יהיה משבר זמני, אבל ההתאוששות והתיקון בשווקים יהיו מהירים

הברבורים השחורים בעבר הסתיימו בשיפור במקרו ובמיקרו כלכלה - השפעת הספרדית לא הזיזה אז את השווקים; צריך אולי לחכות, אבל כבר יש הזדמנויות
 | 

"הוי קורונה, קורונה": כל מי שמנסה לפתח כרגע מודל להשקעה צריך לקחת בחשבון שהמשתנה היציב היחיד במודל כרגע הוא חוסר הוודאות, כל יתר המשתנים שאמורים להיכלל בפלטפורמת קבלת החלטות השקעה (משתני מקרו או מיקרו, מאינדיקטורים מקרו כלכליים צפויים ועד לנכסי צאן הברזל של המודלים להשקעה כמו PE, חוב/הון, תזרימי מזומנים, קונצנזוס, תחזיות ההנהלה וכו) אינם יציבים כרגע. כך שמי שמנסה לפעול בשוק ההון על סמך המודלים הקיימים שם נפשו בכפו.

כאשר המשקיע, בין אם הוא אחד שרוצה לברוח, או כזה שחושב שהגיע זמן להיכנס או אפילו אחד שרוצה להתעלם מהכל עד יעבור זעם, בוחן את שוק ההון הדבר היחיד "היציב" שהוא רואה זו אי הוודאות וכשהמשקיע אינו יכול לחזות עד מתי זו תימשך זה מצב מפחיד במיוחד. נכון אמר השבוע האנליסט הידוע של ג'י פי מורגן,  Marko Kolanovic, כשהזהיר את המשקיעים מ"עיוותי שוק שאינם מאפשרים כרגע קביעת ערכים נכונה".

אבל אם לרגע לוקחים נשימה, בוחנים את המצב לעומק, בודקים אם יש תקדימים דומים ומנסים ללמוד את פרשנות המומחים וגם לגבש דעה עצמאית אפשר לקבל, למרות אי הוודאות, תמונה ברורה יותר של המצב האמיתי ולנסות לקבל החלטות בהתאם. זה חשוב כי בסופו של יום אם אתה, כמשקיע משתמש בשפע הכלים שנתנה לך מהפכת האינפורמציה בחינם המסקנה אליה תגיע בכוחות עצמך אינה פחות טובה מכל ייעוץ.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בגדול אנחנו מאמינים שבין אי הוודאות לזעזועי המניות שבחלקם הגדול נגרם על ידי מערכות אלגוריתמיות, צריך המשקיע ההגיוני/סולידי להמתין. אי הוודאות תחלוף מהר מכפי שחושבים (כפי שהיה בכל המקרים הקודמים) והסביבה הכלכלית, מקרו ומיקרו חיובית להמשך הצמיחה לאחר מכן.

התפתחות הבעיה
מה ראה המשקיע האמריקאי מול עיניו באמצע פברואר, לפני פחות מחודש? הוא ראה מדדי מניות בשיא כל הזמנים וציפה להמשך שנה טובה בבורסה בגלל הבחירות ולבטח אם טראמפ ינצח והסיכוי לכך נראה טוב. הפופולריות של הנשיא עלתה לאור המצב הכלכלי ובמיוחד התעסוקה. הכנסתו בעלייה, העלויות בירידה, בלה, בלה, בלה. הדברים היחידים שהדאיגו אותו היו מחירי המניות ה"גבוהים מידי" וקצת פחות מלחמות הסחר שהנשיא יזם.

למה פחות? כי רוב האמריקאים מסכימים שהגיע הזמן לכך במיוחד מול סין. בגדול, בפברואר 2020 התמונה הכלכלית שנראתה לאמריקאי הממוצע הייתה וורודה. מבחינתם של יועצי ההשקעות בארה"ב נשאר, בתחילת פברואר, רק חשש אחד, של תיקון הערכות מחירים. החששות ממיתון שהובילו לתיקון במהלך קיץ 2019, התפוגגו לקראת סוף השנה. זו הסיבה שהחלו לדבר על ברבורים שחורים.

ואז ב-20 לחודש פברואר, הופיע במפתיע הברבור השחור הכי פחות צפוי מבין הברבורים שהמתינו להם, ווירוס שהפך את אי הוודאות לדבר הוודאי ביותר בשוק ההון. אולי נפתיע אתכם אבל זה הברבור השחור הרפואי ה-13 שמופיע מעולם הרפואה מאז תחילת המאה שעברה. ב-1918 הכתה השפעת הספרדית את העולם ובהמשך נגיע גם לסטטיסטיקות.

המתכון לפחד המשקיעים
כאשר המשקיע האמריקאי נמצא במצב שבו המדדים בשיא, הריביות נמוכות, אין אינפלציה ושנת בחירות מתקרבת הדבר האחרון שהוא מצפה לו זה ווירוס סיני שלפתע מתפשט בעולם, שאין לו מרפא והכי חמור שהוא גורם לשיתוק סקטורים כלכליים גדולים מבלי היכולת להעריך מתי ואיך הדבר הזה יסתלק. ההיגיון אומר שאם הברבור הזה לא יעלם במהרה אזי לא רק שאפשר לצפות להאטה כלכלית אלא לשיתוק כלכלי מלא ולמשבר נוסח שנות ה-30 של המאה שעברה.

והתקשורת לא עוזרת. לא רק שלא מזכירים מקרי עבר ותוצאותיהם בבורסות אלא שעוזרים בהדרת שנת המשקיעים. "למרות הירידות החדות אפילו מקורבים ובעלי עניין עדיין לא קונים" היו הכותרות באתרים רבים ורציניים תוך כדי הירידות והמיתון, שירד מהכותרות בסוף הקיץ שעבר, חזר בקול תרועה רמה. מילא הסנסציוניות בתקשורת אבל גם התנהגות השוק מפחידה, 2,000 נקודות ביום בדאו? המדד מאבד או מוסיף 1,000 נקודות בתוך שעה אחת של מסחר? אפילו משקיעים שניצלו הגאות בבורסה ושחררו חלק מאחזקותיהם מאבדים את אמונם בשוק ובורחים ל"מקלטים" כמו האגחי"ם הממשלתיים האמריקאים או לזהב - שני מכשירי השקעה בהערכות אבסורדיות הרבה יותר משהיו המניות בשיאן.

הוסיפו לכך את מלחמות הנפט בין רוסיה לסעודיה והרי לכם מתכון לפחד המשקיעים. יש כאלו אמנם , בעיקר מנהלי קרנות הדג', כמו הבן של ידידנו סטיבן שמנהל היום קרן ענקית כזו, שהעביר לנו הצעה במה להשקיע. לטענתו משקיעים שיושבים על מזומן, צריכים להמתין לעוד ירידות וכאשר המניות ירדו "מספיק" (שכל משקיע מחליט על העיתוי בעצמו ובהתאם לחוסנו הנפשי) להתחיל לאסוף בזהירות ובמחירי תחתית מניות של חברות ש"ייהנו" מהמשבר.

מי ייהנה? חברות שהכנסותיהן ורווחיהן יגדלו במהלך המשבר ושעם סיום המשבר יובילו את העליות. מדובר לדבריו במניות כמו  AMZN, FB, TWTR, GOOG, NFLX, T או הדומים להם, מניות מוצרי העוון ( Vice  products companies) כמו יצרניות הסיגריות, המשקאות ומוצרי היוקרה ואולי כמה מניות של רשת מזון מובילה אחת. למה דווקא המניות הנ"ל? כי AMZN וחברותיה המקוונות מכסות את כל צרכי הישיבה הארוכה בבית ולכן יגדל הביקוש למוצריהן, הביקוש למזון יגדל, מניות העוון (כמו PM או MO) תמיד פורחות במיתון ומוצרי יוקרה (כמו TIF) לא נפגעים לעולם. מצב כזה, של ירידה במחירי המניות אל מול עלייה בהכנסה וברווחיות יביא לעליות חדות במניות אלו עם תחילת ההתאוששות.

AMZN תהיה המומלצת ביותר לאדם כזה כי החברה מכסה את כל הצרכים של משפחה שתקועה בביתה זמן ארוך כולל אספקת מזון שלא להזכיר את ענף המשלוחים שישגשג או את מכירות הקינדל שיפרחו. בנוסף, הסיכויים הם שהחברות הנ"ל, אמאזון ופייסבוק בעיקר, יחליפו את המערכת הבנקאית שאליבא כמה פרשנים שוב עומדת בפני קריסה.

עכשיו ברצינות: למרות הפניקה מומלץ להתבונן בעובדות. לפני שנעשה זאת אנחנו ממליצים לקוראים להיכנס לאתר https://whalewisdomalpha.com/ שנותן למשקיע את הכלים והאינפורמציה לעקוב אחרי מה שקרוי "מסלול הכסף החכם". האינפורמציה שאתר זה מספק היא אודות הפעילות בנ"ע של משקיעים מקצועיים, מנהלי השקעות, קרנות הדג', מנהלים בחברות וכו' וזאת באמצעות עשרות אלפי הדוחות שקבוצת המנהלים מספקת לרשות לנ"ע בארה"ב מידי שבוע, דוחות F13, D13, G13, טופסי 4 ועוד. האתר מעבד עבורכם את האינפורמציה כך שהמשקיע "הקטן" יכול לנצל.

בשבוע שעבר היתה באתר כתבה שמסבירה מדוע אנשי מפתח בחברות השונות לא מודיעים עדיין על רכישת המניות של החברות שלהם, "נפילות הקורונה, בהשוואה לתיקונים/משברים קודמים, לא הביאו את מחירי המניות לרמה שמצדיקה כניסה של בעלי עניין..". תעשו מאמץ לקרוא המאמר בעיון, במיוחד טבלאות ההשוואה בין מכירות בעלי ענין לרכישות בעלי עניין, לפני ואחרי תיקון.

העובדות הן שבמאה ועשרים השנים האחרונות היו כאמור כמה ברבורים כמו הקורונה שהשפיעו על המניות שהגדול ביניהן היה השפעת הספרדית של 1918-19. למעשה, מאז 1981 לבדה היו 13 משברי ווירוס רציניים מה HIV/AIDS ב 1981 דרך ה-SARS ב-2003 ועד לאבולה והחצבת ב-2018-19 וברוב המוחלט של המחלות, שכולן הפתיעו את המשקיעים בדיוק באותה צורה, המשיכה הבורסה לעלות (אפילו הירידות שלאחר פריצת ווירוס האיידס של 1981 היו "באשמת" המיתון שלאחר כהונת הנשיא קרטר וערב עלייתו של ריגן). במקרה ה-SARS למשל עלה מדד ה-S&P500 במהלך השנה שלאחר היוודע על הפריצה. כלומר, לווירוסים, עד כה, אין השפעה ארוכה על המגמות. ההשפעה הכי ארוכה, 6 חודשים, היתה מהאבולה.

מכת הווירוס הקשה ביותר לכלכלה נגרמה בעקבות השפעת הספרדית ב-1918-19 שתקפה כ-500 מיליון אנשים גלובלית והמיתה בין 30 ל-50 מיליון - השפעתה על הבורסות בניו יורק היתה...אפס!  אגב, בדקנו בניו יורק טיימס דאז וכמו היום ניבאו הפרשנים "מיתון ענק מעבר לפינה...

מה המיוחד במשבר הנוכחי: להבדיל מכל משבר גדול אחר במאה האחרונה "נתפסו" הפעם המשקיעים (פרטיים ומוסדיים) והחברות הציבוריות עם כמויות מזומן גדולות, אין בעיית נזילות. הקורא יכול לבדוק את מצבן של 500 חברות ה-SP ומצבן של 500 המובילות בנאסד"ק ויגלה שרק מעטות מאוד מתוכן סובלות מבעיית תזרימי מזומן שלא לדבר על תעשיית ניהול ההשקעות, מבלקרוק ומטה, שמעולם לא הייתה נזילה כפי שהייתה ערב פרוץ משבר הקורונה.

החברות נכנסות לתיקון במצב כלכלי טוב משהיו אי פעם בעבר לבטח ערב משברים קודמים (להוציא משבר 2008 אלא שאז "יובשה" הנזילות באחת). תגובת הממשלים, במיוחד האמריקאי והסיני, חזקה ומהירה בהרבה מאי פעם בעבר. השלטון הנוכחי, בשתי ענקיות כלכלה אלו, אינו יכול לאפשר מיתון ואפילו לא האטה ארוכה כי דבר כזה מבטיח את סוף שלטונו.

נכון לרגע זה בארה"ב, שכרגיל תוביל את המשך המאבק בבעיה, אין עדיין, למרות כל החששות, סימני האטה. הנשיא טראמפ ידחוף כעת במרץ השקעות תשתית ותקנות לעידוד השקעות. המשברים בסקטורים כמו התעופה, השעשועים, המלונאות ואחרים יחזרו לצמיחה במהירות מאותו רגע שחוסר הוודאות תרד. הירידה החדה במחיר הנפט והגז אל מול העליות החדות בתעסוקה ושכר ממוצע בארה"ב יתמכו ביציאה מהירה ממשבר הקורונה.

המאמץ המדעי למציאת תרופה/חיסון לקורונה גדול מאי פעם בעבר ובעקבות ההתקדמות הטכנולוגית גם הזמן שיידרש יהיה קצר בהרבה. הירידה החדה והמהירה במחירי המניות אל מול העליות במחירי האלטרנטיבות (האגחי"ם והנדל"ן) יוצרת מצב שבו הופכות המניות למכשיר ההשקעה הכלכלי ביותר מה שיתבטא בהתאוששות מהירה מאותו הרגע שיירגע הפחד מהווירוס ותרד אי הוודאות. צריך לזכור עם זאת שהערכות רוב המניות המובילות, לבטח הטכנולוגיות, אפילו לאחר הירידות החדות, עדיין גבוהות אלא שבפעם הראשונה מאז שנות ה 80 מניות הטכנולוגיה המובילות מתחילות להתקרב להערכות כלכליות.

הסיכום הוא שאכן, כתוצאה מאי הוודאות, עלול להתפתח משבר שיביא לעצירה זמנית של הפעילות הכלכלית. אבל המשתנים המקרו ומיקרו כלכליים בארה"ב ערוכים כך (מבחינת עלויות, כוח צריכה, אינפלציה, התייעלות, תמיכה  ממלכתית וכו) שהחזרה למסלול הצמיחה יהיה מהיר ואפילו אלים לא פחות מהירידות ובעיקר בשל העובדה שכסף גדול יעבור מהמכשירים האלטרנטיביים למניות.

איך להתנהג במשבר הנוכחי? אנחנו חושבים שמוקדם עדיין, לאותם משקיעים שניצלו את העליות ויצרו קופת מזומנים במהלך השנה האחרונה או שעברו לאגרות חוב כ"מקלט", להתחיל לאסוף מניות ובעיקר כיוון שחוסר הוודאות עדיין מכתיב את המהלכים אבל צריך לעקוב מקרוב. מסכימים עם ענקי ההשקעה פידליטי ווואנגארד שהוציאו, לאחר נפילות יום ב', הנחייה ללקוחות הפרטיים, "הישארו על הספינה, לא לקפוץ" אבל בהחלט נמנעו מלהמליץ להיכנס. לא להיכנס לפניקה רבותי אפילו התיקון עצמו עדיין לא הכי "מרשים" מאז 2010.


** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(153):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 87.
    פעם היה תקליטים שהיו נשרטים אתה נשמע כמו אחד כזה (ל"ת)
    גרמופון 22/03/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • פשוט תענוג....
    חנני 20/09/2020 07:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תאכל כמה מחטים של הגרמופון זה טוב לעיכול...
    סגור
  • 86.
    התאוששות
    מורג 18/03/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שהוא עישן סמים היכן הוא חי?
    סגור
  • 85.
    התאוששות מהירה? אתה חי בסרט (ל"ת)
    טייגר 7 18/03/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תגובה חכמה מאוד חחחח (ל"ת)
    לולה 06/05/2020 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 84.
    מדד אימפייר סטייט בשפל, הירידה החדה בהיסטוריה בנקודות (ל"ת)
    יהיה משבר זמני? 16/03/2020 23:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 83.
    הכוונה לאסור התאספות של יותר מ-10 אנשים, תשבית תעשיות
    יהיה משבר זמני? 16/03/2020 23:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שלמות. גם טראמפ מבין שמיתון באופק
    סגור
  • 82.
    המסחר בוולסטריט הסתיים בירידות החדות ביותר מאז 1987 באח
    יהיה משבר זמני? 16/03/2020 23:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באחוזים, והירידה החדה ביותר בהיסטוריה בנקודות במדד גאו ג'ונס
    סגור
  • 81.
    תרצו
    לרון 16/03/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או לא,הפאניקה במיטבה ומשמעותה מיתון!התמחור למיתון עמוק אך לפני שיגיע לשם יבוא תיקון למיתון פחות עמוק
    סגור
  • 80.
    ה-25/11/2019 דווח שהקרן רכשה אופציות מכר על השוק
    ההימור של ריי דליו 15/03/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדברי ריי דליו מנכ"ל ברחדג'ווטר, הוא צופה שתוך 3 חודשים השוק יבצע תיקון...ותראו כמה שהוא צדק
    סגור
  • דליו הגדיל פוזיציות שורט
    שלמה גרינברג 16/03/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז קיץ 2019 כיוון שהאמין בתיקון מתקרב (כמונו, אגב וכתבנו זאת כמעט בכול הכתבות מאז הקיץ), תיקון חזק של ערכים. ברור שלא עשה זאת בשל הקורונה. כיוון שדליו מתמחה בשורט ויש לו החושים הנכונים הוא, בחלק גדול מצליח בגדול.
    סגור
  • אנשים כמו דליו יודעים גם לעזור לשוק לרדת כשצריך
    "האמין"? 16/03/2020 23:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמובן שלכל הצהרה שלהם ישנה משמעות שמשפיעה על השוק, אבל סביר שאנשים עם כוח עצום כמו שלו גם יודעים "לעזור" לשוק לרדת או לעלות...זאת ההתמחות שלהם (=כמובן שמנגד יש כאלה שהולכים בכיוון הפוך מהם)
    סגור
  • 79.
    מנכ"ל ברידג'ווטר בכתבה כחודש לפני המשבר צפה תיקון
    נקודה למחשבה 15/03/2020 21:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם, צפה תיקון בשוק...לא זוכר בדיוק אם לפני הפרסום על הקורונה או אחרי. כנראה שהרבה שורטיסטים התכוננו לסבוב חד... ואגב, יש מדינות שרוצות לאסור על שורטים
    סגור
  • 78.
    GILD
    אמנון 15/03/2020 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לדעתך על מניית GILD. תודה
    סגור
  • גגל לכתבה הנל על התחום מ 1522020
    gild 16/03/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעשייה הרפואית ממשיכה להשתנות, מהן האופציות בפני המשקיע? החברות שהובילו את הסקטור לפני שני עשורים מאבדות גובה. המשקיע של 2020 צריך להחליט בין הניסיון לאתר מניה מנצחת או לבחור בין הסלים המוצעים. ביוג'ן בין המועמדות המובילות להשקעה שלמה גרינברג|15/02/2020
    סגור
  • 77.
    הרבה חברות נמצאות ברמת מינוף מטורף ולא יוכלו לשרת
    פוגי 15/03/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את החוב שלהן
    סגור
  • דווקא ההפך הוא הנכון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/03/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 76.
    רק לא מניות בודדות. מדדים בלבד
    layry swedroe 15/03/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מיות בודדות אין פיצוי על הסיכון.
    סגור
  • צודק
    לרון 16/03/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במדדים אין מניות!!חחח
    סגור
  • ביטוח על מניות
    בטח שיש 15/03/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מניות בודדות ניתן לרכוש אופציות put ובכך לבטח אותן בפני ירידות
    סגור
  • 75.
    להשבית את הבורסה! למה מחכים? (ל"ת)
    אמירא 15/03/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 74.
    שלמה כמה תמיד - צודק! ??
    תומר 15/03/2020 03:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין חכם כבעל ניסיון. להזדמנויות יש אופי חמקמק מאד...
    סגור
  • 73.
    שלמה אפשר כמה מילים על גרטנר? תודה (ל"ת)
    בנצי 14/03/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 72.
    שלמה הבנקים jpm, wfc וכמה מילים על san
    רוזבנד 14/03/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעקבות הירידות החדות מאוד האם מחירים כלכליים ?
    סגור
  • אולי בכתבה הבאה אם הדרמטיות תרד טיפה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/03/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 71.
    הכל צמח
    לרון 14/03/2020 19:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וגדל ללא פרופורציות והפך ל"מגדל בבל"מודרני,גלובליזציה אינטרנט קניונים "אני ואין בלתי" הכל חיב צמצום והקטנה וטוב שכך,חזרת מה לפונדמנט!!!
    סגור
  • הפכת עורך?עד היום הבנתי שאתה בראש של שלמה שהכל טוב!!! (ל"ת)
    ללרון 14/03/2020 20:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא "הפכתי" כלום
    לרון 15/03/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצדד אם מצדד ושולל אם שולל,וגרינברג הוא פשוט טוב,וטוב שנותן כעת כתבות רקע!
    סגור
  • 70.
    תודה שלמה על כתבה מרשימה כתמיד (ל"ת)
    אריה 14/03/2020 19:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 69.
    אם הכל דבש
    אחד 14/03/2020 15:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה מזרימים טריליונים לשווקים והולכים להציל את כל התעשיות אם כסף מונופול באופן קבוע. זימבבואה, ארגנטינה וונצואלה עשו זאת.
    סגור
  • מי אמר שהכל דבש?
    שקמה 14/03/2020 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח לא שלמה
    סגור
  • הכול דבש? היכן קראת זאת? ואגב
    שלמה גרינברג 14/03/2020 16:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא מזרימים טריליונים לשווקים
    סגור
  • 68.
    עם כל הכבוד לאופטימיות, עקומות תפוצת הוירוס תלולות ..
    מושקע 14/03/2020 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והידוע הוא קצה הקרחון. עד שלא יהיה חיסון או לפחות ערכות בדיקה אישיות במחיר סביר לא נראה הקלה וה"זמני" יכול לקחת זמן לא קצר.
    סגור
  • 67.
    ממש
