בזן - ביוני נחזור לפעילות של 90% מהמצב הרגיל
בזן -5.04% בזן 92.3 -5.04% בסיס:97.2 פתיחה:92.6 גבוה:93.8 נמוך:91 תמורה:13,354,037 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הפסידה ברבעון הראשון של השנה 146 מיליון דולר. ברבעון המקביל הרווח הסתכם ב-63 מיליון דולר. ה-EBITDA הסתכם באפס לעומת 153 מיליון דולר ברבעון המקביל. תוצאות חלשות, בגלל הקורונה, אבל גם בזן בדומה למתחרה - פז, מדווחת על נקודת אור - הנהלת בזן מעריכה כי היקף הפעילות ביוני יהיה 90% מיוני שעבר. עלייה משמעותית לעומת אפריל ומארס. אז סבלנות - רבעון שני יהיה גם חלש מאוד, אך יש כבר סימנים לשיפור שיגיעו ברבעון השלישי, אלא אם תהיה הפתעה או גל שני של קורונה.
על רקע הדוחות אמר שלומי בסון, מ"מ מנכ"ל קבוצת בזן: "בזן מסכמת את הרבעון הראשון של השנה על רקע התפרצות משבר הקורונה, שגרם לשחיקה חריגה במרווח הזיקוק המנוטרל ובהתאם ב-EBITDA מנוטרל מאוחד שעמד על אפס. החברה נכנסה למשבר כשהיא איתנה מבחינה פיננסית - מחזיקה ביתרות מזומנים גבוהות ולאחר שהפחיתה משמעותית את החוב הפיננסי נטו בשנים האחרונות, ועם היערכות טובה מבחינת נזילות.
"משבר הקורונה מדגיש את החשיבות האסטרטגית בייצור מקומי והתאמתו בזמן אמת לדרישות משתנות ללא תלות ביבוא. גם ברגעי משבר בזן הוכיחה יציבות וגמישות תפעולית, בזכותן התאימה את פעילותה ותמהיל מוצריה למצב שנוצר בחודשים האחרונים והצליחה לספק שורה של מוצרים חיוניים למשק הישראלי ובהם חומרי גלם הכרחיים לתעשיית הפלסטיקה לייצור ציוד מגן ומוצרי היגיינה חיוניים עבור הצוותים הרפואיים ותושבי המדינה כולה וייצור מוגבר של ביטומן לטובת עבודות תשתית שהאיצה המדינה בתקופת המשבר.
"על פי תחזיות של חברת הייעוץ הבינלאומית IHS Markit, שהיוו בסיס להערכת שווי פעילות מגזר הדלקים של חברת EY, משבר הקורונה אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תעשיית הזיקוק. הביקושים לדלקי תחבורה בעולם צפויים לעלות בהדרגה החל מהמחצית השנייה של שנת 2020 ולחזור לרמתם טרום משבר הקורונה בשנת 2022. מרווחי הזיקוק של בזן צפויים להשתפר בהדרגה ואף לעלות בטווח הבינוני – ארוך. כמו כן קובעת הערכת השווי של בזן כי שווי פעילות הדלקים של החברה עומד על כ-1.7 מיליארד דולר, 300 מיליון דולר מעל הערך בספרים, שעומד על כ-1.4 מיליארד דולר.
"בעת הזו ניכרת התאוששות הדרגתית במכירות דלקים בשוק המקומי, שצפויות להגיע בחודש יוני 2020 לכ-90% לעומת חודש יוני אשתקד. יצוין כי במהלך תקופה זו לא הורגשה ירידה במכירות דלקי תחבורה לשווקי היצוא בהם פועלת החברה או במכירות פולימרים וארומטיים"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.שלומי מנהל בחסד עליוןשלומי בסון תותח על 27/05/2020 10:30הגב לתגובה זו1 0מנהיג ומנהל משברים נדיר! מוביל את קבוצת בזן בגאון אל מול האתגרים הנוכחיים, מקצוען אמיתי. לא מאיים בקיצוצים, בצעדים כואבים - אלא מאמין שיהיה בסדר ומבין איזה מנוף תעסוקתי בזן מעניקה לאזור הצפון - נכון - קשה עכשיו אבל לא מוותרים ולא שולחים אנשים הביתה, לוקחים אויר וממשיכים הלאה.סגור
-
אתה גם תיקח הלוואה כדי להציל את המקום עבודה שלך?שאלה 27/05/2020 15:13הגב לתגובה זו0 0או שקל לפרגן למנכ"ל ששוחט את מחזיקי המניות? 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000 בניהול. כתב טביעה צריך לשים על המנכ"ל הזה שמוביל את הקבוצה לאבדון. כל המדינה בקיצוצים כל המשק קורס ואדוני הנכבד חשוב רק על התחת של עצמו.סגור
-
6.הנהלהאני 26/05/2020 19:52הגב לתגובה זו2 0למזלנו שלומי ניהל את המשבר בצורה הטובה ביותר האיש הנכון במקום הנכון מקווה מאד שהיור הדירקטוריון והדירקטורים הנכבדים שלא עושים כלום גם ככה לא יגנבו לנו שוב דיבידנד על חשבון העובדים כי אנחנו העובדים לא נעבור על זה לסדר היום!!! אז יאללה שותפים מכבדים קצצו קצת ותפסיקו לקחת מאיתנו העובדיםסגור
-
5.מעשי אוילי. ודביליא 26/05/2020 14:42הגב לתגובה זו0 0אפשר לספור ביד אחת את האנשים שיש להם את הידע והנסיון (והביצים) כדי להפעיל או להדמים חלק מהמתקנים בבז"ן. גם תפעול שוטף דורש ידע רב. מי שמתסתכל על השורה התחתונה ולא דואג להעברת הידע הוא פשוט מטומטם. הכל טוב ויפה כל עוד הכל עובד. אבל בתקלה ראשונה רצינית כל החשבונאים בגרוש יעשו במכנסיים ויחפשו מי שינגב להם (את השורה התחתונה).סגור
-
4.כמה נושאים לטיפולםאנונימי 26/05/2020 13:04הגב לתגובה זו0 0הורדת שכר מקיפה לכולם, הפחתת ארנונה בכל דרך. להחליף את עו"ד של החברה- חברה שלא מוציאה כסף במשפטים שנעשו בהתעללות אין להם מקום להיות עו"ד. ונכון, אין לי אמונה בבית המשפט אם הוא היה עושה משפט צדק. להתנגד לכל העתקת המפעל, מנגד רוצים לסגור שהמדינה תכניס יד לכיס ותשלם על ההשקעות וישיבו מה שלקחו בשקר עם הפרות מהותיות מההנפקה. ודחוף להחליף את בסון-אסון.סגור
- טען עוד
-
3.לא סבירבועז 26/05/2020 11:32הגב לתגובה זו0 0לפחות על פי מה שקורה בירושלים- המספרים רחוקים מהמציאות, התנועה דלילה ולא מעט עסקים עדיין סגורים או עובדים ב-50% תפוקהסגור
-
אתה/את טועהא 26/05/2020 14:35הגב לתגובה זו0 1עיקר התעבורה זה אוניות ומטוסים, אחר כך מגיעות משאיות, רכבות ואוטובוסים. מכוניות ליסינג ופרטיות - בסוף.סגור
-
2.חלום בלהה :)איכה"ס 26/05/2020 11:17הגב לתגובה זו0 1הצריכה לא תחזור לנורמל , אולי 80% . יותר עובדים יעבדו מהבית . פחות מכוניות ליסינג . פחות שימוש בתח"צ ... לפחות לעוד שנה +סגור
-
1.בסון קח סמכויותבסון תתחיל לשחרר עובדים וותיקים הביתה ותחסוך בהוצא 26/05/2020 10:47הגב לתגובה זו1 0בסון תתחיל לשחרר עובדים וותיקים הביתה ותחסוך בהוצאות מ-70 מיליון בחודש ל-55 לחודש זה משמעותיסגור
-
טעות ענקיתיורם 26/05/2020 13:37הגב לתגובה זו1 1העובדים הותיקים הם העובדים המקצועיים ביותר , הלויאליים ביותר ועם מוסר העבודה הגבוה ביותר , שחרור עובדים אלה תהיה טעות גדולה שאת התוצאות שלה יראו עוד שנים קדימה.סגור