בצל הקורונה: בירושלים מתחילים לקדם 2 קווי רכבת קלה נוספים
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, החליטה לקדם את הקווים הסגול והתכלת וכן תוכנית לתחנות תת-קרקעיות של הקו הכחול. הדיון התקיים באמצעות מערכת וידאו מרחוק ובהתאם לנוהל הפעילות של מוסדות התכנון שפרסם מינהל התכנון והנחיות משרד הבריאות.
הקו הסגול צפוי לעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים ותלפיות. אורכו של התוואי- כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. מדובר הקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב שישרת מוקדים חשובים בעיר בהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות.
הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו - הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה, הקו הירוק בתלפיות. הממשק עם קווי הרכבת הקלה הנוספים יאפשר גמישות רבה לנוסעים באמצעות החלפות בין הקווים השונים.
כמו כן, הוועדה קבעה בהחלטתה כי קידום הקו יכלול גם את האמצעים המשלימים שיאפשרו הנגשה מקסימאלית אל תחנות הרכבת הקלה כדוגמת דרגנועים, מסועים, מעליות. זאת, כדי לייצר חיבור של הולכי הרגל אל התחנות, גם אם המגורים נמצאים בטופוגרפיה שונה ממיקומה של התחנה.
מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "מדובר בקו שיאפשר את מעבר רכבת קלה בשכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית, וכן יאפשר מתן שירותי הסעת המונים תוך חיבורים מהירים למוקדי שירותים ותעסוקה ויאפשר השלמה של מערכת קווי הרכבת הקלה עירונית".
הקו הכחול והתוכניות לתחנות תת קרקעיות
הקו התכלת הינו מקטע באורך כקילומטר, הצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. התוואי שכאמור, יחבר בין שני קווים שכבר אושרו (האדום והכחול), יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לבין שכונת הר הצופים וישרת בעיקר את תושבי אזור גוננים המבקשים להגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים.
כמו כן, הוועדה החליטה על קידומן של שתי תחנות תת קרקעיות שיוקמו כחלק מהתוואי של קו הכחול בשכונת גאולה. הוועדה דנה בכניסות והיציאות של התחנות כדי לאפשר גישה מיטבית לתחנות. חשוב לציין כי מיקום התחנות אינו משנה את התוואי התת-קרקעי שאושר בתכנית הקו הכחול.
שלוש התכניות הוגשו על-ידי עיריית ירושלים, ביזמת צוות תכנית אב לתחבורה. החלטות אלו של הוועדה המחוזית מצטרפות להחלטת שר האוצר, משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ על אישור יציאה להליך מכרז להקמת הקו הכחול, שאושר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים שאושר בשנת 2017.
מאז 2012 פועל בירושלים הקו האדום בהצלחה יתרה ומשתמשים בו כ-170 אלף נוסעים מדי יום. בנוסף לקו האדום, אושרו שני קווים נוספים- הכחול והירוק והחלו בהם העבודות במקטעים שונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםדירה=קורת גג 21/04/2020 21:44הגב לתגובה זו0 0דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםסגור
-
4.ואז מה? כדי להגיע משכונה לשכונה תחליף כמה קווים?א 17/04/2020 07:14הגב לתגובה זו0 2ביזיון של תחבורה תחזירו את האוטובוסים (היברידיים והרבה!)סגור
-
3.שואל בכללי,האם בוטל בינתיים,רכבת הקלה בראשון לציון? (ל"ת)לגבי ראשון לציון 14/04/2020 01:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מורדם ולא מונשם (ל"ת)הקו החום 21/04/2020 00:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הוצא לחלת... (ל"ת)מצעד האיוולת 15/04/2020 11:31הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
2.צריך לחסוך כספי ציבור!!! המצב השתנה לחלוטין !!!מיכאל 13/04/2020 17:08הגב לתגובה זו2 1בזמן שממשלה מממנת יותר ממליון מובטלים ונותנת תקציבי עתק לעזרה לעסקים - צריך לחסוך בקופה הציבוריתסגור
-
לא השתנה כלוםיוסי 14/04/2020 06:34הגב לתגובה זו0 0בסופו של דבר הנגיף ייעלם הסיכוי שהוא שב ומתעורר קלוש. וגם לזה ימצאו פיתרוןסגור
-
1.חבל שבראשל"צ לא מנצלים את הזמן לדחוף קדימה את שיפורראשל"צ 13/04/2020 12:31הגב לתגובה זו4 0התח"צ, אם בזירוז הקמת הקו החום, ואם בצעדים להחזרת רכבת ראשונים לתפקוד ישיר לת"א לאחר הקורונה,סגור