    גאון 14/03/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בטח זמני, אבל בעולם הזה הכל זמני. גם אם כמה שנים זה יהיה זמני
    סגור
  • 66.
    התאוריות שלך קרסו
    יורם 14/03/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    התאוריות שלך קרסו ולא עמדו במבחן.
    סגור
  • איזה תיאוריות ? מה אתה רוצה יורם (ל"ת)
    סוסו 14/03/2020 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וןואו! ממש קרסו
    שלמה גרינברג 14/03/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תוכל לתת דוגמית לתיאוריעה שלי?
    סגור
  • המניות הן המשחק היחיד בעיר וביינתיים אכלנו רק 40% (ל"ת)
    דוגמית בבקשה שלמה 14/03/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אם בנוסף לדוגמית
    שלמה גרינברג 15/03/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היית קורא את המאמר כולו כנראה שהדוגמית הייתה מתבטלת
    סגור
  • למי אתה מתכוון התאוריות שלך? לגרינברג?אז אתה צודק בגדול (ל"ת)
    קרסו 14/03/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 65.
    ממש לא אנחנו רק בתחילת המשבר
    רועי ר 14/03/2020 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אירופה וארה"ב הולכות לאכול אותה בגדול חוסר נקיטת הצעדים המתבקשים כדי לשטח את העקומה ולמתן את מספר הנדבקים כך שמערכות בריאות יוכלו להתמודד עם החולים הקשים וזאת משום שהמשאבים שלהן מוגבלים לא כל שכן במדינת ישראל שמערכותיה הבריאותיות עד כמה שהן מוצלחות הורעבו במשך כשתי עשורים לכן חשובים צעדי המנע הקשים שננקטים וביננו זה גם ענין בטחוני עבורנו. בכל אופן המשבר הוא רק בתחילתו עד שלא יהיה חיסון הקורונה יעשה סיבובים כמו שפעת עם עליות ומורדות על פי עונות השנה. העצירה המוחלטת שמתבקשת אמנם פוגעת בכלכלה שגורם לייצור לקטון מצד שני הר החובות יתחיל להעיק על כולם אנחנו נראה שפל כלכלי רציני במיוחד בארה"ב שם השתמשו בגרעון והקטנת מיסים כדי לנפח את הכלכלה הפיננסית.
    סגור
  • 64.
    הבטחתם יונה (זהב) עם עלה של זית
    הבטתם זהב תקיימו 14/03/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שנים על שנים כול מיני "גורואי" זהב מקשקשים קישקושים (זהב יותר בטוח מכסף מזומן בבנק - כי הבנקים יקרסו) בסוף בימים של ירידות (וגם עליות) מטורפות הזהב מתרסק - כולם מוכרים את הזהב לכסות הפסדי מרג'ין
    סגור
  • אף אחד לא הבטיח לך כלום (ל"ת)
    כרמית 14/03/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי הבטיח זאת? דוגמה בבקשה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הנה כתבה מינואר השנה "הגנה מפני שוק המניות"
    גלובס 14/03/2020 20:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דעה: למה כדאי לקנות זהב עכשיו ואיך להשקיע המתכת הצהובה לא עוצרת ושוברת שיאים חדשים על רקע מתחים גיאו-פוליטיים, מלחמות הסחר והריביות הנמוכות ואף שליליות ברחבי העולם • שש סיבות מדוע השקעה עכשווית עשויה להתברר כמוצלחת, וכיצד כדאי להשקיע בזהב? יניב חברון 07.01.2020
    סגור
  • נו? היכן הדוגמית?
    שלמה גרינברג 15/03/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו כתבה שלי?
    סגור
  • 63.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 14/03/2020 03:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • קנס 8 אחוז מהשקל הראשון
    רסר יפרח לא ממליץ 14/03/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על דירה "להשקאה" ובנוסף תשלום מס שבח במכירה של דירה להשקאה עדיף לבזבז את הכסף על "טיולים באולם אם דרקון צרפתי"
    סגור
  • מס שבח דירה שניה יכול להגיע ל 25 אחוז
    מס שבח 14/03/2020 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    25 אחוז מההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה - ישולם כמס שבח. כאשר מדובר על דירה שניה ומעלה ממחיר מכירה ינוקו הוצאות כמו שיפוץ וכו
    סגור
  • 62.
    התיקון ממש לא התחיל היום
    רמי 14/03/2020 01:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום היה שורט סקוויז המפולת שתהיה לא נראתה מעולם דווקא בגלל המודרנזיה שהורגלנו אליה,המון עסקים יקרסו והמון יפלטו לרחובות
    סגור
  • רמי אתה חובבן ובטח לא נביא
    גוזלי 14/03/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לך שמץ של מושג
    סגור
  • 61.
    לאיזה שלמה התכוונת החכם באדם כשבמקום אחר
    לאנונימי 13/03/2020 23:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה כותב נגד גרינברג..ממש לא הבנתי...בכל מקרה היום היו בודקים את המלך אחרת בעזרת מכשירים נוסחאות נוסח I.Q ודפ"ר וקב"א ועוד ועוד...
    סגור
  • 60.
    תודה שלמה! כמו תמיד- ניתוח מצב מעולה וברורגם ל'עמך' (ל"ת)
    דג ברשת 13/03/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 59.
    התיקון התחיל היום.
    הנביא 13/03/2020 22:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לאט לאט נחזור לשיא. סליחה מהר מהר.... גם שנה זה מהר, אך העליןת תהיינה מטורפות!
    סגור
  • 58.
    שלמה כמה מילים על גרטנר it..
    גרי 13/03/2020 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחת 100$ חברה עם עתיד ?
    סגור
  • 57.
    המשך
    יובל 13/03/2020 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ושלמה אומר בכתבה שבקרוב כדאי לחזור למניות.מתי בדיוק הוא אמר לצאת?
    סגור
  • ??
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה מר יובל שזו הכתבה הראשונה שלי שאתה קורא. אין כמעט מאמר אחד מאז קיץ 2019 שאיני כותב שכדאי לשחרר חלקים מהתיק בגלל הערכות יתר. כמובן שלא הבאתי בחשבון את הקורונה אבל במפורש כתבתי שוב ושוב שזמן תיקון נוסח סוף 2018 חייב להגיע ולכן כדי לאגור מזומן.
    סגור
  • אם קראת לצאת אז יפה מאוד. (ל"ת)
    יובל 14/03/2020 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כלומר, אתה סתם זורק דברים? תקרא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/03/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 56.
    המשך
    יובל 13/03/2020 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האירועים האחרונים מוכיחים שוב שהכלכלה הריאלית,כמוגם הרציונל האנושי הטבעי הם אלה שיהיו פה לתמיד ויקבעו את סדר היום.ולא כפי ששלמה חוזר ואומר שיש מלך חדש בעיר בדמות הכלכלה הטכנולוגית החדשה.
    סגור
  • 55.
    המשך
    יובל 13/03/2020 21:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם כבר אז מהפכת הטכנולוגיה האונטרנטית וזמינות תקשורתית מופרזת הן אלה שניפחו במקרה זה את עניין הקורונה למימדים מפלצתיים . וכבר נאמר שכנראה הקורונה לא תהרוג אותנו אלא ההיסטריה סביבה עלולה לחסל אותנו
    סגור
  • 54.
    תעודות סל
    שמואל 13/03/2020 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה בנושא. האם יתכן שתעודת סל למשל sqqq לחברה שמנפיקה לא יהייה כסף לשלם לאנשים,שירצו למכור
    סגור
  • תסלח לי אבל השאלה מראה על חוסר הבנה בנושא
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממליץ לך ללמוד מה זה סל, איך זה פועל מבחינה כספית, ומדוע "החברה המנפיקה" לא תיפגע. SQQQ אגב זה סל שורט וחשוב להבין גיצד זה עובד כדי להבין למה ירד כ"כ אתמול
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    שמואל 15/03/2020 02:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 53.
    השווקים יגלחו 50 אחוז לפחות (ל"ת)
    חי בסרט 13/03/2020 19:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 52.
    קורנה
    ספרטה 13/03/2020 19:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה אתה גדול כתבה קודמת כתבת קורונה .אבל הבעיה היא סין מה שאלון מאסק אמר .. שסין בדרך להיות מספר 1 .. והורידו את כול העולם לברכיים חחח . אצלם הכול טוב כעת .. מלחמת סחר הדרקון הסיני השתעל חח
    סגור
  • זה לא מה שמאסק אמר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    שלמה מה דעתך על UTX?
    א 13/03/2020 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה איכותית שחטפה חזק בגלל המשבר, אני רואה שם הזדמנות
    סגור
  • שאלה ליועץ שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    המשך
    יובל 13/03/2020 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פיתוחים טכנולוגיים היו בכל תקופה. הטלויזיה שינתה את העולם.הרכב גם.הטלפון הקווי גם.המכונות גם.המחשבים גם....
    סגור
  • 49.
    אמרתי אינספור פעמים ששלמה טועה ומטעה
    יובל 13/03/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ולא בגלל שהוא שרלטן אלא בגלל שהוא באמת מאמין לתיאורית המהפכה הטכנולוגית.
    סגור
  • איך יובל הגדול והגאון יודע מדהים ממש (ל"ת)
    יוס 13/03/2020 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    דיסני .שלמה.
    שמואל 13/03/2020 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם דיסני לא נכללת בליגה של נטפליקס
    סגור
  • מתחרה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כול הפרקים שלהם סגורים (ל"ת)
    דיסני 14/03/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    זהב
    שמואל 13/03/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין ,למה האנשים לא קונים זהב להגנה על התיק
    סגור
  • הסברתי באריכות מספר פעמים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    הירידות עוד לא התחילו
    Eb 13/03/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איש מהכותבים פה לא חי ולא השקיע בתקופה שכזו, בא יש מגפה שאנחנו מתחילים להבין את התחלתה ואין מושג איך תגמר. ארצות הברית בדרך לתשריט של איטליה, סכנה למיתון ופגיעה ברבים. אני מעריך וכך גם פועל (משקיע בירידות של ה500s&p), שהירידות עוד לפיננו.
    סגור
  • ירידות?
    מאיר 14/03/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שורט סקוויז כזה המון זמן לא ראינו(למעט טסלה) או זהירידות תמו?
    סגור
  • 45.
    כתבה מסבירה
    סלבה 13/03/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה תודה רבה, הסבר מנומק ובזמן. מאחל לך בריאות.
    סגור
  • 44.
    חי בסרט
    חי בסרט 13/03/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מנסה להרגיע את השוק? הלחץ גדול מדי לדיבורים שלך. מקום המדינה לא סגרו את נתבג. וכמה מלחמות לא עברנו. תרשום את המילים שלי "המפולת הכי גדולה תהיה בקורונה"
    סגור
  • רשמתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • צודק חבר נכבד. (ל"ת)
    איצ לחי בסרט 13/03/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 43.
    שאלה לי אליך שלמה, לפני חודשיים בערך גוף גדול הימר VIX
    vvc 13/03/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בסכום אסטרונומי ש VIX יקפוץ לשער גבוה (לא זוכר בדיוק) וזאת כאשר השוק היה במצב מעולה!! כולם ראו בכך דבר מוזר ביותר והימור מסוכן מאוד מאוד. השאלה שלי האם רשויות והפיקוח בחו"ל בודקים מצב שלגוף הנ"ל היה מידע פנימי? האם הוא גרם להפצת החיידק? לא הייתי מזלזל בבדיקה כזאת!
    סגור
  • תחשוב לרגע
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז תבין ששאלה שלך לא רצינית, סליחה
    סגור
  • כל חצי שנה מופיע הימור עלגוףשקונה ויקס ומהמר , מתישהו
    רון77 13/03/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה עובד ...כמו שתקנה פוט קטן ב 100 שקלים תפסיד 10 חודשים ,וחודשיים תביא מכה. בחודש הראשון לפריצת הקורונה כשהייתה תחומה בסין השווקים אפילו שברו את שיא כל הזמנים ביחד עם הקורונה שהפילה חללים מלוכסנים. סתם הימור שצלח וקרוב לוודאי הגנה על תיק המניות שחטף.
    סגור
  • פרופ' איצ לפסיכיאטריה וחקר וניתוח המוח..............>>>
    . 13/03/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לחבר 43...אתה בחור טוב..אבל שאלתך ממש לא בכיוון!!
    סגור
  • 42.
    הגיע הזמן
    ג'פרי 13/03/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השבוע זמן מצוין לקנות מניות ... והרבה !
    סגור
  • קנה במבי והרבה שלא יחסר (ל"ת)
    . 13/03/2020 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    אם ממליצים לא להיכנס אבל גם לא לקנות אין בכך כל היגיון
    רמי 13/03/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם מאמינים הכותבים שהבורסה תעלה מדוע לא להכנס ואם הבורסה תרד מדוע לא לצאת...
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    עוד חודש חוץ מסופרים כולם פושטים רגל.חוזרים בזמן ל
    בבר 70 שנה בבורסה 13/03/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לטלוויזיה שחור לבן
    סגור
  • גדוללללללללללללל (ל"ת)
    דני 13/03/2020 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    בקשה אישית משלמה
    טל 13/03/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי שלמה היקר,אני מאוד אוהב את הכתבות שלך. אשמח אם תקדיש כתבה לתחום mortgage reit, אם כמובן אתה מכיר,תוך התייחסות לסיכון של פגיעה בדיבידנד השוטף. תודה מראש
    סגור
  • כתבתי על הריטי"ם פעמים רבות
    שלמה גרינברג 14/03/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולל התייחסויות לדיווידנד אבל זה נושא מורכב וארוך ואולי אעשה עוד כתבה כשהטירוף יירגע קצת
    סגור
  • 38.
    מה עם מאמר על
    בייבי בום 13/03/2020 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה שלום, בזמנו אמרת שבכוונתך לרשום מאמר על חברות המתעסקות בתחום הסיעוד. אשמח מאד לכתבה כזאת. נהנה לקרוא אותך ולהחכים.
    סגור
  • 37.
    שתצא מהמחשב שלך תבין שכלכלה גלובלית שינתה את הצורה שלה
    ירון 13/03/2020 15:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שחברות קורסות זה תמיד בשרשרת
    סגור
  • אמר זה שלא למד הסטוריה (ל"ת)
    פחחחח 13/03/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    בועות
    המהפכן 13/03/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הקורנה היא סך הכל הטריגר לחזרת הכלכלה לשפיות!@ הניירות ערך, הנדל"ן ועוד יקרסו בעד 70%.
    סגור
  • רק 70% למה לא 93.58% (ל"ת)
    יוס 13/03/2020 20:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בועות
    אייל 13/03/2020 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מהפכן טיפש מאיפה אתה יודע שהם יקרסו בעוד 70% . כנראה שרק אתה תקרוס ב 70% וכולם ירויחו .
    סגור
  • צודק
    יואב 13/03/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחלה היא החוב, המיתון (שיבוא אחרי הקורונה) הוא התרופה
    סגור
  • 35.
    שלמה המלך
    אנונימי 13/03/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    5 12
    החכם באדם
    סגור
  • אבל בתגובה 30 כתבת דברים אחרים לחלוטין (ל"ת)
    לאנונימי 14/03/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    שלמה היקר אבקש את דעתך על בואינג ? תודה ! (ל"ת)
    rsi 69.10 13/03/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • שלמה יקר..בואינג זולה ותהייה יותר זולה.. (ל"ת)
    היי ביז'ו 13/03/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 33.
    ועוד משהו
    שלמה גרינברג 13/03/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכול אלו שמתלוננים למה בעלי עניין לא קונים אז בבקשה https://whalewisdomalpha.com/million-dollar-insider-purchases-coronavirus-bear-market/ כשהמחיר מתחיל לעניין הם דווקא קונים והרבה https://whalewisdomalpha.com/million-dollar-insider-purchases-coronavirus-bear-market/
    סגור
  • 32.
    איפה מהפיכת הטכנולוגיה עליה דיברו חכמים וטובים?
    גילי 13/03/2020 12:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל העליות בשנים האחרונות מומנו בחוב כולל רכישת מניות BUY BACK . ספק אם חברות ישרדו את המשבר עכשיו אחרי שבמקום לשמור כסף לעת צרה פעלו להעלאת ערך המניות שלהן עצמן. כדוגמא לכך חברת בואינג הגדולה שרכשה מניות של עצמה ועתה נדרשת לקו אשראי, שספק אם תקבל מבנקים . כך שהמשבר לא צפוי להסתיים ועם כל הכבוד לא תהיה חזרה מהירה אחרי נגיף הקורונה (שרק היווה זרז למפולת ואינו הסיבה לה)
    סגור
  • תובנותך ומחשבותייך ממש לעניין ובכיוון הנכון. (ל"ת)
    איצ100 לגילי 13/03/2020 17:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 31.
    המפולת היתה צפויה גם אם לא היתה קורונה
    נדב 13/03/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הכסף החכם יצא עוד לפני שהיה לו אינדיקציה לקורונה. כמה שזה נכון שפרירים לא מתים אלא מתחלפים. וההיסטוריה חוזרת. הכל יחזור לשיאים...אבל רק לאחר שנראה תחתיות שרחוקות מאוד ....לכן...תן לנו קרדיט ותפסיקו להשחיל את הפרירים החדשים.
    סגור
  • "כסף חכם" אין דבר כזה, גדולים וקטנים אוכלים אותה יחד (ל"ת)
    חכם מימון 14/03/2020 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תגובתך מעולה חוץ מהציון דבר שנחזור לשיאים ...
    איצ לנדב 13/03/2020 17:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז זה ייקח שנים רבות ומסתמן שלעולם לא..
    סגור
  • לעולם אל תגיד לעולם לא
    נדב 13/03/2020 21:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מסכים איתך שזה יקח שנים. אבל בשורה תחתונה יהיה שיא.
    סגור
  • 30.
    די עם השטויות. נראה שאתה וחבריך לאתר מדברים מתוך פוזיציה אישית. נמאסתם (ל"ת)
    אנונימי 13/03/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    24 13
    סגור
  • צודקת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 14/03/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אבל גם כתבת ששלמה הוא החכם באדם ולפחות באזור פתח תקווה (ל"ת)
    לאנונימי 13/03/2020 18:38
    הגב לתגובה זו
    22 0
    סגור
  • 29.
    השילוב ששלמה דיבר עליו בעבר בין 5g לAi
    עמי 13/03/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://youtu.be/sBVmEWmCzzg הסינים מטפלים בחולי קורונה בעזרת רובוטים. מאוד מעניין
    סגור
  • 28.
    מסכים עם מה שציטטתי
    אלון 13/03/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים איתך לגמרי ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
    סגור
  • 27.
    Corona is blowing the huge credit bobbles (ל"ת)
    Meir 13/03/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    אין תרופה לקורונה
    חוקר עב"מים 13/03/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    (08:44 08.03.20) כולכם מעלים פה שטויות. אתמול סוף סוף סיימתי את הבדיקות שלי לגביי מקור הוירוס. המימצאים: מדובר בוירוס שמפוצץ ע"י עב"מים מסוג קיסריק מהכוכב 4jz45io13. מבירור שלנו מולם מה מטרתם הובאר לנו שהנגיף שהם הפיצו ימשיך לעשות נזקים באוכלוסיית העולם עד שבני האדם על כדור הארץ יבינו שהם צריכים להניח לנשק ומלחמות
    סגור
  • 25.
    קצת מהכותרות האחרונות שלך
    אזרח מודאג 13/03/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    2019 היתה שנת המניות וגם ב-2020 המניות יעלו זוכרים את היפוך עקום התשואות, איפה המיתון שהבטיחו לנו בתקשורת? ולמה מניות הן אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר - 28/12/2019 שיפסיקו להפחיד אתכם - לא יהיה בשנה הבאה מיתון; המניות יעלו מזהירים אתכם ממשבר, ממיתון, מירידה בשוק המניות - מזהירים כבר הרבה מאוד זמן ולא קורה דבר, וגם לא יקרה - הכלכלה האמריקאית חזקה, הרווחים של החברות רק עולים - 14/12/2019 בואינג היא הזדמנות קנייה, אבל השקעה בתחום צריכה להיות דרך קרנות סל מניות הביטחון והחלל אטרקטיביות לטווח הארוך; חכו לאחרי התיקון ואז יהיה כדאי לקנות קרנות סל בתחום ניתוחים ודעות | 02/01/2020 – בואינג מאז – 50% פחות
    סגור
  • הכותרות הנ"ל, שלא אני כתבתי
    שלמה גרינברג 14/03/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוייקות למדי רק תזכור, ידידי המודאג, שכדי לחוות דעה צריך לקרוא גם את הכתבות
    סגור
  • אז מה
    יגאל 13/03/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא צפה את וירוס הקורונה?
    סגור
  • כמה שאתה צודק. הבעיה שהאנשים שוכחים מהר מה אמרו אתמול (ל"ת)
    ניסים טאלב 13/03/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    מעניין,תודה. (ל"ת)
    שמרית 13/03/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    כמה דברים לתיקון
    דויד 13/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קודם כל בהחלט קול מרענן ואמיץ שלא שומעים בתקשורת. שנית בתקופת השפעת הספרדית היה צנזורה קשה מאוד ברוב מקומות בעולם פרט לספרד (מפה גם השם לה) ואנני יודע מה הציבור ידע על הוירוס אם בכלל ידע. שלישית השוק ירד בסה"כ 26.6% מהשיא וזה רק מתחיל להשפיע על הציבור בארה"ב(אני ניזון מהתקשורת).
    סגור
  • 22.
    למר שלמה. אני בטוח שאתה יודע ומבין אך אתה מפנים לדעתי
    מדען וגנרל 13/03/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ולא מוציא את הדברים החוצה..אבל אני בטוח שאתה יודע ואפילו עקב נסיונך ארוך השנים טוב ממני שאנו בפני הבעיה הבורסאית ולא רק הגדולה ביותר שהעולם עמד מולו מאז ומעולם..
    סגור
  • נכון איצ אבל הוא ממש לא חכם ממך..ההפך. (ל"ת)
    האלו 13/03/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    התיקונים לירידות היו במחזור קטן יותר, רמז שהרוב ...
    אלי 13/03/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא חושבים שהירידות נגמרו
    סגור
  • 20.
    אתה או מישהו אחר כותב שיהיה משבר זמני..אז :
    היי שלמה 13/03/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה לא עניין של יגיע ..הוא כבר כאן ובענק ולפי ממוצעים בסביבות 30 והרבה יותר אחוזי ירידה מהשיא. כשהיינו בשיא דיברת על "קרייסס"(אני הוספתי) וכתבת בפרוש שאולי יהיו ירידות 5 עד 10 אחוז אז מאי נפקא מינא????
    סגור
  • אני חושב שזה אתה ומה נשמע בשדה התותים? (ל"ת)
    היי לאיצ 13/03/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    אני ממקווה שאתה בפנים ומחכה לתיקון המהיר... (ל"ת)
    מאיר 13/03/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    עוד טיפה
    שלמה גרינברג 13/03/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אגב, גם החוזים העתידיים מטעים כי הם מתבססים בעיקר על "המכונות". נא להמתין בסבלנות ולהירגע, העולם לא בדרך להחרב
    סגור
  • 17.
    הבהרה
    שלמה גרינברג 13/03/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למבוהלים בעיקר (ובצדק, מחמת הירידות): הכתבה נכתבה ביום רביעי על בסיס העובדות שנוצרו בשוק ביום שלישי. ההחלטות הדרסטיות (הצודקות כמובן) של הממשלות השונות ובמיוחד הטלת איסור הטיסות מאירופה לארה"ב לצד הנפילה (המובנת) במחירי הנפט והזהב הכניסו את המשקיעים לפניקה שבהחלט צודקת כאמור מה עוד שעדיין לא ברור מה אפשר לעשות כדי להרגיע. זו אכן הנפילה הגדולה היומית מאז 1987 (שבה השתתפנו בניו יורק וממנה אנחנו סובלים טראומה עד היום). אבל להשוות בין נפילות 1987 ו 2008 זה פשוט לא נכון, אין שום דמיון. מלבד זאת אנחנו עומדים מאחורי כול מילה בכתבה. ראשית שמוקדם עדיין להיכנס ושנית שהמניות, בערכיהן היום ובערכים שיהיו עם המשך הירידות ובהשוואה לכול מכשיר השקעה אחר, הן המשחק הכלכלי היחיד בעיר.
    סגור
  • 16.
    ירידות חדות עוד לפנינו (ל"ת)
    רמי 13/03/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    גרינברג חייב להיות אופטימי כי אם לא הוא יהיה
    משה 13/03/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מובטל .....
    סגור
  • וואו, חכמת משה
    שלמה גרינברג 14/03/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואתה באמת מאמין שמזה אני מתפרנס?
    סגור
  • 14.
    שלמה שלום.. לפני חודשיים סיקרת את קומפיוגין
    יורם 13/03/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שהייתה אז ב 4. לפני שבוע כבר הגיע ל 12. כיום שירדה לכיוון 8 היא עדיין השקעה טובה להמשך בסביבה הכלכלית שאנו נמצאים כרגע?
    סגור
  • 13.
    כתבה מעניינת, תודה שלמה! בואינג
    יוסי 13/03/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נחתכה 60 אחוז בשנה האחרונה. אף על פי הסקירה האחרונה עדיין שווה קניה ברמות מחיר אלו? אשמח לתשובתך..
    סגור
  • 12.
    קורונה
    אסף 13/03/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על פי כל אנשי המקצוע הרציניים יקח זמן עוד עד למציאת חיסון. בינתיים הכלכלה העולמית הולכת ומשתתקת. מדוע לא למכור ולהיכנס בנקודת מוצא נוחה יותר(לא בניסיון לתזמן את השוק אלא מתוך ידיעה שהולך להיות גרוע לפני שיהיה טוב יותר)? .
    סגור
  • 11.
    שלמה היקר
    צבי נוי 13/03/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבעיה היא לא קורונה אלא חוב. השוק מבין שהמציאות לא מושלמת ומתמחר חשש מפשיטות רגל ומשבר פיננסי. הצמיחה ביפן אחרי הבועה של 1990 הייתה נורא איטית, כנ"ל בשנים האחרונות באירופה וגם ארה"ב אחרי המשבר הזה. אם השוק יפול 50% ויותר, אל תהיו בטוחים שהוא יחזור לעצמו כל כך מהר, בטח לא במונחים ריאליים (יכול להיות שהפד ידפיס טריליונים לניפוח בועה חדשה, אבל זה ישחק את ערך הכסף)
    סגור
  • 10.
    רק התחלתי ואסיים ב 2022 (ל"ת)
    מפולת 13/03/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    בורא עולם עושה סדר- נגמר הללה -לנד נגמר (ל"ת)
    יוסי 13/03/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    מסכים איתך! 13/03/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    שלמה החכם באדם
    חגי 13/03/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הסכיתו ושימעו הו אנשים אווילים כי שלמה ידבר לימדו וחיכמו שננו פניני דעת
    סגור
  • 7.
    נכון
    הנביא 13/03/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש אי וודאות, אך. אחוזי תמותה קיימים, אך נמוכים גם בהשוואה למחלות אחרות. בסוף משבר מסתיים, כמו כל משבר. רוב המניות עם מכפיל סביר, כלומר אין בועה כמו בשנות האלפיים. כבר הגענו לוויקס שעבר את המשבר ב2008. מדד הפחד רק ירד מכאן. גם אם פיתרון לא מיידי, כל הכרזה או התקדמות כלשהי בתרופה שתיתן אור, הבורסה תזנק. יהיה qe בוודאות. העולם כבר יותר מסודר ויש את הפדרל רזרב.
    סגור
  • לנביא
    נביא שקר 13/03/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי מה שידוע לי, מדד הפחד מגלם את השונות (תנודתיות) בבורסה ולכן אם "הבורסה תזנק" כמו שכתבת התנודתיות תהייה גבוהה עוד יותר
    סגור
  • 6.
    מתי להכנס?
    ישראלי 13/03/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבחששות יעברו להתעסק בממשלה במקום בקורונה
    סגור
  • 5.
    תודה שלמה
    דוד 13/03/2020 08:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נהדר שאתה עושה את השרות הזה עבורנו ומכניס קצת סדר בפחדים המדכאים שסביבנו.
    סגור
  • 4.
    רבותי ציבור המשקיעים. אל תפלו בפח
    בוט מסחר 13/03/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל המניות בעת הזאת הם סכין נופלת. ממדי משבר הקורונה רק עכשיו מתברר למשקיעים בארהב. מניה שתקנו היום תהיה זולה ב-20% בעוד יומיים ו-40% בעוד שבוע. לא להתפתות. נכנסים למניות כאשר יש מגמת עליה מובהקת וזה יבוא רק אחרי התרופה לקורונה. מוסדיים ישראלים מנסים לעצור את הירידות וראיתם את זה בחמישי האחרון. בזמן שדאקס נפל 12 , מילנו 15 וארהב 10 אחוזים. אצלנו עלו. פתחו מינוס 7 וסגרו 5. עלו 2% תוך יומי. שמרו אל כספכם והיזהרו מקניות מסוכנות
    סגור
  • 3.
    יהיה הרבה יותר גרוע לפני שיהיה טוב
    דן 13/03/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    במשברים / מפולות , המנה הראשונה היא יחסית עדינה לפני המנה העיקרית שתגיע . גם גרינברג יודע זאת , בתי ההשקעה יודעים זאת ......כל עליה לצורך ירידה וקדיחה בשלב הזה - זהירות , שימרו על כספכם .
    סגור
  • 2.
    כמה שטויות, אך לא יודע מתי יגמר
    סוחר 13/03/2020 08:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שיש פאניקה זה עלול להמשך עד שהציבור יתייאש וייברח מהבורסה ורק אז תתחיל עליה מתונה
    סגור
  • 1.
    חכמת הבדיעבד
    כותב 13/03/2020 08:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    "הישארו על הספינה, לא לקפוץ" אבל בהחלט נמנעו מלהמליץ להיכנס. לא להיכנס לפניקה רבותי אפילו התיקון עצמו עדיין לא הכי "מרשים" מאז 2010.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות