19 בפברואר - וול סטריט בשיא; 15 במארס - כניסה לשוק דובי; 26 במארס - נגמר (לכאורה) השוק הדובי

טראמפ הרגיע את השווקים - במשך שעות ענה לשאלות והסביר כי הקורונה לא תפגע בכלכלה האמריקאית. במקביל הוא העביר תוכנית הצלה בסך 2 טריליון דולר ומאז השווקים ממריאים - אבל זה ממש לא אומר שנגמרו הירידות

 | 

מגפת הקורונה התחילה בסין בדצמבר 2019 וב-11 במרץ 2020 הוכרזה כמגפה כלל עולמית (Pandemic). בין לבין, ב-19 בפברואר 2020 שברו מדדי המניות את שיאי כל הזמנים שלהם ויום לאחר מכן החל תיקון בשוק המניות שבתוך 8 ימים הוריד את מדד ה-S&P500 ב-12.2%.

המשקיעים סברו שזו ירידה מספקת (בניגוד לדעתנו אגב) ובין ה-28.2 ל-4.3 חזרו לשוק והעלו את המדד ב-5.7%. אז החלו השמועות על התפרצות המחלה ב-Hubei להגיע לתקשורת המערבית וכמובן לוול סטריט והעליות נפסקו באחת. "בעזרת" הווירוס חזר התיקון וכאשר, שבוע מאוחר יותר, ב-11.3, משהגדיר ארגון הבריאות העולמי את הקורונה כמגפה כלל עולמית, הפך תיקון ההערכות, שכולם ציפו לו, למשבר אימתני שחתך, עד תחילת השבוע, 36% מערך המדד, הירידה הגדולה ביותר מאז 2008-9. בהמשך הוגדר השוק - כשוק דובי, זה היה השוק הדובי הקצר ביותר בהיסטוריה (אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לחזור)

ואז הגיעה "הבזוקה" של טראמפ
ביום ג' האחרון יצאה ארה"ב באופן רשמי למלחמה בנגיף וזאת בעקבות האישור שנתנו בתי הנבחרים והסנאט לתוכנית הנשיא טראמפ להזרמה של 2 טריליון דולרים למלחמה זו מה שהקפיץ את המניות באותו היום בצורה פראית ביותר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בגדול מדובר בתוכנית שהתווה שר האוצר מנוצ'ין, בהסכמת נגיד הבנק הפדרלי ג'רום פאוול, שהיא תוכנית משודרגת לתוכנית ההצלה שיזם שר האוצר של הנשיא בוש, הנרי פאולסון ובהסכמת הבנק הפדרלי ובמיוחד היו"ר בן ברננקי בסוף 2008.

החלטה זו הלהיבה כאמור משקיעים ואלגוריתמים והביאה לעלייה החדה ביותר במדד מאז 1933, סיום המשבר הכלכלי הגדול דאז. אגב, מבחינת המניות הסתיים משבר 2008 בבורסות רק בתחילת מרץ 2009, כ-4.5 חודשים לאחר שתוכנית ההצלה אושרה. למרות שהתכנית היתה ידועה כבר באוקטובר 2008, המשיך השוק לרדת ובעצמה כאמור.

התגובה לתוכנית ההצלה הפעם הייתה מיידית ועוצמתית (זה כמובן לא מבטיח המשך העליות). הסיבה להבדל בתגובה בין 2008-9 להיום קשור לדעתנו לעובדה שב-2008 בוצע מהלך שדוגמתו לא נוסה מעולם ובנוסף היה חשש שהממשל החדש, של הנשיא אובמה, שנכנס לתפקידו בסוף ינואר 2009, ישנה/יעצור את התוכנית מחשש להשלכות כלכליות עתידיות של ההזרמה המסיבית ויחליף את פאולסון בשר אוצר פחות אגרסיבי.

אבל הנשיא אובמה אימץ התוכנית במלואה והביא שר אוצר, טימוטי גייטנר, שאימץ ואפילו הרחיב את התוכנית. במקרה הנוכחי מאמינים כנראה המשקיעים ופלטפורמות האלגוריתמים  המופלאות שהפעולות שנוקטים הנשיא טראמפ, שר האוצר מנוצ'ין והנגיד פאוול (שהתגלה הפעם כיותר "טראמפקונומיסט" מטראמפ עצמו) יצליחו לשחזר ובמהירות את היציאה ממשבר 2008-9.

למה התגובה היתה כל כך חזקה?
כדי להבין את הסיבות לתגובה האופטימית האדירה והכמעט בלתי נתפסת בוול סטריט (בהשוואה לאווירה במיין סטריט) צריך להסתכל על מה שקרה ביום ג' בעיניים אמריקאיות. בשעות אחה"צ המאוחרות של יום ב' ראיינה רשת פוקס במשך שעתיים (כן, שעתיים) את הנשיא, סגנו, מזכירת הבריאות והאדמירל ג'רום אדמס ראש שירותי הבריאות של ארה"ב, על מדשאת הבית הלבן.

הארבעה קיבלו שאלות מקוונות מתושבי ארה"ב שאחת מהן, שהופנתה בתכיפות לנשיא, הייתה, "איך אתה יכול להבטיח שהמשק יחזור לפעול בתוך שלושה שבועות (בסביבות חג הפסחא לדבריו)?". "זה לא ייתכן", ענה הנשיא, "שארה"ב תשבית את המשק שלה לתקופה ארוכה. זה לא מתאים לאופי שלנו, זה לא אמריקאי".

להערכתו בתוך שבועיים-שלושה יסופקו מכונות הנשמה, מסכות ויבוצעו בדיקות בכל רחבי ארה"ב, "פורד, GE, האניוול, ושורה ארוכה של יצרניות ביניהן אפילו אפל, הבטיחו לספק את כל המיכון הנדרש בתוך התקופה. רבותיי", סיכם, "עשרות אלפי אנשים עדיין מתים משפעת בכול שנה ולמרות החיסונים שפותחו וגם שפעת עוברת די בדומה לקורונה אז חייבנו סגר בגלל שפעת? מאות אלפים מתים ונפצעים מתאונות דרכים בכל שנה. אז סגרנו את תעשיית הרכב למנוע זאת?

"רוצים שהתרופה תהיה יותר יקרה מהמחלה?"
"עברנו מגיפות רבות שהמומחים הבטיחו לנו אסון כלכלי לאומי ולא השבתנו כלום. עם כל הכבוד לעצות הרופאים הנפלאים שלנו השבתה לתקופה ארוכה זה התרסקות הכלכלה שלנו שרק לפני חודש שברה כל שיא. אתם רואים שאני סוגר את בואינג? זה 2 מיליון מובטלים מיידית, השתגענו? המדינה הכי טכנולוגית בעולם לא תצליח להסיר אי הוודאות או למגר את הווירוס? ברגע שאי הוודאות תתחיל לרדת, עוד לפני שתרד בפועל, הכל יחזור לפעול... מה רוצים חסידי הסגר וההשבתה? שהתרופה תהיה יותר יקרה למשק מהמחלה?".

