הגיע הזמן לחסל את חברות הדירוג - דר' ברקת, אני יודע שאתה עמוס, אבל זה דחוף!
אחת משתיים - דלק כבר לא לקוחה של מדרוג אז מדרוג הורידה דירוג (אוי ואבוי לחוסר היושרה) או שדלק עושה שופינג בין חברות הדירוג (אוי ואבוי על חצי "הונאה"); המסקנה החשובה מהמשבר הנוכחי - חברות הדירוג כשלו בתפקידן - הדירוגים שלהן לא מקצועיים ו/או לא אובייקטיביים
בתוך הדרמה הגדולה של הנפילות באג"ח של דלק קבוצה +0.77% דלק קבוצה 46,860 +0.77% בסיס:46,500 פתיחה:46,980 גבוה:47,060 נמוך:46,500 תמורה:21,665,556 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יש שתי שחקניות מאוד חשובות - חברות הדירוג. מדרוג ומעלות. החברות האלו אמורות להיות מקצועיות, טהורות, נקיות, אובייקטיביות. אולי הן כאלו, אבל לפחות ממה שמתרשמים בשוק ואני כמובן ביניהם - מדובר בגופים שמגלים על בעיות בחברות הרבה אחרי שהשוק יודע. גופים שמתפרנסים מהלקוחות ומהדירוגים הטובים ויודעים שדירוגים חלשים יגרמו לכך שלא ניתן יהיה למחזר את החוב, ואם כך, אז אולי...הן לא אובייקטיביות. הרי הן רוצות פרנסה. אז לספק דירוג חלש ולגדוע את הענף עליו הן יושבות?
זה בלט מאוד וצרם מאוד בחברות הליסינג. חברות שחיו על בועה של גיוסי חוב בבורסה המקומית. לא היה להן זכות קיום משל עצמן ללא גיוסי חוב/ גלגולי חוב. אבל מה הבעיה? הולכים לחברה המדרגת, מקבלים "פתק", הולכים למוסדיים עם הפתק ומגייסים מאות רבות של מיליונים. הבעיה שאי אפשר לאורך זמן להתבסס על מחזורי חוב. בסוף זה מתפוצץ, וזה התפוצץ.
אייטמים קשורים:
בוקר טוב מידרוג
הבלוף הגדול של חברות הליסינג
הסיפור עכשיו הוא על קבוצת דלק. אחרי שכל המשקיעים הבינו שיש בעיה חמורה בדלק. אחרי כולם-כולם-כולם, אחרי שאגרות החוב צנחו, אחרי שהמניה צנחה, רק אז - נזכרו חברות הדירוג להתריע. אז מה הן שוות לכל הרוחות? ולא רק זה אלא שעכשיו מתברר שמדרוג הורידה את הדירוג ל-CA אולי בידיעה שגם כך אין לקוח. למה הכוונה? דלק הודיעה היום על סיום ההתקשרות עם מידרוג והנהלתה טענה - "הקבוצה הודיעה למדרוג על סיום ההתקשרות עמה ועל כך שמדרוג תחדל לשמש חברה מדרגת של הקבוצה. כל אגרות החוב של הקבוצה ימשיכו להיות מדורגות על ידי מעלות S&P. יודגש כי הסכם ההתקשרות בין החברה ובין מדרוג ממילא היה צפוי להסתיים במהלך הימים הקרובים ומעלות מדרגת את מרבית אגרות החוב של הקבוצה למן היום הראשון להנפקתן. על פי הדירוג העדכני של מעלות אגרות החוב של הקבוצה מדורגות בדירוג של BBB- (דירוג השקעה)".
אז מעבר לכל הבעיות בתחום הדירוג שמשוועות להנחיות ותקנות מצד דר' משה ברקת האחראי על שוק ההון, יש כאן בעיה נוספת - או שמידרוג קיבלה אומץ כי גם ככה איבדה או עמדה לאבד לקוח. או שדלק קבוצה עושה שופינג בין הדירוגים ובחרה את הפחות גרוע. כך או כך, זו תעודת עניות לחברות המדרגות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
41.צודק בהחלטXxx 18/04/2020 10:11הגב לתגובה זו3 0כל גוף מדרג או מבקר רצוי שיהיה בלתי תלוי,אחרת יש בעייתיותסגור
-
40.צבשבחירות 18/04/2020 05:09הגב לתגובה זו0 0עדית בשכל למרות שלא נראה.תן לליברמן להעלם. לגמד לשבוראת הראש ואתה תשחק בליגת העל.סגור
-
39.אז האג"ח של דלק הופלו בכוונה....יפה. (ל"ת)מעניין 17/04/2020 13:02הגב לתגובה זו1 0סגור
-
38.סומך על קבוצת דלק..שילמו קרן וריבית אגח י"ג בתאריך!זו האמת 17/04/2020 12:34הגב לתגובה זו0 1סומך על תשובה וקבוצת דלק....שילמו בתאריך היעודי!!! את מלוא 25 אחוז הקרן וריבית 2.3 אחוז למחזיקי אג"ח קבוצת דלק י"ג - כל הכבוד !!!!! ...גידור 64 $ לחבית חשוב מאוד.....כל הכבוד קבוצת דלק...: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט זו האמת מהיום זו אמת 18/3/20 קבוצת דלק בע"מ )להלן: "החברה"( 2020 ,במרץ 18 לכבוד רשות ניירות ערך רחוב כנפי נשרים 22 ירושלים לכבוד הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ רחוב אחוזת בית 2 תל-אביב א.ג.נ., הנדון: עדכון בדבר גילוי סימני פטרוליום בנכס הנפט Isabella( להלן:"איזבלה"( בהמשך לדיווח המיידי מיום 2019.10.2( מס' אסמכתא: 084900-01-2019 )בדבר ביצוע קידוח ניסיון ראשון בשטח נכס הנפט איזבלה, אשר Limited Energy Ithaca ,חברה בת ב לתתבעלותה המלאה של החברה שותפה בו )להלן: "איתקה"..... השבסגור
-
כמה כסף אתה מקבל בשביל הבולשיט של תשובה??? אתה גם עובדאפרים 17/04/2020 16:35הגב לתגובה זו0 0אצל ביבי???????סגור
- טען עוד
-
37.לסגור את חברות המדרוגלקוח בונה על אג״ח עם דירוג אמיתי , עכשיו מסתבר שהכ 17/04/2020 08:56הגב לתגובה זו0 0לקוח בונה על אג״ח עם דירוג אמיתי , עכשיו מסתבר שהכל רמייה .אין על מי לסמוך ואין גם פיקוח רחמנה לצלןסגור
-
36.גם ב 2001 ו 2008 היה ככה ולא פירקו אותם - תמיד טועיםדן 17/04/2020 08:48הגב לתגובה זו0 0ופועלים מאינטרסיםסגור
-
35.שאפוחיה 17/04/2020 05:24הגב לתגובה זו0 0שאפו לאבישי עובדיה על הכתבה.מי שזוכר בסרט- מכונת הזמן מופיע ראיון עם מנהלת אחת מחברות הדרוג והאמת הזו שעליה כותב אבישי אכן קיימת במציאות הפיננסית יחד עם ועדת חוקק ויחד עם הביטוי המאד נכון- ITS OTHER POEPLES MONEYסגור
-
34.למה לכתוב כמו טוקבקיסט?יונתן 16/04/2020 22:21הגב לתגובה זו2 4אני יודע שאתה עמוס אבל זה דחוף???? ככה עיתונאי כותב כמו אחרון הפרענקים המתלהמים? תכבד את המקצוע שלךסגור
-
33.חד משמעית. ולהעיף אותם לבתי המשפט ולכלא! (ל"ת)שמפו 16/04/2020 20:48הגב לתגובה זו4 0סגור
-
32.חברות הליסינג בצרותYl 16/04/2020 20:33הגב לתגובה זו4 0לכן מה נשאר להן???? גם לפרוש ואולי להאשים בקריסה את מדרג או את שליט צפון קוריאה זה אותו דברסגור
-
31.צודק תראה מה קרה באורבנקופאמיר 16/04/2020 17:40הגב לתגובה זו4 0חצי שנה אחרי שגייסו עם דרוג החברה נכנסה לחדלות פירעון וחברות הדירוג יצאו נקיות אפילו בתביעה .אני עשיתי שם כסף טוב בזכות העבודה של עוד גיסייןסגור
-
30.ועדיין, דוח של מעלות או מידרוג תורם לשקיפותdw 16/04/2020 17:31הגב לתגובה זו0 7בפרט למשקיעים פרטיים שבד"כ מכירים פחות את הפירמות מאשר אנליסטים מקצועיים. דוח דירוג מציע למשקיע עוד זוית ראיה מקצועית על החברה, ולו בשל כך לדעתי טוב שיש חברות כאלה ושהן מפרסמות את הדירוגים עם הנימוקים.סגור
-
הם כותבים רק מה שהם רוצים שתקראחצי אמת יותר גרוע 16/04/2020 18:15הגב לתגובה זו7 0משקרסגור
-
29.הכל זה אינטרסיםיונתן 16/04/2020 16:49הגב לתגובה זו1 0בוקר טוב אליהו הכתב חושב שגילה את אמריקה. כמעט בכל ענפי הפיננסים זה ככה- משרדי רו"ח שמכשירים דוחות יצירתיים, הערכות שווי של נדלן, אנליזות ותחשיבים- כולם מתפרנסים מהלקוחות וצריכים להזהרסגור
-
28.אתה צודקדוד 16/04/2020 16:33הגב לתגובה זו2 0רק בישראלסגור
-
27.למה להתיחס לחברת דירוג בכלל?לא ולא@ 16/04/2020 16:29הגב לתגובה זו1 0אלו חברות צאחזות עיניים או אם תרצה הן האוקסימורון של שוק ההון. מצד אחד מדרגות מצד שני מקבלות צ׳ק מהמדורג...זה כמעט שוחד אם זה לא היה חוקיסגור
-
26.ועדת חקירה ו....לכלא. (ל"ת)אנונימי 16/04/2020 16:28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.למה להתיחס לחברת דירוג בכלל?לא ולא@ 16/04/2020 16:27הגב לתגובה זו1 0אלו חברות צאחזות עיניים או אם תרצה הן האוקסימורון של שוק ההון. מצד אחד מדרגות מצד שני מקבלות צ׳ק מהמדורג...זה כמעט שוחד אם זה לא היה חוקיסגור
-
24.אתה נותן לרגולטור משימות מהכתבה...?נפתלי 16/04/2020 16:22הגב לתגובה זו3 0..דר' ברקת אני יודע שאתה עסוק...אבל יש לי משימה דחופה בשבילך....סגור
-
הוא אידיוט (ל"ת)יונתן 16/04/2020 22:22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
23.נו, העניין עלה כבר ב-2008 והבינו כבר אז שמדובר ברע הכרחרון 16/04/2020 15:45הגב לתגובה זו0 0אפשר לנסות לשנות את מודל התשלום, אבל אז מי יפנה בשביל לקבל דירוג? כך יש לפחות גוף שהוא אובייקטיבי במידה מסוימת. אגב, כשהנייר כבר נופל הדירוג לא משנה הרבה. ואי אפשר להסיק ממקרים ספציפיים על מודל. הרי ישנה גם מקרים שניירות נפלו, חברת הדירוג לא שינתה את הדירוג והניירות התאוששו. בגלל זה מסתכלים לא רק על הדירוג אלא גם על התשואה בשוק ופרמטרים נוספים.סגור
-
22.אפילו פיץ לא שווה כלוםיוסף - צור באחר עלית 16/04/2020 14:01הגב לתגובה זו3 2מאוד פשוט לתבוע יצוגית את החברות האלו ויותר מזה התביעה יכולה להתבסס על העתיד ולא על העבר, מכאן והלאה - הם לא הפסיקו להטעות גם עכשיוסגור
-
21.הכתבה נכתבה בעקבות פסילת מידרוג ע"י תשובהחיים 16/04/2020 13:59הגב לתגובה זו8 3שומר כספו ירחק! תשובה נוכל ונבל ברשות הרבים, פסילת מידרוג היא הכנה לעוקץ הבא שלו ולתספורת הצפוייה. למשקיעים אין רווח וברכה בכל עסקיו המזוהמים של תשובה,המרוויח היחיד על חשבוננו הוא תשובה בלבד! מאוד מקווה שהמוסדיים למדו משהו מהתיספורת בדלק נדלן והם לא שמים את כספי הפנסיה שלנו בעסקי תשובה.סגור
-
20.הזנב מקשקש בכלבניר 16/04/2020 13:53הגב לתגובה זו3 2נו באמת - בדיחה העוצמה שיש למהמר כמו תשובה שמינף עצמו לדעת (אל תדאג הסיכון עלינו והבדיחה על חשבוננו) האם ניתן לשים מולו גוף מדרג קטן, אומלל וחסר כח בעליל (אחד מ-2 בארץ) נאיבי לצפות שיתנו דירוג הוגן, אוביקטיבי וחף מאינטרסים כל זאת כאשר מנופי הכח העצומים עובדים ומופעלים עליהם ללא רחם. הפתרון הוא בדמות גופי דירוג מפוקחים, חזקים שנמדדים אחד לתקופה בכדי שיספקו מוצר הוגן ואיכותיסגור
-
19.הכל נכון אבל מי שמך לדבר בשם כולם (ל"ת)יעקב 16/04/2020 13:31הגב לתגובה זו1 5סגור
-
18.לא רלוונטייםעצמי 16/04/2020 13:30הגב לתגובה זו4 2חברות הדירוג לא רלוונטיים כבר מ 2008 כאשר הם התגלו במערומיהם עם דירוגי הטריפל אי למשכנתאות זבל. זו שערוריה שמשאירים אותם לפעול.סגור
-
17.מתתיהומזרחי 16/04/2020 13:27הגב לתגובה זו0 0הכותב צודק בדקתי לא פעם אחת והתפלתי הדרוג היה לא נכון וחבלסגור
-
16.בם משרדי רו"ח הגיע זמן לחבלאנליסט 16/04/2020 13:07הגב לתגובה זו2 0כשלונות בכל הבדיקות של החברות מענבל אור דרך הבנק למסחר ועד דורי בניה.מקצוע שאינונרלוונטי עודסגור
-
15.מי שלא משתמש בהגיון ובניהול הסיכונים של עצמו -תנחומייותיק מאוד בשוק ההון 16/04/2020 13:00הגב לתגובה זו6 0כבכיר בשוק ההון צר לי להודות בכך שרבים ממנהלי ההשקעות "אין להם את זה ". אין להם חשיבה עצמאית וניהול סיכונים עצמאי, ולכן הם מתבססים על "מודלים" של אנליסטים. המודלים מבוססים על עשרות הנחות להרבה שנים קדימה, והם מתאימים לעולם יציב ותאורטי. אני כבר לא מדבר על האינטרסים הזרים בין חברות הדירוג ובין החברות המנפיקות עצמן.סגור
-
14.איפה היית ב 2008? מה חדש? (ל"ת)מ6ש 16/04/2020 13:00הגב לתגובה זו5 1סגור
-
אבל למה לא להתחיל לתקן ? (ל"ת)זה לא חדש, 16/04/2020 15:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
13.צודקשלמה גרינברג 16/04/2020 12:59הגב לתגובה זו11 0חברות הדירוג חייבות להיכנס תחת רגולציה מחמירה בהרבה. ראינו מה עשו ב 2000 ושוב ב- 2007 זה לתת לחתול לשמור על השמנת וזה ממילא לא קובע בשום החלטה עסקית רציניתסגור
-
מה לא קובע כלום? ככה הם מגייסים מילארדיםועושים תספורות 16/04/2020 18:16הגב לתגובה זו0 0והכסף נשאר בכיס הוא לא נעלםסגור
-
12.ואנליסטים שעובדי לטובת המעביד..ויש הרבה כאלוצקר 16/04/2020 12:54הגב לתגובה זו3 0למה לא לכפ לאכוף סנקציות?סגור
-
11.אתה גדול אמת לאמיתה וגם את החב הנוספת הנותנת כסוי תחתהנצ 16/04/2020 12:42הגב לתגובה זו4 0אנטרופיסגור
-
10.אולי נבטל גם את העיתונות כי גם מרוויחה מהלקוחות שמפרסמתאנליסט 16/04/2020 12:21הגב לתגובה זו6 3אולי נבטל גם את העיתונות כי גם מרוויחה מהלקוחות שמפרסמת, גם ככה האמון בתשקורת נמוכה בשל רמת אובייקטיביות נמוכה...סגור
-
9.צודק....איציק 16/04/2020 12:21הגב לתגובה זו2 0צודק חברות הדרוג זו רעה חולה גם אצלנו וגם בעולם, השאלה מה המודל החליפי שהכותב מציעסגור
-
8.דרוג a לאגח דלק יותר קנוי מזה אין.... (ל"ת)שגיא 16/04/2020 12:20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
לא מסכיםdw 16/04/2020 17:35הגב לתגובה זו2 0יש חברות אמריקאיות BVI שהדירוג שלהן גבוה יותר מזה של דלק קבוצה, וזה תמוה. דה זראסאי למשל עכשיו נתקעת עם מלאי דירות להשכרה בניו יורק הננטשת. איך נותנים לה דירוג גבוה? לא ברור, ויש עוד דוגמאות. הבעיה של דלק קבוצה כרגע היא לייצב ולמחזר חוב ב 2 נכסים טובים: דלקד ואיתקה, וזה אפשרי. באם יצליחו אז כנראה נקבל פארי.סגור
-
7.חברות הדירוג: זבל ישןצפריר 16/04/2020 12:18הגב לתגובה זו4 0לא רק שהם זבל שמרוויח כסף אלא שזה לא התחיל ב"דלק" גם מכרו לנו אג"ח סאבפריים עד 2008 שהיה אג"ח זבל בדירוג של טריפל איי!!! הם גם חיות מהחברות אותם הם מדרגים !!! אייך זה יכול להיות טוב ? ומי משלם ? אנחנו האזרחים ובעיקר דרך גופים מוסדיים שמשקיעים כסף לא שלהם , אז לא ממש איכפת להם .סגור
-
בארהב, לא בארץ (ל"ת)dw 16/04/2020 17:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מזדהה עם כל מילה. זו שחיתות והונאהנפגע חברות הדירוג 16/04/2020 12:18הגב לתגובה זו5 1אין להן כל הצדקה קיומית. אלו חברות שיווק לכל דברסגור
-
5.מכונת הכסףחזאי כלכלי 16/04/2020 12:15הגב לתגובה זו4 0תראו את הסרט מכונת הכסף על המשבר ב 2008 ואז תבינו . הנייר של הדירוג נייר טואלט . למה צריך דירוג שהמשחק מכור מראש חברות מיותרות . בהצלחה ובריאות לכולםסגור
-
4.כתבה מעולה!! שמישהו מהאוכלי חינם בשירות הציבורי יתעורר! (ל"ת)כל הכבוד 16/04/2020 12:14הגב לתגובה זו9 1סגור
-
3.עכשיו התעוררתם?נ.ש. 16/04/2020 12:14הגב לתגובה זו3 0זה ישן. איפה הייתם בכישלון שלהם ב2008 וב2012?סגור
-
2.אתם יודעים כמה דלק עלתה מאז הורדת הדירוג?אנונימי 16/04/2020 11:57הגב לתגובה זו3 0בכמעט 40% אז מה שווה הדירוג?סגור
-
1.רק מה אתה רוצה מברקת?בן 16/04/2020 11:51הגב לתגובה זו3 2זה באחריות הרשות לניעסגור
-
ברקת אחראי עליהם (ל"ת)דוד 16/04/2020 13:36הגב לתגובה זו3 0סגור
-
כי הוא מאוד "מקצועי" (ל"ת)תשקורת 16/04/2020 13:09הגב לתגובה זו1 0סגור