
להקריב את הזקנים כדי להציל את הצעירים
אנחנו במשבר כלכלי. אפשר לעצום עיניים ולהגיד שכל המשברים עוברים ונעבור גם את זה, ואפשר וצריך להיערך למשבר. היערכות נכונה תקצר את המשבר ותמתן את עומק המשבר. הפתרון מאוד פשוט, אבל הוא קשה פוליטית. הפתרון הוא להגיד לאנשים שנמצאים בסיכון מהקורונה – תשמרו, תזהרו. קבלו הקלות כדי להתמודד עם ההגבלות - נביא לכם אוכל הביתה, הבנקאי יגיע אליכם הביתה, תקבלו הקלות בתורים בקופת חולים - אבל האחריות עליכם. אנחנו לא נסגור את המדינה. החיים יימשכו כרגיל. אין סגר, אין הגבלות. כן, במילים פשוטות – כל אחד אחראי למעשיו, ואם יש הגבלות הן רק על מבוגרים וכאלו עם מחלות רקע. כל השאר ימשיכו להתנהל עם מסכות. במקביל צריך לפתוח כל מה שאפשר ובלי הגבלה - קניונים, בתי קולנוע, מסעדות. אז יהיו 2,000 נדבקים ביום, יהיו גם 5,000 נדבקים ביום. אז מה? כל עוד מדובר בחולים ונדבקים שהסבירות שיהיו עול כבד על בתי החולים היא קטנה, ממה אנחנו בעצם דואגים? יהיו יותר מאושפזים, יהיו יותר חולים קשה, יהיו יותר מונשמים, אבל צריך לסמן מטרה – בגל הראשון המטרה היתה להשטיח את העקומה כדי שלא להגיע למצב שאין מיטות ומנשמים לכולם. עכשיו, אחרי גל של הצטיידות, אומרים לנו שלא תהיה בעיה של היערכות. יהיו מנשמים לכולם גם בתרחיש פסימי. אז תנו לנו להידבק ולחלות. הרוב הגדול עובר את זה יחסית מהר ובקלות. אחרים, בעיקר "האנשים בסיכון" יגיעו לבית חולים, יטופלו ורובם יעברו את המחלה. יהיו בדרך מתים. בכל תרחיש יהיו מתים. אגב ממש לא בטוח שהתרחיש הלכאורה אכזרי הזה הוא עם פוטנציאל המתים הגדול. דווקא כשסוגרים, מגבילים ומזגזגים בין שני העולמות מבלבלים את האוכלוסייה בסיכון, חושפים אותה לאוכלוסייה ומסכנים אותה יותר. מנגד, חיסון עדר מהיר ככל שניתן, יציל בעיקר את האוכלוסייה בסיכון.
צריך לדברר את המדיניות הזו. הבעיה הגדולה ביותר של הציבור היא לא בהחלטות של הממשלה, אלא באי קבלת החלטות. אי וודאות יוצרת חרדה ומשתקת. הקורונה היא אירוע פסיכולוגי יותר מבריאותי ויותר מכלכלי. היא ערערה את הביטחון של האנשים, היא ערערה את הביטחון הכלכלי. אנשים ועסקים נמצאים בסוג של פוסט טראומה. הם צריכים קרקע יציבה. הדבר האחרון שהציבור צריך עכשיו הוא הנהגה חסרת ביטחון, חסרת יכולת להחליט ומזגזגת. זה היתרון – אל תכעסו – של דיקטטורות. אנחנו כמובן לא רוצים להיות במשטר כזה, אבל זה לא אומר שאין בהן יתרונות. אז לא דיקטטורה, אלא מדיניות ברורה ואחידה כזו שתגיד לאנשים – לא יהיה סגר. לא יהיו מגבלות. הכל פתוח. נעבור את זה יחד. האמירה הזו, ההבטחה הזו יכולה להציל את הכלכלה והיא חשובה אפילו יותר מעשרות המיליארדים שהמדינה הזרימה לציבור.
20% אבטלה – למה האבטלה לא יורדת? נכנסנו לקורונה עם אבטלה נמוכה – מתחת ל-4%. הגענו לאבטלה של מעל 20%, אבל חלק גדול ממנה היה של חל"תניקים – כאלו שהוצאו לחופשה ללא תשלום שזה במילים אחרות – העסק לא משלם, המדינה משלמת דמי אבטלה. כולם היו בטוחים שעם ביטול הסגרים, המשק יחזור לשגרה. זה לא קרה. זה לא קרה כי ההנהגה זגזגה – במקום להצהיר שבכל מצב לא חוזרים לסגר, היא סיפקה בעיקר זיגזגים וגמגומים. ברגע שאנשים מבינים שיש סיכוי שהרע עוד לפנינו הם במגננה. עסקים לא מחזירים עובדים. אנשים לא קונים יותר ממה שהם באמת צריכים. הצמיחה יורדת מאוד והופכת לשלילית, האבטלה לא יורדת. אנחנו עדיין קרובים לאבטלה של 20% ואנחנו כבר חודשיים אחרי פתיחת הסגר. לפי התחזיות של הכלכלנים באוצר היינו צריכים להיות במקום הרבה יותר טוב.
הבעיה - המשבר הפסיכולוגי. האדמה רועדת. אנשים בהישרדות. עסקים בהישרדות. במשבר כזה עושים רק מה שחייבים – קונים רק מה שחייבים. מתכנסים עם מה שיש. זה תהליך של התכווצות – המובטלים קונים פחות, אלו שעובדים חוששים וצורכים פחות. עסקים מרוויחים פחות. עסקים לא מחזירים עובדים. האבטלה גדלה. הצמיחה כאמור שלילית. וכאן נכנסת הממשלה בפתרונות כלכליים – תמיכה כלכלית, תשלום אבטלה, מענקים לעצמאיים, לעסקים. עשרות מיליארדים של שקלים ויש כאלו שיגידו (והם רבים) שזה לא מספיק. אבל במקביל לכל המיליארדים ששפכה המדינה, היה אפשר וצריך לצאת לציבור ולהגיד בנחרצות – אנחנו לא חוזרים אחורה. אנחנו לא ניתן לקורונה לשנות את שגרת חיינו. זה שווה הרבה יותר מתמיכה כספית. זה מה שהעם צריך - תמיכה פסיכולוגית. למה המנהיגים שלנו מפחדים מהאמת הברורה הזו. הם הרי לא באמת יכולים לסגור את המדינה שוב - יהיה כאן מרד. הם הרי לא יכולים לסגור את המדינה כי הנזק הכלכלי גורם למוות הרבה יותר מהקורונה. אז למה הם לא עושים זאת? אולי ורק אולי שזה נוגע להם אישית - מי המנהיגים שלנו? אנשים מבוגרים בגילאי 65, 70 ויותר; מי החברים שלהם? בגילאים האלו. אולי זה לא נוח להם, לא מתאים להם להיות בקבוצה של "החלשים". יכול להיות שזה העניין - סוג של משחקי אגו? לא מאמין. אבל מאוד יכול להיות שאם היתה נציגות צעירה בקרב מקבלי ההחלטות היו גם קולות אחרים.
חרדה, דיכאון, התאבדויות, פשע, ירידה בתוחלת חיים מיתון כלכלי הורג. זה ידוע. זה לא רק שאין מה לאכול. זה משבר פסיכולוגי, זו חרדה קיומית, זה דיכאון. אנשים מתאבדים. הפשע עולה. הקורונה גורמת למוות, אבל צריך להגיד את האמת – בעיקר של מבוגרים מאוד. הקורונה מקצרת חיים ולמרות שזה מאוד לא נעים להשוות חיים של אחד לחיים של אחר, יש משמעות אחרת בין מת בן 80 מקורונה להרוג בן 30 בעת שוד או לאדם שמתאבד בגלל מצוקה כלכלית בגיל 40. כן, אני יודע – יש גם מתים צעירים מהקורונה. אבל תחזרו לממוצע ותקבלו שהכלל הוא אותו כלל – קורונה גורמת למוות בעיקר במבוגרים מאוד. אז מצד אחד, כל הכבוד על הסולידריות, כל הכבוד על ההתחשבות בסבא וסבתא. אבל הסולידריות הזו תהרוג אותנו כלכלית. מנהיגות נבחנת בהחלטות קשות ואמיצות. אי אפשר להמשיך לגונן על סבא וסבתא בתמורה להקרבת המשק. נקווה שלא מאוחר מדי - זה היה צריך להיעשות לפני חודשיים. יש עוד סיכוי – אז צריך ללכת על זה בכל הכוח, ובעיקר לדברר ולהצהיר – לא חוזרים לאחור. אין סגר. הכל פתוח.
- 143.שוקי 12/07/2020 08:30הגב לתגובה זולפתוח לגמרי את המשק.לתת לצעירים לצאת להידבק ולמות. חיסכון עצום בדמי אבטלה ויצירת מקומות עבודה עם חיסול החלת"ניקים.
- 142.ניתוק 11/07/2020 02:09הגב לתגובה זואלפי מתים בגלל הכלכלה . וביניהם גם צעירים . הסיבה להידרדרות המצב היא בדיוק מה שהכותב חושב להקריב את הזקנים המחלה פוגעת בצעירים חסרי האחריות אירועים מוחיים ותסחיפים ריאתיים דווקא לאלה שלא גילו סימני מחלה קשים. הכותב חרטטן
- 141.הרעיון קשה אבל נכון (ל"ת)ארז 10/07/2020 21:42הגב לתגובה זו
- 140.בשבדיה זה כשל 10/07/2020 11:02הגב לתגובה זובכל המקומות בהם לא היה סגר והיתה קורונה הכלכלה נפגעה קשות ויותר אנשים מתו. הסיפור שהקרבת המבוגרים תציל את הכלכלה אינו מבוסס. זה שקר כמו של מתנגדי החיסונים וממציאי הקונספירציות שמספרים לכולם סיפורי מעשיות
- 139.עידן 10/07/2020 09:48הגב לתגובה זואני מסכים לגמרי עם מה שכתוב אבל זה נושא שדורש המון רגישות... והכותרת הזו מציג מייצרת ביקורת והתנגדות
- 138.עובדיה פשיסט כלכלי (ל"ת)H 10/07/2020 09:34הגב לתגובה זו
- 137.אבי 09/07/2020 15:01הגב לתגובה זובין אם זהו באמת עומקה של השלולית שבה משכשך הכתב ובין אם הכותרת והכתבה נועדו לצרכי רייטינג או ייצור שיח , התוצאה המתבקשת היא אחת- הקפדת יתר בבחירת הכותבים ...
- 136.איקה 09/07/2020 02:25הגב לתגובה זוהלואי שתחטוף קורונה
- 135.משה 08/07/2020 05:27הגב לתגובה זוהרעיון הנאצי של הגזע הארי (פעם הגרמנים היום צעירים) ולהרוג (לרצוח) קבוצה של אנשים (פעם אלו היו היהודים היום לשיטתך אלו המבוגרים) הוא חולה. הכתב זקוק לטיפול. מציע לכתב להתחיל ליישם את רעיונותיו בביתו עם הוריו. מציע לביזפרטל לפטר את הכתב בשל נטיותיו הנאציות
- 134.ראס אלולה 07/07/2020 18:57הגב לתגובה זוהפסיכולוגיה מאחורי התמונה אומרת כך :"הנה לכם זקנה שאפשר להקריב" אשריך אבל כמו שאומרים נאה דורש נאה מקיים נתחיל מסבתא שלך ואם היא חייה אז מאמא שלך הזקן הישראלי הממוצע זה זקן באיזשהו מקום בין מזרחי לאשכנזי ואילו התמונה הזו זו תמונה גזענית נטו כי אנחנו כולה מהווים 1.5% אז תקשורת גזענית תדעו שאנחנו "קוראים" אותכם ויודעים שאתם ומטפטפת רעל לתת מודע של הציבור הישראלי אפשר למשל לראות שתמיד רואים בפריים אתיופי בכתבות בנושא ביטוח לאומי, כישלון מערכת החינוך,בתי חולים, ורוב העניינים הפליליים מאויירים עם דמות כהה ) אגב עיתון הארץ אגב אני לא מזדהה עם האדיולוגיה הפוליטית שלהם)הכי הוגן בכתבות בנושא אתיופים למרות שאנחנו לא רוצים שאף תקשורת יעסוק בענייני אתיופיה או אוליי אפילו אפריקה יש אינטרנט שידורים לא צריך כתבות מעוות שלכם
- 133.אתם יודעים שהוא צודק וזה מה שמעצבן אתכם (ל"ת)גדעון 07/07/2020 10:44הגב לתגובה זו
- 132.אידיוט !!!! (ל"ת)סמדר 07/07/2020 09:14הגב לתגובה זו
- 131.אלון 06/07/2020 15:22הגב לתגובה זובוא נתחיל עם ההורים שלך ומשם נתקדם
- 130.משה 06/07/2020 10:32הגב לתגובה זוכדאי שתבדוק להיכן הם הגיעו
- 129.ד"ר משה פרץ 06/07/2020 10:23הגב לתגובה זובמשרד הבריאות מתבוננים במשבר הקורונה מהצד הבריאותי, לכן מצדדים בסגרים, על מנת לצמצם הדבקה. במשרד האוצר פועלים משיקולים כלכליים, לכן משתדלים לתמוך בעסקים ולפתוח ככל האפשר. הממשלה הוקמה בזכות משבר הקורונה. על מנת לשמר את הממשלה, הממשלה מתחזקת את המשבר הבריאותי והכלכלי. זה הדבק שמחזיק יחד את נתניהו וגנץ.
- 128.משה 06/07/2020 10:22הגב לתגובה זולכתוב (אפילו בעקיפין) שהקשישים עשו את שלהם ויכולים ללכת..... בטח הכותב בחור צעיר עם הורים צעירים (או שרוצה לרשת אותם מוקדם)
- 127.שלומי 06/07/2020 10:09הגב לתגובה זוהציבור לא ישמור על ריחוק חברתי בלי אכיפה הדוקה. גם נפתור חלק מבעיית האבטלה וגם נוכל להשתלט על הגל השני של הקורונה. לסגור מקומות התקהלות למיניהן. לא צריך עכשיו סגר כללי. רק סגר במוקדים
- 126.אבי 06/07/2020 10:09הגב לתגובה זואזי...להרוג 3 מיליון מבוגרים כדי שהצעירים יוכלו לשהות בברים ובפאבים??
- סוף לבורות 28/07/2020 09:48הגב לתגובה זובישראל 20% מהאוכלוסיה מעל גיל 55, לעומת שבדיה שם 32% מעל 55, מה שאומר שכאן היו רק 3200 מתים בהשוואה לשבדיה - תמותה עודפת של כ 2700 איש בגיל ממוצע של 80. ז"א שהמדינה שילמה עשרות מיליארדי ש"ח כדי להאריך חיי 2700 בני 80 בשנתיים (בממוצע) - נניח אפילו "רק" 20 מיליון ש"ח לאדם. אם מישהו היה בא עם הצעה לועדת סל התרופות לתרופה שתאריך חיים בשנתיים לבני 80 בעלות כזו - לא היו מסתכלים עליו בכלל
- 125.נגעל 06/07/2020 09:54הגב לתגובה זואולי כדאי שנקריב עיתונאים במיוחד כאלו שכותבים שטויות. אין ספק שזה יהיה יעיל יותר לכלכלה ויחסוך לאנשים רבים בחילות על הבוקר. אתה איש דוחה!!!
- 124.בדיוק הנקודה שביבי בן 70 ולא ישים עצמו בסגר! (ל"ת)עינת 06/07/2020 07:34הגב לתגובה זו
- 123.אמיר 06/07/2020 01:01הגב לתגובה זוברגע שעוברים למוד של השרדות הכאוס מתחיל ..ובסופו של דבר כל ההתנהלות הזו תביא בדיוק למה שאבישי מתאר ואז הדרך חזרה תהיה קשה ותפיל קורבנות אבל לא מהנגיף עצמו
- 122.רון 05/07/2020 22:41הגב לתגובה זוגם למבוגרים הסגר זה התעללות
- יעקב 06/07/2020 10:29הגב לתגובה זואני מקווה שהסבא והסבתא של הכותב החכם באדם יחלו בקורונה בצורה חמורה ,נראה איך יגיב אז
- 121.בן כמה אתה ? (ל"ת)שאול 05/07/2020 22:15הגב לתגובה זו
- 120.בוריס א. 05/07/2020 20:02הגב לתגובה זויש לי כמה מילים להגיד לך עקב הכתבה, אך זה לא יעבור את הצנזורה
- 119.ים 05/07/2020 19:17הגב לתגובה זוואז הצעירים יוכלו לחגוג והכלכלה תהיה כבקשתך.
- 118.שולתתתת 1 05/07/2020 18:38הגב לתגובה זורק בלי להרגיש אשמה.לא ברור לי איך פושעים שלא שימים מסיכה בלי שהם חוטפים תוכחה.
- 117.יקח זמן 05/07/2020 18:36הגב לתגובה זוהייתי בעד הסגר עד העצמאות ושהתחלנו להפנים דרכי התמודדות במי זה פוגע התהפכתי 180. נכון זו האמת בפנים, הסגר זה פלסטר, ברגע שהוא נפתח ההדבקה חוזרת, אי אפשר להימנע.
- 116.כל מילה ברזל 05/07/2020 18:06הגב לתגובה זוכלכלה באה לפני חיי אדם פרטיים , תשאלו תמואשם בשוחד , הגאון הכלכלי שפוצץ את אשליית השפע , מחפיד לחשוב מה יה פה בספטמבר , עצוב שעדר העניים ימשיך להצביע לליכוד.
- 115.מה-זה-חשוב 05/07/2020 18:02הגב לתגובה זובמה יעזור בדיוק סגר שני? תפעילו את ההגיון, אם יש לכם כזה. נו... כנראה שהגזמתי.
- 114.האפידמיולוגים נכשלו 05/07/2020 17:37הגב לתגובה זוהיומרה של האפידמיולוגים לקטוע את שרשרת ההדבקה לחלוטין ולתת מכת מחץ לקורונה הוכחה כמופרכת. מגיפות ניתן היה להדביר רק בימי הביניים כאשר אוכלוסיית העולם מנתה כ 300 מליון בני אדם. אין אפשרות לקטוע שרשרת הדבקה בתוך אוכלוסייה המונה 7.8 מיליארד בני אדם המצופפת בתוך מרכזי ערים אלה במחיר הסגר ממושך נורא וגם אז אין ביטחון כי המגיפה תודבר כליל. הסגר הראשון בישראל הוקדש לקניית זמן על מנת להכין את מערכת הבריאות המוזנחת שלנו ולהצטייד במכונות הנשמה ומיטות חסרות. הסגר גרם לנזק כלכלי איום ונורא וניתן היה לצמצמו באופן ניכר לו המדינה היתה מטפחת לאורך שנים את מערכת הבריאות. כעת, סגר שני יוביל למרד ופיצוץ אזרחי שסופו מי ישורנו. האפידמיולוגים מכשלו כליל והקשבה להם בעת הזו היא בבחינת טירוף, כמו לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות שונות. תנו למתמטיקאים, מהנדסי תעשיה וניהול וכלכלנים לנהל את המלחמה במגיפה. יש לבודד את החולים הכרוניים והקנים מעל גיל 72 ולא להחריב את הכלכלה.
- שאול 05/07/2020 22:20הגב לתגובה זומנכ"ל משרד הבריאות היוצא - איש מנהל עסקים . מבין מתמטיקה. הוביל את הגל הראשון מעולה. הבעיה שכל הכלכלנים / אנשי הכספים / ניהול ישבו באולפני הטלוויזיה וקשקשו. תקפו ותקפו עד שהסגר נפתח ...רק מה תכנית מעשית לא הייתה להם . עדיף ובר סימנטוב היה פותח את המשק בזמנו . לדעתי חסרו לו שבועיים .
- 113.אחד העם 05/07/2020 17:35הגב לתגובה זוסופו שגם לא יחמלו עליו. זכור גם אתה תהיה זקן. ההתעסקות בכסף השחיתה אותך.
- 112.שרלי 05/07/2020 17:30הגב לתגובה זוויש דרכים יצירתיות יותר לעשות את זה, למשל למכור כליות של זקנים ולחלק את הכסף לצעירים.
- 111.יוסי 05/07/2020 17:21הגב לתגובה זו"אפשר לוותר על הזקנים, הנכים, השמנים, חולי הסכרת, חולי הסרטן, חולי הריאות", למעשב על כל אלה ש "חולבים" את ביטוח לאומי. קל להגיד את זה מפוזיציה של אדם צעיר ללא בעיות רפואיות!אז אני לא רוצה לאבד את אמא שלי וכך גם אשתי. אני נכה 100% ןאני רוצה לחיות ולראות טת הילדים שלי מתחתנים. מותר לי?
- 110.אני כמבוגר הייתי משפד אותך. אתה מבחינתי מיותר (ל"ת)מייק 05/07/2020 17:18הגב לתגובה זו
- 109.הכותב צודק, אתם חיים בהכחשה (ל"ת)דניאל 05/07/2020 17:14הגב לתגובה זו
- 108.שמואל 05/07/2020 16:57הגב לתגובה זומי שאומר את זה ,האם היה רוצה להקריב את הוריו.הרי בסוףזה יסתים ואז מה ,סתם אנשים מתים
- 107.אחד שיודע 05/07/2020 16:34הגב לתגובה זוסייג לחכמה שתיקה. כאין מה לומר אין צורך להתאמץ ולגבב.
- 106.ישראל 05/07/2020 16:31הגב לתגובה זוהבן שלי סיפר לי שראה אדם מבוגר מתקשה להתנהל בדרך. אז הוא ניגש והציע עזרה . יכול להיות שהאדם המבוגר היה אביךת וזו הייתה טעות להציע עזרה ואילו אני במקרה זה נכשלתי בחינוך בני לשיטתך.
- 105.המוכיח בשער. 05/07/2020 16:20הגב לתגובה זונו בסדר שימותו הזקניםת רק לא במשפחתי.
- 104.כתב יודע כל... 05/07/2020 15:42הגב לתגובה זוכדאי להיות קצת צנוע ולא לצאת בהכרזות משל אתה יודע מה הפתרון הנכון עדיין לומדים את המחלה ויש חוקרים שסוברים שגם נדבקים צעירים ללא סימפטומים יכולים להסתבך בהמשך ועם הזמן לחלות באופן קשה יותר ישנם חולים צעירים שגם שבועות ארוכים אחרי שכביכול החלימו עדיין סובלים ונגרם להם נזק שאולי ישאר לאורך זמן
- 103.כותרת אומללה עד חצופה!!! (ל"ת)ללי 05/07/2020 15:40הגב לתגובה זו
- 102.einatcn 05/07/2020 15:36הגב לתגובה זועל מוסר שמעת? אדם מוסרי ניבחן כאשר הוא עומד מול דילמה אמיתי - לא כאשר הוא מפטפט עליה ליד שולחן קפה בערב יום שישי. במבחן המציאות של המוסר ניכשלת. נקוה שהחברה הישראלית ותרבותה לא תיכשל
- 101.אללי 05/07/2020 15:32הגב לתגובה זואם סוגרים בגלל קורונה, מדוע לא סגרו בזמן האינטיפאדה מדוע לא סגרו אוטובוסים, בתי קפה ועוד. היו חוסכים מאות חיים. הכל פוליטיקה. לפתוח הכל מיד!
- 100.עוף החול 05/07/2020 15:23הגב לתגובה זויהודים מורגלים לעוני ואומללות. יקריבו הכל להציל ישיש אחד בשם הצדקנות.
- 99.הזקן עשה את שלו הוא יכול למות.המדינה בזכות הזקנים. (ל"ת)אבי 05/07/2020 15:18הגב לתגובה זו
- סבא 05/07/2020 16:26הגב לתגובה זואוי למדינה שאלה צעיריה
- 98.אנונימי 05/07/2020 15:18הגב לתגובה זומקבלי ההחלטות, מחליטים בעיקר מהפוזיציה. יש לפתוח הכול.להפסיק לעשות קופה מכל דבר, קנסות, מיסים, רשיונות וכו', שחררו ותנו לכל אחד אחריות לעצמו הסברה, הסברה ועוד הסברה ואז, כל אחד לנפשו.
- 97.אנונימי 05/07/2020 15:12הגב לתגובה זוואם ההורים שלך והדודים שלך והסבא וסבתא שלך הם היו המתים? עדיין הייתה מדבר כך?
- אמיר 06/07/2020 01:05הגב לתגובה זואיזה חיים יהיו להם כשאבא ואמא מובטלים? כשאין כסף לחודים? לאוכל אפילו? מה עם הצעירים שלא ימצאו עבודה כי המשק התכווץ איך ולאן הם יגדלו? יאללה מספיק עם הקלישאות האלה...
- 96.כמו שאני רואה בתגובות (הנכונות מבחינתי) - פספסת בענק (ל"ת)אמנון 05/07/2020 14:32הגב לתגובה זו
- 95.אמנון 05/07/2020 14:28הגב לתגובה זומה אנחנו באמת רוצים? להתפלסף ולהיפגע? או להתפרנס ולחיות? כתבת דברים שכולנו יודעים ולא נגעת בעיקר. העיקר זה לעודד את המורדים, מכחישי הקורונה, וחובבי הקונספירציות - לנהוג באחריות ולסייע בהדברת המחלה. עד כה אותם מורדים הגיעו להצלחות כבירות בדמות הגבלות חדשות. אז אם חפצי חיים אנחנו, והירושה לא דוחקת לנו - בואו ננהג באחריות ונקדם את החיים והמשק.
- 94.דוד 05/07/2020 14:28הגב לתגובה זולא יודע מי צודק. אבל הכתבה הזו לא 'יהודית' יהודי מוותר על חיי נוחות כדי לשמור על המבוגרים, המבוגרים הם העילית של העם היהודי. לא הצעירים!!! נכון שאפשר לסגור אותם בבית ולחיות חיים נוחים בלעדיהם... אבל ככה יהודי לא חושב . בטח לא אומר. בטוח לא כותב ובטח ובטח, לא מפרסם!!! מצטער
- 93.רוני 05/07/2020 14:19הגב לתגובה זואני המבוגר מסודר בחיים נוסע כמה פעמים לחול אוכל במסעדות הכי טובות.....חיי בווילה פלוס בריכה....ואתם הצעירים כביכול תעשו חיים בשטיפת כלים מלצריות....ועוד עבודות מזדמנות.....אז מי אמר ש מבוגרים דואגים.....,
- 92.משה 05/07/2020 14:16הגב לתגובה זומסכים עם כל מילה שנכתבה.שאלות לי אליך:מדוע הכתבה נכתבה רק עתה?מדוע לא שומעים על דעות דומות בתקשורת. באותו משקל כמו שאר הדעות?איך לדעתך ניתן להעביר את המסרים האלו לכלל הציבור , למקבלי ההחלטות ולתקשורת, ע"מ שיתבצע שינוי מדיניות?
- 91.דן 05/07/2020 14:14הגב לתגובה זו1. להגן על הזקנים והחולים - להזהיר אותם יום ולילה שלא יתקרבו למקומות הומי אדם וישמרו על בידוד ועל עטית מסכות וכו' 2. לאכוף בכל העוצמה עטיית מסיכות מלאה ומוחלטת ולא לוותר על הגייינה חמורה על אוורור מקומות ועל שמירת מרחק כמה שאפשר ועוד כולל בתחבורה ציבורית וכו'. ובמקביל לפתוח מייד את כל הכלכלה באופן מיידי ובמקביל תוכנית ממשלתית לקידום הכלכלה
- 25% מהחולים הקשים בישראל: מתחת לגיל 50. (ל"ת)מל"ל 05/07/2020 16:08הגב לתגובה זו
- 90.כל מילה בסלע!! (ל"ת)אלעד 05/07/2020 14:14הגב לתגובה זו
- 89.אחד 05/07/2020 14:02הגב לתגובה זויש וירוס חדש בשכונה - ואין מה לעשות נגדו. הוירוס הזה פוגע בעיקר באנשים בני 75. וזה שלא עושים סגר, זה לא אומר שמקריבים אוכלוסיה מבוגרת. סגר זה לא קבלת שבת, ואי אפשר לעשות אחד כזה 3 פעמים בשנה. זה שלא עושים סגר זה לא הקרבה של מבוגרים. אם יש אדם מבוגר, ויש מחלה שפוגעת באנשים מבוגרים, אז הדבר הנורמלי לעשות זה לאפשר לאותו אדם מבוגר להתגונן + לחיות כראוי. לסגור את כל היתר בבית זה לא פתרון. ועם כל הצער בעניין, כן מסעדות, או לא מסעדות, שוב דבר לדעתי לא יעזור. ימותו בארץ מהוירוס בין 2500 ל 5000 נפש, 85 אחוז מהם מעל גיל 70. אפשר להגיד שזה נורא, אפשר להגיד שזה נסבל, אפשר להגיד כל מה שרוצים, אבל זה להערכתי מה שיהיה, ולאור העובדה שאין חיסון, ואין תרופה, אין כנראה מה לעשות בנדון. ולפעמים הדבר הכי נכון לעשות הוא להסתכל אל המציאות בעיניים, ולהבין שזו המציאות. אפילו אם היא בעייתית.
- 88.בוחר חיים ולא כסף 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זויש חולי לב סוכרת והשמנת יתר שעוד לא יודעים שהם חולים. יש חולי סרטן שעוד לא יודעים. האם תדע לנבא מי בסיכון מקורונה ? ואם תטעה? אז תהיה האטה אז מה ? נצרוך פחות נאכל פחות נרזה ממשמני הנדלן הרכב והפלאפוניה והמחשבים אבל כולם יחיו
- 87.אד 05/07/2020 13:41הגב לתגובה זוקיבלנו הוכחות דה פרטו ממדינות אחרות. יש כאלו שנקטו בגישה הזו ויש כאלו שנקטו בגישה האחרת. אם לדעתך הכלכלה חשובה יותר, הדרך הטובה יותר היא גם האיטית יותר. מה גם, שישראל היא לא אי. ישראל נמצאת בכלכלה מקומית אך מושפעת מכלכלה עולמית גם כן. באין שילוב אינטרסים ודרך פעולה אחת בין כל המדינות לא יהיה אפשרי לפתוח לחלוטין את כל המשק. ועל כן, השיטה הזו גם אם נניח ותעבוד מקומית, היא לא איכותית מספיק. גם לא צריך לוותר על אף אחד. בוא פשוט נירה בכל מי שחלה בקורונה ברחבי העולם ונסיים עם זה? כתבה שהיא לא ממש עם רגליים על הקרקע.
- 86.פחדן קטן אנחנו לא מוותרים עלאף אחד (ל"ת)ארמיס 05/07/2020 13:38הגב לתגובה זו
- 85.איש בטח זה הכתבה של תמר זנדברג עופר שלח אברמוביץ אמנון (ל"ת)שלמה 05/07/2020 13:36הגב לתגובה זו
- 84.ד"ר משה פרץ 05/07/2020 13:21הגב לתגובה זואת הכותרת ניסח העורך, אשר מטרתו להשיג ריטינג, גם כאשר הכותרת מעוותת את הכתבה.
- 83.פאר 05/07/2020 13:15הגב לתגובה זושישי שבת סגר כללי יציאה לעבודה כולל סופר ותרופות חוץ מזה כולם צמודים לבתים
- 82.כותרת איומה-כתבה מצויינת (ל"ת)משהמ 05/07/2020 13:09הגב לתגובה זו
- 81.דני 05/07/2020 13:01הגב לתגובה זוחברות תיירותתעופה, תיירות יוצאת ונכנסת מלונאות אלו תחומים שמעסיקים המוני עובדים בלי זה הכלכלה רחוקה מלהתאושש
- 80.עזי 05/07/2020 12:51הגב לתגובה זושלש פעמים הזכרת במאמרך, אדון עובדיה, את העניין הפסיכולוגי. צר לי, אך נראה שאינך מבין ואינך ער כלל להיבטים פסיכולוגיים, מוסריים, ערכיים, משפטיים ואנושיים של משבר הקורונה. חבל שמאמרך התפרסם בבמה ציבורית - חבל על השם שהוא מוציא לך וחבל על הפצת הדעות החשוכות והכושלות האלו!
- 79.להוסיף שניתן להפקיר גם את מקבלי דמי האבטלה (ל"ת)מרציאנו 05/07/2020 12:44הגב לתגובה זו
- 78.דורבן 05/07/2020 12:33הגב לתגובה זוחוזקה של המדינה היא הערבות ההדדית שבה לא מזניחים את דור תש"ח ואת בוגרי מערכת סיני ומלחמת יום כיפור בזכותם אדון עובדיה אתה חי לדעתי הניהול הכושל של המשבר הביא אותנו לכאן
- 77.ממש מדעי ומגובה במידע אמין... לא. (ל"ת)אלמוג 05/07/2020 12:31הגב לתגובה זו
- 76.like1234 05/07/2020 12:29הגב לתגובה זואמירה נוראה וקשה הרבה יותר מזו של צחי הנגבי ואין זועק בתקשורת דממה.
- 75."כל השאר ימשיכו להתנהל עם מסכות"... מי מתנהל עם מסיכות? (ל"ת)פחחחחחחחחחחחחח 05/07/2020 12:20הגב לתגובה זו
- 74.m 05/07/2020 11:45הגב לתגובה זואיך אתה לא מתבייש? אנשים שבנו את המדינהתחרפו נפשם במלחמות,אתה מוחק במועל יד.ההורים האלה של כל אחד מאיתנו.תוותר על המשפחה שלך ,לא שלנו.תיקח את הירושה שלך שאתה כנראה מחכה לה ותדחוף אותה....בזכות האנשים האלה אתה יושב במשרד ממוזג ואוכל בכפית של זהב.צריך להעיף אותך!
- 73.יצחק רוזנר 05/07/2020 11:36הגב לתגובה זויש לפתוח הכל לשמור על כללי זהירות בסיסיםלהטיל על המבוגרים לשמור על עצמם במידה ויהיו הרבה צעירים חולים לא יהיה ניתן לטפל גם בהם ואז ימותו גם צעירים
- 72.להפקיר את בעלי 3 יח בגרות וכל הפסיכומטרי מתחת ל640 (ל"ת)HAKY1 05/07/2020 11:32הגב לתגובה זו
- 71.שמוליק 05/07/2020 11:24הגב לתגובה זוחשבתי ככה לפני כמה חודשים, אבל היום רואים בבירור שמי שהצליח כמו סין ואירופה מתחיל לסגסג ומי שלא והלך בדרך של הכחשה כמו ברזיל, ואפילו ארהב חופר לעצמו בור.
- 70.אלי 05/07/2020 11:19הגב לתגובה זונקבל גם מיתון וגם מוות המוני ולא בהכרח של מבוגרים בלבד
- 69.שמואל א 05/07/2020 11:17הגב לתגובה זוהכלכלה תשתפר לא אם יפתחו כאן את הכלכלה אלא אם בשאר העולם זה ישתפר. ישראל תלויה בארה"ב, אירופה וסין. עד אשר הכלכלות והמצב הכלכלי שם לא ישתפר גם כאן לא ישתפר. נקודה נוספת שהכותב מפספס, היא שלחץ על בת החולים יגרמו לכך שמקרים פשוטים, שאנשים היו מחלימים מהם יסתבכו. למשל, תונות דרכים עם שברים פשוטים הטיפול עלול להיות לוקה. אנשים עם התקפי לב עלולים למות מחוסר טיפול, חולים שבשיגרה היו באים לבתי חולים ימנעו ומצבם עלול להתדרדר. העיקר לא לכתוב עם שטויות.
- לא הבנת 05/07/2020 20:02הגב לתגובה זוובעלי עיניים כחולות. הזדמנות ליצור סוף סוף את הגזע הארי הישראלי.
- 68.אביעד 05/07/2020 11:16הגב לתגובה זומדינת ישראל אימצה קו פופליסטי והקריבה את הצעירים שלה.
- ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)אמנון 05/07/2020 14:33הגב לתגובה זו
- בדיוק כך (ל"ת)דפנה 05/07/2020 13:07הגב לתגובה זו
- 67.באמת "רעיון". בושה וחרפה. (ל"ת)שמואל 05/07/2020 11:15הגב לתגובה זו
- 66.קיקו 05/07/2020 10:47הגב לתגובה זוכתוב מצוין. נוגע בכל הנקודות החשובות. הקול הזה צריך שישמע ושיפיצו אותו הלאה. בכלל - חוסר החלטיות וחוסר תכנון מהחולשות הבולטות ביותר של התרבות הישראלית, מהאדם הכי פשוט ברחוב ומסתבר עד לאחרון המנהיגים
- ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)אמנון 05/07/2020 14:34הגב לתגובה זו
- קיקו 05/07/2020 10:57הגב לתגובה זוהייתי מנסח מחדש את הכותרת. יש לה קונוטציה קיצונית והיא לא מייצגת את מה שנאמר בהמשך. "החזיר את הכלכלה לחיים ולהגן על אוכלוסיות בסיכון"
- 65.צודק ב- 100 אחוז (ל"ת)אור 05/07/2020 10:39הגב לתגובה זו
- ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)אמנון 05/07/2020 14:34הגב לתגובה זו
- 64.חוצפה (ל"ת)נעמיהלפרן 05/07/2020 10:33הגב לתגובה זו
- 63.יש לך כותרת יותר מטומטמת? (ל"ת)אנונימי 05/07/2020 10:30הגב לתגובה זו
- 62.לרון 05/07/2020 10:28הגב לתגובה זוהתיקשורת אשמה ע"י ליבוי והאצת תהליכים!הגבילו תיקשורת המונים,דיקטטורה ???בין כה יש ואנו בתוכה עוד מימי בן גוריון
- ראה את שאר התגובות ותבין שאתה הזוי (ל"ת)אמנון 05/07/2020 14:35הגב לתגובה זו
- 61.תפתח אתה 05/07/2020 10:24הגב לתגובה זודמגוגיה מטופשת. הכלכלה לא תתאושש אם ימותו אלפי "זקנים". ישראל הינה דמינה שלא מסוגלת לספוג מקרי מוות. מישהו באמת חושב שהקניונים יהיו מלאים כשכל יום ידווחו בחדשות על 100 "זקנים" שנקברו? הזקנים הללו אלו שכנים וקרובי משפחה והורים של קרובי משפחה ואויל הורים שכולים או הורים לילדים עם בעיות.
- 60.בני 05/07/2020 10:22הגב לתגובה זוכתב יקר מאחל לך הרבה בריאות
- 59.[email protected] 05/07/2020 10:18הגב לתגובה זואין צורך לחלק כסף. זה לא ממש עוזר כשמבזבזים את הכסף בבורסה או על מותרות (כפי שרבים עושים). צריך לבצע סגר נוסף של חודש. מי שיכול יעבוד מהבית. המדינה תיקח על עצמה תשלומי חשמל, ארנונה ומים, ותחלק קופונים לאנשים לרכישת מוצרי צריכה ותרופות למבוגרים. התקופה הזו היא תקופה אבודה, אין מה לעשות. המצב יהפוך להיות יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב וצריך לעבור את זה. הדיבור על הקרבת הזקנים מבייש ולא במקומו. גם הצעירים יהיו יום אחד זקנים.
- ארז 05/07/2020 13:56הגב לתגובה זויפתחו את הסגר ושוב נחזור למצב הנוכחי ? אז מה בדיוק עשינו בזה ? קנינו חודש דחייה ?
- 58.הבלים (ל"ת)דוד חי 05/07/2020 10:12הגב לתגובה זו
- 57.אריק 05/07/2020 10:07הגב לתגובה זוwelcome to the club
- 56.אבי 05/07/2020 10:05הגב לתגובה זומי שמפחד לא מבלה או צורך . זה לא שהממשלה תחליט לפתוח והכלכלה תחזור והתיירים יזרמו
- 55.אבנר 05/07/2020 10:05הגב לתגובה זוישראל כבר עכשיו ברשימות השחורות- אם נחיה מבודדים מהעולם כמו צפון קוריאה עם מגיפה משתוללת תוך כדי מסיבות ואירועים לצעירים המדינה תיכחד
- 54.הכל טוב ויפה אך המאמר מתאים ל20 שנה אחורה (ל"ת)רובן 05/07/2020 10:03הגב לתגובה זו
- 53.אברהם 05/07/2020 10:02הגב לתגובה זוכתבה מקוממת ומעלה תהיות רבות. מה יגיד הכותב הנכבד אם יתברר שבמקרה זה אין חסינות עדר? או אם יתברר שהפגיעה תעבור מגיל 70 לגיל 40? מאיפה עכשיו תבוא הצמיחה? מהצריכה המקומית שכמות האוכלוסין תצומצם? מהיצוא שנפגע בגלל המשבר בחול? או אולי מהאוכלוסיה המקומית שהכותב לא מכיר שנפגעה ונאלצת לצמצם צריכה. אל תשכח מבחינה כלכלית מי שלא נפגע הם הזקנים!!! הגישה היא מקוממת לכן ויש בה אי ודאות ולכן גם אין חזרה.
- 52.טל 05/07/2020 10:00הגב לתגובה זולצערי כולנו נמות יום אחד... בינתיים, תנו לחיות ולפרנס. צריך לבטל את כל ההגבלות, ולתת אחריות מלאה לכל אזרח לשמור על עצמו: מסיכה וריחוק חברתי. מסכים עם כל מילה של הכתבה. חבל שהמנהיגות שלנו והעומד בראשה הולכת לכיוון אחר.
- 51.לשמור על התקנות ולהחמירן. לשמור על הקשישים בוני המ 05/07/2020 09:43הגב לתגובה זולשמור על התקנות ולהחמירן. לשמור על הקשישים בוני המדינה שאנו אוהבים יותר מכל. אבל לא לחזור לסגר. אחרת המדינה תתמוטט כלכלית. גם ככה ביבי וכחלון יצרו גירעון מפלצתי כשהכסף הולך לחןנטה הצבאית המושחתת ולחרדים
- 50.שמוליק 05/07/2020 09:40הגב לתגובה זולא תהיה תיירות, לא טיסות, לא עסקים בינלאומיית, הבורסות ירדו, לא בשקעות. זה שאולם אירועים ובסטת פלפל לא מציל כלכלה.
- 49.ארי 05/07/2020 09:40הגב לתגובה זולפני שזורקים אמירה- מצופה מעיתונאי ...אפילו קאקאמאייקה... לעשות בדיקה בסיסית ... בני ה 50 וצפונה הם אלה שמחזיקים את הכלכלה...הם אלה שהולכים לתאטרון, לשייט תענוגות, למסעדות, קונים מכוניות חדשות כדי למכור את הישנות לצעירים וכו'.... ולא לשכוח שהם אלה שנותנים כסף ביד לצעירים ללכת להופעות ולמסבות ..הם אלה שנותנים את הרכב לילד שיצא מהבית... בלעדיהם אתה כלום....
- בשבדיה פחות חולים מאצלנו והכלכלה במצב מצויין (ל"ת)דוד 05/07/2020 10:36הגב לתגובה זו
- 48.צבי 05/07/2020 09:38הגב לתגובה זואתה באמת חושב שנוותר על הזקנים ועל כל האוכלוסיות בסיכון בשביל אנשים כמוך?מי שחושב כמוך, לא ראוי לסיוע מהמדינה,לא ראוי לסיוע מכספי המיסים שגם אני משלם.
- 47.יואב 05/07/2020 09:37הגב לתגובה זוצריך לשמוע עוד את הקולות האלה וחזק
- 46.גל 05/07/2020 09:37הגב לתגובה זומישהו רוצה לאכול במסעדה או ללכת לסרט כשהסיכוי להידבק גדול? הפעילות במשק בשבועות האחרונים התעוררה בשל מיעוט הנדבקים, היא שוב תדעך מאליה.
- 45.הזקנים מיותרים (ל"ת)יודס 05/07/2020 09:36הגב לתגובה זו
- בדיחה? (ל"ת)מידד 05/07/2020 10:08הגב לתגובה זו
- 44.רוצה את הירושה? תקריב אתהזקנים שלך..... (ל"ת)ארי 05/07/2020 09:35הגב לתגובה זו
- 43.סוף סוף מישהו עם שכל ישר (ל"ת)ישראל 05/07/2020 09:33הגב לתגובה זו
- במדינות עו קורונה הכלכלה נפגעת הכי הרבה, אירן ברזיל (ל"ת)שמוליק 05/07/2020 09:46הגב לתגובה זו
- 42.בושה של כתבה אתה ממש עבריין. (ל"ת)אלי 05/07/2020 09:33הגב לתגובה זו
- 41.סיגל 05/07/2020 09:30הגב לתגובה זואם הצעירים ישמרו על הזקנים וינהגו באחריות ...המבוגרים יתרמו את חלקם לכלכלה.הבעיה היא שהצעירים מתנהגים בחור אחריות ולכן המבוגרים מסתגרים.
- 40.סתם אחד 05/07/2020 09:29הגב לתגובה זוהדבקה המונית בישראל תהפוך את ישראל ל"מצורעת" מבחינה בינ"ל. אף תייר לא יבוא לישראל, אף איש עסקים מישראל לא יתקבל בברכה בחו"ל. זו תיאוריה שמתאימה למשק סגור, אבל איננה רלוונטית במשק גלובאלי, כאשר המדינה נשענת לא מעט על יבוא ויצוא, על תיירות נכנסת ותיירות יוצאת וכו'
- יונתן 05/07/2020 09:49הגב לתגובה זוקריסת בתי החולים, מערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות, פחד של הציבור מהשתוללות הקורונה ולפיכך מיתון ומשבר חמור הרבה יותר. וכן, גם הפיכתנו למדינה מצורעת
- אז עדיף 40% אבטלה? (ל"ת)אחד 05/07/2020 09:43הגב לתגובה זו
- 39.גיא 05/07/2020 09:26הגב לתגובה זולפתוח הכל ושאנשים יישמרו ככל האפשר. אימאפשר לחנוק את כולם ללא סיוע כלכלי ולחשוב שנצליח להתחמק מהוירוס.
- 38.הקורא 05/07/2020 09:20הגב לתגובה זוגם מבין הצעירים והבריאים ההערכות הן שכעשרה אחוז ומעלה יזדקקו לאשפוז. עכשיו תחשבו לבד מה קורה למדינה שעשר אחוז מהאוכלוסיה, בערך מליון איש, צריך אשפוז בו זמנית? אם באמת היה מדובר רק בסבא וסבתא לא היו עושים סגר בכל העולם, לא כולם טיפשים או תמימים. אנשים נדבקים רק לנתון על כמות המתים ומתעלמים מכל השאר
- 37.מאיר 05/07/2020 09:20הגב לתגובה זואנחנו, הישישים, הקשידים,הזקנים נצארגן ונעלה להר המצדה וניקפוץ למותינו. כך יוכלו הצעירים להמשיך להשתולל בקטמנדו...באלפים...בסקי...בקרוזים וכו וכו. אנחנו מפריעים להם להתפרע. לא כולם מסכנים ולא ליד בתי העסק עומדים בתורים להעשיר קופת הצעירים. הבאנו אתכם לעולם.השקענו בכם. רובכם ילדי כפית זהב. עכשו במשבר של כמה חודשים אה ושכמותך מציעים לשים אותנו בצד. זו לא רוח היהדות.
- 36.יפה 05/07/2020 09:19הגב לתגובה זואכן נכון וצודק ,אמר מה שכולם חושבים ולא אומרים ואני שייכת לאוכלוסיה בסנכון ועדיין תומכת בדבריו.
- 35.להקריב את הזקנים...... (ל"ת)יפה 05/07/2020 09:17הגב לתגובה זו
- 34.מר עובדיה הלא יקר מה שכתבת במה היא פחות חמורה ומקו 05/07/2020 09:16הגב לתגובה זומר עובדיה הלא יקר מה שכתבת במה היא פחות חמורה ומקוממת מהאמירה של צחי הנגבי . יצא לך פעם לשכב חסר הכרה ומונשם, ולאחר שהצלחת לשרוד את הטראומה לקח לך חצי שנה שנה להתאושש כדי לראות את הילדים שלך או הנכדים. וגם אז לא תחזור לעולם להיות אותו עובדיה. אולי היה נכון לא לכתוב את הדבר הנורא הזה בשביל ההורים שלך הסבים שלך וכל האזרחים ״החלשים״ שרוצים לחיות אתה בושה לאנושות.
- 33.רק סגר יעזור (ל"ת)לא מסכים עם הכתבה 05/07/2020 09:13הגב לתגובה זו
- 32.פיקאר 05/07/2020 09:07הגב לתגובה זוהצעדים שאתה מציע נוסו באנגליה וכשלו , רבים מאוד מתו שם ,לא כולם זקנים. למה לא לקחת דוגמא ממדינות שהצליחו להתגבר על המשבר עם מדיניות נכונה ומשמעת ציבורית ?
- 31.דודאברהםandjelכהן 05/07/2020 09:06הגב לתגובה זובמלוא מאת האחוזים, ו...למה לא מפרסמים את דעתי ?
- 30.דודאברהםandjelכהן 05/07/2020 09:03הגב לתגובה זואולי מפאת הסיבה שאני מהמר ( מי ששם ממונו בבורסה הוא/ אני מהמר , מה? לא ? )
- 29.יש לספק לקשישים הטבות בארנונה, תורים בכל מקום וסיוע (ל"ת)מסכים עם המאמר 05/07/2020 08:55הגב לתגובה זו
- 28.אבן 05/07/2020 08:52הגב לתגובה זוכמו האסקימוסים, המפקירים את הזקנים על הקרח להאכלת הדובים! אכן, מדינת רווחה!
- 27.אנונימי 05/07/2020 08:50הגב לתגובה זואני מבין ששמת את עצמך לכתוב כי אתה בעלים של האתר.אולי במקום לזרוע פירוד ולהזניח את מי שעשו אותך, גידלו ודאגו לך, בוא נגמור איתם, נקבל ירושה, לא נשלם פנסיות ומי שמגיע לגיל מסויים, נחסל אותו...במקום זה, עם הזמן ומקורות שיש לך, תלמד מה עשו בארצות אחרות כמו למשל איטליה, שהתגברה כמעט ונמצאת במצב מצויין ותראה לקוראים וגם לממשלה, מה עשו טוב, מה עבד ומה לא עבד.אף בר דעת חושב לא היה מעיז לכתוב מה שכתבת ולהשתמש בביטויים פוגעניים (זקנים).מאחל לך עד 120 בבריאות טובה!
- 26.אינקוגניטו 05/07/2020 08:46הגב לתגובה זובסופו של דבר כולנו נחלה, אז למה גם לפשוט רגל על הדרך?
- 25.אנונימי 05/07/2020 08:45הגב לתגובה זולהגן על כל האוכלוסיה שבסיכון ולדאוג לריחוק חברתי בעיקר בבתי האבות, תוך המשך פעילות משק רגילה ומבוקרת. גם הכלכלה חשובה!
- 24.אסף 05/07/2020 08:45הגב לתגובה זולא מסכים בכלל ללוגיקה שלך , אבל לרגע בוא נלך אתה. ונניח שנעשה מה שאתה מציע . מה לגבי כל הקשור לכלכלה? מדינת ישראל תלוייה מאוד בייצוא שלה , כיום , בשום מדינה לא מקבלים ישראלים בגלל רמת התחלואה . מה בדיוק אתה מציע לנושא הזה ? כלום הכלכלה תקרוס
- 23.אתה מסית למרד, מקווה שיבואו לעצור אותך. (ל"ת)אמיר 05/07/2020 08:41הגב לתגובה זו
- לא מרד ולא בטיח. רק אמת קשה כשאול (ל"ת)קשישונה 05/07/2020 09:22הגב לתגובה זו
- יוני 05/07/2020 09:07הגב לתגובה זוהכל צבוע כאן.
- 22.גיל 05/07/2020 08:40הגב לתגובה זוראו, הוירוס מאד מדבק.כנראה כולנו נדבק בשלב זה או אחר. חשוב להגיע לחיסון עדר. השאלה היא ,האם נחרב סופית את המשק בדרך ?
- 21.כשיש התפרצות במקום לסגור שכונה סוגרים רחוב ככה הממשלה נתנה לסוסים לברוח מהאורווה. (ל"ת)מאיר 05/07/2020 08:39הגב לתגובה זו
- 20.ישראלי 05/07/2020 08:39הגב לתגובה זויותר אנשים ימותו מלחץ דיכאון עצבים רעב פשע מאשר מהקורונה. הקורונה משרתת בעיקר את התיקשורת שזורעת פחד בשביל רייטינג
- 19.הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולהפסיק את הפסי 05/07/2020 08:35הגב לתגובה זוהגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולהפסיק את הפסיכוזה סביב הקורונה פעם ראשונה שמישהו מהתקשורת שם את הדברים כהוויתם ולא נגרר להסטריה הכללית ומשתף פעולה עם משרד הבריאות והמומחים מטעמו
- 18.אנונימי 05/07/2020 08:33הגב לתגובה זושמראים שחלק מהילדים מפתחים מחלות לב כתוצאה מהנגיף, בוא נתעלם מהמחקרים שמראים עליה תלולה בשבץ אצל צעירים שחלו בנגיף, בוא נתעלם מהמחקר שמראה ש50 אחוז סובלים מתופעות גם אחרי חודשים שנדבקו, בוא נתעלם מאחוזי התמותה שגם אם הם 0.2 עד גיל 40 ו0.4 עד 50 כשמליון איש חולים זה עדיין הרבה, בוא נתעלם ממערכת הבריאות הלא מתפקדת שמספיק שיהיו 300 חולים קשה כבר לא יהיו מפסיק צוותי רפואה לטפל ואוחי יהיה גם מחסור בתרופות, ובוא נתעלם מהעיקר שכלכלת חובות וכלכלה שעל נדלן או מניות מרוויחים יותר מעבודה, כלכלה שדואגת לחזק ודורכת על החלש, כלכלה שמעודדת אותך לשלם במה שתרוויח עוד שנים, כלכלה שמעודדת ילודה שאין שום כלכלה שיכולה להתמודד עם קצב כזה של הכפלת אוכלוסיה, כלכלה שמעדיפה מונופולים על תחרות, כלכלה שכל מהמורה קטנה המשק כולו נהרס בגלל שכל הצמיחה נובכת מחובות. הכתב יכול להקריב את ההורים שלו או הסבא והסבתא שלו, אני אישית מעדיף לשמור עליהם ולנסות לתקן את מה שהי מקולקל לפני הקורונה.
- צודק (ל"ת)מאיר 05/07/2020 09:01הגב לתגובה זו
- משה אלקלעי 05/07/2020 08:52הגב לתגובה זולבודד את הזקנים - ניסו את זה בשבדיה וזה נגמר לא טוב.
- 17.אורן 05/07/2020 08:33הגב לתגובה זוחסר אחריות עם לב שחור. אנשים מבוגרים זה לא הפקר. חכה שתהיה בן 70 עם אלצהיימר שלא כל-כך מבין במה מדובר ואי אפשר לשלוט בך. צר החומה ותלך להידבק
- 16.משה 05/07/2020 08:32הגב לתגובה זוכאזרח ותיק הנמצא בקבוצת סיכון אין לי ספק שנזקי הכלכלה גדולים מנזקי הקורונה. יש לפתוח הכל ולהחזיר החיים לקדמותם תוך הגברת האכיפה והגדלת הקנסות על מי שמפר את התקנות
- 15.דני ד. 05/07/2020 08:31הגב לתגובה זויש הגיון בתוכנית הזו. דומה למה שעשו השבדיה.
- 14.אירית 05/07/2020 08:29הגב לתגובה זוברפואה.הדבקה מבוקרת. כדי לא ליצור מפולת שלגים גדולה יוצרים מפולות קטנות יזומות. וזה מה שמונע התמוטטות גדולה, כל דבר אחר יגרום לגלים נוספים מסוכנים
- 13.סורו 05/07/2020 08:28הגב לתגובה זוהוא רופא? הוא יודע מה השפעות המחלה על צעירים ,מי הוא ,מה הוא ,למה הוא כותב פה?
- 12.אחלה 05/07/2020 08:23הגב לתגובה זואי אפשר להפריד בין המצב הכלכלי לבין המצב הבריאותי ולא הסגר הביא למצב הכלכלי הגרוע אלא הקורונה ואם אתה סבור שאלף מתים ביום זה משהו שלא יעצור פה את המדינה אתה טועה ומטעה
- חיים 10/07/2020 15:21הגב לתגובה זושכולנו נחיה תחת סגר?? תחשוב מהראש ולא מהבטן בבקשה
- 11.בועז 05/07/2020 08:22הגב לתגובה זותבדוק לפני שאתה כותב כי שוודיה פעלה לפי התיאוריה שלך ונכשלה בגדול!
- אדם 05/07/2020 09:16הגב לתגובה זולא היה להם סגר ויש להם פחות נדבקים ליום מבישראל
- כח לסגר אין תועלת אם לא הבנת 05/07/2020 08:36הגב לתגובה זוכח לסגר אין תועלת אם לא הבנת
- 10.שמוליק 05/07/2020 08:22הגב לתגובה זואין בהם שום צורך
- חיים 10/07/2020 15:20הגב לתגובה זואו שאתה שונא דת (אנטישמי) עיוור או שאתה אגואיסט חסר מעצורים
- מיכאל 05/07/2020 10:02הגב לתגובה זוגם במגיפה השחורה האשימו את היהודים
- בזכותם אתה חי אם אתה יהודי עדיף לסגור אותך (ל"ת)שלמה 05/07/2020 08:48הגב לתגובה זו
- 9.עכשיו נהיית אפידמיולוג?! 05/07/2020 08:20הגב לתגובה זועכשיו נהיית אפידמיולוג?!
- 8.משה 05/07/2020 08:14הגב לתגובה זובמידה ואתה באמת דוקטור שההתמחות שלך הינה מחלות מדבקות אזי תודה על המאמר מציג יר העיניים הזה.במידה ואתה כלכלן ועדיין הצגת תרחישים רפואיים למשק פתוח אז הנך חסר אחריות וזה בלשון המעטה. שבוע טוב
- 7.נכון מאד. כל ההחלטות מתקבלות בהיסטריה וככה זה נראה. (ל"ת)נפתלי 05/07/2020 08:14הגב לתגובה זו
- 6.דמגוגיה של שנאת אדם (ל"ת)שם 05/07/2020 08:13הגב לתגובה זו
- 5.[email protected] 05/07/2020 08:11הגב לתגובה זורציונלי וקר מאוד, אבל סבבה. מדינה מנהלים מהראש. נוסיף האפשרות שתוך שנה יהיה חיסון ואז.....
- 4.צודק מאוד (ל"ת)תוך 05/07/2020 08:11הגב לתגובה זו
- 3.יוני 05/07/2020 08:10הגב לתגובה זומה אז תגיד ?
- 2.תקרא את תוצאות המחקר על כלכלת שבדיה שלא עשתה סגר ו 05/07/2020 08:10הגב לתגובה זותקרא את תוצאות המחקר על כלכלת שבדיה שלא עשתה סגר ונפגעה בדיוק כמו שכנותיה שעשו סגר. הנגיף אכן לא הורג צעירים אבל עדיין לא יודעים מה ההשפעה לטווח ארוך ומה הנזקים שהוא כן גורם לצעירים...צריך לנהל חיים כמעט נורמליים בנוכחות הנגיף אבל נדרש שינוי תפיסות עולם מהותיות כמו עבודה מהבית חינוך בזום מסעדות משלוחים אין התקהלות מעל 20 איש. אין. זה פשוט מדבק...
- 1.נמאס 05/07/2020 08:10הגב לתגובה זונמאס מהכתבות האלה תתחילו להתעסק בשווי חברות.תנו לממשלה להחליט אצלה יש את כל הנתונים שלרוב לא עומרים לפנינו
- קורונה 05/07/2020 08:27הגב לתגובה זולמרות התנהלות מבישה של הממשלה ובעיקר העומד בראשה בניהול המשבר אתה מציע להמשיך לסמוך עליהם בעניים עצומות כשהם מובילים אותנו לאסון
- לא מסכים 05/07/2020 09:08מדינת ישראל והעומד בראשה הצילו את אזרחי ישראל בגל הראשון קיבלנו ציונים מאוד גבוהים על אופן טיפול המשבר בגל הראשון מי שגרם לכל הטירוף הזה בגל השני אלו קבוצות לחץ שלא משכילים להבין שהמציאות השתנתה קרי פחות התקהלויות פחות מסיבות ויותר ריחוק חברתי לתקופה הקרובה מי שלחץ לסגור את הקפסולות ולהחזיר ללמד 40 בכיתה ולהחזיר ולפתוח את האירועים פגע לדעתי באופן קשה מאוד בהשגים שהשגנו בניהול המשבר בגל הראשון