך הסגר.
מול ההיצע שקטן, יכול להיות שהביקוש ייגדל. קודם כל יש ביקוש קשיח בשוק הדירות – זה לא חדש. 50 אלף דירות נדרשות מדי שנה, אם לא מספקים אותם, הביקוש עולה על ההיצע – המחירים עולים.
מה שהקורנה יכולה לעשות הוא לייצר ביקושים נוספים של משקיעים בנדל"ן - ברגע שהבורסה נופלת ואנשים מממשים, יש להם כספים שחלקם יופנו לשוק הדירות למגורים. כלומר הביקושים צפויים לעלות, ויש לנו דוגמא מהמשבר הקודם.
במשבר הכלכלי של 2008 משקיעים ברחו מהבורסה - ועברו לנדל"ן, ובתגובה - מחירי הנדל"ן האמירו בצורה משמעותית. הסיבות האלו הן סיבות משמעותיות שמבטאות בשורה התחתונה עודף ביקושים וצפי לעליות מחירים. אבל....
- נאות שמיר, יבנה - היצע גדול של מוכרים, ירידות מחירים של כ-5%
- מחירי הדירות במודיעין בירידה חדה - הנה הסיבה
הסביבה הכלכלית היום שונה. בין 2001-2008 הבורסה עלתה ב-400% כאשר במקביל מחירי הנדל"ן עלו ריאלית בשיעור נמוך. לעומת זאת, כיום אנחנו אחרי תקופה של עליות משמעותיות בנדל"ן והמחירים גבוהים יותר משמעותית ביחס לשנת 2008. כלומר, עלייה במכאן היא ממש לא טריוויאלית.
כמו כן, כשיש משבר כלכלי - אין כסף, יש פיטורים, יש חששות גדולים, אנשים פחות קונים דירות. כלומר, משבר באופן כללי יותר וגורם לביקוש קטן יותר. ואז דווקא ייתכן שיהיו ירידות מחירים. אז אלו נתוני הבסיס, כל אחד יכול להעריך איזה גורמים חזקים יותר ומשפיעים יותר. לפחות בהסתמך על המשברים הקודמים ועל מצבו של שוק הנדל"ן, לנו נראה שהתקווה לירידת מחירים משמעותיות, לא תתממש, אולי להיפך.
קראו עוד בביזפורטל: אפקט הקורונה בענף הבנייה: דירות לא יימסרו בזמן, המחירים יעלו "תוך חודש הממשלה כבר תדע לצאת מהמשבר בשוק הנדל"ן"
- מה המוסדיים יודעים שאנחנו לא?
- ההשקעה הכי טובה בעשור האחרון - דירה להשקעה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 59.חי 13/06/2020 13:42הגב לתגובה זובסיבות בעד עלית מחירים האדון שכח לומר שהמעבר משוק ההון ב2008 להשקעות נדלן נבע מהורדת הריבית לאפס.
- 58.רק לונג השורט מפסיד (ל"ת)שלום 23/05/2020 22:15הגב לתגובה זו
- 57.צחי הנגבי 23/05/2020 22:15הגב לתגובה זוהשוק יעלה . ימותו הקנאים
- מה קורה אבי (ל"ת)צחי 14/06/2020 17:43הגב לתגובה זו
- 56.השורטסטים טיפשים ולוזרים (ל"ת)צחי הנגבי 23/05/2020 22:15הגב לתגובה זו
- 55.הבורסה לא נופלת ולא תיפול. (ל"ת)מנחם 23/05/2020 22:14הגב לתגובה זו
- 54.בתיה 18/05/2020 00:46הגב לתגובה זואם יורידו את המס על דירה שניה זה יאפשר למשקיעים לקנות דירות בארץ ולא בחול וכך הקבלנים יוכלו למכור את מלאי הדירות וכך יוזרמו לשוק הרבה דירות להשכרה.
- 53.אין תיירים 29/04/2020 18:45הגב לתגובה זואין תיירים ועם קורונה בחורף משקיעים מוכרים או משכירים בשוק החופשי וגורמים לירידה במחירים
- 52.אי שם 26/04/2020 06:07הגב לתגובה זוכל הזוגות שיתגרשו אחרי חודש בידוד בקורונה ? הביקוש הולך לעלות וככה המחירים
- 51.רפאל 21/04/2020 09:00הגב לתגובה זובמיליון שקל יהיה אפשר לקבל בעתיד בפריפריה 4 דירות...
- 50.שרון 17/04/2020 00:16הגב לתגובה זוויושבים על הגדר מי שכבר קנה למגורים ימשיך לגור בדירה שלו ולשלם משכנתא אם השכיל לחסוך כסף בצד למקרה חירום מקסימום יפתח קרן השתלמות חסכונות וכו זה יספיק לו לפחות לשנתיים תשלומים מי שקנה להשכרה יוריד טיפונת במחיר ולא יפסיד יותר מידי כי אנשים לא יגורו ברחוב במדינת היהודים מצד שני, אם המחיר יירד בחדות את מי זה ישרת בדיוק? נכון מאוד, מי שיש לו כסף בצד יעדיף לרוץ ולקנות מאשר לשכור דירה במחיר שבד"כ יותר גבוה מהמשכנתא
- 49.יוסף - צור באחר עלית 16/04/2020 08:20הגב לתגובה זולא נגעה ב air bnb צעירים שיחזרו להורים ויוותרו על דירה משרדים שיעלמו מהשוק כי חלק מהחברות יצמצמו פעילות או יעלמו מעבר לעבודה מהבית נדלן של מסעדות ואולמות אחרים שלא יוכלו להתקיים לחץ הסטרי של הבנקים על הלווים דיפולט של משקיעים שיאבדו שוכרים וזה רק חלק קטן מההשפעות על השוק שלא תוארו בכתבה
- 48.זיזו 12/04/2020 10:25הגב לתגובה זוהרבה ממשוכנים לא יוכלו לעמוד בהתחיבויות והבנקים יןציאו דירות לשוק המחירים ירדו כי יהיה זה בכל מחיר. לטווי ארוך יחזרו עליות לטווח קצר ירדו משמעותית. והכי חשוב שהמדינה תרסן את הבנקים.
- 47.Tin 11/04/2020 14:42הגב לתגובה זוהממשלה חייבת להטיל מס ענק על דירה שניה כדי שלא יהיה שווה למשקיעים להחזיק אותה.
- 46.אני 11/04/2020 14:37הגב לתגובה זואלפי משפחות של מובטלים חדשים לא יעמדו בהחזרי המשכנתא. הצפת בתים מעוקלים=ירידה משמעותית
- 45.אני 11/04/2020 14:34הגב לתגובה זואם המצב ימשך,אלפים שהתחייבו במשכנתא גבוהה לא יעמדו בהחזרים ולא מעט דירות יצאו לשוק בכנוס נכסים. תרחיש הגורם לירידה משמעותית במחירי הדירות למגורים.
- 44.או שכן יעלו או שלא יעלו בטח שאולי יעלו או יירדו (ל"ת)hguy 09/04/2020 15:07הגב לתגובה זו
- 43.זו רק דעתי 08/04/2020 09:00הגב לתגובה זוב2008 מחרי הדירות קרסו לתחתית לדעתי מי שירצה להשקיע אז להמתין לאחר הקורונה עדין להמתין לירידה משמעותית וברגע הנכון לרכוש כי בישראל הזיכרון קצר לאחר מכן הדירות שוב יזנקו
- מחירי הדירות הוכפלו ב-2008 ילד.. (ל"ת)שרון 17/04/2020 00:06הגב לתגובה זו
- 42.pr 07/04/2020 17:24הגב לתגובה זוכנראה שהכתב לא למד בשום קורס כלכלי. כשיש פיטורים והאטה כלכלית, אין ביקושים ומחירי הדירות ירדו גם אם הקבלנים יאטו או יפסיקו לבנות. אף אחד לא קונה כשיש אי-ודאות גם למי שיש כסף. כרגע יש כ- 120,000 דירות בתהליך בניה וזה מספק זמן רב דירות לשוק
- 41.אני 26/03/2020 11:50הגב לתגובה זוכנראה שכותב המאמר כרגע נחת ממאדים.
- 40.אחד שיודע 23/03/2020 18:41הגב לתגובה זוחייב לבקר באיטליה ולהסביר להם את ההיגיון שככל שהמדינה במצוקה, הכלכלה משותקת, לאנשים אין כסף לאוכל. מחירי הנדלן עולים כי אנשים מפסיקים להסתמך על הבורסה (שהיא היא השוק הכי משוכלל בעולם). לא ברור איך כותב כזה מתפרנס מכתבות. בושה ביזפורטל.
- 39.ביטול מס רכישה 23/03/2020 10:40הגב לתגובה זוביטול מס רכישה לכל הדירות, ללא קשר לדירה ראשונה שניה ... מחיר הדירה מייד
- יוסף 28/07/2020 00:20הגב לתגובה זוביטול מס רכישה יוביל לכך שמשקיעים עם כסף יקנו יותר דירות, ואז ישארו פחות דירות למי שיש כס, והמחירים יעלו
- 38.משכותי 22/03/2020 03:51הגב לתגובה זולא ניראה לי שבקרוב מישהו חושב לעבור לגור עם סבתא שלו...משנות ה90 היו כאן מלחמות איומים משברים,כולל 2008 ומחירי הדירות רק עלו..אז אל תשלו את האנשים.מי שצריך לרכוש בית שיקנה ..תפסיקו לזרוק כסף על שכירות.
- 37.נוטה יותר לכיוון משבר 2003 - מיתון וקריסה של חב בנייה (ל"ת)יאקי 21/03/2020 18:25הגב לתגובה זו
- 36.טלי 21/03/2020 10:41הגב לתגובה זוהדירות ייחתכו. אנשים לא יקנו דירות
- שרון 17/04/2020 00:07הגב לתגובה זונראה לך שמישהו ימכור בהפסד?
- יאיר 09/06/2020 12:01תישאר עם הדירה שלך .שתיהיה שווה בשוק הרבה פחות...אתה יכול לשלם את המשכנתא בראש שקט..מה זה משנה לך?
- 35.יעקב 18/03/2020 11:50הגב לתגובה זומחירי הדירות ירדו בזמן הקר
- 34.ברבור שחור 16/03/2020 11:27הגב לתגובה זואיך שלא תסתכלו על זה, כנראה מחירי הנדל"ן ירדו. בתרחיש ה"אופטימי" "רק" מאות נפטרים (מאות דירות משתחררות לשוק) במחיר של סגר כבד והאטה כלכלית חריפה שתגביל יכולת קניה. בתרחיש הפסימי אלפי מתים...
- צופה פני עתיד 31/03/2020 12:22הגב לתגובה זוידוע שהעניים יותר ימותו.ישארו החזקים כלכלית והם בממוצע יוכלו לקנות ולשלם על דירות שמחירן יעלה. ככה זה ,טמבלון, כשמערבים אינטרסים עם מסקנות מוטות.
- 33.אחרי משבר 2008 מחירי הדירות עלו...לכן אי אפשר לדעת.... (ל"ת)אחרי 2008 15/03/2020 02:59הגב לתגובה זו
- אני 26/03/2020 11:54הגב לתגובה זולהשוות את המשבר2008 למשבר בריאותי עולמי עם כלכלות קורסות ומובטלים רבים שכל דאגותיהם יהיה להשיג אוכל.אין ספק שהעולם אחרי קורונה יהיה עולם שונה וידידותי יותר לבני האנוש.
- שרון 17/04/2020 00:09אלא אם כן גם אותך יפטרו ודירות בכלל לא יעניינו אותך ... תחשוב לפני שאתה כותב
- המחירים עלו בישראל, כי כאן לא היה משבר (ל"ת)ברבור שחור 16/03/2020 11:28הגב לתגובה זו
- 32.כמובן שעכשיו הדירות יעלו ובענק (ל"ת)שי 13/03/2020 15:22הגב לתגובה זו
- ממש (ל"ת)אמיר 01/04/2020 03:58הגב לתגובה זו
- 31.כלכלן 13/03/2020 07:21הגב לתגובה זוהמלאי בשוק מספיק לספק את הביקושים ואף יותר. הביקושים הוא מצד אלא שגרים בשכירות אצל אלו שקנו דירות להשקעה שמחירם התנפח לבלון לפני פיצוץ. משבר כלכלי ומיתון יביאו לאבטלה וירידה בהכנסות של רבים שיאלצו למכור בהפסד את הבתים שקנו בגלל שלקחו משכנתאות . מחירי הנדל"ן עומדים לחזור לרמה של 2008. כלומר חצי משווים כיום.
- י 01/05/2020 06:05הגב לתגובה זומונחים בחדות במצב של מיתון.אצלינו יסבירו המומחים יש ילודה חיובית בלי עין הרע ועד כאן הם צודקים. העניין הוא הבירוקרטיה האיומה שמשתקת את התחום הנדלן,נסו לקבל היתר בניה לבית או בנין ותבינו על מה מדובר,זה לכשעצמו מזניק את המחיר לשמיים,תוסיפו את ההגנה של בן ישראל על הבנקים שחלילה לא יתרסק השוק והם יפסידו קצת כסף במכירת הנכס.בקיצור תבנו על ירידות נקודתיות ולא על מפולת.
- 30.מרסלו 12/03/2020 21:46הגב לתגובה זולא בטוח שלקנות דירה בעת הזאת זה הדבר הנכון אך אם כבר.. הנה המלצותי: נווה שאנן, ת"א, רמלה והעיר החדשה חריש (למרות שכ"ד הנמוך בתקופה הזו אך הסיכוי לרווח הול עתידי גדול מאוד! ואם חו"ל זאת אופציה, ספרד בהחלט היא ה"אופציה" אפשרויות השקעה מעולות בעיר ולנסיה ואזורי פריפריה של ברצלונה.
- 29.לוי 12/03/2020 14:24הגב לתגובה זועוד מוקדם מדי לנחש אבל בשביל שמחירי הדירות ירדו צריך מיתון ארוך עקב אבטלה גדולה ופחד מלבזבז כסף אז נמתין וניראה
- 28.המשקיעים מזהים את קריית חיים מערבית דרות דגניה (ל"ת)מיכאל 12/03/2020 02:53הגב לתגובה זו
- אליעד 13/03/2020 07:23הגב לתגובה זונראה לי שאתה מת להיפטר מדירה שקנית שם..תתכונן להפסיד הרבה כסף על העסקה הלא מוצלחת הזאת. המחירים לפני צניחה.
- 27.דירה=קורת גג 11/03/2020 20:59הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- דירה =יקר מידי=קריסה=פשיטת רגל (ל"ת)א 01/05/2020 15:30הגב לתגובה זו
- 26.גם שקטסטרופה כלכלית בדרך הנדל"ן תמיד עולה...... (ל"ת)אדם 11/03/2020 18:27הגב לתגובה זו
- סבא שלך 13/03/2020 07:26הגב לתגובה זונער הייתי וגם זקנתי ותמיד משבר כלכלי ומיתון הביא לצניחה דרסטית במחירי דיור. אדם נכדי, על תתן לאינטרסנטים בשוק הנדל"ן להכניס לך שטויות כאלה לראש שמחירי הדיור רק עולים..המציאות מוכיחה את ההיפך. סבא האוהב.
