קופיקס: תוכנית הייעול מראה תוצאות; הקורונה הקפיץ את המרכולים

בשורה התחתונה החברה לרווח נקי של כמיליון שקל, לעומת הפסד של 0.8 מיליון שקל בברבעון המקביל. בשבוע הראשון של מארס המכירות עלו ב-8% ביחס לתקופה המקבילה בפברואר. עם זאת, המכירות בבתי הקפה ירדו ב-7%
 | 
telegram

רמי לוי לא יודע איך להרגיש לגבי הקורונה. ברשת קופיקס גרופ 0% קופיקס גרופ 384.8 0% קופיקס גרופ בסיס:384.8 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יכולים להיות מעודדים מהרבעון הרביעי של 2019, כשהציגו מעבר לרווח נקי של כמיליון שקל, לעומת הפסד של 0.8 מיליון שקל בברבעון המקביל. זאת לאחר שבשנתיים הבאחרונות צומצמו קרוב ל-20% מהסניפים ונפתחה זרוע קמעונאות המזון, כלומר המרכולים, שלפחות לפי הדיווח חודש מרץ היה טוב מאוד עבורה.

כחלק מתוכנית הייעול לאור הפסדי החברה, כמות הסניפים בישראל ירדה מ-126 ב-2017 ל-104 ב-2019. אבל המכירות ירדו רק ב-3%, מ-68 מיליון שקל ל-ל-66 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה מ-17 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל. הוצאות התפעול המכירה והשיווק ירדו בכחצי מיליון שקלים, מ-16.8 מיליון ל-16.3 מיליון.

הוצאות ההנהלה הכללית ירדו מ-3 מיליון שקלים ירד ל-2.5 מיליון, הודות לקיטון בשכר וירידה בהוצאות רכב. סך הכול, החברה יצאה ברווח נקי של מיליון שקלים, אך בכל 2019 הפסידה קופיקס למעלה מ-11 מיליון שקלים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הנתון המעניין: השפעת הקורונה
מסתבר שהקורונה עשה טוב למרכולים של קופיקס, בדיוק כפי שעשה טוב לכל יתר הסקטור. בהתייחס לרבעון הראשון של 2020 כותבים בקופיקס כי "בתחום המרכולים עלה הפדיון בכ-8.2% לעומת תקופה זהה בחודש פברואר השנה והגידול הכספי בפדיון בין התקופות הסתכם בכ-350 אלפי שקל", נכתב בדוח.

"בתחום בתי הקפה ב-11 סניפי הפעלה עצמית בתקופה קטן הפדיון בכ-7% למול תקופה זהה והקיטון הכספי בפדיון בין התקופות הסתכם לכ-15 אלפי שקל", הוסיפו בחברה.

רן אפרתי, יו"ר קופיקס גרופ: "תוצאות הרבעון הרביעי של השנה מבטאות את הצלחת המהלכים המשמעותיים שביצענו במהלך השנה האחרונה, מאז העברת השליטה בחברה לידי רשת רמי לוי שיווק השיקמה. ברבעון זה הצגנו צמיחה בהכנסות בפעילות המרכולים, המשכנו לשפר את שיעורי הרווחיות ועברנו להצגת רווח נקי - הן בפעילות המרכולים והן בפעילות בתי הקפה – לאחר 10 רבעונים רצופים בהן הציגה החברה הפסד.

"השיפור בתוצאות העסקיות הינו פועל יוצא לפעולות בהן נקטנו בשנה האחרונה, ביניהן: שיפור תנאי הסחר מול הספקים בהתאם לתנאי הסחר של קבוצת רמי לוי, החדרת מותג פרטי אל סניפי החברה והגדלת מגוון המוצרים, שדרוג נראות הסניפים תוך אופטימיזציה של שטחי המסחר, הפחתת החוב הפיננסי, יישום תכנית הבראה לסגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, ייעול מפעל החברה, הקטנת הוצאות מטה החברה והשקת מרכולים תחת הפורמט "סופר רמי לוי בשכונה" הזוכים להצלחה.

"בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילות המרכולים בלפחות 20 מרכולים נוספים במהלך השנים הקרובות, בתחילת השנה השלמנו רכישת 4 מרכולים מרשת 'שוויצריה הקטנה'. בתוך כך, בימים אלה אנו ממשיכים לפעול להסבת סניפי "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה" – פורמט המוכיח גידול משמעותי בהיקפי הפעילות.

"אנו מאמינים שיישום התכנית האסטרטגית לפיתוח וייעול החברה הינו תהליך מתמשך, ולהערכתנו בטווח הקצר והבינוני, הפעולות בהן נקטנו יניבו המשך תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של החברה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות