האם הממשל האמריקני צריך לעזור לחברות התעופה?
נגיף הקורונה גורם לשיתוק ברוב הסקטורים בעולם, אך הסקטור שנפגע ככל הנראה בצורה הקיצונית ביותר הוא סקטור התעופה. בעקבות הירידה החדה בכמות התיירים בעולם, נאלצו חברות התעופה, שגם ככה סובלות משולי רווח נמוכים, להוריד משמעותית את הפעילות ולסגור אלפי קווים. ונציין כי ההתאוששות הסקטור עדיין לא נראית באופק.
הפגיעה בפעילות מותרגמת גם לירידות חדות במחיר המניות. כך לדוגמה: מניית דלתא איירליינס (סימול:DAL) ירדה ב-42% מתחילת פברואר, אמריקן איירליינס (סימול:AAL) השילה יותר מ-55% מערכה, יונייטד איירליינס (סימול:UAL) איבדה יותר מ-60% ומניית סאות'ווסט איירליינס (סימול:LUV) השילה 36% מערכה בתקופה האחרונה.
לנוכח הפגיעה האנושה, עולה כעת השאלה האם הממשל האמריקני צריך לתמוך בסקטור?
לפי הנשיא טראמפ, התשובה לשאלה זו היא חיובית. אתמול טען הנשיא במסיבת עיתונאים כי הממשל צפוי לספק תמיכה מלאה לחברות התעופה הגדולות, דבר שגרם למחיקה של חלק מהירידות בסקטור.
עם זאת, חשוב לציין את ההתנהלות של חברות אלו בעשור האחרון. חברות התעופה בארה"ב השתמשו בכ-96% מתזרים המזומנים החופשי שלהם בעשור האחרון לביצוע רכישות חוזרות.
מבין החברות הגדולות, אמריקן איירליינס, החברה שנמצאת ככל הנראה במצב הבעייתי ביותר כעת, ביצעה רכישות חוזרות של מניות בהיקף של 12.5 מיליארד דולר,סכום הגבוה מכל תזרים המזומנים של החברה בעשור האחרון. יונייטד איירליינס בולטת גם היא עם שימוש ב-80% מתזרים המזומנים של החברה בעשור האחרון לטובת חלוקת דיבידנדים. דלתא איירליינס נמצאת קצת מאחור עם שימוש ב-50% מתזרים המזומנים שלה לטובת רכישות חוזרות.
נתונים אלו מדגישים עד כמה הנהלת החברה דאגה למחיר המניה בהווה במקום לצבור 'כריות ביטחון ליום סגריר'. האם משלם המיסים האמריקני צריך לספוג את ההפסדים של התנהלות זו? מה גם המסר לעתיד עבור אותן חברות בעתיד?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יעזרו גם יעזרולרון 17/03/2020 14:43הגב לתגובה זו0 0ואז.....יגיעו הבנקים!סגור