- שרון 17/04/2020 00:10אחרי אסונות הכלכלה רק עולה ובמיוחד אחרי מלחמות
- 25.ליאת 11/03/2020 12:48הגב לתגובה זוקודם כל יש כבר היצע מטורף והרבה דירות על המדף. ההיצע יוגדל, הביקוש ירד (אנשים מפסידים בבורסה, או מפחדים על מקום העבודה שלהם). מלא דירות של איירביאנבי חוזרות לשוק השכירות (ומשקיעים ממונפים אוכלים אותה עכשיו בגדול). עניין של כמה חודשים, מיתון ככל הנראה, ובמיתון כמו במיתון (מאז ומתמיד) - מחירי הדירות יורדים. כאן, קרוב לודאי שיתרסקו (יש להם המווווון לאן לרדת). בקיצור, הנה זה הגיע. צר לי על אילו שחשבו שהם עושים את עסקת חייהם. אבל השוק בגדול, מרוויח מהסיפור. לפחות כאן.
- שרון 17/04/2020 00:11הגב לתגובה זולגור שם בחינם בתמורה לכיסוי ארנונה ומיסים בלבד אף אחד לא ימכור בהפסד
- 24.אמיר 11/03/2020 12:30הגב לתגובה זועם הקורונה זה מוות בטוח לשוק הזה. קבלנים יהיו חייבים להוריד מחירים כדי לעמוד בתזרים, אחריהם שוק דירות יד שניה יורידו. ני שלא יוריד מעט היום, מחר יאלץ להוריד הרבה יותר.
- 23.ניתוח ברמה כל כך נמוכה. פשוט בדיחה (ל"ת)חן 11/03/2020 11:59הגב לתגובה זו
- 22.מנתח מתחיל 11/03/2020 09:56הגב לתגובה זוענפים שלמיםבמשק משותקים, ענףהתעופה תיירותאירועים גם כל המסעדנות והאוכל נפגעו . אנשיםיפוטרו, אז בוודאי תהיה ירידה .
- 21.צריך להוסיף למשוואה גם דירות AIRBNB שחוזרות לשוק (ל"ת)צבי ישראל 11/03/2020 09:54הגב לתגובה זו
- 20.גאון, או שיעחה או שירד (ל"ת)כל אחד 11/03/2020 06:28הגב לתגובה זו
- 19.בתקופה של משבר ופיטורים רק מטורף יתחייב על משכנתא (ל"ת)שאול 11/03/2020 04:41הגב לתגובה זו
- 18.יוסי 10/03/2020 22:20הגב לתגובה זומה שירסק את מחירי הדירות להשכרה, ובעקבותיהם גם את מחירי הדירות לקניה.
- 17.2008 10/03/2020 22:01הגב לתגובה זומסכים עם הראיון , מחירי הדירות לא יכולים לרדת הם יעלו
- אתה טועה 17/03/2020 17:05הגב לתגובה זומחירי הדירות התחילו לעלות בשנת 2008 בגלל שסטלני פישר התחיל ח וריד את הריבית כלפי 0. היום גם עמך הריבית קרובה ל 0.
- 16.המתים יזרקו מלא דירות לשוק והמחירים ירדו (ל"ת)אחד 10/03/2020 21:40הגב לתגובה זו
- קבלנוביץ 11/03/2020 09:57הגב לתגובה זוחח
- אמא שלך עוד לא זרקה אותך מהבית??? (ל"ת)שאלה 11/03/2020 08:52הגב לתגובה זו
- 15.דני צור 10/03/2020 20:16הגב לתגובה זובמקום ללכת על בטוח ולומר שיש יותר מתרחיש אחד, הכותב החליט לשרת ,כרגיל, את ארגון הקבלנים ולנבא שתהיה עליית מחירים. מה שצפוי זה גל של פשיטות רגל שאז המפוטרים נשארים בלי כלום. בוודאי לא עם כסף לקניית דירה. ההיפך עם בעיה קשה לשלם משכנתא. תסריט הסב-פריים בסגנון ישראל הוא לצערי מאד ריאלי.
- 14.מדווח מהשטח. 10/03/2020 20:02הגב לתגובה זומנסיון אישי. מוכרים שהציעו דירה למכירה לפני שנה, עדיין מחכים לקונה. לא אחד ולא שניים. אנשים מטלפנים, מגלים עניין, (לכאורה בלבד*), אבל תכל'ס- קשה מאוד לסגור עיסקאות נדלן. ברור לחלוטין שהמחירים יורדים . באופן מתון אבל בטוח. מתווכים מספרים שהשוק "אש", אבל זו חארטה. היום כדאי להמתין.
- 13.קויוטי 10/03/2020 19:03הגב לתגובה זובדיוק כפי ששוק ההון הנפוח מתחיל להוציא את האויר מהבלון. אנחנו נכנסים למיתון, עסקים יפגעו מה שיוביל לעשרות אלפי מפוטרים - שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא ואז תהיה הצפה של דירות למכירה, רק שלא יהיה מי שיקנה או שירצה לקנות (כי מחר יהיה זול יותר). בשנת 2008 שוק הנדלן היה בנקודה הכי נמוכה שלו (ירד 25% במשך 10 שנים), בעקבות המשבר, הריבית ירדה לאפס וזו הסיבה היחידה שמחירי הנדלן התחילו לעלות. שום סיבה אחרת. כיום המצב שונה לגמרי. הנדלן הוא במחירי בועה שכמותה עוד לא נראה (בארץ ובעולם). והסוף לצערי דיי ברור וידוע.
- יוסף 28/07/2020 00:26הגב לתגובה זוכך בחשבון גם שהמדינה הפסיקה שלחרר קרקעות, מה שהוביל לירידה קיצונית בהיצע
- 12.אנונימי 10/03/2020 18:39הגב לתגובה זווווווו
- 11.קריית חיים מערבית השבחה עתידית טובה דגני טורמן התחדשות עירונית (ל"ת)בני 10/03/2020 18:37הגב לתגובה זו
- למה אתה תמיד מפמפם את קרית חיים המערבית? (ל"ת)אני 10/03/2020 20:11הגב לתגובה זו
- כי זה חור (ל"ת)יוסי 11/03/2020 13:41
- 10.אברהם 10/03/2020 18:25הגב לתגובה זולדעתי הביקוש יירד בהתמדה פיטורים ברקע חוסר פעילות המשק אנשים יפחדו להתחייב הדירות יירדו
- 9.אנונימי 10/03/2020 18:14הגב לתגובה זומיתון אבטלה אנשים התחייבו למשכנתאות בלי שום פרופורציה לא יוכלו לעמוד בהחזרים . קבלנים יפשטו רגל כי אין עובדים ואין חומרי גלם ואז יצטרכו להוריד מחירים . תהיו חזקים.
- 8.בדיוק. להסית (ל"ת)שושו 10/03/2020 17:51הגב לתגובה זו
- 7.מורה נבוכים 10/03/2020 17:37הגב לתגובה זוב 2008 רכישת דירה, הניבה תשואה של 5% ומעלה. ב 2008 המשבר התבסס על קריסת הנדלן בעולם. המחירים היו זולים בטירוף. אז הריביות ירדו לרמה שלא הורגלנו אליה, וזה נתן דחיפה לקחת הלוואות כמעט בלי ריבית. כיום אנחנו רגילים לתשואות ריבית כאלו. אז מס הרכישה עמד על מקסימום 5% ופטור על השכרת דירות. היום זה מגיע ל 10% וקנסות על דירה שלישית ומעלה. בכלל אין ספק, שמשבר כלכלי יביא למשבר בשוק הנדלן.
- 6.נביא 10/03/2020 17:37הגב לתגובה זוהמאמר הזה אומר או שיעלה או שמצד שני ירד, מה שבטוח אולי... אם אין דברי טעם לחדש אולי עדיף לא לכתוב
- 5.מתעניין 10/03/2020 17:30הגב לתגובה זוניתוח מעולה ונראה כאילו : "אז אלו נתוני הבסיס, כל אחד יכול להעריך איזה גורמים חזקים יותר ומשפיעים יותר". צודק : כל אחד יכול להעריך.......
- 4.אחד 10/03/2020 17:24הגב לתגובה זואם יהיה כסף אנשים לא ימכרו בתים, אם אנשים יתרסקו יהיה לחץ מכירות והמחירים יחתכו גם בחצי והבנקים יאכלו לקרדה ותהיה פה קטסטרופה מטורפת
- 3.המחירים לא ירדו ב2008-9. נדלן זה הדבר הבטוח (ל"ת)שמוליק 10/03/2020 17:10הגב לתגובה זו
- המוות בטוח או הקורנה (ל"ת)יניב 30/03/2020 04:36הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 10/03/2020 17:04הגב לתגובה זומשבר הקורונה הולך להיות הרבה יותר גדול ממה שהיה ב2008 ולבנקים את היכולת להוריד ריבית (מה שגרם לעליות מחירים ב2008) כי היא כבר 0.25 לאן ירדו
- משקיע 18/06/2020 00:01הגב לתגובה זולפעמים עובדים ככ קשה שאין זמן לחשוב על השקעות.בזכות הקורונה סוף סוף רכשתי 2 דירות במחירים מעולים.אחד לבן אחד לבת
- טפשוני 15/03/2020 01:33הגב לתגובה זומי שבמשחק כרגע אלה משקיעים שמשכו מיליארדים מהבורסה בגלל המצב הכלכלי בעולם, וכרגע יש להם מיליונים נזילים והם צריכים אפיק להשקעה. נדל"ן כרגע הוא האפיק הכי בטוח. ברור שאדם שחי על משכורת, טובה ככל שתהיה, ללא הון עצמי משמעותי, לא ייכנס עכשיו להרפתקה נדלנ"ית, כרגע זה למקצוענים ולמשקיעים רציניים בלבד.
- מיקצוענים משקיעים כרגע על חברות שקרסו. (ל"ת)מקצוענים משקיעים 30/03/2020 04:37
- ארז 12/03/2020 15:13הגב לתגובה זובשקט :) חוץ מזה שהמשבר פוגע בעיקר בתיירות,תעופה,מסעדות עובדי מדינה,היי-טק,תעשיות ביטחוניות ,סקטור הביוטכנולוגיה- בנתיים בסדר
- 1.אופטימי 10/03/2020 17:01הגב לתגובה זוכל הנכסים שנופחו ב 10 שנים האחרונות בעזרת ריבית אפסית והדפסת כסף, סופם להישאר ללא אוויר.
- עוז 11/03/2020 16:00הגב לתגובה זוטראמפ והבנקים המרכזיים אומרים: הכל יורד? אין בעיה, נוריד עוד רעבית, ונדפיס עוד כסף לשוק. ועוד. ועוד. זהו. שום פיתרון יצירתי, שום מחשבה, שום תהיה אולי זה בעיקר תורם לשני העשירונים העליונים וזהו.. בקיצור, כנראה שייעשו מהלכים שיועילו לטווח המאוד קצר, אבל כשהורדת ריבית והדפסה יפסיקו לשכנע את המשקיעים (וזה כבר קורה) - טראמפ וחבריו הנוכלים יצטרכו להחזיר את המפתחות ומייד.
- חד וחלק (ל"ת)מנחם 10/03/2020 20:18הגב לתגובה זו