IPO: סייברוואן מגייסת 26 מיליון שקל לפי שווי מבוקש של 84 מ' שקל
חברת סייברוואן (SaverOne) יוצאת היום להנפקה ראשונית (IPO) בבורסה בתל אביב, לפי שווי חברה מבוקש של 84 מיליון שקל (לפני הכסף). בכוונת החברה לגייס עד 26 מיליון שקל באמצעות הנפקת עד כ-30% ממניותיה - עד 1.6 מיליון מניות, לפי מחיר מינימום של 15.9 שקלים למניה. יו"ר החברה, יעקב (יענקל'ה) טננבוים, ישקיע סכום נוסף של כ-2 מיליון שקל.
חברת SaverOne הוקמה בשנת 2015 ופיתחה מערכת המספקת פיתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולארי. המערכת משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות שהוגדרו כמסוכנות.
הפתרון הטכנולוגי של החברה הינו פתרון מבוסס חומרה המייצר "חופת נהג וירטואלית" באמצעות חיישנים הקולטים את תדרי הסמארטפונים ברכב. ברגע שהמערכת מזהה טלפון נייד בחופת הנהג היא מכניסה אותו ל"מצב נהיגה", כך שלא ניתן להשתמש בו מעבר לתכונות שהוגדרו ברשימה קבועה. המערכת מופעלת אוטומטית ללא צורך בשיתוף פעולה של הנהג, כאשר המכשירים של יתר יושבי הרכב אינם מושפעים.
מדובר בפיתרון טכנולוגי, שאינו תלוי בשיתוף פעולה של הנהג, תוך הבחנה בין נהג לנוסע וחסימה דינמית סלקטיבית של יישומים מסוכנים. בחברה מציינים כי כיום המערכת מיועדת לאפטר מרקט שאינו פוגע ברכב ואינו פולט קרינה מסוכנת, אך הטרה היא כי בהמשך המערכת תהיה משולבת ברכב באמצעות היצרנים.
כרגע מחזיקה החברה במערכת המותאמת להתקנה ברכבים פרטיים ומשאיות, כאשר החברה נמצאת בשלבי פיתוח של המערכת לצורך הטמעתה באוטובוסים. עיקר פעילות הפיתוח של המערכת לאוטובוסים, הוא ביכולת המערכת לזהות מספר רב יותר, באופן משמעותי, של מכשירים ניידים אשר מצויים באוטובוסים ולבודד את המכשירים הניידים המצויים באזור הנהג באוטובוס. נושא זה מבדיל את המערכת מהמוצרים הקיימים של החברה למשאיות ולרכבים פרטיים.
נכון להיום, המערכת מותאמת לטלפונים ניידים הפועלים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, כאשר החברה נמצאת בתהליך פיתוח המערכת לטלפונים בעלי מערכת הפעלה מסוג (IOS) למכשירים סלולאריים של חברת Apple.
אין עדיין הכנסות מהותיות
החברה נמצאת בשלבי מחקר ופיתוח וטרם הפיקה הכנסות משמעותיות מפעילותה. בשנת 2019 דיווחה החברה לראשונה על הכנסות של כ-85 אלף שקל, עם רווח גולמי של כ-21 אלף שקל, אולם לאחר הוצאות תפעול של כ-8.1 מיליון שקל (בעיקר הוצאות מו"פ) והוצאות מימון נטו של כ-1.3 מיליון שקל, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-9.5 מיליון שקל.
בהתאם לכך, יכולתה של החברה לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תכניותיה העסקיות תלויים בגיוס מקורות מימון וזאת ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להגעתה לבורסה בתל אביב.
במסגרת המצגת למשקיעים שפרסמה החברה היא מציינת כי המודל העסקי שלה מבוסס על מכירה חד פעמית של המערכת, ולהערכתה השוק הפוטנציאלי, כאשר תיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי, נאמד ב-70 מיליארד דולר. הרגולציה המוגדרת על-ידי החברה כ"Game Changer", כאשר לפי סייברוואן מדובר בשוק תחרותי מאד, אולם כרגע לא ידוע על פתרונות מלאים ואפקטיביים דומים.
מור השקעות עושה זאת שוב
מאז הקמת החברה גייסה החברה כ-10 מיליון דולר ב-9 סבבי השקעה.לפי מחיר למניה שנע בטווח של 4.06-12.6 שקלים. בין המשקיעים בחברה נמנים קופות הגמל של מור השקעות, אשר ביצעו השקעה של כמיליון דולר בחברה ב-23 בפברואר השנה, לפי מחיר למניה של כ-12.36 שקלים - נמוך בכ-22% ביחס למחיר המינימום המבוקש בהנפקה הנוכחית לציבור.
נכון לכרגע, בעלי המניות הגדולים ביותר בחברה הינם איתוראן המחזיקה ב-13% מהמניות וסוכנות UMI (יוניברסל מוטורס ישראל), יבואנית רכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו, המחזיקה בכ-10% מהמניות.
החברה נמצאת כיום בעיצומו של פיילוט מול מספר גופים
החל מסוף 2019 פועלת החברה לאפיון והתקנות במסגרת פיילוט עם מספר גופים וציי רכב וביניהם משטרת ישראל, UPS, קווים, ביטוח איילון, עיריית ת"א, איתורן, UMI, גיל-קאר, רקיט בנקיזר וחברת סוויספורט.
בחברה מעריכים כי על לקוחותיה בעתיד יימנו בין היתר, חברות יצרני רכב וספקי רכיבים ליצרני הרכב, ספקי שירות בתחום הרכב, כמו גם חברות השכרת רכבים ולקוחות קצה.
איך מזמינים מניות?
למי שמעוניין להשתתף בהנפקה, המכרז לציבור מתקיים היום, וניתן להעביר הזמנות דרך הבנקים ובתי ההשקעות עד השעה 17:30. ההזמנות יבוצעו לפי חבילות של 100 מניות, לפי מחיר מינימום של 1,590 שקל לחבילה (15.9 שקלים למניה). את ההנפקה מובילים רוסאריו קפיטל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.חברה הזויה. מוצר מיותר. רק מור מסוגלת לשים את כספימני מנה 03/07/2020 00:25הגב לתגובה זו0 0החוסכים שלה על מניית junk שכזו. העיקר להראות תשואות ולמשוך פראייריםסגור
-
1.איזה פייקרן 04/06/2020 14:25הגב לתגובה זו4 0חברה כושלת. יודעת שקרנות הון סיכון יזרקו אותה אז הולכת למוסדיים חסרי עמוד השדרה כדי לקחת לנו את הכסף. אבל אל תדאגו ישלמו על זה ביוקר.סגור