אז אתם יכולים לומר כל מה שתרצו על הנשיא המוזר הזה, אבל לא רק המשקיעים האמריקאים האמינו לו והציגו זאת במעשים גם משקיעי כל העולם האמינו לו כי יודעים שכשארה"ב מחליטה היא מבצעת.

אל תדאגו לחוב האמריקאי - הוא בר שליטה
בינתיים, ארה"ב כמו רק ארה"ב, נרתמת למלחמה בנגיף כמו לכל משימה גדולה אחרת, בעצמה ובתקיפות. אתמול כבר קבע הבנק המרכזי שקבוצת בלקרוק (סימול:BLK), מנהלת הנכסים הגדולה בעולם (מנהלת למעלה מ-7 טריליון) תוביל את רכישות החוב הבלתי מוגבלות של הבנק ומי שמכיר את בלאקרוק יודע שזה ייעשה ביעילות ובמהירות וישחרר חברות רבות מבעיות החוב. באשר לדאגה לחוב האמריקאי הלאומי הענק הוא אכן ענק אבל עדיין בר שליטה, בטח בסביבה של אינפלציה נמוכה!! מי שמעוניין לראות מה בגדול תכלול התוכנית - הרחבה כאן.

מדובר עדיין בכיוונים, לא בהחלטות סופיות. חברות התעופה למשל אמורות, "להיתמך ב-100%" אבל בתמורה להפסקת הדיווידנד והפסקת רכישת המניות. מה זה אומר? כמובן שהמשך העליות החדות במניות כתגובה להחלטה הוא בספק גדול שהרי ככל שתימשך ההשבתה והסגר כך גם תיפגע הפעילות הכלכלית והאטה או מיתון בהחלט סבירים.

אז מה צפוי ברבעונים הבאים?
נכון, הרבעון הראשון של 2020 (ינואר-מרץ) יהיה עדיין חזק יחסית מבחינת החברות אבל ההנחיות לעתיד לבטח תיפגענה והרי ההנחיות הן שקובעות, בדר"כ, את הערכת החברות.

מן הצד השני חשוב לזכור שאם הפעילות הכלכלית תחזור, אפילו בעוד חודש, השפעת הקיפאון תהיה שולית כאשר מבחינת העלויות שיורדות כרגע הן תקזזנה חלקית את הירידות הצפויות במכירות כאשר מהרגע שהפעילות תחזור הביקושים יעלו בעצמה כדי למלא החוסר.

המניות רבותיי הן עדיין "המשחק היחיד בעיר" והמשפט נכון מאז שהצטרף הווירוס לתיקון ההערכות, מתחילת מרץ למעשה ומאז שהמניות איבדו למעלה מ-20%-25% מערכן. למה הוא נכון? כי כל מה שמשפט זה אומר הוא שהמניות, במצבן הנוכחי, הן מכשיר ההשקעה היחיד שמעניין כלכלית וככל שהן יורדות יותר כך העניין בהן גדל יותר.

צריך לבחון את האלטרנטיבות
שתי האלטרנטיבות הגדולות, אגחי"ם ופיקדונות מזומן, אינם כדאיים כלכלית בעליל וההשקעה בהם אינה מונחה משיקולים כלכליים כלשהם אלא רק ע"י הפחד. יחד עם זאת כל בר דעת והיגיון צריך להבין שהעובדה שהמניות הפכו למשחק הכלכלי היחיד אינה אומרת, בטח לא ממליצה, שצריך לקפוץ מיד ולקנות, מדדי המניות היו מעניינים בהשוואה למכשירים מתחרים גם כשירדו "רק" 25% וגם כשירדו ב-36% המשקיע, בדיוק כמו בעליות, רק בהפוך, צריך לעקוב ולהעריך לפני שהוא מבצע הקניה (או המכירה).

אנחנו טוענים שמשקיעים, שמאמינים שלא מדובר בהחלטה אלוהית להשמיד את הגזע האנושי אלא במשבר גדול יחסית נוסף שהאנושות תצליח להתגבר עליו (שהם הרוב הגדול של בני האדם שמשקיעים בבורסות, לבטח האמריקאים), גם מאמינים שמשבר כזה מייצר, לצד הפאניקה, גם הזדמנויות ייחודיות.

בכל היציאות מהמשברים הגדולים בוול סטריט, 1988, 2002 ו-2009 חזרנו על אותה הגישה של - העולם אינו נחרב ולכן צריך לחזור למניות ובמידתיות כל משקיע לפי הערכותיו האישיות. כך, בהפוך, גם בגאות שאז צריך לשחרר בעליות חלקים מהמניות ולייצר מזומנים לצורך חזרה מידתית בעת תיקון.

ההבדל היחיד, לדעתנו, בין תיקון מהסוג שראינו בסוף 2018 לנוכחי הוא בעובדה שהפעם הצטרף לתיקון הצפוי גורם בלתי צפוי לחלוטין שהפך את התיקון הצפוי לגדול בהרבה מהצפוי אבל זה עדיין "תיקון".

להיכן מכאן?
כהתחלה, חשוב להתעלם מתחזיות, מקרו או מיקרו כי השוק נמצא במצב שהוא 1. שונה מכול אירוע משברי בעבר (גם מבחינת היקף המשבר וגם מבחינת יכולות התגובה למשבר). 2. שרמת האינטרסנטיות היא הגבוהה והמתוחכמת ביותר מאי פעם בעבר.

אין שום דרך בעולם שבה יכולים מומחים, אם אנליסטים או פרשני-על, להעריך את מה שיקרה בחודש-חודשיים הבאים. כל תחזית היא ניחוש בלבד. זה אגב עשוי להיות לטובת המשקיע כי יותר ויותר חברות יבטלו הנחיות שממילא לא היו אמינות והאנליסטים יצטרכו  לחפור טוב יותר ולהסתמך פחות על הנחיות שאינן תמיד כשרות ושהשפעתן על מחירי המניות הייתה גדולה ביותר.

מאמינים שהמשבר יחלוף בטווח הקצר - אז איך משקיעים?
המשקיעים מתחלקים כרגע לשתי קבוצות גדולות, כאלו שמאמינים שמדובר במשבר, גדול אומנם מתיקון חד אבל שיעבור בטווח הקצר ואחרים שמאמינים שהמשבר יהפוך לאסון כלכלי-חברתי שיימשך שנים. אנחנו מאמינים שהקבוצה הראשונה גדולה בהרבה והגיונית בהערכותיה הרבה יותר מהשנייה וההוכחה העיקרית לכך היא בתגובה שראינו ביום ג'. אנחנו כידוע משתייכים לקבוצה הראשונה ובצידה האופטימי.

רוב המשקיעים מהקבוצה הראשונה, שרבים מהם יושבים על קופות מזומן גדולות ממכירות שעשו בדרך לשיא או שיש להם פוזיציות אג"ח גדולות שיכולים לממש, מאמינים שמבחינת סיכוי/סיכון עדיף לאסוף  סלים שמייצגים את החברות המובילות שהרי אלו מובילות תמיד את ההתאוששות.

סלים מהסוג של DIA שמייצג את הדאו, ה-SPY שמייצג את  מדד ה-S&P500 (שני אלו כוללים את מיטב החברות וגם את חברות הצריכה הגדולות שתמיד בארה"ב מהוות מנועי צמיחה מובילים) וסלי חברות הטכנולוגיה המובילות כמו ה-XLK או ה-RYT.

הפחות שמרנים (היותר נועזים) יוסיפו לנ"ל את הסקטור הבריאותי באמצעות סל כמו XLV (או הדומים לו ויש רבים) שמייצג את מיטב החברות בתחומי הפארמה, הביו הרפואי, הגנריקה, הציוד הרפואי והאדמיניסטרציה הרפואית ושהסכנה של העבר שדיברה על הגבלות מחירים וכו' חלפה מן העולם. הם לבטח יאספו סל מייצג של תעשיית המוליכים למחצה כמו ה-SOXX וגם סל שמייצג העברת אינפורמציה וההגנה על כך, ה-VGT כדוגמה.

האיסוף צריך להיעשות לאורך זמן ובכמויות קטנות בכל קניה 
משקיעים אלו גם יעקבו אחרי "כוכבות" בתחומים שונים, מאמזון דרך AMGV ו-GILD עד ל-TMO ,NVDA או QCOM ואפילו SEDG הרשימה ארוכה. אנחנו מעדיפים סלים. לבסוף ישנם אלו שממלאים לאט את "פינת החלומות" וכאן באמת המבחר עצום ורב ובמחירים ששנים לא נראו כמותם.

לבסוף, ישנם המשקיעים שאוספים 2 סוגי מניות ספציפיים. 1. מניות שמייצגות  חברות שעוזרות לנו להישאר בבית, "Stay at Home stocks" כמו AMZN ,NFLX ,FB ומניית PTON (ספקית ציוד התעמלות לבית) ושכמותן ו-2. מניות ה-"Korona killers" שמייצגות  חברות שמנסות למגר או למנוע את הווירוס וגם כאן הרשימה ארוכה מ-GILD ו-RHHBY ועד ל-OPK הישראלית.


* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(171):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 75.
    שלמה למה אין השבוע כתבה שלך ?
    ==================== 03/04/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חסר אני מקווה שהכל בסדר כמה שיכול להיות במצב הלא נורמלי שאנחנו נמצאים היום
    סגור
  • ועוד שבוע חלף ועדיין אין טור. הכל בסדר? (ל"ת)
    אנונימי 11/04/2020 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היתה כתבה הופיעה יום אחד ונעלמה (ל"ת)
    נתי 06/04/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 74.
    ולעיתים כל המחשבות והרעיונות והידע וההמלצות ....
    היי שלמה היקר 31/03/2020 22:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכל הקונספציות קורסות כמו מגדל קלפים או קוביות דומינו והמלך מתגלה עירום....כמה חבל.
    סגור
  • ירידות נורמליות
    לרון 01/04/2020 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לשוק ממותן+
    סגור
  • טען עוד
  • מה אתה רוצה אחינו גיסנו לא הבנו (ל"ת)
    ללרון/גרינבר 02/04/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עבור מהר
    לרון 02/04/2020 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיפור iq ואז תבין,וכן אני לא אחיך או גיסך!
    סגור
  • שום דבר לא "קרס" (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/04/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • על הקישקושים הללו אצלנו בקווינס כבר היית מולקה בעכוזך. (ל"ת)
    מרטין כהן 01/04/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 73.
    חברות ריט לנדלן מניב בארהב שנחבטו קשות - הזדמנות ? (ל"ת)
    משקיע נבון 31/03/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בהשוואה לסקטורים אחרים הם לא נחבטו כזה קשה
    רז 02/04/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכן, VNQ מהווה הזדמנות קניה.
    סגור
  • 72.
    שלמה - האם לדעתך בנק דוגמת סנטנדר
    משקיע נבון 31/03/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שפעיל גלובלית, ובמדינות עם ריבית שאינה אפסית, יצא מורווח בגדול בהשוואה לאחרים בסקטור?
    סגור
  • 71.
    בארץ יש אובססיה להכשיל כל מי שכותב או מביע דעה
    כל "ידען" מדען 31/03/2020 08:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא נכנס למניעים הפסיכולוגיים, אבל כל אחד כאן בטוח שהוא ידען יותר גדול מהמדען שכותב או שמביעה דעה. מי שרוצה שילמד או שיקבל דעתו של גרינברג (=ואחרים) ומי שלא רוצה לא (=ולהזכירכם הכל כאן בחינם).
    סגור
  • מדען אמרת? מניעים פסיכולוגיים מה זה ומה הקשר? אולי
    האלו 31/03/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ה"מדען" מסובב ומסתובב ומקרקס ומסתבך??
    סגור
  • צודק
    לרון 31/03/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ה"מניעים הפסיכולוגים" הם ה pure ego
    סגור
  • 70.
    סטיב גוטליב לשעבר יו"ר ה-FDA אמר שנוגדנים מדם של חולים
    קמהדע? 31/03/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדם של חולי קורנה שהחלימו, יהיו כנראה תרופה מצוינת נגד המחלה. אחת החברות שמתמחות בתחום היא קמהדע שלנו
    סגור
  • סטיב גוטליב לא היה ב FDA
    שלמה גרינברג 31/03/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מערבב עם סקוט גוטליב, מנכ"ל ה FDA בעבר. סטיב ממנכ"ל את שינדינג ויזם ידוע. אגב, גם מה שאמר סקוט לא בדיוק מה שכתבת
    סגור
  • שטויות!! (ל"ת)
    רופא 31/03/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 69.
    פעם ראשונה
    מובטל חושש 31/03/2020 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנמצאים בעצירה כלכלית ומצד שני נשפכים כספים,הערכתך?תודה
    סגור
  • בכתבות, נא לקרוא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 31/03/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 68.
    מה דעתך על CVS רשת הסופר פארם הענקית מארה"ב?
    CVS 31/03/2020 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגייסת עוד 50 אלף עובדים (=לפי הידיעה)
    סגור
  • לא רק היא (למעלה מ 1000 חברות מגייסות)
    שלמה גרינברג 31/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ו CVS תופיע בכתבה הבאה
    סגור
  • 67.
    רק קח החשבון שניו יורק הולכת להיות בעוצר
    טל 30/03/2020 00:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בין 8 ל 10 שבועות. חודשי אפריל-מאי צופנים תהפוכות רבות ולא מומלץ לבעלי לב חלש להתקרב לבורסה
    סגור
  • אל תידג הכל יקרוס (ל"ת)
    לטל 30/03/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • ומה עם בעלי לב חזק? (ל"ת)
    לטל 30/03/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 66.
    הקורונה תחלש או תחלוף, באופן "טבעי" או בעזרת המדע
    דבר אחד ודאי 29/03/2020 23:42
    הגב לתגובה זו
    2 4
    השאלה היא המחיר הכלכלי והחברתי, אבל נראה שזמן לא רב אחרי שימצא חיסון או "העקומה תתיישר", המשק יפרח מחדש..ותוך שנה גג, אנשים ירו בקורונה מגיפה כמו שפעת
    סגור
  • 65.
    פרופ' איצ100 לרפואה
    . 29/03/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
    13 0
    "כבוד" הנשיא טראמפ הצליח בצורה נחושה ובהתמדה להביא את מדינת ניו יורק למצבה שבו היא נתונה לאחד המקומות הגרועים בעולם מבחינת תקיפתה האכזרית של המגיפה הנוראה. בתי המשפט של העתיד כבר מצמררים לארח נשיא שכיהן והביא סיכוי כבד לכאוס נוראי בארצו וסיכוי גדול למוות המוני...
    סגור
  • 64.
    האם לדעתך הסקטור התעשייתי מעניין במחירים כאלו?
    א 29/03/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכוונה לחברות כמו האניוול, יונייטד טכנולוג'יס וכו'
    סגור
  • 63.
    למה להשלות את הציבור
    מדי אופטימי 28/03/2020 23:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה כותרת מטעה. לא יצאנו משוק דובי. המצב הולך להחמיר. בארץ הנדלן בהקפאה. 20 אחוז מובטלים תוך שבועיים וזה רק יעלה. עסקים נסגרים ותוך זמן קצר חברות ענק יגיעו לחדלת פרעון. בארהב עטד לא הגיעו לשיא המגיפה. ועם כל הכבוד לתכנית ההצלה 2500 דולר לזוגלא יזיז הרבה. והסיכוי שעד 12.4 שוק העבודה יחזור לתפקד שם שואף לאפס. ושזה יקרה השווקים יפלו חזק למטה. על כל פנים, עדיף להגיד לאנשים את האמת ולא להטעות אותם כאילו המצב לא נורא כל כך.
    סגור
  • פרופ' אבירם+ד"ר ניר מקבוצת 100 לכלכלה ומתמטיקה.
    . 29/03/2020 21:51
    הגב לתגובה זו
    34 0
    בהמשך לפרופ' איצ שלנו שכתב כאן . אנו רוצים לציין שהתמוטטות הבורסות שאנו בתוכם כבר כמה שבועות...הייתה מגיעה גם בלי המגיפה האכזרית וזאת עקב המצב הרע של הבורסות וכלכלות עולם שטיפסו מעלה בניגוד לכל חוק מתמטי כלכלי. אנו מניחים שארצות הברית תמשיך בתעלוליה בחוזים ובשערים...הדבר לא יצלח בידם..
    סגור
  • אפילו את הכותרת לא קראת וכבר אתה מגיב
    שלמה גרינברג 29/03/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כתוב "לכאורה"
    סגור
  • לכאורה..
    אני 29/03/2020 10:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מילת היום "לכאורה": מכסה את כל האופציות, ממש כמו לדבר בלי לומר כלום. SPARE US.. כולם נהיו פוליטיקאים/עורכי דין היום. "לכאורה" אלק.. מעניין גם אם הפיי- צ'ק שאתה מקבל הוא "לכאורה"..
    סגור
  • כועס? על מה?
    שלמה גרינברג 29/03/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    .כיוון שאת הכתבה לא קראת, רק את הכותרת שלא אני כתבתי אז בכתבה כתוב במפורש שהירידות לא הסתיימו. אגב, הסיבה היחידה שאני מגיב לחסרי שם היא הקורונה, תנסה לחשוב מדוע
    סגור
  • עברית שפה קשה. רשום נסה ולא תנסה..וכמו שכבר כתבו לך נא
    לשלמה 29/03/2020 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הפסק ללהטט במילים ולערבב לנו ת'מוח
    סגור
  • קל בהרבה יהיה לך להפסיק לקרוא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/03/2020 19:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • לכאורה ולמעשה אתה איש קטן וחצוף ונסה לחשוב מדוע (ל"ת)
    לגרינברג 29/03/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • אני 1.93 מטר גובה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/03/2020 19:23
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • פעם קודמת טענת אתה 199. מתכווצים הזקנה אבל לא
    לדלמה 30/03/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בקצב כזה
    סגור
  • דלמה אולי כתב, שלמה לא!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/04/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    אבוט קיבלו אישור למכונת בדיקות, דייסון פתחו מכשיר הנשמה
    משבר הקורונה יחלוף 28/03/2020 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העולם בריצה מטורפת אחרי פתרונות בדיקה , מכונות נשימה , תרופות וחיסונים...ועם הטכנולוגיות והמחשבים ימצא פתרון למגיפה הקשה והקטלנית. נקוה שלגל השני או למגיפה הבאה, נהיה יותר מוכנים
    סגור
  • ה"טוסטר"
    לרון 29/03/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של אבוט לבדיקות קורונה מכונה game changer ע"י ראש הfda בעבר
    סגור
  • אני עם
    לרון 29/03/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבוט מזה הרבה זמן, גםtdoc נראית מעניינת, אמנם יקרה, מסוג אלו היקרות תמיד, לא ממליץ! סתם לידיעה
    סגור
  • 61.
    ok
    לרון 28/03/2020 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באפט "ירש" חברת ניגזרים וגם הפסיד 700 מיליון בניגזרים ב 2012,אך עדיין נמנע מהם בד"כ
    סגור
  • 60.
    בכתבה הקודמת מיום 20/03 בתגובה 71 העלת 2 תגובות משנה
    לשלמה 28/03/2020 19:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מפורטות שבן אתה מתפתל ומתגלגל ומתבלבל וכמובן מאשים את קוראיך שלא קראו ולא הבינו ובלא..בלה..בלע..אודה לך אם תעלה תגובה "גסה" זאת ולא תמיין את התגובות לצרכייך. תודה.
    סגור
  • מסכים עם גרינברג שאופקו תמגר את הקורונה הבדיקה שלה
    קורא עמוק 29/03/2020 01:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהדרת אז הבדיקה ממגרת כנראה ואופקו שוב תתנדנד בין 1.5 ל2.9 דולר?
    סגור
  • גרינברג לא אמר/כתב זאת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/03/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 59.
    הקורונה
    לרון 28/03/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כווירוס אכן ייעלם,אך יחזור כמוטציה /מוטציות לאורך שנים עם הפוגות ובכל פעם תיסגר הכלכלה יותר מהר וטווח הזמן יתקצר
    סגור
  • 58.
    המשבר קשה לתפיסה עדיין.
    קורא 28/03/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכלכלנים של העבר מפספסים את הייחודיות שלו.
    סגור
  • והכלכלנים של ההווה? (ל"ת)
    לקורא 28/03/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • אין כאלה..
    אני 29/03/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כלכלנים של ההורה: יש כלכלנים של העבר, יש כלכלנים של העתיד (למכביר), כלכלנים של ההווה? קיים מחסור רציני (-:
    סגור
  • 57.
    תודה שלמה, מרתק ומעשיר כרגיל (ל"ת)
    בן 28/03/2020 06:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 56.
    בבוקר כתבת שהשוק הדובי הסתיים
    שלומי 28/03/2020 00:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה קרה, התחזיות שלך משתנות לפי מזג האוויר..?? מדובר במשבר אמיתי שלא היה כמוהו במאה השנים האחרונות. השוק יתפוצץ לך ולכולם בפנים. הזהב הוא המיפלט היחידי האמיתי שכולם יחזרו אליו. ימים יגידו.
    סגור
  • לפי
    לרון 30/03/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה"תחזתיות" שלך הזהב צריך היה כבר להיות ב 1900$אונקיה
    סגור
  • תוכל גם להציג זאת??? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 29/03/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אתה
    לרון 31/03/2020 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה בחברה טובה,גם זיו סגל ממליץ על הזהב,שלא כ"כ זז משום מה
    סגור
  • אולי תתחיל להתייחס ברצינות לעדר ה"גלמים" שקורא את דבריך
    לגרינברג 29/03/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואל תיתנשא ואל תערבב אותנו
    סגור
  • זה כולל אותך?! (ל"ת)
    מאיר 29/03/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יהיה
    לרון 28/03/2020 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרף w
    סגור
  • כל משבר חדש
    לרון 28/03/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא משבר של פעם .ב...משבר 2008היה של "פעם במאה שנה" ?!?!?!?
    סגור
  • 55.
    הנשק היחיד שנשאר לפד הוא הדפסת דולרים לנצח
    עמוס 27/03/2020 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בסופו של דבר התחמושת הזו לא תוכל להשפיע והאינפלציה תשתולל. באפט צדק שהדאו יגיע למיליון אבל במחיר היפר אינפלציה מטורף. האוכלוסיה תאבד אמון במטבעות הפיאט. רק חזרה לגיבוי מטבע בזהב יחזיר את השפיות.
    סגור
  • מומלץ ללמוד תחילה מה בדיוק
    שלמה גרינברג 28/03/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפקידו ויכולותיו של הבנק המרכזי של ארה"ב
    סגור
  • 54.
    את הנגזרים
    לרון 27/03/2020 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באפט מכנה "משמידי ערך"
    סגור
  • 53.
    הבורסה זה עולם האי וודאות, וכל התחזיות הן רק תחזיות
    למי שעדיין לא הבין 27/03/2020 21:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם ווארן באפט הפסיד בנגזרים, והיו לו השקעות שהן פלופ. מי שחושב שהוא יודע יותר מאחרים מה יהיה, חי באשליות. האם משבר הקורונה יחלוף בעוד חודש או בעוד שנה?
    סגור
  • וורן באפט
    לרון 27/03/2020 21:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינו משקיע בזהב או נגזרים,לאחרונים הוא קורא "משמידי ערך"
    סגור
  • באפט לא משקיע בנגזרים??? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/03/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אם לרון אמר או אמרת לעצמך הרי זה נכון (ל"ת)
    מתי 29/03/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    גם ZM היא להיט בתקופה זו ואולי גם לעתיד
    משה 27/03/2020 20:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם שינוי הרגלי הצריכה והתעסוקה
    סגור
  • 51.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 27/03/2020 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 50.
    טראמפ הולך לקראת הקטנת הסגרים
    המהמר 27/03/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והצלת הפעילות הכלכלית. אם הוא יצליח הוא יהיה מלך העולם. אבל אם ייכשל הוא יהיה נשיא של קדנציה אחת.
    סגור
  • לכן קניתי f
    לרון 28/03/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ממליץ
    סגור
  • אין f יש אולי F (ל"ת)
    ללרון 29/03/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מה ההבדל?אות גדולה?
    לרון 29/03/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    capital letter?עדיין פורד ועדיין לא ממליץ
    סגור
  • טראמפ הוא כלב מת (ל"ת)
    האלו 27/03/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 49.
    יש אולי בשוק האמריקאי אפשרות
    הזדמנות 27/03/2020 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתעודת סל עם מינוף על הנפט?
    סגור
  • יש כמה.
    LALLUSH 27/03/2020 19:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://etfdb.com/etfs/commodity/crude-oil/
    סגור
  • 48.
    veev
    יואב 27/03/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, כמומחה בתחום הרפואי, האם תוכל לחוות דעה על veev או להפנות למאמר אם כתבת בנושא. תודה מראש
    סגור
  • Veeva Systems
    שלמה גרינברג 28/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טלפתיה ממש. רציתי לעשות כתבה על החברה המופלאה הזו אבל הקורונה שיבשה תוכניות. בקרוב אכתוב
    סגור
  • תודה מחכה בסקרנות (ל"ת)
    יואב 28/03/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 47.
    לא שאני רוצה אבל החגיגה למטה רק התחילה...... (ל"ת)
    יוסי 27/03/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • איזה חגיגה יש למטה. ההפך השוק בשיא כמעט. על איזה למטה
    ליוסי 27/03/2020 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אתה מקשקש?
    סגור
  • למי שמחזיק פוטים
    לרון 27/03/2020 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והירידה מתממשת,זו החגיגה!תשאלו את מאיר ברק!
    סגור
  • 46.
    אנרגיות מתחדשות
    דינו 27/03/2020 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על כתבה נפלאה שלמה. הניתן לקבל חוות דעתך על חברות אנרגיה מתחדשת. האחת נורווגית nel והשנייה סינית weichai power? תודה
    סגור
  • לא מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/03/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 45.
    איצ 100 למגיב מספר 3 החביב....
    . 27/03/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
    35 0
    שמע סיפור ושאלה בראש: מה זה ביצים כי אין לי ונולדתי בלעדייהם ואני סך הכל איש קטן וטיפש ולא מתוחכם וגמד(לא מרושע) וצולע ופוזל...אבל למרות כל זאת אני חי בעושר ואושר עם זוגתי ושבעת בניי בכפר שמריהו...אני מקוטלג משום מה באחוזון העליון בין 1 ל 100 והוני רב..וממש לא אכלתי אותה...ההפך..ואגב ..קרא גם את תגובתי בהמשך למשיב מספר 6..שבת טובה.
    סגור
  • איזה קשקשן אתה (ל"ת)
    דובי 27/03/2020 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • איציק לדב(למה דובי?)אתה גם צודק וגם חמוד. (ל"ת)
    . 27/03/2020 21:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • פרופ' איצ לפסיכיאטריה וחקר וניתוח המוח..............>>>
    . 27/03/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    33 0
    למגיב 6 הנחמד..כתבת: "זהו כבר תוקנו כמעט כל הירידות"..אז:1)עובדתית זה ממש לא נכון ויש עוד דרך ארוכה לתיקון מלא. 2)לא רק שלא תוקנו..הירידות הן באפס קצהו של מסלול ריסוק קטלני מטה ויעצרו אי שם..שם ישהו שנים בתנודות + - 15%..ובכל מקרה לעולם לא יחזרו לשיא..הבנת?
    סגור
  • התנהלות הבורסה
    לרון 27/03/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    5 גלים של עליות,3 של ירידות,העולם אינו מסתיים!תשאלו את אייל גורביץ'
    סגור
  • "לעולם"?
    לרון 27/03/2020 21:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא ידוע מתי אך השווקים תמיד עולים בסופו של דבר לשיא הקודם ועוד יותר
    סגור
  • הקשב היטב. לא יחזרו לעולם לשיאם. (ל"ת)
    . 27/03/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • נו נו
    לרון 28/03/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בחייך!!!
    סגור
  • 44.
    S&P בדרך ל4000 .כשיסיים גל 2 של 1 גם הראסל
    גרינבר 27/03/2020 14:12
    הגב לתגובה זו
    7 5
    יסיים פלאט .רק למעלה רק עליות .אין שום בי או 2 לכיוון מטה בהמשך רק עליות .עליות ? השוק הוא כמו טיל שרק יצא מהלוע .רק למעלה רק למעלה תבינו .
    סגור
  • לא רוצים להבין את דבריך בתגובה משונה 44. (ל"ת)
    לגרינבר 27/03/2020 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה כמובן לא אני!!! (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/03/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הדירה שלי בפתח תקווה תהפיך לאבק ברעידת אדמה
    לפזר סיכונים 27/03/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מניית מייקרוסופט שאני מחזיק - לא תתרגש מרעידת אדמה בפתח תקווה
    סגור
  • טעות-400 (ל"ת)
    יוסי 27/03/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 43.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 27/03/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 7
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 42.
    גרינברג-אתה מדבר שטויות ושבוי בתפיסה מוטעית.
    חיים מחדרה 27/03/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    15 2
    גם ללא הקורונה השוק היה חייב להתפוצץ- זו דרכו של עולם. השוק עלה פי שלוש יויותר מאז 2009. עכשיו הוא חייב לרדת בין חצי לשני שליש. פחות או יותר. עכשיו יש הרמה להנחתה. מי שיכנס עכשיו עושה טעות גדולה. מי שיכנס כאשר השוק ירד לפחות חמישים אחוז מהשיא בפברואר- יעשה נכון.
    סגור
  • כח הכובד,גרביטציה
    לרון 28/03/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד פועל,יש לו כח יותר מברנולי כח העילוי,מינוס תמיד חזק מפלוס,אשה חזקה מגבר,השטן חזק מאלוהים
    סגור
  • שלמה אמר שלדעתו השוק לא תיקן מספיק
    קראת המאמר שלמה? 27/03/2020 20:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא קוראים מאמר וכבר מתנפלים. שלמה אמר הרבה פעמים שצריך להגיע תיקון, וזה ללא קשר לקורונה שהיא "ברבור שחור".
    סגור
  • הוא אמר הרבה דברים מיותרים ולא רציניים (ל"ת)
    היי 27/03/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 41.
    שוב, עיוור למציאות
    צבי נוי 27/03/2020 13:02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם הכלכלה האמריקאית הייתה כל כך טובה - הם היו צריכים לשלם את החוב בעשור החולף. בפועל הוא רק גדל. הממשלה לא תצליח לשלם את החוב בלי לשחוק אותו ע"י אינפלציה גבוהה
    סגור
  • 40.
    שובר את כל השיאים באמירת כלום . כמו טראמפ . (ל"ת)
    משה 27/03/2020 12:52
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 39.
    תיקון מהיר - סימן לא
    מר מאני 27/03/2020 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא מפרסמים כאן תגובות???!!!!!
    סגור
  • 38.
    המשבר רק התחיל ,הדבילים שחושבים שכל ירידה זה הזדמנות קניה הולכים להיות מופתעים הפעם.
    קשקשן שיצא מהמחבוא 27/03/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    11 0
    תזכרו ששווקים תמיד נותנים חנינות.קיבלתם חנינה לצאת במחירים מעולים.
    סגור
  • 37.
    תקשיבו..הלוואי ואני טועה
    חברה 27/03/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אבל בפסח זה רק יתחיל שם. אין לטראמפ בכלל מושג. כבר עכשיו עקפו את סין. כל פעם מקשקש כדי להקפיץ את הבורסות, שיתחילו שם הארונות לזרום כמו נהר, כבר תבינו מזה תחתית
    סגור
  • בפסח
    לרון 27/03/2020 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בד"כ עליות,מיולי ובקיץ ירידות,עד נובמבר
    סגור
  • 36.
    הרבה אמריקאים חושבים כמו טרמפ שהבורסה היא חזות הכל
    רועי ר 27/03/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תוכנית 2 טריליון הדולר היא מצויינת כי היא נותנת אויר לנשימה להרבה אמריקאים שאין להם דולר מיותר אפילו כשהם עובדים אבל אם טרמפ חושב שהקורונה היא איזו שפעת קטנה אז הוא טועה כי כשהיא תגיע לאמריקאים המבוגרים ההומלסים בעלי מחלות הרקע כבדי הגוף מעשני הגול ומי לא אנחנו נראה את אמריקה בשיא תפארתה החזירים והם יתחילול ירות אחד על השני יהיה משטר אזרחי והיא הולכת לכיוון פשסטי.
    סגור
  • בארה"ב מקובל להשקיע בבורסה לחיסכון, אין שם תוכניות חיסכ (ל"ת)
    זה החיסכון שלהם 27/03/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הרבה אנשים יסבלו מכך
    רועי ר 29/03/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסות בעולם כבר מזמן לא משמשות לצרכים שהן הוקמו והן לכל היותר קזינו פרמידי כמו שקרא לניקיי ביפן כך יקרא לדאו ארה"ב הולכת למשבר חמור מאוד אנחנו צריכים לאמץ את המודל הסקנדינבי ולא את הקפיטליסטי חזירי
    סגור
  • 35.
    אל דאגה שלמה- הכל ירד חזרה למטה (ל"ת)
    ניסן 27/03/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 34.
    עם נשיא שההאמינות שלו לא גבוהה, הירידות יחזרו מהר (ל"ת)
    ממי 27/03/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 33.
    הכל תלוי אם טראמפ יצליח
    8 27/03/2020 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכל תלוי אל טראמפ יצליח לפתוח ולשחרר בחזרה את אמריקה לפעילות סדירה. הוא מאוד רוצה. משרד הבריאות שלו לא. אליטות תקשורתיות פועלות נגד זה במרץ. ניו יורק וקליפורניה נשלטות על ידי מושלים דמוקרטיים, שמן הסתם יתנגדו לטראמפ. אישית אני מאמין שטראמפ יצליח, אבל יש עדיין סיכון רציני שלא.
    סגור
  • 32.
    כתבה מעניינת ומדהימה, ניתוח יפה (ל"ת)
    שחף 27/03/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 31.
    זה רק תחילת המפולת !!! (ל"ת)
    הצלף 27/03/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 30.
    אף מילה על כך שהשוק נראה כמו אקספוננט לפני הנפילה הקטנה (ל"ת)
    פיקי 27/03/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 29.
    you leave in a move (ל"ת)
    mike 27/03/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    השוק יגיע גם לשיא בקרוב.
    הנביא 27/03/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 6
    תיתכנה ירידות, אך בסופו של דבר עוד השנה נשבור את השיאים של 2019.
    סגור
  • 27.
    מעניין איך שולפים טריליונים בהניד עפעף
    א 27/03/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אך כסף לביטוח רפואי לא קיים, וכסף לדמי אבטלה בימים רגילים נמצא במינימום. אם אין השלכות שליליות לכל הכספים שנשפכים וזה טוב לכלכלה ולבורסה למה לא עושים את זה כל הזמן. ולמה משרד האוצר וראש הממשלה בארץ חושבים שאסור לזרוק כסף? האם הם יודעים משהו?
    סגור
  • יש
    לישראל 27/03/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עבר אינפלציוני טראומתי,400% שנתי עד תוכנית הייצוב של 1985,הטראומה עוד קיימת
    סגור
  • 26.
    שלמה
    מגן הציבור 27/03/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היי שלמה קורא את מה שאתה כותב בקביעות. כמו פרשנים אחרים בוול סטריט הייתי רוצה מאוד גם את המשקפיים בצבע ורוד. החובות לא בעייה???? החוב הולך לקפוץ ל 26 טריליון. במקום להשקיע בתשתיות הרקובות בארהב שוב שופכים כסף על הפיננסים והיכל תאוות הבצע של וול סטריט. אלוהים ישמור. לא מתרגש מקפיצה כזאת או אחרת ורק לידיעה אנחנו עדיין בשוק דובי לפי ההגדרה ברוב השווקים המערביים כולל בארהב. שבת שלום
    סגור
  • 25.
    הבורסה תרד עוד 30% ואז נכנסים למיתון חזק (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה 27/03/2020 10:11
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 24.
    כמו שלא פחדתי מהירידות.כך לא מתלהב מהעליות.
    ירון חיפה 27/03/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    התיק בשאר כמו שהוא...רק לפני שבועיים קניתי הגנות.ההפסדים מזעריים,כי הרווחתי טוב ב-3 שנים האחרונות,וההגנות עבדו יפה.בפקיעה הכנסתי סכום לא רע...מסקנה:לא לעשות כלום.רק בשעה כזו יש להגן...נ.ב-האג"ח אטרקטיביטי מאוד.לסולידיים שבינינו.
    סגור
  • מה זה "הגנות עבדו יפה"?
    דוד 27/03/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה אתה מתכוון כשאתה אומר "הגנות עבדו יפה "תוכל לתת פרטים למה הכוונה?
    סגור
  • הוא מתכוון כנראה לפוטים (ל"ת)
    LALLUSH 27/03/2020 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    נשיא שקרן לא יציב לא יוכל באמת לייצב
    כותב 27/03/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הכל דיבורים לחוסר לב האלגוריתים
    סגור
  • 22.
    שלמה אתה כבר לא עונה פה לשאלות ?
    יעקב 27/03/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דרך לתקשר איתך בפרטי ?מייל, טויוטר פיססבוק ? תודב
    סגור
  • 21.
    שרמת האינטרסנטיות היא הגבוהה והמתוחכמת ביותר מאי פעם ?
    כותב 27/03/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכל לפרט בבקשה...
    סגור
  • 20.
    וטראמפ אסון מהלך של שקרים ונוכלות
    ששי 27/03/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מערכת הבריאות הפרטית קורסת והוא עסוק בנסיונות לשרוד. האמריקאים יבעטו בו בנובמבר אמן!
    סגור
  • טראמפ הוא סוס מת (ל"ת)
    האלו 27/03/2020 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    תודה רבה שלמה
    עוזי 27/03/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלמה עושה לנו סדר . מצרף תאריכים של האירועים החשובים וגם מסביר את הסיבות. בנוסף נותן מבט לעתיד.
    סגור
  • 18.
    אל תטעה אנשים. עוד תתבדה קשות
    דודי 27/03/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אז נכון התיקון האחרון שיצר הפד היה אחד החזקים בכל הזמנים 3 ימים רצופים של עליות חדות בו המדדים עלו 25% לא קרה מעולם אבל לא יכול להיו שכל הנזק הכלכלי והבריאותי יסתכם בשבועיים ירידות. הנזק הכלכלי יחזיר את הדובים ברגע שהאמריקאים יבהלו ויברחו מהשווקים עם הרווחים שצברו. בישראל כולם ברחו ורק המוסדיים נשארו למכור אחד לשני
    סגור
  • 17.
    שטויות בשקל (ל"ת)
    חח 27/03/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    רבותי , זה רק גל 2 עולה מתקן .....כשגל 3 יגיע .......
    דן 27/03/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא ישארו שבויים .....זהירות , זהירות , זהירות . בכל מפולת ישנם 5 גלים ....1 , 3 , 5 .....יורדים .....2 , 4 מתקנים עולים .....כשידוע שגל מס' 3 יורד , הוא העוצמתי ביותר ....כך שהעליות כרגע הם רק הכנה לגל 3 .
    סגור
  • 5 עולים
    גלים 27/03/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    3 יורדים
    סגור
  • 15.
    שלמה ,מה יקרה אם כמה חברות יפשטו רגל
    בוריס 27/03/2020 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פד משתתף בשוק הקונצרני ,אבל מה יקרה אם המשבר יהיה הרבה יותר ארוך מהצפוי וחברות יפשטו רגל
    סגור
  • 14.
    דאבל דיפ ועמוק מאד
    הפעם יהיה 27/03/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הקורונה לא עוזבת את האמריקאים שחשופים ולא מוגנים.החזרה לשיגרה היא בעיני רוחו של הנשיא ולא ברת ביצוע.
    סגור
  • w
    w 27/03/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    w
    סגור
  • 13.
    אמריקה תצא מחוזקת, רק אמריקה
    דודאברהםandjelכהן 27/03/2020 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הדולר יישלם בהיחלשות , הפרוספרטי ייתחזק בארצות הברית , האינפלציה תרים ראש, כוח הקנייה של הדולר בתוך ארצות הברית ייפגע אך במעט למרות האינפלציה שתהא בשליטה , טראמפ ייבחר לקדנציה נוספת
    סגור
  • חחחח (ל"ת)
    חחח 27/03/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    כתבה טובה תודה (ל"ת)
    אור 27/03/2020 07:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    פרשנים בשקל שלא מבינים
    חחחחח 27/03/2020 07:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כלכלה והיגיון בזמנים כאלה.. אל תנסה לנבא כי אז תצא שוטה.. הכל נובע מפחדים ופסיכולוגיה מתומחרת... מציע לא להקשיב לאף פרשן שהכל אינטרסים אצלו
    סגור
  • 10.
    שכלתני, מעמיק ובעיקר משחרר פחדים. תודה.
    דגן 27/03/2020 00:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    .
    סגור
  • 9.
    תיקון מהיר - סימן לא טוב
    מר מאני 27/03/2020 00:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תודה על המאמר - עושה הגיון. אבל... שפעת לא מעניינת, תאונות דרכים "שקופות" לעין האדם הצרכני חסר הרגש... אבל כאן יש לנו משהו חדש! רשתות התקשורת יאמצו כול מת קורונה אל ליבם כמוצא שלל רב! יספרו אותם אחד אחד. יגיעו לאלפים ואולי לעשרות אלפים. בתאונה אני לא נדרס ומשפעת אני לא מת - אני הרקולס! אבל מקורונה? לא ברור! הירידה הבאה כבר כאן
    סגור
  • 8.
    פינת החלומות
    אבי3 27/03/2020 00:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר דוגמא(ות) ?
    סגור
  • דוגמאות מצויינות בכתבה
    חלומות 27/03/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (amgv צל AMGN) משקיעים אלו גם יעקבו אחרי "כוכבות" בתחומים שונים, מאמזון דרך AMGV ו-GILD עד ל-TMO ,NVDA או QCOM ואפילו SEDG הרשימה ארוכה. אנחנו מעדיפים סלים. לבסוף ישנם אלו שממלאים לאט את "פינת החלומות" וכאן באמת המבחר עצום ורב ובמחירים ששנים לא נראו כמותם.
    סגור
  • חפש מניות
    לרון 01/04/2020 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא הוזכרו כבר אלף פעם מכל כוון,אז אולי תתחיל גם לעשות כסף
    סגור
  • מה אחי?
    אבי3 27/03/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא הוזכרה חברת חלום אחת, אחת!אלא אם אתה חושב שאמגן חברת חלום...
    סגור
  • 7.
    Bill Gates on coronavirus אמריקאים מטורפים
    טסים אחרי אמירה כזו 26/03/2020 23:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    Bill Gates on coronavirus: We need an 'extreme shutdown' of 6 to 10 weeks March 26, 2020
    סגור
  • הייתי מציע שתיכנס לאתר של גייטס
    שלמה גרינברג 27/03/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תקרא את כול מה שאמר ורק לאחר מכן תגיב. "המשווגעים" האלו סוחבים את כול העולם, מזה 104 שנים, על גבם וכיסם אז בבקשה11
    סגור
  • 6.
    זהו כבר כמעט כל הירידות תוקנו
    גרני 26/03/2020 22:36
    הגב לתגובה זו
    11 57
    כל מי שטוען שנוצרה הזדמנות של פעם ב20 שנה... ההזדמנות כבר נסגרה.אולי תצוץ שוב אחרי דוחות q2
    סגור
  • איך ירידות תוקנו? אתה חושב אחוזים וזו טעות
    ריאליסט 27/03/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי צריך להסתכל על שער המדדדאו 8000 פחות20 אחוז ירידה משער גבוהה לא מתקזזים בעלייה של 20% משער נמוך.
    סגור
  • נכון מאוד!
    הנביא 27/03/2020 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ייתכנו ירידות כמו זו של היום, אך המגמה כבר התהפכה למעלה.מעד שאנשים ישימו לב, כבר יהיה מאוחר מידי.
    סגור
  • הזדמנויות תמיד יש (ל"ת)
    יואל 27/03/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מסכים עם כל מילה, תודה שלמה.
    RPF 26/03/2020 22:04
    הגב לתגובה זו
    12 7
    תודה שלמה על התובנות. אני עוקב באדיקות אחרי משקיע ערך בשם Vitaliy Katsenelson שאני מאוד מעריך (מומלץ). הוא טוען דברים דומים מאוד למה שנכתב כאן ואפילו מציין שמדובר בהזדמנות נדירה עבור המשקיע לטווח ארוך להיכנס במנות לשוק המניות כי נוצרו המון הזדמנויות.
    סגור
  • ויטאלי?!...עם 14 אחוז תשואה שלילית ממוצעת?!...יפה לך!!!
    חחחחחח 27/03/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תודה...המליץ לקנות JCP ולמכור AAPL ...אחלה משקיע יש לנו....משקיע נולד...אני כנראה קצת יותר טוב ממנו.....קצת
    סגור
  • בגלל ויטאלי אכלתי אותה בגדול (ל"ת)
    יואל 27/03/2020 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן ויטאלי מצוין ולא רק בכלכלה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/03/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מי זה ויטאלי בלאט? (ל"ת)
    היי 29/03/2020 14:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    בלקרוק BLK עלתה כ-37% בארבעה ימי המסחר האחרונים
    החזקים כרגיל.. 26/03/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    12 1
    וכמו תמיד, תמיד טוב להיות היכן שמרוחה החמאה
    סגור
  • בקזינו המרוויל הגדול הוא בעל המקום, נכון?
    דגן 29/03/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז בלקרוק במקרה דנן היא בעל הקזינו. היא מנהלת לבקשת הממשל חלק גדול מהסדרי החוב של החברות בארה"ב.
    סגור
  • 3.
    מי ש"יש לו ביצים" ונכנס בשיא השפל, כבר עשה את המכה שלו
    וכרגיל... 26/03/2020 20:27
    הגב לתגובה זו
    8 31
    מתברר גם שמי שלא הקשיב לפרשנים שטענו שהשנה תהיינה עליות אבל מתונות, הרוויח...כי יצא בזמן מהשוק. וכרגיל, האנשים הפשוטים והלא מתוחכמים אכלו אותה (=אלה שנכנסו אחרונים יצאו ראשונים)
    סגור
  • שיא השפל
    שמואל 27/03/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטוח שלא נכנסת בשפל השיא.
    סגור
  • האתר הזה פשוט מטעה אנשים כל הזמן (ל"ת)
    נכון 27/03/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • וכפי שאני חוזר וכותב
    שלמה גרינברג 27/03/2020 08:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי שנכנס בשפל כדאי שישחרר חלק כי התקופה הקרובה לא תהיה "חלקה"
    סגור
  • מי שעושה פעולה כזאת לא צריך להיות בשוק ההון.
    דגן 27/03/2020 00:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • 2.
    בואינג
    לומד 26/03/2020 20:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שבת שלום שלמה, אשמח מאוד לשמוע ממך מילה על מצבה של בואינג. אני מדבר על החברה ולא על המניה. כיצד ביצעה רכישה עצמית בהקפים כה גדולים ולאחר מכן עולה שאלה בנוגע ליכולת שלה לשרוד? הרי ברור לכל שמשבר ה-MAX יפתר, פלוס פינוס רבעון שלישי 2020. ולא מדובר במשו חדש. התנהלות החברה תמוה ואשמח מאוד למילה שלך בנושא. בריאות, שמור על עצמך.
    סגור
  • אין קשר לרכישת המניות ולמשבר
    שלמה גרינברג 27/03/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חשוב להבין ההבדלים בין הנעשה בוול סטריט לבין הנעשה במיין סטריט. אולי אעשה קטע על בואינג ואנסה להסביר ההתנהגות
    סגור
  • BA גמורה - אבל ברור שהיא תשרוד
    BA 27/03/2020 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקבל מיליארדים מהממשל. היא גם חשובה אסטרטגית - כול החלק הצבאי של התעשיה שלה הבעיה היא שאף חברת תעופה לא תהיה זקוקה בשנה הבאה למטוסים חדשים.
    סגור
  • אם היא תשרוד, איך היא גמורה?
    דגן 29/03/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובשנמה שיימצא חיסון החלק השני של המשפט שלך יהפוך להגדה של פסח.
    סגור
  • 1.
    דברים מאירים, כרגיל, תודה
    . 26/03/2020 18:56
    הגב לתגובה זו
    17 2
    .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות