מטוס תעופה תיירות . בואינג 737
צילום: בואינג

בואינג בדרך חזרה לטוס? חוזרת לייצר את מטוסי ה-737 מקס

ענקית התעופה האמריקנית קופצת ב-4% ומשלימה ראלי של יותר מ-74% מהשפל שקבעה בחודש מארס האחרון. החברה מודיע על חזרה איטית של ייצור מטוסי ה-737 מקס ובמקביל מדווחת כי 6,770 מעובדי החברה בארה"ב יפוטרו השבוע
עמית נעם טל | (9)
נושאים בכתבה בואינג דאו ג'ונס

מניית ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) בולטת במסחר הערב עם עליות של קרוב ל-7% ושווי שוק של 87 מיליארד דולר. לאחר הקריסה בחודש מארס האחרון, מניית החברה משלימה תיקון של יותר מ-74%. מניית החברה בדרך לחזור למסלול?

החברה פרסמה אמש לאחר המסחר כי היא החברה צפויה לחזור בתקופה הקרובה לייצר את מטוסי ה-737 מקס במפעל החברה וושינגטון, לאחר השהייה של הייצור מאז ינואר האחרון שנבע גם מהתמשכות הקרקוע של מטוסי החברה וגם מהירידה בביקושים שנבעו מהתפרצות נגיף הקורונה. 

הדיווח מאשרר למעשה את תחזית של החברה להחזרה המטוסים לפעילות לאחר קרקוע של יותר משנה כבר בקיץ הקרוב. "במהלך השעיית הייצור הזמנית שהחלה בינואר שיתפו פעולה מכונאים ומהדנסים של החברה כדי לחדד ולקבוע את חבילות העבודה בכל עמדה במפעל", טוענים בחברה ומוסיפים כי "קצב הייצור בהתחלה צפוי להיות נמוך בהתחלה ויבטיח את איכות המוצר". 

במקביל, החברה מפרטת על תוכנית ההתייעלות שהכריזה מוקדם יותר השנה. במסגרת התהליך, תפטר החברה 6,770 עובדים בארה"ב במהלך השבוע הקרוב. בחברה מציינים כי מספר העובדים מחוץ לגבולות ארה"ב צפוי לרדת גם הוא, אך לא נקבו בתאריך מדויק. נזכיר כי בתחילת החודש האחרון הודיעה החברה כל כוונתה לקצץ כ-10% מכוח האדם בחברה (כ-16,000 עובדים). 

ההודעה על תהליך ההתייעלות של החברה הגיע ברקע לתוצאות חלשות במיוחד בשנה האחרונה. הכנסות החברה ברבעון הקודם הסתכמו ב-16.9 מיליארד דולר, ירידה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 17.28 מיליארד דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון האחרון ברמה של 4.3 מיליארד דולר, לעומת תזרים של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 641 מיליון דולר או 1.1 דולר למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליארד דולר או 3.75 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. 

הצפי לרבעון הנוכחי נמוך במיוחד, כאשר ההכנסות צפויות להסתכם ב-14.9 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה צפויה לרשום הפסד של 1.77 דולר למניה. למרות הצפי החלש, לאחר הירידות החדות במחיר המניה בחודשים האחרונים וברקע לאירועים בשוק, נותר לשאול רק אם "הרע ביותר" מאחורי החברה?

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שםחם ויפ 30/05/2020 03:16
    הגב לתגובה זו
    שישארו על האדמה! יותר טוב מאשר בתאכה!
  • 7.
    בואינגאיחס 30/05/2020 03:11
    הגב לתגובה זו
    מה שבא בחטא, נגמר בעונש.
  • 6.
    שמעות רצות*ביבי הזמין לגנץ (ל"ת)
    Yl 29/05/2020 20:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Yl 29/05/2020 19:38
    הגב לתגובה זו
    קנו כמה מטוסי זבל השאלה האם הפעם ביבי שוב לא ירים ידיים
  • 4.
    אף אחד לא רוצה לטוס במטוס הזה (ל"ת)
    דודו 29/05/2020 01:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יאיר 28/05/2020 21:18
    הגב לתגובה זו
    בגרמניה 40 נדבקו בכנסיה. 30 במסעדה...רוב החברות שישארו בחיים ייקנו מטוסים של חברות שייפלו. מי יזמין מטוס חדש? בואינג השקעה מצויינת לעוד 10 שנים לשנתיים הקרובות מסוכנת. אם להיכנס ממש בקטנה יותר לשם מעקב...
  • 2.
    יכולים לייצר, אבל אין הזמנות. ולא יהיו גם בקרוב. (ל"ת)
    כלכלן 28/05/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 28/05/2020 17:49
    הגב לתגובה זו
    מי ירצה לטוס במטוס הזה?
  • אתה יכול לטוס בטופולוב (ל"ת)
    זלמנובסקי 29/05/2020 12:02
    הגב לתגובה זו