מה יקרה בשוקי המניות עד לבחירות בארה"ב?

האם באמת הפד' וטראמפ הם אלו שמעלים את השווקים? איך להשקיע עד הבחירות כדי להיות מוכנים ליום שאחרי הקורונה? האסטרטגיה, הסקטורים, המניות והסלים המומלצים
 | 

אם לסכם את המצב בתקופת הקורונה, אז החברות נראות טוב בהרבה מהכלכלה בה הן פועלות שהרי המניות, שמייצגות את החברות שפועלות בסביבה המקרו כלכלית, הנוכחית והחזויה, נמצאות בעלייה רצופה זה למעלה מחודשיים וזאת כאשר במהלך אותם חודשיים לא רק שהתפרסמו נתונים כלכליים גרועים בהרבה מהתחזיות, אלא שהקונצנזוס לגבי עתיד המקרו כלכלה מאותת על התפתחויות גרועות בהרבה.

כן, ידועות לנו התיאוריות לכך בתקשורת הפיננסית, הפד' וטראמפ הם שמעלים את המניות. לתיאוריות כאלו יש שם באמריקאית, B.S. Theory שהיא התאוריה הטובה ביותר לפרשנים חסרי תיאוריות. אחרי שתואילו לקרוא בעיון את מה שעושה הבנק המרכזי בתקופת המשבר הנוכחית תסכימו אתנו שזה בדיוק מה שעשה במסגרת תפקידיו בכל המשברים מאז 1913, טיפול במדיניות המוניטרית ולעשות כמיטב יכולתו למנוע, באמצעות הכלים המוניטריים שברשותו, התפשטות משברים לדחוף מניות אינו אחד מתפקידיו אבל את זה כבר כתבנו. לגבי הנשיא טראמפ אין ספק שישמח אם המניות תחזורנה לשבור שיאים והוא מפזר אופטימיות אבל גם לא הוא זה שקונה את המניות וגם את זה כבר אמרנו.

הפד' לא מנפח את השוק, רק מבצע את תפקידו ההיסטורי
נכון, כחלק מהמלחמה במשבר שיצרה סין וכפי שעשה הבנק במשברים קודמים שקרו מיום היווסדו, הוא מנסה למנוע משברי אשראי, היווצרות אינפלציה או דפלציה ורעות אחרות שמתפרצות בעקבות המשבר וכך גם עושה הממשל בצד הפיסיקלי. אבל בין זה לבין עליית המניות שמישהו חייב לקנות כדי שיעלו, ההבדל גדול. קשה לנו להאמין שאפילו ההיל-בילי הנבער-דעת והמטומטם ביותר קונה מניות בגלל פעילות הפד' או הממשל, בטח לא בכספי הסיוע כפי שכמה פרשנים טוענים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הירידות החדות בצריכה ובמכירות הקמעוניות הן הסיבה האמיתית שמאחורי הרחבת התמיכה ותוכניות העידוד הענקיות באמצעות המדיניות הפיסיקלית והמוניטרית בארה"ב. החלטת הבנק המרכזי לאחרונה, לרכוש אגרות חוב של חברות, כולל אג"ח זבל היא תוצאה ישירה של החשש מפשיטות רגל של קמעונאים (בינוניים וקטנים בעיקר) אשר ניצלו את מלוא קווי האשראי הבנקאיים שלהם וזקוקים לנזילות כאוויר לנשימה.

כאשר נגיד הבנק אומר שהבנק יעשה הכול כדי למנוע משבר כלכלי גדול ושלצורך כך יפעיל מדיניות שלא הופעלה בעבר (כמו רכישת האגחי"ם הנ"ל) הוא אינו מתכוון בדבריו על תמיכה בבורסה אלא בצריכה ובקמעונאות.

אז למה המניות עולות?
המניות עולות כי האמריקאים (ובעקבותיהם שאר משקיעי העולם) קונים אותן אך ורק בגלל: 1. שהם מאמינים שמדובר במשבר קצר יחסית שבגלל נמרצות התגובה של הממשל והפד', הכלכלה תחזור מהר מכפי שהמומחים צופים וכך גם התעסוקה. 2. בגלל שאלטרנטיבות ההשקעה "יקרות" בהרבה מהמניות. 3. בגלל שהם מאמינים שהרפואה תתגבר על הווירוס מהר משמעריכים הפרשנים. ולבסוף, 4. בגלל שכך מתנהגים המשקיעים האמריקאים בכל משבר מאז הנפילות הגדולות במניות לאחר השפעת הספרדית של 1918. מומלץ לעיין בכתבה המאלפת בנושא.

הגרף שבכתבה מאותת על מה שעלול לקרות אם יגיע סבוב שני של המגפה כפי שקרה ב-1919 אבל חשוב גם לזכור שמסיום אותה מגפה, רבעון ראשון של 1919, עלה הדאו ברציפות במשך למעלה מ-10 שנים ובפי 6.5, מ-800 ל-5,200. המניות רבותיי עולות בגלל החלום שהמשקיעים מאמינים שיתגשם. זה הסיפור האמתי ואין בלתו אבל גם את זה כתבנו עשרות פעמים.

המכירות הקמעוניות (Retail sales), יותר מכל אינדיקטור אחר, הן שתקבענה את המשך המגמה בשוק: ההגדרה הנכונה של כלכלת ארה"ב היא " consumer-driven market economy" (כלכלת שוק מוטת צריכה) ולא בכדי, 2/3 מהתוצר האמריקאי מגיעים מהצריכה הפרטית, כ-13.5 טריליון ב-2018 או כ-26% מסך הצריכה הגלובלית, פי 3 כמעט מהצרכנית השנייה בגודלה, סין עם צריכה של 4.5 טריליון.

אלא שההבדל בהרכב מוצרי הצריכה בין האמריקאית לסינית הוא הקובע והוא גדול בהרבה מפי 3 כיוון שהצריכה האמריקאית נשענת על מוצרי קצה של התעשייה (צריכה צרכנית) ואילו הסינית על מוצרי הגלם בעיקר (צריכה תעשייתית). השוואה נכונה יותר תהיה מול מדינות כמו יפן, גרמניה, בריטניה או צרפת שאצלן הצריכה ב-2018 הייתה 2.8, 2, 1.7 ו-1.4 טריליון דולרים בהתאמה. הצריכה הייתה מאז ומעולם המנוע המרכזי של כלכלת ארה"ב.

המכירות הקמעוניות מהוות כמחצית מהצריכה הפרטית, 5.46 טריליון ב-2019 והן נחשבות כאינדיקטור החשוב ביותר למגמות הכלכלה האמריקאית. מכירות קמעוניות מבטאות את הערך הדולרי של הסחורות שנמכרות דרך הקמעונאים לצרכנים.

הנתונים נאספים מידי חודש דרך 5,000 חברות ופרטיים שעוסקים בכך, מענקיות כוולמארט ועד למכולת השכונתית. הפרסום מתחלק ל-13 סוגים מרכזיים של קמעונאים. קמעונאות המזון, שמתחלקת לשלושה סקטורים (מזון ומשקאות, סחורות שונות בתחום המזון ושירותי הסעדה ושתייה), מייצגת 36.5% מסך המכירות. מכירות רכב וחלקי רכב, כ-20% מהסה"כ. תחנות דלק במקום השלישי עם 10% ומשווקים ללא חנויות (שווקים פתוחים וחקלאים) מחזיקים ב-9.2% ואחריהם, לפי גודל הנתח במכירות הכלליות באים הדילרים שמוכרים ציוד בניה לבית ולגינה, חנויות לתרופות וטיפול אסתטי, הלבשה וכל הקשור, שונות, מכירות ריהוט, מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, ציוד לספורט ומוצרי הובי ולבסוף מכירות ספרים, ווידאו ומוסיקה.

הצריכה הנ"ל פלוס כל השירותים והמוצרים שהצרכן ומשפחתו צורכים מעבר לקמעונות הרגילה כמו בריאות, מגורים, חינוך, בילוי ושירותים ממלכתיים אחרים הם חלק מהצריכה האישית.

המשקיעים מעדיפים את התחזיות האופטימיות
ברבעון הראשון של 2020 ירדה הצריכה בארה"ב 1.95% לעומת הרבעון האחרון של 2019, ל-13.153 טריליון דולרים. אבל הירידה שצופים לרבעון השני (אפריל-יוני) תהיה כנראה גדולה בהרבה וזאת על פי נתוני הצריכה של החודש הראשון של הרבעון, אפריל. ההערכות כרגע הן שהצריכה, ב-2020 כולה, תרד ב-9.1%, אבל קונצנזוס המומחים טוען שבמהלך הרבעון הנוכחי יהיו כמה סקטורים שירדו הרבה יותר. מומלץ לקרוא הסקר של ה-BBC בנושא. יועצו הכלכלי של הנשיא, קודלו, מעריך שהנזק יהיה קטן בהרבה כאשר הרבעונים הבאים יציגו עליות. בכך, על פי התנהגות המניות, מאמינים המשקיעים.

מבחינת המשקיעים, שמהמרים על יציאה מהירה יחסית מהמשבר ומגבים את ההימור ברכישות של מניות, הרבעון הנוכחי הוא קריטי כיוון שיאפשר תמונה טובה יותר. האיתות הראשון יהיה תוצאות המכירות הקמעוניות ביום הזיכרון לחללי המלחמות האמריקאיים, ה-Memorial day (יודעו בסוף השבוע) שלצד יום ששי השחור וראש השנה האזרחית נחשב כאחד משלושת "ימי הקניות הגדולים" בארה"ב.

כשהקורונה פגשה את המהפכה
הקורונה הכתה בדיוק בשיאו של תהליך שינוי מבני גדול שעובר על עולם הצריכה והקמעונאות בעקבות התקדמות מהפכות הטכנולוגיה, האינפורמציה והגלובליזציה. התהליך, ששורשיו בסוף המאה שעברה, הואץ מאז 2008 ולצד השינוי המבני הוא גם משנה את מנהגי הצריכה וגם מרחיב ומגדיל משמעותית את הפעילות העסקית.

עד כמה שזה נשמע מוזר, הקורונה דווקא עוזרת בהאצת התהליך הזה בגלל המעבר למסחר מקוון שהואץ בעקבות הסגרים, אבל הסגרים, מאידך, עצרו את התקדמות הצמיחה ולכן החשיבות של הסרת הסגרים והחזרה של הצרכנים, כי המסחר המקוון לבדו לא יחזיר  בטווח הנראה לעין, את הצד העסקי לרמות שלפני הקורונה.

תוצאות הרבעון הראשון של 2020 מראות בברור את השפעת הקורונה כשמצד אחד רואים עלייה חדה במסחר המקוון שעלה ב-48% (ל-160.3 מיליארד דולרים, לעומת הרבעון האחרון של 2020) בעוד שסך המכירות הקמעוניות ברבעון ירד ב-1.3%, ל-1.36 טריליון.

כיוון שהמכירות המקוונות, למרות העליות הדו ספרתיות מאז 2009 (מ-34.15 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009 ל-160.3 מיליארד ברבעון הראשון של 2020), מהוות רק 11.8% מסך המכירות הקמעוניות חייבות גם המכירות הכלליות לחזור ולעלות.

המשקיעים לוקחים בחשבון שהרבעון הנוכחי אכן יהיה קשה מאוד מבחינת הצריכה אבל מאמינים/מקווים שהמכירות המקוונות ימשיכו בעלייה הדו הספרתית ואילו הכלליות יחזרו, במהלך המחצית השנייה של השנה, לעלייה החד ספרתית שלהן, שנמשכת ברציפות מאז 1992.

אלא שנתוני החודש הראשון של הרבעון הנוכחי, אפריל, לא היו בשורה למשקיעים. המסחר המקוון המשיך אמנם לעלות בקצב גובר, 49% ועלה ל-18% מסך המכירות הקמעוניות בארה"ב, אבל העלייה היא גם התוצאה של הצניחה החדה - 16.4%, במכירות הכלליות, כמעט פי 3 מהירידה במרץ.

מה יקרה לאחר הקורונה?
תכניסו בגוגל את השאלה "Retail in post-lockdown era" ותקבלו אינספור מחקרים והערכות על מה שהמומחים צופים לגבי מה שיקרה "אחרי". אבל כרגע המשקיעים מאמינים כאמור, שבתום הסגר ועם התקדמות אישור תרופה/חיסון הדברים יחזרו לקדמותם וזאת למרות מספרי התעסוקה המפחידים ולמרות הקטטה המתגברת מול סין. ישנם אגב לא מעט מומחים שטוענים שצמצום המסחר עם סין ואפילו היפרדות כלכלית מוחלטת מהסינים רק יעשו, בשלב הנוכחי של הכלכלה הגלובלית, טוב למשק האמריקאי. לדעתנו ולמי שמכיר את העובדות, הטענה הזו נכונה.

צללנו לשני מחקרים של שתי קבוצות מובילות בתחום הקמעונות. חברת הייעוץ ומחקרי השוק Coresight הוציאה, ב-20.5, סקר מקיף על המצב בתחום ומה שחשוב יותר על ההערכות לגבי מה יקרה כאשר השווקים יפתחו והסגר יוסר בארה"ב (לקריאת ממצאי הסקר). המחקר הנוסף נעשה ע"י Greg Zakowicz המומחה המוביל למסחר מקוון בחברת Omnisend (לקריאת ממצאי המחקר).

מה אפשר ללמוד מהמומחים? לא הרבה כי הם מנסים לפתור משוואה עם יותר מידי נעלמים, מקרו, מיקרו, התנהגותיים, פסיכולוגיים ועוד, וכל זה תלוי כמובן בשינויים בהתנהגות, של צריכה והשקעה, שיגיעו כתוצאה מתקופת ההסגרים.

ב-Coresight מאמינים שתעשיית שירותי הטיפוח והיופי (grooming/beauty services) תפרח "לאחר הקורונה" (הגיוני) ובשתי החברות מאמינים שהמסחר המקוון ימשיך לעלות, אבל מעבר לכך אפילו האלגוריתם הכי חכם בעולם לא יוכל, בשלב הנוכחי לייעץ למשקיע מה לעשות ואל תשכחו את השפעת הבחירות בארה"ב בעוד 5 חודשים והזעזועים שיעבור השוק בדרך לשם.

הסיכום, לדעתנו
סקטור המכירות הקמעוניות מעניין תמיד להשקעה בעתות משבר כי זה הלב של הכלכלה האמריקאית והקמעונאות היא המובילה ביציאות ממשברים. מי שמאמין, כמונו, שארה"ב תמשיך במסלול הצמיחה של 254 השנים האחרונות צריך נציגים מהקמעונות בתיק.

אלא שאת כל החברות המובילות בתחום, גם הכללי וגם המקוון, כמו AMZN, WMT, TGT, HD ו-COST תמצאו בסלי ה-S&P בראשות SPY. אם השתכנעתם שהקמעונות המקוונת תמשיך לצמוח בקצב העשור האחרון (אנחנו בהחלט מאמינים בכך) אז כדאי להוסיף גם סלים שמתמחים כמו IBUY או EBIZ הגלובלית.

בגדול נאמר שמדיניות ההשקעה שלנו לא השתנתה. לאסוף לאט ובתיקונים מניות של סקטורים מובילים והקמעונאות בהחלט חלק מזה, אבל להתמקד בסלים/קרנות של ה-S&P ואם השוק ממשיך לעלות "על אופטימיזם" נטו רצוי דווקא לשחרר חלק מהתיק ולהגדיל את פוזיציית המזומן לצורך שימוש בתיקונים הרבים שיהיו עד ל-4.11 כאמור.

 
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(73):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 49.
    טרחנות
    דוד 02/06/2020 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לדעתי הכתבה היא טרחנות יתר
    סגור
  • ולדעתי אתה תחת יתר
    שמעון 03/06/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    דוד איש אוויל
    סגור
  • 48.
    פד שמד טראמפ באמפ...מהפכה טכנולוגית..זמן המניות..--
    לשלמה היקר 02/06/2020 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז כפרה עליך יא גאון איך לא עלית על הבלאגאנים והיזהרת ורק שיבחת את החלאות והטראמפים באמריקה. ואני מבקשת לראות את מה שכתבתי ואל תצנזר
    סגור
  • 47.
    מאמריך מעולים
    Q 02/06/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אבל האם אתה באמת משוכנע שההזרמת של הפד לא קשורות לעליות? אז איך אפשר להסביר את העליות אתמול במדדים דווקא כאשר ארה"ב בוערת.
    סגור
  • 46.
    יהיו בחירות בארה"ב? עכשיו אני רגוע (ל"ת)
    שייקה 02/06/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 45.
    אל תענה לי !!!
    שלוימה 31/05/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אני מקווה שאתה שם לב לביצועים של הנשיא הפסיכופט שכל כך אהוב עליך .
    סגור
  • 44.
    שלמה -דעתך לגביי הנפט ,יירד או יעלה ולאן? (ל"ת)
    טל 31/05/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    ניתוח הכלכלות ארוכות הטווח אומר שכל 100 שנים הבורסות מתקנות למטה 90 אחוז מהעליות, הפד זורע את זרעי הפורענות ועושה רושם שהנבואה הזו עומדת להתקיים
    אריאל 31/05/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החוב הלאומי של ארהב יהיה לה כחבל על צווארה .כל עליה באינפלציה תגדיל את החוב.הדפסת כספים יורידו את ערכו ולכן אי אפשר להדפיס עד אינסוף.מנגד כל הרכישות של איגרות החוב שהפד ביצע רובם יהפכו לאיגרות חוב ברמת זבל שיגרמו לגרעון עוד יותר של הפד .הפד למרות הצהרותיו עומד לסיים את התחמושת שלו .וטראמפ לא בטוח שיבחר.לכן כל קובעי המדיניות של היום לא בטוח שהם ימשיכו גם בקדנציה הבאה.המעבר של התפקידים יחשוף את הבלאגן שהממשל הנוכחי הותיר.לסיכום הבועה שמתפתחת בוולסטריט לא תימשך עוד הרבה זמן .שווקים מנופחים ללא קשר לכלכלה הריאלית בסוף נופלים - לא יעזור כלום.הפד משחק את פרצוף הפוקר פייס אבל יהיה לסה סוף זה לא ימשך לעולם.כל הבורסות כרגע נמצאות באופריה כאילו העליות ימשיכו לנצח - אין דבר כזה . זו בורסה שכפי שהיא עלתה מהר ככה היא גם תיפול מהר
    סגור
  • מסכים איתך עניין של זמן (ל"ת)
    תומר 31/05/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 42.
    אמריקה רומי סכין נופלת על ראשך (ל"ת)
    גרף נושם ונגיף חכם 31/05/2020 01:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    נגיף מתעתע כאוס שוק עבודה חלש אמריקה גמורה השקיעו במים (ל"ת)
    גרף נושם ונגיף חכם 31/05/2020 01:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 40.
    טראמפ מאיים להכניס צבא לערים דמוקרטיות ולשסות כלבים
    אמריקה אמריקה FIRST 31/05/2020 01:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במפגינים בשדרות פנסילבניה סמוך לבית הלבן .
    סגור
  • 39.
    אמריקה בוערת טראמפ מלבה הלהבות מלחמת אזרחים קרובה (ל"ת)
    אמריקה אמריקה FIRST 31/05/2020 01:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 38.
    מה הקשר? אין קשר (ל"ת)
    אנונימי 30/05/2020 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    משק שצומח 2% בשנה
    ה צ י ל ו !!! 30/05/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממוצע משנת 2008 ועולה 360% אלוהים ישמור
    סגור
  • 36.
    מכפילי הרווח לרבעון השני במדד ה- 500
    רק בריאות לכתב !! 30/05/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא בערך 27 , אלוהים ישמור אותנו .
    סגור
  • 35.
    שלמה מה עם ogig
    שאלה לשלמה 30/05/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם תעודת סל שמתמחה ביברות אינטרנט מובילות ומסחר אונליין אשמח לדעתך
    סגור
  • 34.
    Blackrock
    דינו 30/05/2020 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלום שלמה. התוכל לחוות דעתך על החברה הנ"ל? תודה
    סגור
  • בלאקרוק
    אני 31/05/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטרף לבקשה
    סגור
  • 33.
    AOBC האהבלים חוזרים לשם Smith & Wesson
    aobc 30/05/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איזו טיפשות הייתה לזרוק לפח שם כמו Smith & Wesson Why American Outdoor Brands Stock Popped 11% This Morning A spinoff and a return to a historic name boost hopes that value will be unlocked. May 28, 2020
    סגור
  • 32.
    לולא הפד S&P היה כבר ב 1500
    משקיע 30/05/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    23 8
    אפילו באתר שאתה כותב בו מסבירים איך הפד נותן כסף לבתי השקעות של הממשל והם זורקים את הכסף לבורסה. הבורסה מנותקת לגמרי מהכלכלה וכנראה שזה ישאר עד הבחירות
    סגור
  • 31.
    תתמקד בניתוח הסקטורים...
    ע 30/05/2020 08:01
    הגב לתגובה זו
    11 10
    ולא בהסברים על הפד וסיבותיו. לא פגעת הפעם. ההרחבה ממש לא בגלל צריכת האמריקאים שנפגעה אלא אך ורק כדי להעלות את הבורסה. כל השאר תירוצים לא רציניים כיוון שפעולות הפד מוכיחות אחרת.
    סגור
  • מה אתה חושב ששלמה עובד אצלך? (ל"ת)
    סולי 03/06/2020 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 30.
    שוק הימורים
    גדי 30/05/2020 06:43
    הגב לתגובה זו
    3 6
    תודה רבה שלמה. ראוי להערכה מכל הלב. האם זהו לא שוק של מחשבי על? נראה כאילו מווסת.
    סגור
  • 29.
    ותשאר בשוק עוד שלוש שנים .תמשכן תבית (ל"ת)
    אז לך תקנה מניות 30/05/2020 01:00
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 28.
    שלמה תודה רבה (ל"ת)
    עמית 29/05/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 27.
    הבורסה לא תיפול לעולם לדעת גרינברג תמיד מצפים לטוב (ל"ת)
    דוד 29/05/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    14 25
    סגור
  • גרינברג הוא איש טוב וחכם אבל תמים הוא לא מבין ומטעה
    לדוד 29/05/2020 20:50
    הגב לתגובה זו
    2 21
    בזאת שאומר רק למעלה כי הכל רק לבלי שינוי או למטה
    סגור
  • 26.
    המניות בגן עדן של טיפשים
    אינפלציה בדרך 29/05/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    46 34
    הרי הפד רכש ורוכש, ישירות ודרך מסגרות תמיכה ומימון בדילרים והבנקים, את כלל החוב הקונצרני, תיקי הלוואות ומשכנתאות, ולמעשה 'מבטח' אותו. יש לכך השפעה ישירה על שווי המניות (למי שזוכר מימון 101). התמיכה העצומה בבנקים והדילרים מפנה כסף ומאזנים להחזיק מניות ולפעול כעושי שוק רגילים ואלגוריטמיים. (ראה פגישות ושיחות טראמפ מנוחין והמאפיה של גולדמן עם ההד'ג פאנדס ב 23 במרץ במסגרת תכניתנו 'העיקר שהשוק לא יפול לפני הבחירות'). בנוסף, מוסדיים גדולים וקרנות מדד חייבות לאזן את התיק כי האג"ח עלה והמניות ירדו, הציבור הקטין צריכה ואין לו מה לעשות עם הכסף והזמן הפנויים, אז מתפתחת בועה. רק התאוששות כלכלית מדהימה תצדיק את זה.
    סגור
  • 25.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 29/05/2020 17:56
    הגב לתגובה זו
    3 5
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • מזל שכתבת את זה
    נהג 30/05/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרי כל העולם מטומטם ולא יודע את זה, וטוב שהגיע תוכי כמוך לגלות לנו את זה
    סגור
  • 24.
    שלמה, חג שמח
    נדי 29/05/2020 16:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    האם תוכל להתיחס בקרוב לתחום TaaS Transportation as a Service המהפכה בתחום התחבורה האוטונומית ומעבר מבעלות על רכב, לצריכת שרותי תחבורה
    סגור
  • 23.
    ברור שהממשל והפד רוצים כלכלה חזקה וצומחת
    ויכוחים יהיו תמיד 29/05/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    24 2
    ברור שהפד והמימשל ישתמשו בכלים שלהם, כדי לעזור לכלכלה להתאושש ולצמוח. אבל כמו ששלמה טוען, הם עוזרים לחברות להתגבר, ולא למניות.
    סגור
  • מחירי מניות
    אברהם 29/05/2020 22:02
    הגב לתגובה זו
    0 9
    אינם קשורים לניירות החוב של החברה,ואלה ניקנים ע"י הפד שברור שבבא הזמן ימכרם חזרה
    סגור
  • איזה כלים יישארו להם? לאהוב להם גם לפני ועכשיו הם----
    היי 29/05/2020 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 13
    מתבוססים בבוץ טהורה שהשקיעו עצמם עד צוואר.
    סגור
  • 22.
    מגן הציבור
    איפה החוב שלמה????? 29/05/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    7 19
    חוב לתוצר 122%!!!!!!!!! מאזן פד מעל 7 טריליון דולר דרך בטוחה לחדלות פרעון אלוהים ישמור
    סגור
  • מדינה
    אבי 29/05/2020 22:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ולבטח לא ארה"ב אינה הופכת "חידלת פרעון" ראו ארגנטינה יוון וכו'
    סגור
  • 21.
    שלמה,לא נמאס לך? בוא נדמיין מה יקרה
    יובל 29/05/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    13 23
    אם הנגיד יודיע שבעצם הוא משנה גישה ומצמצם מאזן. הרי תך חודש המדדים קורסים 60 אחוזים
    סגור
  • היום קונה חוב
    ארה"ב 29/05/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מחר ובעתיד מוכרת אותו לשוק חזרה
    סגור
  • 20.
    משבר קצר וזמני
    אלון 29/05/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    38 7
    צריך לזכור שטרם המשבר, כלכלת אמריקה היתה במצב מצויין. המשבר בסך הכל לחץ קצת על בלם ההתפתחות. יש לא מעט מנועי צמיחה חדשים שאמורים להטיס את כלכלת ארה" ב לגבהים חדשים בשנים הררובות, כמו חלל, רכבים חשמחיים על כל ענפי המשנה, אנרגיה סולארית, ציוד רפואי, ננו טכנולוגיה ועוד ועוד עשרות תחומים. כך בדיוק באפט עשה את הכסף הגדול שלו. ראיה והשקעה לטווח ארוך הענפים חדשים ומתפתחים וזה מה שיקרה הפעם
    סגור
  • שכחת לציין שמתחילת המשבר
    אורקל 29/05/2020 18:52
    הגב לתגובה זו
    6 16
    לא רק שבאפט לא קונה, הוא מוכר. אז אם כבר הזכרת אותו לפחות תציין שלדעתו אנחנו באם אמא של הבועות
    סגור
  • לא ממש
    י 29/05/2020 21:44
    הגב לתגובה זו
    12 2
    באפט מכר חלק קטן מאחזקות בחברות תעופה. הוא עדיין מחזיק עשרות מליארדי דולרים בשוק. מאז ומתמיד הוא ביצע התאמות באחזקות שלו רק שכעת עושים מזה הרבה רעש
    סגור
  • 19.
    נשכחה העובדה ששוק המניות בארהב טרום הקורונה היה מנופח
    כלכלן 29/05/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    12 43
    תוסיפו את המשבר שיצרה הקורונה ותבינו שהשוק שם יתרסק חבלז ,השאלה מתי??? עובדתית כל השווקים הגדולים האחרים לא מאמינים בבולשיט שנגזר מהשוק האמריקאי שמווסת ע"י הממשל והפד ולכן הם עדיין רחוקים כ 20 % מהשיא שלהם. רק בארה"ב חגיגה ונמצאים בקרבת מחירי השיא
    סגור
  • מי קבע
    גיחי 29/05/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    27 4
    שהשוק היה מנופח?? כל הפרמטרים ככלכליים היו מצויינים. כלכלת ארה"ב היתה בשיאה וזה כשהמהפכה הטכנולוגית רק בראשיתה. עם התפתחות מנועי צמיחה חדשים כמו חלל, רכבים חשמליים, אנרגיה סולארית ועוד ועוד ענפים, צפוי להיות ראלי כלכלי ענק בעשור הקרוב
    סגור
  • מקווה בשבילך שאתה משקיע
    בוריס 31/05/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נפגש במפולת הבאה
    סגור
  • 18.
    אתה מתבזבז פה כתום הפאה היה ממנה אותך ליועץ ראשי שלו (ל"ת)
    דני דין 29/05/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    5 28
    סגור
  • 17.
    שיטחי - המשקיעים קונים כי אין משהו אחר לקנות
    יוסי 29/05/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    7 42
    כי הפד קונה את כל האגחים ומוריד תשואות - וככה הפד דוחף את המניות למעלה.
    סגור
  • שלמה כתב שבין הסיבות לעליות, זה שהאופציות פחות טובות (ל"ת)
    למה לא לקרוא? 29/05/2020 16:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • מאמר מקיף ומדויק
    עוזי 29/05/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    18 2
    מי שטוען לשטחיות כנראה שאינו בקי בכלכלה
    סגור
  • 16.
    השווקים והמציאות לא קרובים
    שרי 29/05/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 33
    בגל השני יגידו לכולם לסגור עסקים ולקנות בורסה בשביל המשכורת..בין כה אין קשר לכלכלה במשחק הנגידים
    סגור
  • 15.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 29/05/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 6
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • 14.
    יצא המרצע מן השק
    א 29/05/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    23 2
    אם אכן העליות בשוק הן רק בגלל רכישות הפד, כפי שחלק טוענים, איך זה שהמסחר אמש עבר מעליות של אחוז לירידות, בתוך דקות, בגלל הודעה על מסיבת עיתונאים של טראמפ? הרי לפי הטענה, הפד רוכש ללא קשר למצב הכלכלה אז הוא לאנהיה אמור להתרגש מההודעה על מסיבת העיתונאים והמסחר היה אמור להסתיים בעליות. כנראה שבכל זאת כוחות השוק והמשקיעים הם אלה שמשפיעים על המסחר.
    סגור
  • גריתמים
    אלו 29/05/2020 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אלוגריתמים כבר אמרנו??
    סגור
  • 13.
    שלמה - אתה טועה. הפד קונה מניות, אגח זבל ואף מוכר סטיה
    סוחר 29/05/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    6 28
    הפד אף מודה בפעולותיו. הפד לגבי קונה/מוכר בשוק מכל הבא ליד ומתנהל כקרן גידור שעל הדרך מרוויחה מאות מילארדי $
    סגור
  • 12.
    מעניין
    דרור 29/05/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    4 33
    אודה לכותב אם יקצר מעט ויעביר מסקנות חדות יותר . תודה .
    סגור
  • 11.
    משעשע כשאתה כותב שהשוק לא עולה בגלל הדפסות הכסף
    כי זה לגמרי כן 29/05/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    5 35
    תעשה חיפוש אחרי גרף יומי של הדפסת הכסף ליד מדד SP500 ותראה קורלציה של 1:1 ...
    סגור
  • זה לא מה שהוא כתב (ל"ת)
    הבנת הנקרא 29/05/2020 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    ברור שהfed מטיס את הבורסה - הנה דוגמה של BA
    BA 29/05/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    11 37
    ( הפד מתחייב לקנות אגחים של בואינג - מה שמאפשר לה לגייס כסף בעלויות אפסיות ביחס לבעיות של הקונצרן - התוצאה המניה עולה ועולה במקום לקדת אם הפד לא היה תומך באגחים שלה). ברקע לדוחות חלשים: בואינג גייסה 25 מיליארד דולר ניצן כהן|01/05/2020 ואינג מעוניינת להימנע מחילוץ פדרלי שיעביר חלק מהאחריות לניהול החברה לידי הממשל מה שיצמצם עד מאוד את הגמישות הניהולית של החברה ולכן היא מעוניינת לצאת לגיוס חוב בשווקים הפתוחים. דירוג החברה היום הוא BBB, כך שהפד' צפוי לספק תמיכה לאגרות חוב אלו בתקופה הקרובה ונראה כי זה השפיע על המשקיעים. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים במיוחד של 70 מיליארד דולר, כאשר נציין כי החברה ביקשה לגייס בהתחלה כ-10 מיליארד דולר בלבד.
    סגור
  • כל הכבוד לפד
    הנביא 30/05/2020 20:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בפד לא יושבים אנשים טפשים. לא סתם מזריקים כספים.
    סגור
  • בואינ חזרה לייצר את ה 737 מקס בגלל זה היא עלתה
    פקששתה משהו 30/05/2020 00:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בימים האחרונים.....רק יש בעייה אחת אין הרבה לקוחות למטוסי נוסעים ביימים האילו
    סגור
  • הציטוט שהבאתי מתאריך 1 למאי - עלתה 60 אחוז מהשפל במרץ (ל"ת)
    ba 30/05/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    חג שמח שלמה (ל"ת)
    ירון 29/05/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 8.
    בגלל טראמפ השווקים יורדים
    הפוך גוטה 29/05/2020 10:19
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל שני וחמישי
    סגור
  • 7.
    4.11? בחירות?
    רון 29/05/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תודה
    סגור
  • 6.
    אם ככה למה אמרת במרץ לא לקנות? (ל"ת)
    אנונימי 29/05/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    8 29
    סגור
  • 5.
    אין ספק שטראמפ, ורצונו להיבחר מחדש, אינם הסיבה
    בידי 29/05/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    7 50
    24 מליון מובטלים זו סיבה מצוינת לראלי בשוקי המניות בארה"ב....
    סגור
  • 4.
    להשקיע בפוטנציאל !
    כלכלן צפוני 29/05/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אם גרינברג צודק אז להשקיע בחברות שנשחטו1 חברות התעופה והקרוזים ובתי המלון !! אם התיאוריה שלך נכונה והכל יחזור כמעט לשיגרה אז אלו הסקטוים עם פוטנציאל עליה של מאה אחוז בשנה ועדיין יהיו רחקים מאד מהשיא שלהם !! אם הכל יהיה טוב אז חייב שיהיה בתיק גם ענפים אלו
    סגור
  • 3.
    חולק עליך. מקווה שאתה צודק...
    כלכלן צפוני 29/05/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    9 16
    מקווה שאתה צודק.חזרתי לשוק לפני מספר שבועות.רק עד הבחירות בנובמבר.אי אפשר להתעלם ממה שקרה בעולם ומיליוני המובטלים בכל מדינה. ההזרמה הכספית הייתה חלק מהותי בעליות שהיו ויהיו.הרבה זהירות.אתה אופטימי מדי.
    סגור
  • 2.
    "..ואם השוק ממשיך לעלות "על אופטימיזם" נטו"
    שלמה (זה שוב אני) 29/05/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 8
    כתבה יפה, אשמח אם תבהיר את המשפט שלך שבנדון.
    סגור
  • החליט
    הנ"ל 29/05/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שאינו עונה!!!כנראה גם לא קורא טוקבקים
    סגור
  • 1.
    חרטוט על הכתבה
    סוחר על 29/05/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    6 21
    השווקים טסים ומנופחים באופן מלאכותי, משעבדים את העתיד של הדורות הבאים ומבצעים פשע כלכלי מתמשך. הכתב רשם את ראשי הפרקים לכתב ההגנה של הצמרת הכלכלית האמריקאית והוא מנותק מהמציאות. שופכים ים של כסף על השווקים ולכן הם לא מסוגלים לרדת
    סגור
  • טוקבק של חובבן
    אלי 29/05/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תלמד משהו משלמה
    סגור
  • סוחר על? חחחחח...
    עוזי 29/05/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הכתב ציין במדויק את כל הסיבות האפשריות בלבד ואף טען של חזות את השוק זו נבואה, אולי במקרה אתה סובל מבעיות קשב וריכוז ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות