לפני הקורונה: דוחות פושרים ליוחננוף, ההכנסות צמחו ב-5%
רשת המרכולים יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2019. במסגרתם, רשמה גידול של 5% בהכנסות, לצד ירידה של 37% ברווח כתוצאה מיישום תקן החשבונאות החדש. התפשטות נגיף הקורונה הזניקה את ההכנסות במהלך חודש מרץ.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-693.6 מיליון שקל, עליה של כ-5%, בהשוואה להכנסות של כ-656.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע מגידול במכירות בחנויות זהות, ובחנויות חדשות (חנות אחת שנפתחה במהלך הרבעון הרביעי אשתקד ופעלה רק בחלקו, וחנות חדשה שנפתחה במהלך 2019).
בשורה התחתונה,החברה מסכמת את הרבעון עם ירידה של 37% ברווח הנקי, שעמד על כ-17.7 מיליון שקל, לעומת כ-28.2 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. זאת, לאור יישום תקן החשבונאות החדש IFRS 16, בנטרול התקן החדש, הרווח הנקי עמד על כ-22.8 מיליון שקל.
ה-EBITDA (בנטרול IFRS 16), ברבעון הרביעי הסתכם בכ-36 מיליון שקל, ירידה של 13.5%, לעומת EBITDA של כ-41.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. הירידה נובעת בעיקר מירידה ברווח התפעולי. ה-EBITDA בנטרול ההוצאות החד פעמיות הסתכם בכ-40 מיליון שקל
שיפור ברווח הגולמי והתפעולי
הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-177.5 מיליון שקל, על שולי רווח גולמי של 25.6%. גידול של כ-8%, ביחס לכ-163.6 על שולי רווחיות גולמית של 24.9%, בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת לגידול במכירות.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-31.7 (4.6% מההכנסות), גידול של כ-5%, בהשוואה לכ-30.1 מיליון שקל (4.6% מההכנסות) ברבעון הרביעי של 2018.
השפעת התפשטות נגיף הקורונה
לדברי החברה, פעילותה (הן בחנויות המכר והן במטה), לא נפגעה כתוצא המתפשטות הנגיף. בידי החברה היכולת לספק בחנויות המכר את הביקושים החריגים של הציבור. הביקושים החריגים התבטאו בעליה משמעותית בהכנסות החברה במהלך חודש מרץ 2020. עם זאת, להתפרצות הנגיף, עלולות להיות השפעות עקיפות לרעה על פעילות החברה, עקב ההאטה הכלכלית שמסב המשבר בעת הזו.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "תוצאות פעילות הרשת בשנה האחרונה מעידות על שמירת הרווחיות הגבוהה. אנו ממשיכים לשמור על יעילות תפעולית, הסכמי שכירות ארוכי טווח ומיקוד בעולמות האשראי ומקורות המימון. בשנת 2020 צפויה פתיחה של סניפים נוספים והזדמנויות עסקיות. יש לנו את התשתית שתומכת בגידול הצפוי בפעילות הרשת המתרחבת. אנחנו ממשיכים להיות שחקן בעולמות המחיר לצרכן ופונים לכל קהלי היעד עם מגוון מוצרים רחב ואיכותי."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה