מי המשוגעים שקונים עכשיו מניות והאם כבר נוצרו הזדמנויות השקעה?
רק "משקיע קטן" מטורף או בעל משאלת מוות צריך לשקול כניסה לשוק המניות בשלב הנוכחי; בינתיים הנה כמה מניות "ידידותיות לסגר" שכדאי לעקוב אחריהן
מחשבות על משבר הקורונה והחלטות ההשקעה: מבחינת עולם ההשקעות שבו אנחנו עוסקים, יש 4 סוגים של מקבלי החלטות: פסימיים, אופטימיים, "מאמינים" ופלטפורמות אלגוריתמיות. אנחנו מנסים להבין מה בעצם מניע את תהליך החלטות ההשקעה של קבוצות אלו בימים טרופים של חוסר ודאות מוחלט שזה המצב הנוכחי.
הפסימיים מול האופטימיים
בגדול כמובן, הפסימיים מדברים על משבר ענק שמתקרב במהירות, כלכלי וחברתי, משבר נוסח 1930-34 ואפילו יותר. האופטימיים טוענים שהמשבר יסתיים כשאי הוודאות תסתיים ולמרות ההאטה שתיגרם בגלל עצירת הפעילות הנוכחית היציאה ממנה תהיה מהירה מהצפוי כאשר תוך כדי התקופה יהיו חברות שירוויחו מהמשבר או שיסבלו פחות ולכן כדאי, בהתאם למצבו הנפשי של כול משקיע, לנצל הירידות החדות לאסוף מניות שמייצגות חברות שייהנו מהעובדה שכולם סגורים בבית כמו FB ,NFLX ,AMZN ומניות של חברות שמנסות לפתח "תרופת קורונה" או אמצעי מניעה לווירוס.
נכון, קשה מאוד, בשלב הנוכחי, להצביע על חברות כאלו אבל לא חסרים משקיעים ובטח לא כסף שינסו לאתר אותן. אגב, חברות בתחום מדעי החיים גייסו במהלך השבוע האחרון מיליארדי שקלים כולל 3 ישראליות, CGEN ,PLX, ו-KTOV שגייסו יחדיו כמעט 150 מיליון דולרים ובמחירים שקבעו החתמים.
המשקיעים המאמינים הם העשירים ביותר
ישנם "המשקיעים המאמינים", כאלו שאינם אופטימיים וגם לא פסימיים כי הם מאמינים שממילא הכול בא מלמעלה, מבורא עולם ובארה"ב מספרם גדל במהירות, הם הסקטור העשיר ביותר ומכנים עצמם "אוונגליסטים".
>>>עדכונים שוטפים על התפרצות הקורונה
ההשפעה של אלו על הנעשה בשוק ההון גדולה מאוד ובעיקר כיוון שהם, בהגדרה, חסידי השוק החופשי, קפיטליסטים ופטריוטים גדולים שמאמינים שארה"ב תמגר כל משבר וכל אויב.
מהנדסי החלל מזעזעים את השוק
לבסוף, הולכת וגדלה השפעת "קבוצת המשקיעים" הרביעית, המכונות או הפלטפורמות החכמות שמונעות ע"י אלגוריתמים שדרך קבלת ההחלטות שלהם נקבעת ע"י "מהנדסי חלל" גאונים שכותבים את הנוסחאות המתמטיות שמפעילות אותם ומהנדסי חלל אלו הם מיזוג של האופטימיים, הפסימיים והמאמינים.
ההשפעה של הפלטפורמות הללו, שמנהלות בפועל מאות מיליארדי דולרים, היא שמובילה בימים אלו את התנודות בוול סטריט ובגלל צורת "החשיבה" שלה (שמאוד מושפעת מהתקשורת) היא תורמת גדולה לזעזועים המטורפים.
המפגש, בוול סטריט, בין סוגי המשקיעים הנ"ל לצד ההשפעה הגדולה שיש לתקשורת הכלכלית/פיננסית ובמיוחד לרשתות החברתיות שמתעניינות בהשקעות, יוצר מצב שבו כל משקיע אנושי, אופטימי, פסימי או מאמין, מתקשה לזהות את הערכים האמיתיים של המניות ובמיוחד לאור העובדה שאין כרגע שום דרך לכמת את המשתנה העיקרי בקביעת ערכים, העתיד. העתיד הוא הנעלם הגדול כיוון שאין שום דרך להעריך מה הסכנה האמיתית שבווירוס ולאיזה נזק יגרום.
הפאניקה מוצדקת - הסבירות להאטה כלכלית ברורה
הפניקה שאופפת את המשקיעים בהחלט מוצדקת לאור אי הוודאות אבל המצב כרגע, מבחינת הדרך שלפיה המשקיע מעריך את ההתפתחויות הכלכליות ואת החלטות ההשקעה שלו, אינו חדש. המשקיע ניצב היום בפני אותה הבעיה מולה ניצבו משקיעים בכל פעם בעבר שבה נראה היה שמתחיל משבר כלכלי שישפיע בצורה שלילית על ההערכות הנוכחיות של מכשירי ההשקעה.
ברור היום לכל משקיע שכתוצאה מהתפשטות הווירוס ופעולות הממשל למנוע זאת, יוריד הצרכן בצורה משמעותית את רמות הצריכה שלו. ברור גם שזה יוביל לירידה בהכנסה ולפיטורים וברור לכל אחד שפיטורים וירידה בהכנסה יגרמו לירידה בהשקעות הון, השקעות תשתית וכו' כך שהסבירות להאטה כלכלית ברורה.
תגובת הממשל האמריקאי לא ברורה
לצד החשש מההאטה ישנה גם תגובת הממשל האמריקאי שבשלב הנוכחי אינה מובנת למשקיעים רבים. מצד אחד סוגרים את כולם בבתים, מפסיקים את כל הפעילות הבלתי הכרחית במשק ולמעשה "כופים" האטה כלכלית ומן הצד השני מציפים את המשק בנזילות על מנת למנוע את ההאטה.
פעילות זו מעלה תהיות רבות אצל המשקיע, "איך זה אמור לעצור את המשבר?", הוא שואל את עצמו. יותר מכך, כאשר משקיע רואה את תגובת הממשל והבנק המרכזי הוא מתחיל לחשוש שמא התגובה שלהם מונעת ע"י פניקה ולא ע"י חשיבה כלכלית הגיונית.
מה בדיוק תעזור הורדת ריבית בשלב הנוכחי? מדוע צריך להציף משק נזיל בעוד נזילות כשהבנקים אפילו דוחים זאת? מדוע מדברים על רכישת חובות מחברות ציבוריות פרטיות? "הרי ברור", אמר פרשן ה-CNN לאחר ההחלטות הנ"ל, "שהולכים למיתון ולפיטורים המוניים אז למה התגובה האלימה הזו? מה היא תעזור בשלב הנוכחי?".
האופטמיים, כבר מתחילים לאסוף מניות
אבל השוק, לאחר שנפל בצורה דרמטית, לפני קבלת החלטות הבנק המרכזי והבית הלבן, נראה כאילו עושה "חושבים מחדש" כאילו מחפש דרך לקבוע מהן ההערכות הנכונות למצב הבלתי ברור הנוכחי.
כמובן ש"רגיעה" כזו עם תנודות מעלה ומטה של 8%-12% ליום אינה מעודדת וכמובן שהירידות עלולות להמשיך ולהפחיד עוד יותר, אבל נראה שברמת המחירים הנוכחית, אחרי ירידה של כ-30% מהשיא ובמהירות שכזו (תוך חודש בדיוק) מתחילים המשקיעים האופטימיים יותר לנסות ולהעריך בצורה הגיונית את מצב השוק ובודקים אם כדאי אולי להתחיל לאסוף מניות. מצב זה של תהייה וניסוי יימשך עד שתוסר אי הוודאות.
על מה מתבססת הדעה האופטימית?
נתחיל בכך שאם הדעה הפסימית הייתה השולטת בשוק ההון האמריקאי הרי שלבטח היינו עדים לירידות גדולות בהרבה, שהרי בצד הפסימי מסכימים שמדובר במשבר הגדול ביותר בהיסטוריה "הברבור השחור הגדול ביותר בהיסטוריה", כינה זאת מומחה המתכות וחומרי הגלם הידוע, מגדולי טייסי הקרב של ארה"ב בווייטנאם, בוב מוריארטי, בעל טור פופולרי ב-streetwisereports והוסיף, "מה שמחייב (אפילו לאחר הירידות) למכור הכל ולעבור לזהב וחומרי גלם...".
נכון, הזהב והמתכות נשחטו, חומרי הגלם נפלו והציבור נוהר לאגחי"ם אבל הפסימיים לא שינו דעתם. עם כל זאת, אין שום ספק שמה שמאותתים מדדי המניות הוא שהשוק נמצא בשלב של בדיקת המצב ושעדיין יש אמון בממשל הפדרלי.
המקור לאופטימיות קשור לדעתנו לתוצאות משבר 2008. אם נבחן קצת היסטוריה של תגובות ממשלתיות למשברים אז מה שקרה בין משבר 1930 לזה של 2008 לימד את הכלכלנים דבר אחד חשוב. כדי לעצור משבר כלכלי קשה מלהפוך לשפל כלכלי עמוק שיימשך שנים, כפי שקרה ב-1930, הממשל חייב להיכנס לתמונה ובגדול ולשאת על כתפיו למעשה את הכלכלה עד שהכלכלה, במיוחד המגזר הפרטי שלה, תוכל לחזור ולתפקד ומה שחשוב יותר במקרה האמריקאי, כדי שהצרכן יחזור לצרוך כהרגלו.
במילים אחרות, צריכה הממשלה לתמרץ, בעיקר בכסף (הזרמה פלוס הקלות במיסוי וברגולציה), את הגורמים שיעזרו לצאת מהמשבר, במהירות וללא התחשבות בהשלכות שאליבא התורה הכלכלית המקובלת, יגרמו לצרות אחרות בעתיד כמו אינפלציה, עליות מחירים וכדומה.
הכסף כבר מתחיל לזרום
בהתאם לחשיבה כזו הסכימו בתי הנבחרים, דמוקרטים ורפובליקאים יחדיו, שזו הדרך הנכונה לפעולה. לתדהמת רבים הודיעה ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית והמתנגדת הגדולה לנשיא טראמפ שהיא דורשת פעולה נמרצת בכיוון. הבנק המרכזי כבר פועל כאמור והכסף כבר מתחיל לזרום.
חשוב להבין את מהלך הדברים במשבר 2008. בתחילת אוקטובר 2007 שברו מדדי המניות את רמות שיא כל הזמנים ואו אז החל השוק להתדרדר. חודשיים מאוחר יותר, תחילת דצמבר 2007, התחיל הבנק המרכזי לרכוש אגחי"ם בצורה מסיבית (REPO) כדי "למנוע חוסר נזילות" שעלולה לדעתם לגרום למשבר.
אבל רק בפברואר 2008 הודיע האוצר האמריקאי על תוכנית ה-Economic Stimulus Act of 2008 של הקלות מס בעיקר, על מנת למנוע קריסה. במרץ 2008 לקח האוצר את חובות בר סטרנס כדי ש-JPM יסכים לרכוש את בנק ההשקעות ורק ביולי 2008, ארבעה חודשים מאוחר יותר, נכנסו הממשל והבנק המרכזי לתוכנית החילוץ הגדולה שלמעשה עשתה מה שמבצעים כעת הנשיא, בתי הנבחרים והבנק המרכזי של ארה"ב.
באותם ימים, קיץ 2008 הוגדר המשבר כגדול מאז שנות ה-30 ולא היה אפילו מאמר אחד שגרס שהמשבר אינו עומד להסתיים אלא בתוך שנים. איש לא האמין שתוכנית החילוץ תצליח אבל הסוף ידוע. לא רק שהצליחה, הממשל עשה רווחי עתק כתוצאה והמיתון הסתיים תוך 3 רבעים כאשר השוק התחיל לעלות כבר בתחילת 2009.
גם משבר הסאב-פריים לא התחיל מבעיה כלכלית
המשבר הכלכלי שצופים כרגע, בדיוק כמו משבר 2008 בתחילתו, אינו התוצאה של בעיות כלכליות אלא מדובר במשבר שנובע מבעיה בריאותית חמורה שאינה מובנת דיה ושמובילה, כתוצאה מפניקה, להיווצרות של הבעיה הכלכלית. משבר 2008 למי שזוכר התחיל גם הוא מבעיה שאינה כלכלית, ייבוש הנזילות כתוצאה ממעשי רמייה הוא למעשה מה שגרם לפאניקה גדולה שהובילה לפעילות ההצלה של הממשל. אז חזרו המשקיעים לבורסה כשהסתבר להם, בתחילת 2009, שתוכנית ההצלה עובדת, כשאי הוודאות הסתיימה.
השאלה הגדולה כרגע, "מתי יתחיל חוסר הוודאות לגבי הנגיף (לא הכלכלה) לרדת?". מבחינת המשקיעים פחות חשוב מתי יבלמו את הווירוס, הרבה יותר חשוב מתי ירגישו המשקיעים שאפשר לבלמו וכיצד. מאותו רגע שזה יקרה יצאו מדדי המניות מהמשבר בדיוק כפי שקרה ב-2008.
שורה תחתונה
הסיכום (שלנו) הוא כזה: נתחיל בכך וכבר כתבנו זאת בשבוע שעבר, רק "משקיע קטן" מטורף או בעל משאלת מוות צריך לשקול כניסה לשוק המניות בשלב הנוכחי!! התנודות החדות ימשיכו ומן הסתם יובילו השוק לרמה אפילו נמוכה יותר כתוצאה מאי הוודאות בקשר לבלימת הנגיף מחד והאיום הגדל בעקבות כך מאבטלה ומיתון גדולים יותר משצפו עד כה מאידך.
ככל שתקופת אי הוודאות בקשר לנגיף תהיה קצרה יותר כך גם יגדל הסיכוי להתאוששות במניות ולתקופת האטה כלכלית קצרה בהרבה ממה שצופים. ישנם הטוענים שהשוק כבר מתמחר את תוצאות ההאטה הכלכלית הצפויה אבל אנחנו חוששים שעדיין לא. לדעתנו, מהפכת הטכנולוגיה שכ"כ קדמה את מדעי הרפואה בעשור האחרון, במיוחד בתחום המניעה, תספק את המענה גם הפעם ומהר בהרבה משחושבים. אבל עד אז נמשיך לסבול. אגב, גם במהלך קיץ 2008, היינו אופטימיים ומסיבות דומות, תבדקו.
בינתיים, לאופטימיסטיים כמונו אנחנו מציעים לעקוב מקרוב אחרי אותן מניות "ידידותיות לסגר" שהזכרנו וגם אחרי מניות חברות שירותי הציוד והייעוץ המעבדתי לרפואה מהסוג של תרמו פישר (סימול:TMO), אגילנט (סימול:A), מניית Danaher Corporation (סימול:DHR) ושכמותן.
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
97.שלמה - מה דעתך על צעדיי המימשל האמריקאימשקיע נבון 25/03/2020 18:17הגב לתגובה זו0 0ועל עמדתו של טראמפ שהכלכלה חשובה מבריאות הציבור?סגור
-
איזה צעדים הם בדיוק עושים? לא הבנתי! וכן :משקיע טיפש 26/03/2020 11:22הגב לתגובה זו5 0הכלכלה חשובה מבריאותו של טראמפ שבכל מקרה הוא כבר פגר מהלך..סגור
-
תקרא בבקשה הכתבה הבאהשלמה גרינברג 26/03/2020 09:54הגב לתגובה זו0 1טראמפ לא אמר שהכלכלה חשובה מהבריאות נא לקרוא בעיון מה אמר!!סגור
-
כתוב קרא ולא תקרא ואל תטהר את השרץ. (ל"ת)לשלמה 27/03/2020 16:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
96.פלא מדעי - עצירת הידבקות על ידי שפיכת 2 טריליון דולרפלא מדעי 25/03/2020 08:29הגב לתגובה זו1 1מעניין היכן נהיה מבחינת מדד מניות עוד מספר שבועות אם חס וחלילה אלפי אמריקאים ימותו כול יום מהקורונהסגור
- טען עוד
-
95.המגילות של גרינברגלרון 23/03/2020 13:43הגב לתגובה זו1 0ש"אף אחד לא טורח לקרוא" זה לא כפייתי?וכן אני לא גרינברגסגור
-
94.התצלותג 23/03/2020 08:25הגב לתגובה זו0 0שלמה אני חושב שמן הראוי הוא שתכתוב באותיות קידוש לבנה התנצלות על חוסר הענווה , היהירות וקידוש המניוץ לא (!) הן ממש לא המשחק היחיד בעיר. מנטרה עליה חזרת לאורך שנה שלמהץ מי ששמע לעצתך ונשאר חטף 50%-60% והיד נטויה. היה צריך לברוח ולהחזיק מזומן. הכתובת הייתה רשומה על הקיר והקורונה רק התירוץ. כן השוק יחזור ויטפס. זה דרכו של עולם קפיטליסטי / טכנולוגי אבל עודדת הרבה אנשים להשאר והחזרת אותם לתקופת האבן.סגור
-
התנצלות???שלמה גרינברג 23/03/2020 13:40הגב לתגובה זו1 0רק מי שלא קרא המאמרים קנה מניות, מי שקרא אפילו המשיך למכור. כנראה שאתה היית אחד מהקונים אז לבי אתך ובפעם הבאה תקרא הכתבהסגור
-
כן..התנצלות ובקשת סליחה (ל"ת)לשלמה 25/03/2020 14:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
93.יש פה אחד שיושב כל הזמן ליד המקינטוש וטוחן תגובות בשםקיק 22/03/2020 14:33הגב לתגובה זו0 0לירון...לי יש הרגש סמוייה שהוא טוב יחסית ואפילו אקח לעצמי קרדיט ואכתוב שזה בטח שלמה היקר שבכל מקרה כותב אנחנו..אז לירון או לרון/שלמה זה היינו אך..נבדוק זאת בהנהלת האתרסגור
-
לא שאכפת לי מה שאתה חושב אבלשלמה גרינברג 23/03/2020 09:21הגב לתגובה זו0 0אכן יש כאן מגיב כפייתי וזכותו להגיב, זה לא אני!! אתה באמת חושב שאני מגיב לכול שטות שאנשים כמוך כותבים?סגור
-
92.איפה המגזר הבנקאי בכל הסיפור ?רועי 22/03/2020 12:18הגב לתגובה זו0 1כתבים ועיתונאים נכבדים רציתי לדעת מדוע אתם נמנעים לחקור/לשאול לאן נעלם המגזר הבנקאי הפרטי בשעה קשה זו ? כן , אנחנו במצב חרום בריאותי , באותה מידה אנחנו במצב חרום כלכלי ! היופי בעם שלנו זו הסולידריות והאחווה בזמנים קשים , צוותי הרפואה , חיילים, בני נוער , מעסיקים, ....... למעט מגזר אחד , המגזר הזה יושב בחיבוק ידיים במקרה הטוב , ומכשיל , פוגע במיזיד למען אינטרסים כלכלים למען בצע כסף , זה המגזר הכי עשיר ו ריווחי במשק, זה המגזר הכי משפיע בעל יכולות כלכליות עצומות , מנהליו מרוויחים מידי חודש מה ששכיר ממוצע מרוויח בעשר שנים , המגזר הזה נהנה מחסינות מוחלטת של מקבלי ההחלטות , בנק ישראל ,משרד האוצר , למגזר הזה בניגוד לכל פרט, שכיר , עצמאי , עסק קטן ובינוני יש נגישות לכספים בעלויות ( ריביות ) אפסיות הן בארץ והן מחו״ל , למגזר הזה קוראים - מגזר הבנקאות ! בזמן שעשרות אלפי עובדים מפוטרים, עסקים קורסים, עצמאים מאבדים את פרנסתם , לווים ולוקחי משכנתאות לא יודעים מה ילד יום ואי הוודאות שלהם גורמת לחרדה , יאוש .... המגזר הבנקאי בישראל מקשיח עמדות הוא מגביל לקוחות , הוא מחזיר שיקים , הוא קונס לקוחסגור
-
91.מה רעלרון 22/03/2020 11:42הגב לתגובה זו0 0מובטלים צעירים מקבלים כסף חלקי ללא תמורה,מיסים נדחים וכו'סגור
-
ומה עם מובטלים זקנים כמוך? בבעיה האא? חבל לי..אבל זה מהללרון 22/03/2020 14:15הגב לתגובה זו0 0יש אחי.סגור
-
מאיפהלרון 23/03/2020 19:34הגב לתגובה זו0 0הבאת שאני מובטל? אני פנסיונר ולא עובד,לכן יש לי זמן לבלבל את המוחסגור
-
90.ישראללרון 22/03/2020 11:40הגב לתגובה זו0 0מעצם טבעה ומיקומנ ה מעצם טיבעה ומיקומה מושפעת צבאית וגיאו פוליטית עם סיכון מובנה גבוה,שכעת יורד בגלל הקורונהסגור
-
89.טדי שגיאלרון 22/03/2020 11:33הגב לתגובה זו1 0קונה!!!,עד 2008 ניהלה הכלכלה את הבנקים המרכזיים,היום זה ההפך,וזו הראיה האופטימית לעכשיוסגור
-
88.מאין יבוא הכסף לשלם למליון מובטלים? ממיסים והורדת שכר! (ל"ת)המיתון כבר כאן 22/03/2020 09:01הגב לתגובה זו1 0סגור
-
הדפסלרון 22/03/2020 11:43הגב לתגובה זו0 0ושפוך כסף ללא הכרה!התשלום...בעתידסגור
-
87.אחלה קניות עשיתיאלירן 22/03/2020 08:26הגב לתגובה זו0 1רווח של כמעט מאה אחוז בתוך יומיים, את הכסף הטוב שלי עשיתי במשבר 2008 אין חכם כבעל נסיון.סגור
-
86.לא צריך להבין בכלכלה, אין פעילות עיסקית את חברותXx 22/03/2020 06:37הגב לתגובה זו1 0אתחיל לקנות מתי שיחליטו לחשוב על החזר המשק לפעילותסגור
-
דרך חשיבה קצת שונהרון 22/03/2020 11:40הגב לתגובה זו0 0ראשית יש חברות ענקיות שאני לא מאמין שייפלו וגם אם פעילות עסקית תעצר תקופה הם עם תזרים מזומנים ענק ראה גוגל ,מייקרוסופט וכו' , שנית יש עסקים שעובדים רק על עמלות תיווך בהוצאות נמוכות יחסית כך שגם אם סוגרים את השאלטר לחצי שנה לא פושטים רגל , זה לא תחום מסעדנות שההוצאות דופקות ...תבדוק על בוקינג תראה כמה היא נחתכה כבר 40% ..אתה חושב שאנשים לא יזמינו משם חופשות אחרי המשבר ?..צריך סבלנות.סגור
-
המשקיםלרון 22/03/2020 11:35הגב לתגובה זו0 0מנווטים היום ע"י בנקים מרכזיים,שינוי דרסטי במנטרה הכלכלית!כולל לגארד השמרנית!סגור
-
85.מי שיקנה היום ירוויח בוודאות עם ישאר בשוק 10 שניםדבר אחד בטוח 22/03/2020 02:33הגב לתגובה זו0 0זה הניסיון ההיסטוריסגור
-
הים ישאר בשוק 10 שנים יפסיד לא רק תחתונים..גם בייצים. (ל"ת)לדבר אחד 22/03/2020 11:29הגב לתגובה זו6 0סגור
-
84.שלמה היקרשי 21/03/2020 17:02הגב לתגובה זו15 1אנחנו כנראה טיפשים שכאלה שאנחנו חושבים להשקיע בחברות שירדו קרוב ל50 אחוז מהשווי שלהם בגלל הקורונה , אנשים לא ישתו קפה אחרי הסערה , לא יטוסו לחול , לא יבצעו הזמנות באינטרנט לחופשה , לא יסעו במוניות , לא ישתו בירה קורונה ועוד ועוד ...סגור
-
83.שלמה יש לך דעות על המהלך של קרן אליוט שנכנסה לTwitter?א 21/03/2020 15:02הגב לתגובה זו0 0האם לדעתך יצליחו להחזיר את הפלטפורמה לצמיחה וינערו שם דברים?סגור
-
כול מהלך של סינגר מחייב תשומת לבשלמה גרינברג 22/03/2020 09:45הגב לתגובה זו0 0יש אינסוף פוטנציאל בטוויטר ואם מישהו יכול למקסם זאת זה פול סינגר מנכ"ל אליוט.סגור
-
פול סינגר מאליוט ממש לא כמו שאתה מציגו וסתם זרקתהיי 22/03/2020 14:26הגב לתגובה זו0 0הערכה לגביו שממש אינה מתיישרת עם המציאותסגור
-
ואיך בדיוק הצגתי אותו? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/03/2020 16:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
82.משום מהלרון 21/03/2020 13:17הגב לתגובה זו2 0מוזכרות ,ולא רק כאן ,אבל תמיד,אותן מניות!אין מעוף לצערי,לצערנוסגור
-
81.איש אינו יודעלרון 21/03/2020 12:09הגב לתגובה זו1 0היכן התחתית,לכן כל אחד קונה או שלא לפי יכולותיו!סגור
-
80.משוגעים שכמונורון 21/03/2020 10:30הגב לתגובה זו2 2אנחנו כנראה לא מבינים כלום , אנשים אחרי משבר הקורונה לא ישתו קפה בסין LK , לא יזמינו חופשות באינטרנט BOOKING , לא ישתו בירה קורונה STZ , לא יקנו צעצועים HASBRO ,העשירים יפסיקו לקנות מותגי יוקרה ,אנשים יפסיקו לצפות בסטרימינג בבית ROKU , יפסיקו לשוט בקרוזים , משבר הקורונה נתן מכה בכנף לחברות מבוססות עם מחזור חיים ארוך שמוכיח שהם יודעות מה שהם עושות , המשבר נתן ירידת שווי והזדמנות של קרוב ל50 אחוז , חיסון זה עניין של זמן מיטב המוחות עובדים על זה .סגור
-
אחרי המשבר? מדוע? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/03/2020 09:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
חיסון לא יועיל, כמו שהוא לא מועיל לשפעת. (ל"ת)אפילו יהיה חיסון 22/03/2020 03:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
79.קרנות פנסיה.משה 21/03/2020 10:04הגב לתגובה זו2 3כדי למשוך אותם.אפילו שיש הפסד של 15%.סגור
-
78.נישמע אמין כמו טראמפ (ל"ת)דונאלד 21/03/2020 09:50הגב לתגובה זו0 1סגור
-
77.רק מדדי מניותעני 21/03/2020 09:01הגב לתגובה זו3 0קניית מניות בודדות היא תמיד?סיכון בלתי מפוצה. תמידסגור
-
היוםלרון 24/03/2020 17:09הגב לתגובה זו0 0מימשתי,ביום נהדר,מניות בודדותסגור
-
76.והמתוחכמים מוכרים בשורט!משקיע 20/03/2020 23:37הגב לתגובה זו3 0למה אופציה זו לא עלתה בכתבה?!סגור
-
שורטלרון 25/03/2020 20:44הגב לתגובה זו1 0אומר לזמן קצר long לארוך,השורטים עשו את שלהם ,לפחות לעת עתהסגור
-
מה פשר המושג למכור בשורט? משפט מוזר. שאל את שלמה אםלמשקיע 22/03/2020 14:28הגב לתגובה זו0 0הוא מבין את הניואנס הדק/עבהסגור
-
75.אתה מהאופטימים וטוב שכך (ל"ת)יפה כתבת 20/03/2020 23:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
74.אני חיבלרון 20/03/2020 22:47הגב לתגובה זו0 0לציין שרמת הטוקבקיסטים והידע השתפרו לאין שיעור!סגור
-
ואתה נישארת בודד ברמה סבירה נניח בלי להשתפר? חבל (ל"ת)ללירון 22/03/2020 14:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
73.לא נוראלרון 20/03/2020 22:22הגב לתגובה זו3 1מכה קלה בכנף,בכל ירידה ההפסד קטן!סגור
-
"המכה הקלה" גדעה למטוס את שתי הכנפיים..דינו אחד!!! (ל"ת)ללירון 21/03/2020 15:39הגב לתגובה זו4 0סגור
-
באמת לא נורא..אז ביום א תפסיד 19% וביום ב 18% וביום גללרון 21/03/2020 11:57הגב לתגובה זו3 017% וכך הלאה וכך הלאה..רק חבל שהיית כה אופטימי עם המנטור שלך גרינבר והישחלתם את כולם ואשתו.סגור
-
הגענולרון 24/03/2020 14:17הגב לתגובה זו0 0ליום ג' w בדרך,אך יקח זמן,לא למהרסגור
-
נכון, פעם כל % שירד מהתיקסובחי 21/03/2020 08:39הגב לתגובה זו0 0היה הרבה יותר מכל % שיורד היום.. כי יש שם כבר 35% פחות כסףסגור
-
72.עצרנו על 2305 שזה 5 נקודות מנפילה לתהום של 2100הזויים 20/03/2020 22:13הגב לתגובה זו7 1הזויים - מודיעים בתחילת היום על עוצר בכול קליפורניה והשוק פותח עם מדדים 4 אחוז למעלהסגור
-
ואו 2100 איזה דייקן אתה פששכספי 21/03/2020 08:40הגב לתגובה זו2 0לדעתי ירד ל2079.65 מה דעתך?סגור
-
sp500 21002100 21/03/2020 19:11הגב לתגובה זו2 0כשטראמפ נבחר בנוהמבר 2016 המדד היה על 2100 מתחת ל 2300 המדד עלול להגיע לשם מהר כי זה מסמן את מחיקת כול העליות של תקופת טראמפסגור
-
71.לא מזמן כתבת המניות המשחק היחיד בעיר ומה עכשיו?האמיתי 20/03/2020 22:08הגב לתגובה זו11 5אתה משנה את עורך מהר לפי המגמה אדם מוזרסגור
-
שלמה כתב שהמחירים מטורפים, וזה לפני שהקורונה הגיעהברבור שחור 22/03/2020 02:32הגב לתגובה זו1 0שלמה ציפה לתיקון לפי הנתונים הכלכלים, והוא כמובן לא יכל לדעת על הקורונהסגור
-
כמובן שלא ידע על הקורונה ואמר לשחרר מעט ...אז 1)המעטלברבור 22/03/2020 14:23הגב לתגובה זו0 1הזה היו כמו כוסות רוח למת... 2) הוא אמר זאת בשיא ודיבר על אחוזים בודדים וביינתים ירד איזה 40 צאחוז..אז כל הקונספציה שלו לא הייתה לעניין.סגור
-
הוא סייג שיש להמתין לתיקון.המזויף 21/03/2020 12:34הגב לתגובה זו2 0מי שמשנה את עורו לפי המגמה אינו אדם מוזר.סגור
-
הוא לא מסייג ולא מתייג פשוט טועה ומטעה (ל"ת)היי 21/03/2020 18:05הגב לתגובה זו4 1סגור
-
אדם מוזר זאת תחשב מחמאה לגרינברג..מצא ציון הולם וישלהאמיתי 21/03/2020 12:15הגב לתגובה זו1 1לי הרבהסגור
-
הערה למתלונניםשלמה גרינברג 21/03/2020 10:47הגב לתגובה זו4 7כול מי שקורא את המאמרים ולא רק את הכותרות יסכים שמאז תחילת השנה ועד לשבירת שיא כול הזמנים באמצע פברואר כתבתי, בכול כתבה, שחשוב לשחרר קצת מניות כי תיקון נוסח סוף 2018 שוב מתחייב. כך אני כותב מאז ומעולם ובטח ערב שבירות השיאים האחרונות בכול פעם שמדדי המניות מגיעים להערכות שלדעתי הן מטורפות בדיוק כשם שאני כותב בכול פעם שהמניות יורדות לשפל שמצדיק כניסה (כפי שחזרתי וכתבתי במהלך סוף 2008). כשכותבים "המניות הן המשחק היחיד בעיר" ומסבירים מדוע (כי כול האלטרנטיבות נמצאות בהערכות שיא) ומוסיפים שעדיין מוקדם לקנות (כפי שאני לוזר וכותב (גם בכתבה זו) הכוונה, כפי שכתוב, שבשלב הכתיבה עדיין מוקדם להיכנס אבל המניות הן הדבר היחיד ששווה לעקוב אחריו וכך אני חושב שהמצב גם היום למרות שכתבתי "מי המטורפים שקונים" כי למשקיע הקטו ההגיוני אסור עדיין להיכנס!!.אז בבקשה חברים, תקראו הכתבות, לא הכותרות, תודהסגור
-
אכן כתבתי אבל כלל לא שיניתי מאומהשלמה גרינברג 21/03/2020 10:39הגב לתגובה זו2 7כיוון שאת המאמר בו ציינתי זאת לא קראת, מלבד הכותרת, אז תשתדל לקרוא הפעם את התגובה. אם היית קורא המאמרים שלי היית רואה שמאז תחילת השנה ועד לשבירת שיא כול הזמנים באמצע פברואר כתבתי, בכול כתבה, שחשוב לשחרר קצת מניות כי תיקון נוסח סוף 2018 שוב מתחייב. כך אני כותב בכול פעם שמדדי המניות מגיעים להערכות שלדעתי הן מטורפות בדיוק כשם שאני כותב בכול פעם שהמניות יורדות לשפל שמצדיק כניסה (כפי שחזרתי וכתבתי במהלך סוף 2008). כשכותבים "המניות הן המשחק היחיד בעיר" ומסבירים מדוע (כי כול האלטרנטיבות נמצאות בהערכות שיא) ומוסיפים שעדיין מוקדם לקנות (כפי שאני לוזר וכותב (גם בכתבה זו) הכוונה, כפי שכתוב, שבשלב הכתיבה עדיין מוקדם להיכנס אבל המניות הן הדבר היחיד ששווה לעקוב אחריו וכך אני חושב שהמצב גם היום למרות שכתבתי "מי המטורפים שקונים" כי למשקיע הקטו ההגיוני אסור עדיין להיכנס!!.אז בבקשה "אמיתי", תקרא תחילה הכתבות ורק לאחר מכן תגיב השטויות.סגור
-
הוא אמר למכור שהבורסה היתה בשיא, למכור ולחכות (ל"ת)עינת 21/03/2020 06:56הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אמר ולא אמר ואמר ולא אמר ואם אמר אז אמר למכור קצת יענולעינת 22/03/2020 18:22הגב לתגובה זו0 0נגיד 5 אחוז מהתיק ולמחרת נבהל ואמר שיירד קצת וסייג 10 אחוז..אז לפי הסנריו שכתב ותיארתי לא הואיל לנו כלום כי אנו תקועים בעזרתו במחירי שיאסגור
-
70.לא מבין את הנגיד פאואל - שיקנה קצת cp והכול יסתדרcommercial papers 20/03/2020 22:04הגב לתגובה זו0 1בשבוע שעבר הודיע יום אחד שיתחילו לקנות commercial papers והשוק טס שימשיך עם cp הכול בציניות אמריקאים עלובים שכול מה שמעניין אותם זה להרים את הבורסהסגור
-
69.שלמה - אני מת עליך. תודה.דגן 20/03/2020 21:58הגב לתגובה זו6 9.סגור
-
כמה אתה שוקל אם אתה שוכב עליו מת? (ל"ת)לדגן 20/03/2020 22:08הגב לתגובה זו4 1סגור
-
68.קניית מניות זה הזמןמיכאל 20/03/2020 20:31הגב לתגובה זו5 2כמובן מניות שירדו בגופים שאין צפי שיפלו ! לא צריך להתחיל להסביר אלו הן המניות שמיד יחזרו לשוק בעוצמתיות ! מי שלא נכנס עדיין למניות הקנביס זה ההזדמנות . אלא אם הממשלה תאכוף את הצעתי להוריד את מחיר הירק הנ"ל למחיר של הטבק !סגור
-
משום מהלרון 21/03/2020 12:12הגב לתגובה זו0 0בני אדם ספקולטיביים עד שהם סופגים הפסדים!יש השקעות שלא מבצעים by hook and by crook דוגמת קנאביס או ביטקויןסגור
-
67.הפד מיצא את עצמו,והתקציב בגירעון היסטרי,מיתון עמוקשי.ע 20/03/2020 20:30הגב לתגובה זו4 1וכואב ועולמי...ירידות חדותסגור
-
66.באפט המליץ תמידלרון 20/03/2020 18:20הגב לתגובה זו8 0להשקיע כאילו הבורסה נסגרת לעשר שנים,כנראה שאנו מתקרבים לשם!סגור
-
באפטוש מתקרב עם התוואי למינוס 40% ועוד דרכו ארוכה מטה (ל"ת)ללרון 20/03/2020 20:52הגב לתגובה זו10 1סגור
-
אכןלרון 20/03/2020 22:25הגב לתגובה זו0 0באפט תמיד אמר כלל שני לזכור את הכלל הראשון "לא להפסיד" גם המנטרה שלו היא פסה!סגור
-
65.להגיע לתחתית של 2008 השוק צריך לרדת בעוד 50 אחוזאשר 20/03/2020 17:53הגב לתגובה זו3 0אז תיכנסו היום לשוק. תפסידו 50 אחוז. אחלה דרך לבזבז את הכסף שלכם.סגור
-
ממש לא. הוא כבר ירד 25%סימן ווב 21/03/2020 08:41הגב לתגובה זו0 0ב2008 ירד 50%סגור
-
השוק מתקןלרון 20/03/2020 22:29הגב לתגובה זו0 1את כל המהלך מ 2008 =60% מכל העליה מאז ולא 50%מהיום!סגור
-
64.עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabellaיהל זו האמת 20/03/2020 17:02הגב לתגובה זו4 0קבוצת דלק בע"מ )להלן: "החברה"( 2020 ,במרץ 18 לכבוד רשות ניירות ערך רחוב כנפי נשרים 22 ירושלים לכבוד הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ רחוב אחוזת בית 2 תל-אביב א.ג.נ., הנדון: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabella( להלן:"איזבלה"( בהמשך לדיווח המיידי מיום 2019.10.2( מס' אסמכתא: 084900-01-2019 )בדבר ביצוע קידוח ניסיון ראשון בשטח נכס הנפט איזבלה, אשר Limited Energy Ithaca ,חברה בת בבעלותה המלאה של החברה שותפה בו )להלן: "איתקה".....סגור
-
אולי האגח לד המגעיל שלהם יעלהסלמי 21/03/2020 08:42הגב לתגובה זו0 0סוף סוך אחרי שמחק 75% חרבנהסגור
-
63.הקורונה זה דבר טוב.עופר 20/03/2020 17:00הגב לתגובה זו4 2אחריו נקבל עולם הרבה יותר טוב..הרבה מהזבל יורד עכשיו.סגור
-
יש משהו בדבריך. (ל"ת)עופר 21/03/2020 09:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
גם הזיהום אוויר יורד (ל"ת)י 20/03/2020 22:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
62.סומך עלקבוצת דלק שילמו ב-17/3/20 קרן וריבית אג"ח י"גיהל זו האמת 20/03/2020 16:59הגב לתגובה זו2 0סומך על תשובה וקבוצת דלק....שילמו בתאריך 17/3/20 !!! את מלוא 25 אחוז הקרן וריבית 2.3 אחוז למחזיקי אג"ח קבוצת דלק י"ג - כל הכבוד !!!!! ...גידור 64 $ לחבית חשוב מאוד.....כל הכבודסגור
-
ומה עם אגח לד נשרפו לי שם 75%סיטי מן 21/03/2020 08:44הגב לתגובה זו0 0אי פעם יוחזרו ??סגור
-
61.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםדירה=קורת גג 20/03/2020 16:45הגב לתגובה זו1 8דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםסגור
-
דירה נהפכת לאבק ברעידת אדמה (מניה מחזיקה כמו ברזל) (ל"ת)מניה=ברזל 20/03/2020 21:46הגב לתגובה זו6 0סגור
-
60.המשוגעים.חיים. 20/03/2020 16:26הגב לתגובה זו14 2המשוגעים האלה שקונים עכשיו מניות, הם המיליונרים של מחר.סגור
-
או פושטי היד והרגל של מחר. (ל"ת)נביא 20/03/2020 23:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
59.המגמה תתהפך חזק רק כשיוכרז רשמית חיסון (ל"ת)שי לפידות 20/03/2020 16:18הגב לתגובה זו7 2סגור
-
לא בדיוק.הנביא 21/03/2020 15:31הגב לתגובה זו0 0גם אם יגידו שעוד חודשיים יש חיסון וודאי, הבורסה תעלה (היא עולה בהכרזה, ולא מתי שקורה). גם טיפוליי מנע, שמגדילים את הסטטיסטיקה להחלמה יגדילו את הסיכוי לעליות חדות.סגור
-
הרבה לפני זהלרון 20/03/2020 22:45הגב לתגובה זו6 0בורסה צופה עתיד,מה עוד שלא בטוח שיהיה חיסון ויתכן שהקורונה תושמד טבעית!סגור
-
איך יש לך זמן לכתוב טוקבקים? אתה לא ממהר להופעה עם להקתדגן 20/03/2020 22:00הגב לתגובה זו0 0"אוף שימחעס" ?סגור
-
58.אנחנו בתחתית כישי לפידות 20/03/2020 16:16הגב לתגובה זו1 1https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/778731 זו אמורה להיות נקודת המפנה *הראשונה* שתעצור את הירידות בבורסות בכל העולם.סגור
-
57.שלמה - האם לדעתך חברות הטכנולוגיה העילית המובילותמשקיע נבון 20/03/2020 15:49הגב לתגובה זו1 0מסוכנות להשקעה במחירים הנוכחיים: MU AMAT INTCסגור
-
זה רק אתה יכול להחליט (ל"ת)שלמה גרינברג 21/03/2020 10:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא .. מצויינות להשקעה אבל במנות (ל"ת)גל 21/03/2020 08:45הגב לתגובה זו0 0סגור
-
56.שלמה -רואה את בואינג פושטים רגל או שזה תרחיש לא מציאותי (ל"ת)משקיע נבון 20/03/2020 15:47הגב לתגובה זו3 0סגור
-
לא (ל"ת)שלמה גרינברג 21/03/2020 10:50הגב לתגובה זו1 0סגור
-
גם אם יפשטו רגל הממשל יחלץ אותם כי זו תחרות מול אירופה (ל"ת)יון 20/03/2020 22:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שאלהלרון 20/03/2020 22:34הגב לתגובה זו2 2לגרינברג,בואינג עדיין בכל תיק השקעות?ברור שלא תענהסגור
-
דווקא BA מוכיחה את דעתי וגםשלמה גרינברג 21/03/2020 12:56הגב לתגובה זו1 0מוכיחה שאתה מאלו שקוראים כותרות ולא הכתבות. שהרי נכון שציינתי שבואינג חייבת להיות בכול תיק השקעות אבל לא כבואינג אלא כחלק מסל חלל וביטחון אז בבקשה, אני מבין שאתה אוהב להגיב אבל בבקשה להגיב לכתבות לא לכותרותסגור
-
אוקיילרון 21/03/2020 19:20הגב לתגובה זו0 0אני קורא רק כותרות אותן אינך כותב,ita ירדה יפה מאודסגור
-
"יפה מאד", אכן אבל מחצית מהירידה של BA (ל"ת)שלמה גרינברג 22/03/2020 09:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
למה שלא אענה? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/03/2020 10:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
55.השוק תמיד יהיה מלא בטמבלים צעירים שלא ראו מפולת וקונים (ל"ת)דני 20/03/2020 15:22הגב לתגובה זו3 1סגור
-
לטמבלים הצעיריםלרון 20/03/2020 22:35הגב לתגובה זו0 0אין כסף להפסיד,הם קונים גבינת קוטג' בברלין!הזקנים שראו את כל המפולות ולמדו הם בעניןסגור
-
54.משוגע מי שיש לו מזומן ולא קונהברכה 20/03/2020 15:14הגב לתגובה זו9 5הזדמנות נדירה שמגיעה אחת לכמה שנים והיסטורית מוכח שהכסף החכם נכנס עכשיו לבורסהסגור
-
כשנגיע לתחתית נחשוב על זהמבין עניין 21/03/2020 08:41הגב לתגובה זו0 0התחתית עוד לפנינו. לראייה ראה יום עליה במדד 4% ולמחרת ירידה 5% בהסבר פשוט סוחרי יום יכולים להרוויח אבל רק בפיקים. אז בגדול אנו עדיין באי וודאות והירידות ימשיכו להכותסגור
-
מסכיםלרון 20/03/2020 22:36הגב לתגובה זו0 0בהחלט!סגור
-
53.פרופ' איצ100 לרפואה. 20/03/2020 15:09הגב לתגובה זו28 2בשעות אלו החוזים ההוזים וההזויים בגובה רב...מסתמן בעליל שנמשיך הגלישה של הזמן האחרון בעיקר מ 19 פברואר 2020....יש ארצות מודדים רבים בעולם שנמצאים ברגרסיה חזקה יותר ואף אפשר לציין את יפן כדוגמא שלפני 30 שנים עמדה גבוה בהרבה מהיום ועוד רבות ולא טובות.סגור
-
יפן אינה דוגמאלרון 20/03/2020 18:04הגב לתגובה זו3 6סטגפלציה רבת שנים עם אזרחים חסכנים שלא מוציאים כספים לכן צמיחה נמוכה עד אפסיתסגור
-
אתה כותב דברים יפים וברמה גבוהה אבל לא בהכרח לעניין. (ל"ת)איצ ללרון 20/03/2020 20:57הגב לתגובה זו8 0סגור
-
לאיצלרון 20/03/2020 22:38הגב לתגובה זו0 0בבקשה תסתור אותי!סגור
-
52.בהשקעה בבורסה יש מרכיב גדול של הימור, למי ששכחשר השפטים 20/03/2020 14:46הגב לתגובה זו4 0אין וודאות בבורסה כמו שאין וודאות בכלכלה (ולצערנו גם בחיים). למי שיש כיסים עמוקים כדאי לקנות ולא לחכות, כי כשהעליות תגענה הן תהיינה מהירות וחדות. ברגע שהוודאות חוזרת, אז המניות כבר עלו מזמן...סגור
-
נכון הימורלרון 20/03/2020 22:50הגב לתגובה זו1 0אך גם לא מעט פסיכולוגיה fear and greedסגור
-
לא מבין אנגלית אבל בורסה זה 99%ראש טוב שכל ישר והתמדה. (ל"ת)ללרון 21/03/2020 12:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
51.פרופ' איצ100 לרפואה. 20/03/2020 14:42הגב לתגובה זו26 0בשעות אלו החוזים ההוזים וההזויים בגובה רב...מסתמן בעליל שנמשיך הגלישה של הזמן האחרון בעיקר מ 19 פברואר 2020....יש ארצות מודדים רבים בעולם שנמצאים ברגרסיה חזקה יותר ואף אפשר לציין את יפן כדוגמא שלפני 30 שנים עמדה גבוה בהרבה מהיום ועוד רבות ולא טובות.סגור
-
50.זה הזמן יש המון מציאות (ל"ת)אלי 20/03/2020 14:34הגב לתגובה זו2 2סגור
-
אכןלרון 20/03/2020 22:46הגב לתגובה זו1 0מתקרב הזמן של איסוף מציאות מהרצפה!סגור
-
49.חוסר הבנה בסיסידני 20/03/2020 14:29הגב לתגובה זו2 1ברור שצריך לקנות מניות עכשיו מתי תקנה? כשהם בטופ? פחדנים לא קונים ולא מרווחים מה גם שהבורסה ירדה והפנינה את עניין הקורונהסגור
-
48.רק לפני שבועיים אמרת שהקורונה תאפשר קנייה 15-20 אחוז...מאיר 20/03/2020 14:17הגב לתגובה זו0 1נמוך מהשיא,וכעת אתה אומר רק "משקיע קטן" מטורף או בעל משאלת מוות צריך לשקול כניסה לשוק המניות בשלב הנוכחי!!סגור
-
שלמה כתב אמר כל כך הרבה בחייו. אני מעריך שרק 10% אמת אולמאיר 21/03/2020 12:21הגב לתגובה זו2 1נכוניםסגור
-
וואי סוף סוף עוד מישהו שם לב לחרטטן הזהאורי 20/03/2020 22:03הגב לתגובה זו1 1שלמה גרינברג פוליטיקאי. יועץ הוא בטח שלא.סגור
-
הוא לא אמר דבר כזה. מאיפה הבאת את זה?דגן 20/03/2020 22:01הגב לתגובה זו1 0.סגור
-
47.לקו מנחהלרון 20/03/2020 13:59הגב לתגובה זו22 1לא נמאס מה refresh? אתם היחידים החיים בעבר mind youסגור
-
יש פסקת סיום שנקראת שורה אחרונה. מוסבר שם היטב (ל"ת)שלמה נהדר! 20/03/2020 16:56הגב לתגובה זו1 0סגור
-
46.אם ל"הישאר על הספינה ולא לקפוץ"אז למה לא לקנות? (ל"ת)דני 20/03/2020 13:43הגב לתגובה זו1 0סגור
-
45.היי שלמהיניב 20/03/2020 13:34הגב לתגובה זו9 0מה דעתך על opk שמחזיקה את bioreferance ומשחקת תפקיד חשוב דיאגנוזה של הוירוס?סגור
-
אם כבר להשקיע אז בחברות לבדיקות (ל"ת)משקיע1 21/03/2020 16:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
44.ממש כואב לי לראות את הכהן הגדול של הטורים כאן שאנימשה כהן סטודנט 20/03/2020 13:32הגב לתגובה זו8 5קורא אותו המון שנים עוד מגלובס. הוא מתפתל בתוך הכתבה ואני ממש לא מבין מה הכיוון שהוא מכוון אותנו...כך ביין הכתבות בואו נגיד בחודשיים האחרונים יש לפה ולדן בלי כיוון מוגדר ואני יוצא מדעתי מה האיש החכם הזה מסובב את גלגל הענק המתנה וחזרה וכל הזמן כותב כיוון אחר..אני מבקש שלמה לעלות את תגובתי כי היא חשובה לי ולקוראין ועדה טובה והגד בדיוק מה יהיה ולאן אנו הולכים ותפסיק להתהפך כל הזמןסגור
-
אני קונסיסטנטי לחלוטין (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 16:19הגב לתגובה זו3 1סגור
-
לא הבנתי כלום רק הבנתי שאתה פוצ סנטי (ל"ת)רמוק 23/03/2020 10:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
43.אפל-מיקרוסופטמור אילן 20/03/2020 13:21הגב לתגובה זו2 0לאחר התייצבות בעוד כך וכך,המניות הנ"ל הכי ראויות להחזקה.סגור
-
42.אין חדש תחת השמש (ל"ת)תפוחי 20/03/2020 13:07הגב לתגובה זו2 0סגור
-
41.אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד כולם חכמים בדיעבד. (ל"ת)א 20/03/2020 12:59הגב לתגובה זו4 0סגור
-
אני יודע בדיוק כבר שנים ואף לעתיד לערוך בהתאם. (ל"ת)היי 20/03/2020 14:11הגב לתגובה זו2 0סגור
-
40.כשפרשן כלכלי כותב שמסוכןדם ברחובות 20/03/2020 12:50הגב לתגובה זו15 6כשפרשנים כלכליים כותבים שמסוכן זה סימן לקנות.סגור
-
39.אתמוללרון 20/03/2020 12:47הגב לתגובה זו1 0קניתי adbe היום amgn,אכן סיכון כי אינן נמוכות אך עם פוטנציאל,לא ממליץסגור
-
לי יש הוראת קנייה adbe ב-200 (ל"ת)משה 20/03/2020 18:20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
38.אני ממתין שההתפשטות תעבור להיות לינארית כדי להכנס חזרה (ל"ת)יהודי 20/03/2020 12:33הגב לתגובה זו5 0סגור
-
37.לגרינברגלרון 20/03/2020 12:33הגב לתגובה זו1 2מנטרות נועדו לשינוי!סגור
-
אתה גם שמת לב שכל מנטרה של גרינברג משתנה תוך----ללרון 20/03/2020 13:51הגב לתגובה זו3 3כדי הכתבה או בין הכתבות עצמם. רק השבוע פרץ באמצע השבוע כשחשב שהשוק לכוד בקרניו אצלו(אצל שלמה) ונתן הסברים מזה אופטימיים על ארצות הברית ושליטתה במצב כשהיא התעוררה...היום בכלל הפוך לחלוטין..היה עדיף כבר לא לכתוב לדעתי ולא להתבזות כמו גורביץ ועוד רביםסגור
-
דעתך, עלום השם חשובה לישלמה גרינברג 20/03/2020 16:20הגב לתגובה זו1 0אשקול את דבריך מותק!!סגור
-
צ'שמע גרינברגעלום שם 20/03/2020 21:40הגב לתגובה זו0 3השבוע ניצלתי בעור שיני ממלתעותיך 1)לא קניתי מניות שהן המשחק היחיד בעיר...2) לא התרשמתי משיכנועיך לאחר שביום שישי הקודם וול עלה..טוענת בתוקף שארצות הברית נכנסת להצלת העולם....יש....נשארתי עם הכסף למרות שלמה.סגור
-
ועכשיו ששלמה אומר לא לקנותמשקיע עלום שם 20/03/2020 22:08הגב לתגובה זו0 0אז זה בדיוק הזמן שלך להיכנס. השיטה הזאת מוכחת היסטורית.סגור
-
36.אבא שלילרון 20/03/2020 12:25הגב לתגובה זו2 0היה מורשה חתימה ויועץ השקעות בבנק הבינלאומי עוד בשמו הבנק ל"סחר חוץ"סגור
-
35.לא זמן להכנס השוק יירד עוד 30 אחוז (ל"ת)דן 20/03/2020 12:18הגב לתגובה זו7 6סגור
-
פשש דן איזה ידען, יד לך כדור בדולח (ל"ת)קרי ואן אריק 20/03/2020 14:21הגב לתגובה זו1 0סגור
-
אכןלרון 20/03/2020 13:56הגב לתגובה זו1 0יכול לקרותסגור
-
34.זה הזמן לקנותמנוסה 20/03/2020 11:07הגב לתגובה זו17 12אלו שקונים עכשיו בכלל לא משוגעים.. הם פשוט מבינים מהר יותר את התמונהסגור
-
אין חכםלרון 20/03/2020 12:24הגב לתגובה זו1 0כבעל ניסיון,מה לעשות אני בבורסה משנת 1980סגור
-
יש לך טעותדן 20/03/2020 12:18הגב לתגובה זו6 7השוק יירד עוד 30 אחטז לפני שיעלהסגור
-
לא. לך יש טעות.הנביא 20/03/2020 13:19הגב לתגובה זו1 0אם יהיה תיקון נוסף הוא יהיה ביום אחד ולמחרת בחזרה למעלה, כאילו כלום לא קרה. ייתכן גם שלא - זה לא משנה. אי אפשר לתפוס שפיץ.סגור
-
33.הדולר הולך לצלול,וזה ישפיע על התשואות של ההשקעה בחו"ל.שי.ע 20/03/2020 10:49הגב לתגובה זו11 2צריך לקחת את זה בחשבון,[ בעת המימושסגור
-
32.עגוםעפר 20/03/2020 10:46הגב לתגובה זו7 1אם אופטימיסט מושבע כמוך מהסס המצב כנראה גרוע מאודסגור
-
מהסס? (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 12:55הגב לתגובה זו1 1סגור
-
ועוד איך מהסס ומתהפך. שלמה עצור כאן ואל תמשיך להסתבך (ל"ת)מרטין 20/03/2020 16:21הגב לתגובה זו0 1סגור
-
"עגום"לרון 20/03/2020 12:27הגב לתגובה זו0 0הוא ה"טוב" החדש,אמנם יהיה גרף wסגור
-
31.כאשר יבוא גל המפוטרים לבנקים למשוך כסף אז יתחיל הבלגן (ל"ת)פנחס 20/03/2020 10:46הגב לתגובה זו8 2סגור
-
30.זה עליה שיוביל לירידה חזקה יותרדני 20/03/2020 10:28הגב לתגובה זו10 0ההדחקה עושה אופטימיות לא מוצדקת לפעמיםסגור
-
אני התחלתי לאסוף (ל"ת)גיל 20/03/2020 13:54הגב לתגובה זו2 1סגור
-
ובירידהלרון 20/03/2020 12:28הגב לתגובה זו2 1הנוספת צריך שוב לקנות מי שנשאר לו כסף ומכר אולי תוך כדיסגור
-
29.3mעמיר 20/03/2020 10:21הגב לתגובה זו4 1האם כדאי להשקיע בחברת 3m שמייצרת מסכות וציוד מגן ?סגור
-
ברור שכדאי ולא רק בגלל המסכות. חכה קצת.דגן 20/03/2020 22:04הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
לאזהירות כרג 20/03/2020 13:09הגב לתגובה זו2 0לפי ידיעות קבלני הביצוע זנחו אותם ומוכרים ישירותסגור
-
לפילרון 20/03/2020 12:31הגב לתגובה זו1 0tipranks קניה בזהירות,לא להשתולל,המיליונים לא יבואו מחר,השוק לא יברחסגור
-
28.היי- עכשיו צריך להיכנס -ברור כשמש ביום קיץ בוער באוגוסטיופי 20/03/2020 10:17הגב לתגובה זו10 6סין הינה המקור לבעיה אבל סין מתחילה להתאושש אז כל העולם יתחיל להתאוששסגור
-
27.לא stock pickingשלמה 20/03/2020 10:10הגב לתגובה זו3 1אי ודאות חסרת תקדים. זה הזמן לקנית מדדים, שכה מומלצים פה. וקניה מדורגת וממושמעת. בתקופות כאלה. keep it simple.סגור
-
צודק. מדדים מניות f.a.n.g (ל"ת)גרי 20/03/2020 12:32הגב לתגובה זו0 1סגור
-
הפעם טעות בידךלרון 20/03/2020 12:19הגב לתגובה זו1 0כנראה הפסדת הרבה והפחד מדבר מגרונך, הויקס משתפר ,רק הזהרו ממלכודת דבש!סגור
-
26.אני נכנסתי לת"א 35 ב 1197, אני כבר מורווח, ויעלה ב 40% (ל"ת)נדבר עוד שנה 20/03/2020 09:41הגב לתגובה זו8 6סגור
-
בורסה פח רק אגח קונצרניעצוב אבל זה המצב 20/03/2020 12:45הגב לתגובה זו2 0מניות זה לקנות למכור לא להחזיק לטווח ארוךסגור
-
ואולי ירד בעוד 40%-50%אולי 20/03/2020 12:32הגב לתגובה זו6 1במשבר של 2008 המדד ירד ב50% מרמתו לפני המשבר, בזמן שהמשבר כמעט ולא פגע במשק הישראלי, שלא כמו הפעם. אז כן, כולנו מקווים לטוב, אבל בהחלט הכותב צודק שהמצב יכול להפוך להרבה יותר גרוע לפני שהוא (אולי) יתאושש. מצד שני במצב כזה מה יעזור לך הכסף בכל מקרה?סגור
-
25.שאפוגדי 20/03/2020 09:26הגב לתגובה זו7 1סופסוף כתבה מעמיקה ועניינית מתוך בליל כתבות חלולות וחסרות תכלית . כל הכבוד !!סגור
-
24.המדען הגנרללרון 20/03/2020 09:22הגב לתגובה זו0 0אלוף? תגובתך חסרה!?!?!סגור
-
23.פעולות הממשלג 20/03/2020 09:22הגב לתגובה זו3 0אתה מסתובב סביב ולא קורא לילד בשמו. חבל. את הממשל מעניין רק אבל רק שוק המניות. כל הפעולות כולל האחרונה, לאפשר קווי אשראי לעוד בנקים בצורה של הלוואה כנגד מניות (הזוי) זה להרים את השוק. הרצת מניות של שנים נמשכת למרות שהבעייה כרגע הכלכלה הריאלית.סגור
-
שטויות (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 12:57הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.מיעוט התגובותלרון 20/03/2020 09:21הגב לתגובה זו0 1מעיד על עומק הפחד,איזה יופי,fear and greed 7,vix 72 לומר תיקון מה,הזהרו ממלכודת דובים!סגור
-
21.שכחתי לצייןלרון 20/03/2020 09:12הגב לתגובה זו2 0אם זה לא היה ברור,אני מהמשוגעים שקונה לתוך הירידות!סגור
-
20.למה משוגעים? אולי ההיפך!הנביא 20/03/2020 09:01הגב לתגובה זו7 1יש הרבה מניות חזקות שירדו ובהזדמנות של שנים. אם שריינתם כסף בצד - הרווחתם. ברור, שיש המון מניות זבל שייקרסו, אך החזקות (תחשבו למי יש עודפיי כספים) יישרדו זמן רב. ברור שהשוק הישראלי זה בדיחה. גם בסיכון זה - צריך להיות מחושב, ולפזר נכון כסף. דווקא אלו שעלו חזק ב-2019, וירדו חזק, הן שוות כניסה (לאו דווקא אלו שבקושי עלו ב-2019). הבנק הפדרלי מזרים 700 מיליארד דולר, זה גם נותן אורך רוח. יש כבר פתרונות למחלת הקורונה, גם אם זה לא חיסון - תרופות שעוזרות. חיסונים אחרים, שבחלק מהמקרים מונעים את המחלה. בארץ מנסים לפתח חיסון, וצופים תוך חודשיים וחצי - אולי הישועה תגיע מהארץ. הקיץ בפתח, והנגיף, כמו רוב הנגיפים הויראליים דועך משמעותית בקיץ, והמון צופים תוך שבועות ספורים כבר נשכח מהמחלה. סין, המקור למחלה, כבר מתמודדים עם המחלה, וכ-1000 חולים מחלימים מידי יום (כלומר תוך שבוע - שבוע וחצי, כבר אין חולים בסין). דווקא כשיש דם ברחובות, זוהי ההזדמנות פז, ובשיא הפחד - זה הזמן הכי טוב לקנות (מניות בתחתית - סיכון נמוך. סיכון טוב שיעלו כשהמשבר ייסתיים).סגור
-
כיצדלרון 20/03/2020 13:51הגב לתגובה זו4 0אתה מצליח לכתוב כ"כ הרבה,לא מקבל refresh?סגור
-
כל הכבודלרון 20/03/2020 12:35הגב לתגובה זו4 0מצטרף לדעתךסגור
-
משוגעיםלרון 20/03/2020 12:22הגב לתגובה זו1 2לדברי גרינברג,אך כמובן שכחתי הוא לא כותב הכותרותסגור
-
19.מעבר ממסלול כללי למניות לאחר התייצבות - אשמח לתגובה (ל"ת)אילן 20/03/2020 08:59הגב לתגובה זו1 0סגור
-
תעבור עכשיולמה התייצבות 20/03/2020 12:22הגב לתגובה זו2 1זה הזמן דם ברחובות אין לראות באמור ייעוץ זו שעתיסגור
-
ל-19 זה לא אפס או אחדמעבר חלקי 20/03/2020 13:15הגב לתגובה זו0 0ניתן גם לעבור מסלול רק עם אחוז מהחסכון - לא חייבים להעביר הכול עכשיוסגור
-
18.מסכים עקרונית....אבלבוב 20/03/2020 08:58הגב לתגובה זו2 0כשמוכרים אג"ח פארי 1.2 ש"ח ב 20 אגורות זה זמן האמיצים! וכמובן רק למי שנכנס לזמן ארוך ולא מפחד מהסדרים וכל הרעש שבדרך!סגור
-
17.שלמה,מה עושים אנשים עם החלק השני בהשקעה שמופסד ויפסיד? (ל"ת)משה 20/03/2020 08:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מגדילים אחזקה.. כי כשיעה יעלה יותר (ל"ת)סהטהו 21/03/2020 08:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.ניתוח שנון אבל ,,,,,,,מתי מבני ברק 20/03/2020 08:52הגב לתגובה זו3 0אמר האורקל מאומהה מניה שנחבטה לשווי מגוחח בגלל המצב החיצוני יש לאסוף במנות קטנותסגור
-
15.עוד לא פגשנו את הקריסה הגדולה (ל"ת)יוסי 20/03/2020 08:35הגב לתגובה זו6 2סגור
-
מה אתה אומר... 30% תוך 10 ימיםיוסי פ. 20/03/2020 12:34הגב לתגובה זו4 2ממש לא קריסה..לך תאכל חומוססגור
-
14.טעיה וניסויגילי 20/03/2020 08:34הגב לתגובה זו1 0אם כבר מדבריםסגור
-
13.יש לך המלצה לגבי הזדמנויות באיגרות חוב? (ל"ת)אנונימי 20/03/2020 08:21הגב לתגובה זו1 1סגור
-
12.יש הבדל אחד פשוט בין המקרה היום למקרי עברמוצי 20/03/2020 08:17הגב לתגובה זו1 0הוירוס הנגיף הזה יכול להעלם במכה בדיוק כמו שבא. למה? לא יודע. אולי הקיץ החום אולי כי הסגר יעשה את שלו. אבל זה יכול להתרחש במהירות לא נתפסת. יתכן ואם ימצאו תרופה לוירוס (עוד לא חיסון) זה יגרום להרגעת המצב אם אפשר לתת במכה אחת ל-100000 נדבקים תרופה שישבו בבית ויחלימוסגור
-
11.האם יש סיכוי שרויאל דאטש של תמחק?אלון 20/03/2020 08:08הגב לתגובה זו0 0הנפטיות הגדולות כמו אקסון שברון ביפי ורויאל דאטש נטחנו דק דקיש סיכוי לראות אותן חוזרות למה שהיו ? או שעדיף להעיף עם ההפסדים הכואביםסגור
-
10.מה דעתך על סטארבקסירדן 20/03/2020 08:07הגב לתגובה זו0 1כיצד היא צפוייה להתאושש ?תוגהסגור
-
9.שלמה מה דעתך על הsעינב 20/03/2020 08:06הגב לתגובה זו0 0האם לא עדיף על מניות בודדות ספציפיות... להכנס אליו במנות ?תודהסגור
-
נראה לי התכוון לs (ל"ת)נועה 20/03/2020 12:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.שלמה tmo ממש ממש יקרה ... (ל"ת)בני 20/03/2020 08:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.מניות הברזל סטייל דיינמיקס ניוקוריובל 20/03/2020 08:04הגב לתגובה זו0 0שלמה המניות הללו בנוסף לlyb rio tinto ממש נשחטו למחירים שלא נראו שנים. האם לדעתך מדובר בover reacting ? תודהסגור
-
6.אין לך מושג על מה אתה מדבראבי 20/03/2020 07:58הגב לתגובה זו1 3משוגע זה מי שקנה מניות בחצי שנה האחרונה כשהשוק עלה בלי פרופורציות למכפילי הרווח של החברות. אם לא הבנת גרינברג , בשוק ההון קונים בנמוך , לא בשיאסגור
-
חבל שלא קראת הכתבות בזמן העליות (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 12:59הגב לתגובה זו5 0סגור
-
חבל על מי שנפל כמוך. הפסק להמציא את העבר מחדש (ל"ת)לשלמה 21/03/2020 12:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
שוב אני חוזרלרון 20/03/2020 12:40הגב לתגובה זו1 0אצל גרינברג nke ב 80 $ משאירה אבק!סגור
-
5.קניתי טסלה בכמויות. שיש קריסה אני קונה. (ל"ת)משקיע קטן" מטורף 20/03/2020 06:08הגב לתגובה זו2 3סגור
-
עם tslaלרון 20/03/2020 12:40הגב לתגובה זו2 0הייתי נזהר!גם עכשיו!סגור
-
4.שלמה מה דעתך על דלתא אייר ליינס?הענק הירוק 19/03/2020 20:36הגב לתגובה זו6 522$ כעת. ירדה משיא של 63$סגור
-
כל חברה בתחום התיירות בצרות לתקופה ארוכהנדי 20/03/2020 13:56הגב לתגובה זו0 0גם כאשר תתפזר אי הודאות של הקורונה, השפעות כלכליות על תחום התיירות והתעופה חשמכו לפחות שנה: אבטלה מרובה, וחששות מנסיעות והסגרים ישפיעו על התחום לפחות שנה או שנתיים. להתרחק ממניות התיירות ותעופה ומלונותסגור
-
חברת תעופה טובה שתקבל סיוע מהממשל אם תצטרך. (ל"ת)הנביא 20/03/2020 10:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בחברות התעופה כדאי להמתין שהסערה תעבור (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 09:26הגב לתגובה זו5 0סגור
-
שאלה לא מובנתלרון 20/03/2020 09:14הגב לתגובה זו0 0עד חזרת ענף התיירות זו לא קניה,אתה לא באפטסגור
-
תגיע ל-11 דולר...סבלנות...שורטים ענקיים על המנייה.עדmr sus 20/03/2020 09:01הגב לתגובה זו0 0יוני...סגור
-
מי יודע? יכולה גם לרדת 10 דולר ולפשוט רגל אם לא תקבל סיוע מהממשל או שתתאושש ל 40 דולר אם תחזור לטיסות (ל"ת)אנונימי 20/03/2020 07:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.פעם הגדרת את ג'ונסון קונטרול כפייבוריטית אצלך?מה עם JCI..? 19/03/2020 20:05הגב לתגובה זו4 0נכון שאולי זה לא הזמן הנכון, אבל JCI תקועה כבר הרבה זמן...יש סיבה?סגור
-
אכן, בזמנו כאחת הפייבוריותשלמה גרינברג 20/03/2020 09:25הגב לתגובה זו4 0הבעיות עם החברה הן בעיקר התחרות והאחזקות, "השוק" אינו אוהב חברות ש"מפוזרות". כשירגעו העיניינים תזכיר לי ואעשה בדיקה חוזרת. בינתיים תעיין בכתבה https://simplywall.st/stocks/us/capital-goods/nyse-jci/johnson-controls-international/news/johnson-controls-international-plc-nysejci-does-the-earnings-decline-make-it-an-underperformer/ שמלפני הקורונהסגור
-
2.מה שכתבתילרון 19/03/2020 19:36הגב לתגובה זו3 1הוא כדי להראות שאינני מחפש המלצות למשל לנייקי ש"משאירה אבק" במחיר 80$סגור
-
1.נשכחה כאןלרון 19/03/2020 19:18הגב לתגובה זו16 1קבוצת "עושי הכסף" האמיצים,אלה שקונים כשיש דם ברחובות אל תוך הירידות,את מה שאחרים זורקים!סגור
-
"קטלו" את קבוצת דלקדוגמה טובה 20/03/2020 17:43הגב לתגובה זו2 0ללא סיבות תכלית, נכון הגז והנפט ירדו, אז מה! מי יודע מה יהיה בעוד מספר חודשים? ושנתיים וחצי, תקופת הגידור. החברה ללא ליוויתן ותמר היתה שווה יותר, נכון שרכשה נכס בעייתי (שהיום מסתבר שאולי יציל אותה), כל ההצהרות של החברה על גידור, על תזרים חיובי שאיתו יכולים לפדות אגח עד שנתיים וחצי קדימה, לא עזרו. מישהו רצה להנחית על מנת להנחית ולרכוש, והכתבות במיוחד באצר זה תמכו ושחזרו כתבות שליליות ללא גבולות. אחרי הצלילה בפרק זמן קצר מאוד אכן כך בדיוק קרה, תוך שבוע עלתה מעל 100% אחרי שירדה 80%. מדהים! והיד עוד נטויה. יש עוד מספר מניות מהסוג הנ"ל וצריך לדוג אותם, זה האומץ שעליו הנך מדבר, הסיכון גדול אבל הרווח פי כמה. יש בחלק מהכתובת הרבה אינטרסים.סגור
-
העליות החדותשי 21/03/2020 10:34הגב לתגובה זו0 0זה מפמפום של קולגות של תשובה כדי לשמור על ערך , תן לי שמור לך או מהמוסדייםסגור
-
למה נשכחה? תקרא הכתבה שוב (ל"ת)שלמה גרינברג 20/03/2020 09:03הגב לתגובה זו2 5סגור
-
תקרא "את" הכתבהלרון 20/03/2020 12:44הגב לתגובה זו0 0בכתבה 4 קבוצות במפורש וזו החמישיתסגור
-
אמור לו שכותבים קרא את הכתבה...אני מציע..אל תקרא..לאללרון 21/03/2020 12:27הגב לתגובה זו0 0תשכיל מזהסגור