סליחה מהעצמאים שנפגעו - נכון, רבים מכם אנשים ישרים, אבל...
לפני כשבועיים כתבתי מאמר על כך שהבכי של העצמאים הוא מוגזם, והרגזתי הרבה אנשים. כתבתי את זה לא בגלל שעצמאים לא נפגעים בצורה קשה מאוד מהמשבר הנוכחי. הם כן. אבל באותה מידה נפגעים גם שכירים. שכבה שלמה של ישראלים מוצאת את עצמה במצב קשה מאוד בעקבות המשבר הזה. אבל מה שהפתיע אותי זה שהרבה עצמאים לא התרגזו על הטענה שמצבם לא בהכרח גרוע יותר משל שכירים שפוטרו מהעבודה. הם התרגזו על זה שטענתי שעצמאים מעלימים הכנסות יותר משכירים.
אז קודם כל, אני שמח שהרגזתי כל-כך הרבה אנשים. אני שמח לדעת שיש כל-כך הרבה אנשים ישרי דרך במדינת ישראל. אם מישהו מהם נפגע מכך שטענתי שעצמאים מעלימים הכנסות, אני מתנצל. אבל באמת שאין להם סיבה להיעלב.
למחשבון - כמה פיצוי מגיע לכם?
אין להם סיבה להיעלב בגלל שראשית, ברוב המקרים שבהם עצמאי מעלים הכנסות זה נעשה בשיתוף פעולה מלא של שכיר. הרי שכשמישהו מזמין שיפוצניק, או הולך למספרה, או נכנס למוסך, ומשלם במזומן, הוא השתתף בהעלמת הכנסות לא פחות מהעצמאי ששכח לתת קבלה. כך שעל כל עצמאי שמעלים הכנסות, יש חמישה שכירים שעוזרים לו בזה.
שנית, הם לא צריכים להיעלב בגלל שמדינת ישראל לא באמת מנסה להתמודד עם ההון השחור. כבר יותר מעשר שנים שכל שר אוצר מכריז מלחמה על ההון השחור. איכשהו, בסוף, רק לזה לא נשארים תקציבים. למעשה, מדינת ישראל מעולם לא פעלה נגד הון שחור מיוזמתה. לאמנות בינלאומיות למלחמה בהון השחור היא הצטרפה רק אחרי שארה"ב כמעט סגרה לנו את מערכת הבנקאות. הבנקים הישראלים בארה"ב משלמים מאות מיליונים אחרי שתפסו אותם מסייעים להעלמות מיסים של אזרחים מקומיים.
כשבלחץ אמריקאי ניסו להטיל מגבלות על גמ"חים, כדי שלא יהיו צינור להלבנות הון, יו"ר ועדת הכספים דאג למשוך את הדיונים במשך שנים, ובסוף העביר חוק עם הרבה מאוד חורים.
שלישית, הם לא צריכים להיעלב, כי להון השחור יש הרבה מאוד תמיכה פוליטית. לכאורה, כולנו בעד לצמצם את ההון השחור. אבל אני רוצה לראות את הפוליטיקאי שלוקח אחריות על כך שהמחירים של מורים פרטיים, שרברבים, שיפוצניקים, וכו' עולים בלפחות 17% (כנראה שיותר), בגלל שהוא התעקש שכולם יעבדו עם קבלות.
כל זה לא בא להגיד שכסף שחור זה טוב. אם היינו מצליחים לצמצם את השוק השחור ברבע בערך, היה מספיק כסף כדי לסייע לכל האנשים (עצמאים ושכירים) שנקלעו לקשיים בגלל משבר הקורונה, ועוד היה נשאר עודף בשביל לסייע לעסקים הקטנים. אבל כדי שההון השחור באמת יצטמצם, צריך לצמצם מאוד את היקף הבירוקרטיה. כי כשיש הרבה בירוקרטיה קורים שני דברים. ראשית, לבירוקרטיה יש עלות גבוהה, ולכן אנשים מעדיפים להתחמק ממנה. שנית, כשיש הרבה בירוקרטיה, נשארים הרבה חורים בשביל מי שלא מעוניין להתעסק איתה. בעיקר כשהבירוקרטיה משאירה את החורים בכוונה.
אז אני מאוד מקווה שהמדינה תייצר את התנאים לצמצום ההון השחור. הכסף הזה יכול לקדם הרבה מאוד מטרות חברתיות צודקות. אבל כשהצעד הראשון של הממשלה שבדרך זה למנות 36 שרים ועוד 16 סגנים, אני בכלל לא בטוח שמספר האנשים שמתנדבים לדווח על ההכנסות שלהם למס הכנסה ירד בצורה משמעותית.
ד"ר אביחי שניר
המכללה האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
81.למה חייבים מזומן?שכח משהו קטן 07/08/2020 15:23הגב לתגובה זו0 0אפשר היה לקדם את ביטול כל המזומן ,אבל אז איך פוליטיקאים יקבלו מעטפות? מה הם ישימו בגרביים חוץ מסתם כפות רגליים משעממות?סגור
-
80.מחאת המיסיםאור 03/08/2020 09:52הגב לתגובה זו1 2כשאנשים רואים לאן הולכים המיליארדים (חרדים ומתנחלי) מתוך שיקולים של הישרדות פוליטית וכהמדינה מפילה עשות אלפים לקרשים ולא עוזרת מי בכלל רוצה לשלם מיסים??סגור
-
79.ניתוח תמים ומיתמם של המצבנחום אולציק 31/07/2020 09:26הגב לתגובה זו0 0כאשר השלטון מושחת כספי המיסים משמשים למימון של פארזיטים ולשיחוד של קבוצות לחץ הנהנות מהכסף הציבורי הקל.סגור
-
78.לך תחזור להסתדרות (ל"ת)נועם 29/07/2020 09:44הגב לתגובה זו1 0סגור
-
77.צמצום בירוקרטיה ורגולציהיואב 21/07/2020 05:30הגב לתגובה זו0 0בראש וראשונה צמצום כוחו של מכון התקנים שהוא אחד הגורמים הראשיים למצב שבו מרמים אלפים את המערכת.סגור
- טען עוד
-
76.כשראש הממשלה מרמה את מס הכנסה באישור הממשלה והכנסתמשיח 20/07/2020 08:58הגב לתגובה זו1 3אז אני יבקש חשבונית כשאני משלם ? למה? כשהפרזיטים החרדים סוחטים של שקל פנוי, אז אני יבקש חשבונית מחילוני שקורע את התחת ? רק שוק שחור !!סגור
-
75.צודקיפה 12/07/2020 23:39הגב לתגובה זו2 1רוב רובם של העמצאים מעלימי מס. עם הכסף השחור נוסעים לחו"ל, מסעדות,זהב,יהלומים,ושאר אלמנטים של כייף נופש ואוכל. אם מחר היה שדה התעופה ניפתח, היו תורים של עצמאים צובאים על דלתות הדיוטיפרי.סגור
-
74.פגיעה בבעלי הון שחור זה יריה ברגלייםנפתלי 09/07/2020 07:33הגב לתגובה זו1 3וגם אם יהיה יותר כסף בקופה יקנו יותר צוללותסגור
-
73.ההון השחור בעיקרו כספי שוחד ופשיעה! (ל"ת)אריק 05/07/2020 17:20הגב לתגובה זו2 1סגור
-
72.כתבה מקושקשת ולא נכונהאנונימי 25/06/2020 08:52הגב לתגובה זו4 1אין שום קשר לפעילות הבנקים הישראלים בחו״ל, למורים שעובדים בשחור.... ובכלל, גם אם לא היה שקל אחד שחור, עדיין בשל סדרי העדיפויות הפגומים במדינת ישראל - רק אוכלוסיות מקורבות מקבלות משהו.... אז שלא יכנסו לעבוד עלינו בכתבות כמו זאתסגור
-
71.עוד סתום שנולד במעבת השכיריםעצמאי 25/06/2020 06:27הגב לתגובה זו5 1ומה תגיד על זה שהרבה עצמרים משלמים יותר מיסים ממה שאמורים- רק בגלל שמשפצים את הדוחות שלהם- כדי שהבנק לא יחתוך להם אשראים כי אינם רווחיים מספיק? מה אומר- נעל? יללה תחזור ללמוד מתחת לסינור של אמאלהסגור
-
70.ממלחמה בהון השחור: בטול מקלטי המס. והקטנת המגזר הציבורי (ל"ת)לא פחות חשוב 24/06/2020 14:03הגב לתגובה זו2 0סגור
-
69.הון שחוראבי 14/06/2020 02:48הגב לתגובה זו2 1כתבה פופוליסטית , שחוקה. העצמאים הם חוט השידרה של המשק, עובדים קשה , ומקבלים את ההטבות הכי קטנות. אני עצמאי ומוציא חשבונית על כול פרט שמוכר.סגור
-
68.אם היוחזי 18/05/2020 09:40הגב לתגובה זו7 1אם ואם. אם השרות הציבורי 700 אלף! איש היה מוותר על 10 אחוז בשכר היה לנו 100 מליארד שקל לעסקים קטנים ועצמאים ואולי גם קצת להוריד את הנטל המס ועודד את הצמיחה. אבל אתה כלכך צר אופקים יושב בגוב שלך באקדמיה . מה ההבדל בינך ובין הממשלה המנופחת והשרים שלא צריך?סגור
-
רק השופטים אוכלים שמנתמוטי 29/06/2020 08:55הגב לתגובה זו1 0אם רק השופטים יפסיקו לקבל / לקחת משכורות ענק ופנסיות מטורפות שאפילו ראש ממשלה יכול רק לחלום עליהן, היה הרבה כסף בקופה לכל המטרות החשובות.סגור
-
67.תראהחזי 18/05/2020 09:35הגב לתגובה זו2 0אם היית עצמאי יום אחד בחייך ושליחים השלטון היו קורעים לך את הצורה כשאתה רואה שהכסף שהם גוזלים ממך הולך לפנסיות תקציביות לבטלנים גם אתה היית מעליםסגור
-
66.אתה יודע למה אנשים עובדים בשחור ?אבי 15/05/2020 12:51הגב לתגובה זו3 0סבא שלי זכרונו לברכה היה אומר"מי שהולך ישר מגיע ללשכת הסעד". והכוונה שאם אתה הולך ישר אתה לא מצליח להרויח ולחיות. מעמ מס הכנסה ביטוח לאאומי. דמי בריאות וזה עוד בלי שלקחנו בחשבון ארנונה לעסקים. חשמל. מים ביטוחים. שכירות...סגור
-
65.אתה טיפש או רשע?אבי 10/05/2020 09:28הגב לתגובה זו7 1ההון השחור לא נמצא אצל העצמאים, ההון השחור נמצא בסחר בסמים, בפרוטקשן, בזנות וכדו' הלוואי שלממשלה היה את האומץ להילחם בזה... העצמאים עובדים קשה כדי להביא לחם הביתה, ואז בא הרשע ומכפיש אותם, בושה!!!סגור
-
64.הצמצום הנכוןאלי 07/05/2020 09:17הגב לתגובה זו2 0הצמצום הנכון זה להוציא מרצים כמוך מהאוניברסיטאות ולא לתת להם במה ללכלך על מגזר שלם. לך תרצה על תספורת אחת של תשובה שמכסה את כל המענקים.סגור
-
63.נכון מאודמי 06/05/2020 23:29הגב לתגובה זו2 1הכל בגלל הממשלהסגור
-
62.העצמאים עושים לא מעט כסף משחורהנביא 06/05/2020 06:33הגב לתגובה זו1 5עצמאי שבנטו שלו יש 30000 שח נטו, מקביל לשכיר שמרוויח 50,000 שח ברוטו, ואצל עצמאי נוץטו וברוטו זה כמעט אותו הדבר. פער המעמדות גדל כי עצמאי שגונב מרוויח יותר משכיר שמרוויח בוכטות והוא ישר. משפיע בכלל על כלכלת המדינה ומה משכורת מינימום וכו. אני וויתרתי להיות יצמאי, רק בשל ביוקרטיה סבוכה. לעתים ישרים כמו סרגל ונפגעים המון מהמדינה.סגור
-
61.לא מצדיק שום העלמת מס להפך מוקיע אבלזיזו 06/05/2020 06:12הגב לתגובה זו1 0אבל כשאתה ללא ביסוס עובדות ימספרעל הון שחור,זה מעליב זה לשון הרע. וכשיש ניצול ציני של השרות הציבורי למיסים שאנחנו משלמים , הכתבה שלך מעליבה ולא משקפת.סגור
-
60.זהו המיסויי הרצחני,שמנוולים עושקים מאתנו,שאין שני לו בע (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:23הגב לתגובה זו2 1סגור
-
59.קשקשן,מטעם הארכי פושע ביבי שעושק אותנו במיסוי רצחני (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:20הגב לתגובה זו5 2סגור
-
58.זהו עושק מיסוי רצחני,שאין שני לו בעולם, (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:16הגב לתגובה זו3 0סגור
-
57.טיפשים ללא הפסקה,עושקים אותכם במיסוי רצחני שאין שני לו (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:10הגב לתגובה זו3 0סגור
-
56.אביחי חוצפן וחלאה מבית היוצר של הארכי פושע ביבי,תבדקו שבן הארץ! 05/05/2020 23:07הגב לתגובה זו4 2אביחי חוצפן וחלאה מבית היוצר של הארכי פושע ביבי, זהו אביחי הפושע שמדבר בשמו של הארכי פושע ביבי , שעושקים וגונבים אותנו באמצעות מיסוי רצחני שאיין שני לו בעולם , ולפושעים והחלאות האלו , יש להם חוצפה לדבר על כסף , שאנשים עמלים מזיעת מרויחים ! חייבים לסלק את המנוולים האלו מתפקידהם וחקור אותם , על התנאימם ומשכורות העתק שהם מרויחים מעושק דמנו !!! הוסףסגור
-
55.לפני שבוע כשקראתי את מה שכתבת...פרופסור 05/05/2020 22:52הגב לתגובה זו8 0חשבתי שאתה מנותק ויושב באקדמיה (סוג של....) היום הבנתי שבמקרה הטוב אתה תמים ולא באמת מבין כיצד מתבצעת חלוקת המשאבים כשמעורבת פוליטיקה. אני מעדיף שתבין לבד איך זה מוציא אותך במקרה הרע...סגור
-
54..יוע 05/05/2020 22:12הגב לתגובה זו2 0הוא לא מבין בכלוםסגור
-
53.צודק מליון אחוזעצמאים מספר 1 בהעלמת מסים זה ידוע לכולם! 05/05/2020 21:50הגב לתגובה זו1 5עצמאים מספר 1 בהעלמת מסים זה ידוע לכולם!סגור
-
זהו המיסוי הרצחני שעושק ופוגע בכולנו ועוד מאשמים אותנו (ל"ת)בן הארץ! 06/05/2020 00:29הגב לתגובה זו1 1סגור
-
זהו המיסוי הרצחני והשחור שגובים מאתנושבחוצפתם מאשימים א (ל"ת)בן הארץ! 06/05/2020 00:23הגב לתגובה זו1 1סגור
-
ואתה טיפש ללא הפסקה,גובים מאתנו מיסוי רצחני ובטיפשותך א (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:25הגב לתגובה זו1 1סגור
-
52.צודק 100%. הצדק עמך ידידי כל הכבודצדיק בסדום 05/05/2020 21:21הגב לתגובה זו1 6שכירים משלמים מס עד השקל האחרון תתעוררו שכירים. אתם מממנים את העצמאים שמרווחים פי כמה מכם ומשלמים פחות מס באופן יחסי תדווחו לרשויות על כל מעלים מס שאתם רואיםסגור
-
51.הוא הלך ישר וישר וישר עד שנפל לתהוםא.ש 05/05/2020 21:08הגב לתגובה זו3 0כן. האימרה המקובלת על האיש שהלך ישר לגיהנום הוא המוטו של העצמאיים. במלחמתם עם הפקידות אין להם בריה.סגור
-
50.אבטלת PHD עוד דוקטור לכלום ושום דברשולמן 05/05/2020 20:36הגב לתגובה זו5 0מה למדת באוניברסיטה? מילטון פרידמן הכושל? קיין? תנסה לפתוח עסק - לא תחזיק מעמד יומיים .סגור
-
49.שקר,שקר,שקרמומחה לקנוניות 05/05/2020 20:31הגב לתגובה זו1 0הם רק רוצים לבלוש אחרי אנשים ולהרוס להם את העתיד הכלכלי, חפשו "כאשר המטאדור רוצה לרצוח את השור, הוא מסיח את דעתו אל הסדין האדום הממשלה העבירה בימים אלה רפורמות" תוצאה 3סגור
-
48.ממשלה מושחתתמייק 05/05/2020 18:20הגב לתגובה זו9 2אם כולם היו עובדים בלבן סביר להניח שגם אז לא היה כסף לשלם לעצמאים שנפגעו כי על כל שקל שמגיע לקופת המדינה,אתם המנוולים גונבים 3 אז מי פה הגנב ? חבורה של אפסים נמאסתםסגור
-
47.למה בהכללה?יעקב 05/05/2020 18:19הגב לתגובה זו6 1עסקים שעובדים מול מוסדות וחברות לא יכולים להעלים מס, חובד גוח שנתי לכל אזרח הייתה פותרת את העלמות המס. שכיר לעולם לא יבין מזה להיות בעל עסקסגור
-
46.המקל והגזר.החובט 05/05/2020 17:12הגב לתגובה זו5 0אם עצמאיים לא היו משלמים כל כך הרבה ביחד לשכירים ומקבלים כל כך פחות הם לא היו מעלימים כל כך הרבהסגור
-
45.לכן מענק שתלוי במחזור לא תורם למי שעובד בשחור - הסברהכללה מטופשת 05/05/2020 17:09הגב לתגובה זו2 1מי שעובד בשחור - אין ביטוי במחזור. מי שעובד אמיתי ולא מעלים מיסים - יש ביטוי במחזור ולכן מענק לפי המחזור עוזר למי שמשלם ולא מעלים.סגור
-
44.אתה בזיוןאבי 05/05/2020 17:03הגב לתגובה זו8 2לא אין לתאר... אתה מרצה??למדינה לא חסר כסף אל תספר לנו סיפורים.ולא נלחמת בהון השחור כי היא מקבלת מס אמת בסופו של יום.צריך לגלוח אותך לאבטלה דחוף יעפיפוןסגור
-
43.אינסטלטורים,מוסכניקים,שיפוצניקיםלגמרי צודק 05/05/2020 17:02הגב לתגובה זו1 1עורכי דין רבנים וכדומהסגור
-
אלה כל העצמאים שאתה מכיר?... (ל"ת)נועם 15/06/2020 07:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
42.קשקשןחיים 05/05/2020 16:22הגב לתגובה זו6 1קשקשן. טיפש מטומטם. מי נתן לו את התואר ?סגור
-
41.רבים מהעצמאיים שנפגעו הרבה יותר ישרים מהקשקשן המדופלםgideon.haddan@gmail.com 05/05/2020 15:47הגב לתגובה זו15 4ואתה, ד'ר אביחי שניר, לא מספיק ישר כדי להודות בטעות שעשית.סגור
-
40.המון בגלל האבות הגרושיםיורם 05/05/2020 15:43הגב לתגובה זו5 1אם היו מתנהגים לאבות גרושים כמו שצריך היו מצמצמים את השוק השחור בחצי. כאשר המדינה לא נותנת לך לחיות אתה חייב לעבוד בשחורסגור
-
39.לפני שבאים התלונות על העצמאים, נא לדרוש מכל חברי הכנסתאילן 05/05/2020 15:31הגב לתגובה זו7 1לפני שבאים התלונות על העצמאים, נא לדרוש מכל חברי הכנסת לקמץ בהכנסות, איזה קומבינות ויצירתיות איך לנפח את הממשלה החוק הנורבגי המתגלגל עוד שרים, עוד שגני שרים, עוד נהגים ופקידי לישכה, ורכבים הכסף זורם כמו מים פראייר מי שלא מעלים מססגור
-
ישראל מדינת עושק אם מיסוי רצחני שאין שני לו בעולם (ל"ת)בן הארץ! 05/05/2020 23:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
38.מובילי דירותאנונימי 05/05/2020 15:24הגב לתגובה זו8 2הכי הרבה מעלימי מס הם מובילי הדירות כל פעם שהברתי לא הסכימו לצק או לתת קבלהסגור
-
37.שוק שחור ויוקר מחיה – למה ?אחד העם 05/05/2020 15:03הגב לתגובה זו11 0חלק לא קטן מהעצמאים לא עובדים בצורה מסודרת, לכן גם לוקחים מחיר גבוה לשעה. נניח לדוגמא טכנאי שהוא עצמאי. יש לו 2-3 שעות עבודה ביום, יש הרבה תחרות בתחום שלו, יש לו הוצאות נסיעה, הוצאות שיווק ועוד. המדינה לוקחת לו מסים כ- 50%-60%, מה נשאר לו משעת עבודה ? אם הוא מרוויח 300 ₪ לשעה, נשאר לו נטו נניח 150 ₪, אם יש לו 2-3 שעות עבודה ביום, וכל זה לא ודאי, איך יהיה רגוע בפרנסתו ? יש לו לשלם כל חודש משכנתא, ילדים, דיור ועוד. ואין שום ביטחון בעבודה – הוא בסביבה מאוד תחרותית. אז מה יעשה ? בחלק מהמקרים כנראה יעדיף לקבל כסף מזומן בשחור. זה לא נעשה בכדי להתעשר, אלא לרוב בשביל לשרוד !!! ... ומה קורה עם מזמין העבודה ? גם הוא רוצה לשלם פחות, גם אולי בשביל לשרוד כלכלית !!! ומה קורה עם החברות עצמן ? חברות כמו תנובה, רמי לוי, שופרסל, שטראוס ועוד ? הן רוצות להרוויח, אבל המדינה גומרת אותן ממיסים, ואז מה קורה ? מעסיקים עובדים בשכר מינימום והמחירים (,יוקר המחיה) מצורף - הכל בגלל המיסים במדינה. כשהמיסוי במדינה מטורף, אנשים בקושי שורדים... ישראל מדינה כלכלית חזקה, האזרחים חלשים.סגור
-
36.שיבואו לשכן שלי עם BMW 740IL...אופיר 05/05/2020 14:53הגב לתגובה זו7 1בן אדם חסר השכלה\תרבות\או כל צלם אדם.... על BMW 740IL חדשה... שמישהו יגיד לי שלא מעלים מיליוניםסגור
-
35.המבחן לקבלת התגמול זה מחזור, כלומר מה שמדווח,מאיר 05/05/2020 14:51הגב לתגובה זו2 0מי שעבד בשחור לא יקבלסגור
-
34.22 מיליארד לשוטריםעופר 05/05/2020 14:50הגב לתגובה זו14 0רק שנה שעברה אותו שר אוצר חילק מיליארדים לשוטרים ועכשיו שצריך לתת למי שבאמת זקוק שולחים אותו ל....סגור
-
33.שלטון חצוףדב בירן 05/05/2020 14:49הגב לתגובה זו6 0איפה הכסף מהגז,תשאל את ראש ממשלת מעבר איך הכסף השחור עובר מביתו זו הדוגמא. והפוליטיקאים הדתייםף והשלטון גורם לכסף השחור, בושה.סגור
-
32.אם היו מוצאים תרופה לקורונה היה אפשר לפתוח את המשקפופ ליז 05/05/2020 14:34הגב לתגובה זו0 0מה הקשר ? פופוליזם לשמו, גם אם היה שלום לא היה מלחמות.סגור
-
31.אין להכליל. ישנם עיסוקים בהם יש הרבה 'שחור' ואחרים שכמעט ולא.אלי 05/05/2020 14:25הגב לתגובה זו2 1נא להיות יותר ספציפי. אני עצמאי שלא מקבל שרל ללא חשבונית.סגור
-
30.מתי תבינו שהבין השחור מניע את הכלכלהדייג 05/05/2020 14:23הגב לתגובה זו2 2ככול שיש יותר היום שחור יש יותר קניות יש יותר הוצאות על מותרות. הדבר הכי טוב זה הון שחור. ככה הכלכלה תוססת. ללא הון שחור אנשים יקנו בדיוק מה שצריך ואולי קצת פחות. הון שחור שווה כלכלה משגשגתסגור
-
אתה טועה בגדול (ל"ת)עוזיהו 05/05/2020 20:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
29.אם היה יותר כסף בקופה...דן 05/05/2020 14:23הגב לתגובה זו4 0הוא היה הולך למטרות פוליטיותסגור
-
28.מדויק!!!!גדיאל 05/05/2020 14:17הגב לתגובה זו4 3אחד המאמרים המדויקים שקראתי. די לבכי ולנהי! תביאו את כל ההון השחור, תבואו נקיי כפיים ואז נדבר על הפיצוי. חוצפנים.סגור
-
27.מאמר שלא שווה תגובה (ל"ת)ללא תגובה 05/05/2020 14:08הגב לתגובה זו1 1סגור
-
26.העמצאיים מעלימים חופשי ! וכולם יודעים (ל"ת)גוגו 05/05/2020 13:59הגב לתגובה זו2 4סגור
-
25.זעקת קוזק הנגזל! (ל"ת)משה ראשל"צ 05/05/2020 13:55הגב לתגובה זו3 0סגור
-
24.הפוך גוטההעצמאים משלמים יותר מידי מיסים ביטוח לאומי מטורף ע 05/05/2020 13:52הגב לתגובה זו6 1העצמאים משלמים יותר מידי מיסים ביטוח לאומי מטורף על מה אתה מדבר דר אתה בהזיותסגור
-
23.סוף סוף דברי אמתעוזיהו 05/05/2020 13:52הגב לתגובה זו1 2הליכוד עלה לשלטון בזכות קבוצה זו של עצמאים ולכן לא יעשה כלום . זאת הסיבה לצעקות רק ביבי.סגור
-
22.אני מפנה את הדרשן הנכבד לחשוד מ בלפורYL 05/05/2020 13:39הגב לתגובה זו3 2רק גנב נוכל ושקרן מפחדים לעמוד לדין ו להציג מסמכים על יושרה אן ספק ש גם בביבים יש אנשים לא ישרים אבל....... חוק וצדק חייב להתחיל מ הצמרתסגור
-
21.הוצאת דיבהeinatcn 05/05/2020 13:17הגב לתגובה זו10 2דבריך הם הוצאת דיבה. שהרי האותו תוקף יכולתי לומר אילו יכולנו לצמצם את האבטלה הסמוייה חצי העבודה ששכירים עובדים וטיפול בענייניהם האישיים על חשבון העבודה והמשכורות המנופחות שלוקחים במגזר הצחיבורי ללא קשר להצלחת העבודה .בכלל לא היה גירעון למדינה. כיעור יכול להיזרק לכל הצדדים. ודבריך הם כיעור ממשי. ועוול ממשי.סגור
-
20.לך תבדוק קודם אצל החרדים ובדאוים ופוליטיקאיםכחלון 05/05/2020 13:12הגב לתגובה זו13 4שם רוב הכסף של הכסף השחורסגור
-
מדוייק לחלוטין רק כדוגמה היצור מ בלפורYL 05/05/2020 14:47הגב לתגובה זו3 0זה לא שהוא רק חשוד יש ממצאים כעובדות על עברות כבדות ולכן הוא מפחד לעמוד לדין הוא כבר יודע התא של אולמארט מצוחחצחחח לכבודוסגור
-
בדיוק !!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)גיא 05/05/2020 13:59הגב לתגובה זו2 0סגור
-
19.כמה שאתה צודק (ל"ת)מנשה מהפלאפל 05/05/2020 13:11הגב לתגובה זו3 3סגור
-
18.צבעים ומזפתי גגות הם הגנבים העיקריים (ל"ת)חשמלאים ואינסטלטורים 05/05/2020 13:08הגב לתגובה זו1 2סגור
-
17.מחיר החל"תכרמית 05/05/2020 13:01הגב לתגובה זו2 0הזעקה של העצמאים שלא מקבלים מספיק אז בואו נבהיר להם למי שיש שכר מנימות מקבל פחות מ-50% כי הוא מאבד גם תנאים סוציאליים בתקופת החל"ת חופש מחלה פנסיה וקרן השתלמות למי שיש שכר של 20,000 הוא לא מגיע אפילו ל-50% אז אל תקנאו בשכירים ועצמאים שיחקו אחריות תקופות טובות ופחות טובות אלו הם הסיכונים שלוקח בחשבון עצמאי ולכן הוא בשוטף ההכנסות יותר גבוהות בצורה משמעותית משכירסגור
-
16.עוד חכמולוג עם השוק השחור ?????גג 05/05/2020 13:01הגב לתגובה זו10 4אולי אם הייתם מצמצמים ברבע את עובדי המדינה והפנסיה התקציבית ?סגור
-
זה שאתה צודק לא אומר שהכתבה לא נכונה (ל"ת)שניכם צודקים 05/05/2020 14:10הגב לתגובה זו3 2סגור
-
15.להחמיר עונשים בצורה משמעותית כל מי שנתפס!! (ל"ת)יוספה 05/05/2020 12:55הגב לתגובה זו3 1סגור
-
14.לגמרי נכון אני שכיר ירדתי 6000 שח במשכורתרמי 05/05/2020 12:49הגב לתגובה זו3 1ולא יכול לשלם שכר דירהסגור
-
אם ירדת ב 6000יונתן 06/05/2020 14:34הגב לתגובה זו0 0רוב המוחלט קיצצו עד 30%, רובן אפילו 20% או פחות. כלומר אם אפילו קיצצו לך 30% ו ירדת ב 6 אזהרווחת 20 ו אתה מרווי ח עכשיו 14 אלף. לא רע בכלל1סגור
-
לך תעבוד בבניהגיגסי 05/05/2020 14:45הגב לתגובה זו1 2תרוויח כפול. אבל נוח לך לשבת במשרד ממוזג כל היום על חשבון הציבור ולא לעשות כלום. במקרה זה גם 6,000 ש"ח זה יותר מדי עבורך. ואני מקווה שמשלמים לך את זה רק בגלל שיש לך ילדים להאכיל. הם בטח לא אשמים שאתה פרזיטסגור
-
מרוויח 20000₪ בחודש ומתבכייןאילן 05/05/2020 14:27הגב לתגובה זו1 0עצמאי צריך מחזור של 60000₪ בחודש כדי להרוויח נטו 20 ובשביל מחזור כזה צריך לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה.אם מ-70% משכורת אתה לא מצליח לשלם שכ״ד אז אתה לא יודע להתנהל.תעשה בדק ביית דחוףסגור
-
13.סליחה אם היינו מצליחים לצמצם בעשיריתאייל 05/05/2020 12:47הגב לתגובה זו24 0את הפנסיה החזירית התקציבית ואת כפל הפנסיות הממשלתיות של אלו שיוצאים לפנסיה ראשונה בגיל 42 היה מספיק כסף לא רק לעצמאים אלא היו יכולים לעלות את השכר לכל עובדי הקבלן המסכנים ולהכפיל את קצבאות הנכות...סגור
-
12.ויש עוד דבראנונימי 05/05/2020 12:39הגב לתגובה זו1 0עצמאים שיכולים גם עשויים לדחות הכנסות על מנת להראות ירידה במחזורים ולזכות במענק. בסך הכל העצמאים לוקחים סיכון ולפעמים הסיכון קורה .לדעתי הכי אוב היה לבטל לשנה קדימה את הארנונה לעסקים עד מאה מטר או מאתיים .סגור
-
11.ויש עוד דבראנונימי 05/05/2020 12:39הגב לתגובה זו0 0עצמאים שיכולים גם עשויים לדחות הכנסות על מנת להראות ירידה במחזורים ולזכות במענק. בסך הכל העצמאים לוקחים סיכון ולפעמים הסיכון קורה .לדעתי הכי אוב היה לבטל לשנה קדימה את הארנונה לעסקים עד מאה מטר או מאתיים .סגור
-
10.מסכים אבל למה למדינה לא אכפת מההון השחור? (ל"ת)מיקי 05/05/2020 12:38הגב לתגובה זו2 0סגור
-
מכיוון שמוהלים, סופרי סתם ודומיהםליצמן, דרעי וגנבים 05/05/2020 15:42הגב לתגובה זו0 0לא צריכים לשלם מס שיגיע לחילונים.סגור
-
9.אני ספרית - בלי העלמת מס אני לא מרוויחה, אין לי ברירה (ל"ת)עצמאי 05/05/2020 12:38הגב לתגובה זו9 0סגור
-
ולכן לא תקבלי שום סיוע מהמדינה. ובצדק! (ל"ת)דבי 05/05/2020 14:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.צודק , 80 אחוז מעלימים והיו צריכים לשמור כסף ליום שחור (ל"ת)אנונימי 05/05/2020 12:37הגב לתגובה זו5 1סגור
-
7.שכחת רק לציין שאת רוב ההון השחור עושים שכיריםדפנה 05/05/2020 12:36הגב לתגובה זו10 5שעובדים כשכיר בבוקר ואחרי הצהריים ערב עובדים עבודה נוספת שהיא הכל בשחור והם השכירים לא צריכים להגיש הצהרת הון למס הכנסה מדוע?סגור
-
השחור האמיתי שלגיגסי 05/05/2020 14:47הגב לתגובה זו3 0השכירים זה שהם באים לעבודה למשרד יושבים לא עושים כלום ומקבלים כסף. יוצאים להפסקת צהריים חוזרים לעבודה ומקבלים כסף נשארים 5 ימים בבית לא עושים כלום מביאים פתק מחלה יענו היו חולים ו.. מקבלים כסף. זה השחור האמיתי. ערמה של עובדים בשרות הציבורי שלא עושים כלום (לא כולם אבל מרביתם) טונות של כלום ושום דבר מאיישים משרדים יקרים בלוקיישנים הכי יקרים למה???סגור
-
6.אני אומר וצועק את זה כבר שנים - וזה לא כסף קטן מאד , כשאנונימי 05/05/2020 12:36הגב לתגובה זו8 4כשעצמאי עושה הנחת מעמ של 17 אחוז הוא בעצם מעלים עוד כ 40 אחוז מס הכנסה , כי כל העסקה לא מדווחת לאף אחד .סגור
-
אומדן של 17-20% מהתוצר (ל"ת)אבי 05/05/2020 14:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.צמצום ההון השחורדוד 05/05/2020 12:34הגב לתגובה זו9 3צמצ "צמצום ההון השחור היה גורם ליותר תקציב כסיוע לעצמאים ושכירים... טעות חמורה- העודף התקציבי הזה היה מופנה למימון הסכמים קואליציונים עם המפלגות הדתיות שהסחטנות שלהם לא יודעת שובע ולמימון הגחמות הפרטיות של ר. הממשלה כגון מטוס פרטי בעלות של 820 מיליון שקל....סגור
-
ברור (ל"ת)גיגסי 05/05/2020 14:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.ניתן להלחם בהון השחור בקלות!!!ספייד 05/05/2020 12:30הגב לתגובה זו6 0ברגע שניתן יהיה לקזז הוצאות מול הכנסות כמו בארה"ב יהיה אינטרס לכל אחד לבקש חשבונית.סגור
-
הרבה יותר פשוט לבטל כסף מזומן (ל"ת)מנשה 05/05/2020 13:21הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.לא מבין...עצמאי 05/05/2020 12:22הגב לתגובה זו7 5לא מבין איך הכותב הנכבד קיבל תואר דוקטורט.סגור
-
2.אין בעיה - שיעשו כמו באמריקה...משה בן יוסף הלוי 05/05/2020 12:20הגב לתגובה זו7 1אם תופסים מעלים הכנסות והעונש יהיה כמו באמריקה 15-25 שנה אז נראה כמה יעלימו וכמה יתנדבו לשלם אפילו יותר... העונשים אצלנו ממש מצחיקים אז שלא יספרו סיפוריםשלא מצליחים להלחם "בהון שחור". פשוט לא רוצים, הכל אצלנו רק פוליטיקה...סגור
-
1.חבל שאתה לא מתנצל על תקיפה חסרת רסן של עצמאייםאחד העם 05/05/2020 12:19הגב לתגובה זו5 4ופנה את האנרגיה שלך לתקוף במקומות הנכונים, מצד שני, עוד קשקשן עם תואר שנתנו לו לכתוב בעיתון.. לא מצפה ממך ליותר.סגור