עדיקה: ההכנסות צמחו ב-62% אבל ההפסד נותר על כמיליון שקל

הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 47 מיליון שקל, אולם החברה הציגה ירידה בשיעור הרווח הגולמי לצד הפסד תפעולי וההפסד הנקי נותר על כמיליון שקל; להערכת החברה, המסחר המקוון יכסה בחלקו על הפגיעה בהכנסות הרבעון השני
 | 
telegram

חברת האופנה {עדיקה סטייל} מדווחת על צמיחה של כ-62% בהכנסות הרבעון הראשון לצד הפסד נקי של כמיליון שקל. הפגיעה הצפויה בהכנסות בעקבות סגירת חנויות החברה בשל נגיף הקורנה, כוסו בחלקן על ידי המסחר המקוון. מתחילת השנה נחתך מחיר המניה בכ-41%, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-61 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020, גדלו בכ-62% והסתכמו בכ-47.6 מיליון שקל לעומת כ-29.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מפעילות Adika הסתכמו בכ-42.8 מיליון שקל, עלייה של כ-69%, לעומת כ-25.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-954 אלף שקל, בהשוואה להפסד של 966 אלף שקל לרבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.8 מיליון שקל, גידול של כ-16% לעומת כ-3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה בשיעור הרווח הגולמי לצד הפסד תפעולי
הרווח הגולמי מפעילות Adika הסתכם בכ-21.3 מיליון שקל (50% מהמכירות), עלייה של כ-61%, לעומת כ-13.2 מיליון שקל (52% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, מיוחסת לפעילות בינלאומית אשר מאופיינת ברווחיות נמוכה יותר.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-20 אלף שקל, לעומת רווח של כ-600 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מהפסד בפעילות הבינלאומית של כ-1.9 מיליון שקל.

השפעות התפשטות נגיף הקורונה
על פי החברה, המסחר הקמעונאי המקוון שגדל מהותית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר הפגיעה המשמעותית בהכנסות החברה הנובעת מסגירת החנויות, מפוצה בחלקה בפעילות המסחר המקוונת של החברה. החל מתום תקופת סגירת החנויות, חנויות החברה חזרו לפעילות הדרגתית במאי. בשלב זה, אין השפעה מהותית לרעה על היקפי הפעילות של החברה במרכזי הקניונים בישראל.

רועי הסל, מנכ"ל החברה: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון בהמשך צמיחה בפעילות החברה למרות השפעת משבר הקורונה וההגבלות שבאו בעקבותיו בשבועיים האחרונים של חודש מרץ. מגמה זו מהווה עדות מוחשית למובילות החברה וליכולתה להמשיך ולפעול גם בתקופות של אי וודאות כאשר פלטפורמת האונליין שלנו מוכיחה שוב את ייחודה. לאחר תום הרבעון הראשון, במהלך חודש אפריל 2020, חלו שינויים מהותיים בהנהלת עדיקה ותוך פרק זמן קצר ביצענו צעדים משמעותיים לייצוב הפעילות וביניהם, סבב מינויים בהנהלה של צוות איכותי בעל רקע עשיר רלבנטי, כל אחד בתחום התמחותו. אנו ממוקדים בהמשך פיתוחה והבטחת צמיחתה של החברה במטרה לשמור על מיצובה המוביל אל מול קהל לקוחותיה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות