שנה מתוקה: הרווח הנקי של כרמית זינק ב-60%, ל-8.1 מיליון שקל

ההכנסות של חברת הממתקים גדלו ב-15% במהלך שנת 2019; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית הביאו לזינוק בשורה התחתונה. החברה עשויה להיפגע מהמשך התפשטות נגיף הקורונה
 | 
telegram

חברת הממתקים כרמית 0% כרמית 1,165 0% כרמית בסיס:1,165 פתיחה:1,165 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019, במסגרתם הציגה גידול של 15% בהכנסות, וזינוק של 60% ברווח הנקי. מניית החברה שנסחרת לפי שווי שוק של 72 מיליון שקל, ירדה בחודש האחרון בכ-26%. להמשך התפשטות הנגיף עשויות להיות השפעות שליליות על תוצאות החברה. 

הכנסות החברה בסיכום שנת 2019 עמדו על כ-162.4 מיליון שקל, גידול של כ-15%, בהשוואה לכ-141.1 מיליון שקל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לגידול במחזור המכירות של מגזר השוקולד והגרנולה.

בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של כ-8.1 מיליון שקל, עלייה של כ-59%, ביחס לכ-5.1 מיליון שקל בשנת 2018.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) עמד על כ-18.8 מיליון שקל (11.6% מההכנסות), גידול של כ-65%, לעומת כ-11.4 מיליון שקל (8.1% מההכנסות). הגידול מיוחס ליישום לראשונה של תקן החשבונאות IFRS 16.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי במהלך שנת 2019 צמח בכ-18%, והסתכם בכ-38.8 מיליון שקל על שיעור רווחיות גולמית של 23.9%. זאת, לעומת כ-32.8 מיליון שקל על רווחיות גולמית של כ-23.2%, אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות מיוחס לעליה במכירות ולירידה באחוז ההוצאות הקבועות

הרווח התפעול של החברה עמד על כ-10.2 מיליון שקל בשנת 2019, גידול של כ-51%, ביחס לכ-6.7 מיליון שקל בשנת 2018. 

השפעות נגיף הקורונה
לדברי החברה, אין באפשרותה לאמוד את ההשלכות האפשריות על פעילותה ותוצאותיה,  כתוצאה מהתפשטות הנגיף. אך, התמשכותו של משבר זה, תוך עלייה בשיעורי התחלואה והתרחבות של אזורי הסגר והיקפי הבידוד, עלולים, להוביל להשפעה שלילית מהותית על תחומי הפעילות של הקבוצה. זאת, בין היתר, בשל היעדרות מסיבית של כוח אדם שחיוני לפעילותה העסקית של הקבוצה או נותני שירותים לקבוצה בעלי מומחיות, לרבות מחו"ל, וצמצום בהוצאות הצריכה בשווקים בהם פעולת הקבוצה.

מתניה שוורץ, מנכ"ל כרמית: "החברה גדלה ב 4 השנים האחרונות ב 32%  במכירות  ולרווחיות תפעולית של 6.1%. הפכנו בשנים האחרונות לשחקן בשוק המקומי שאין רשת שיווק שלא מקצה לו תצוגות מידי חודש,  לשותפה אסטרטגית של כול חברות המזון המובילות במשק, לחברה בעלת יכולות משמעותיות בעולם הבריאות , במוצרי וויגן, במוצרים ללא אלרגנים, ובמוצרים ללא סוכר בארץ ובעולם".

תחומי הפעילות
לקבוצה ארבעה תחומי פעילות עיקריים: שוקולד, סוכריות, מאפים וגרנולה, בהם היא מפתחת, מייצרת, מייבאת, מוכרת, משווקת ומפיצה את מוצריה. בתחום השוקולד, מייצרת החברה מגוון מוצרי שוקולד לשוק הצרכני המקומי המאורגן, לשוק הפרטי, לסיטונאים, לעמותות ולשוק המוסדי והתעשייתי בארץ.

בתחום הסוכריות, החברה עוסקת בייצור מגוון מוצרים, שהעיקריים ביניהם הם מרשמלו, סוכריות על מקל וחטיפי הקפאה. בתחום המאפים, החברה מייצרת וופלים, עוגיות, עוגיות ללא סוכר וקרקרים. בתחום הגרנולה, החברה עוסקת בתחום באמעות חברת רפאלס עם מגוון מוצרי גרנולה וביניהם תוספות קלויות לסלט וחטיפי דגנים המכילים פירות יבשים ואגוזים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות