ספוטיפיי: מספר המנויים עלה, ההכנסות מפרסומות ירדו
חברת שירותי המוסיקה בסטרימינג (סימול:SPOT) מצטרפת הערב לרשימת החברות שנהנו ממדיניות הבידוד החברתי. אנשים שישבו בבית בהסגר התחברות לנטפליקס כדי למלא את חללי הזמן בצפייה בסרטים אך גם בהאזנה למוסיקה, וספוטיפיי הייתה שם לקלוט את הביקושים.
הכנסות החברה ממנויים משלמים זינקו ב-23% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל והסתכמו ב-1.7 מיליארד אירו. ירידה נרשמה בהכנסות החברה מפרסום והם הסתכמו ב-148 מיליון אירו, ירידה של 32% לעומת ההכנסות מפרסום ברבעון המקביל.
ההכנסה הממוצעת ממנוי משלם עמדה ברבעון החולף על 4.42 אירו שהם 4.78 דולר כשבספוטיפיי אומרים שההכנסה ממנוי יחיסת נמוכה בשל העובדה כי הרבה מנויים חדשים נהנו ממדיניות של תקופת ניסיון ללא תשלום ולכן מחד הם נספרים כמנוייים משלמים אך מאידך אינם מכניסים לחברה ולו אירו אחד.
בשורה התחתונה ספוטיפיי עברה לרווח נקי של מיליון אירו לעומת הפסדים של 142 מיליון אירו ברבעון המקביל. הנתון המתואם הצביע על הפסד 20 אירו-סנט למניה לעומת הפסדים של 79 אירו-סנט למניה ברבעון המקביל.
החברה מעריכה כי ברבעון השני של השנה תמשיך מצבת המנויים המשלמים לעלות והיא תנוע בטווח של בטווח של 133 עד 138 מיליון בעוד בסך הכל יגיע מספר המשתמשים הפעילים מידי יום של החברה תנוע בטווחים של 289 מיליון עד 299 מיליון.
ספוטיפיי, כמו נטפליקס נמצאת בשוק שנמצא בתחרות עזה בקרב ענקיות האינטרנט. בשנה האחרונה נכנסה גוגל לשוק זה עם שירות הזרמת מוסיקה וקליפים באמצעות המותג הפופולרי, יו-טיוב. אפל גם היא העלתה הילוך בשירות המוסיקה בסטרימינג שלה אך כרגע לא ברור עד כמה הצליחה לצאת מ"הגן הסגור" שלה ולנגוס בנתח שוק משמעותי מספוטיפיי.
כך או אחרת נראה כי מה שניתן ללמוד מהדוחות של ספוטיפיי ונטפליקס הוא ששני מותגים חלוצים אלה ביססו להם מעמד משעמעותי כמובילות שוק ולמרות התחרות העזה בענף שלהן הן מצליחות לשמור על נתח השוק שלהן ולהיאבק בענקיות האינטרנט.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםדירה=קורת גג 30/04/2020 07:51הגב לתגובה זו0 0דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדםסגור