לא משחק ילדים – תעשיית הגיימינג שוברת שיאים; כל מה שצריך לדעת
150 מיליארד דולר, זה הסכום שגלגל תחום משחקי הווידאו בשנת 2019, כשארה''ב וסין אחראיות לכ-48% מההכנסות. התחום נמצא בעלייה משמעותית בשנים האחרונות ולפי התחזיות ב-2020 יגיע ל-165 מיליארד דולר. חברות משחקי הווידאו מתמודדות בשוק תחרותי מאוד שחייב להמציא את עצמו מחדש כל שנה. כל משחק צריך להיות מושלם וללא טעויות. גם אם כמות הבאגים קטנה, זה יתקבל בביקורת נוקבת. מדי שנה יוצאים משחקים חדשים, מתוחכמים ומושקעים מבחינה טכנולוגית. אם זה למובייל, פלייסטיישן, XBOX או מחשב ביתי (PC), גודל המסך לא משנה, העיקר שיהיה אפשר להעביר שעות בכיף.
עכשיו, יותר מתמיד, גיימינג הוא הלב של תעשיית הבידור, כשהדרך בה שחקנים משחקים ומתקשרים דרך המשחק נמצאת בשינוי כל הזמן. בשנת 2018 פעלו מעל 2.3 מיליארד גיימרים, שליש מאוכלוסיית העולם. בארצות הברית לבדה נרשמו כ-164 מיליון איש למשחקי וידאו וב-75% ממשקי הבית יש לפחות גיימר אחד.
ב-2019 כבר היו כ-2.4 מיליארד איש ששיחקו במשחקי וידאו, גידול בשיעור של כ-4% בשנה, וב-2020 מדברים על כ-2.6 מיליארד איש. לפי ניתוח של ESA לשנת 2019, 54% מהגיימרים הם גברים ו-46% הן נשים, כאשר הגיל הממוצע שלהם הוא 32 ו-34 בהתאמה.
הגיוון של התחום ושינויי ההרגלים
תחום הגיימינג נראה מגוון בין אם זה בגיל, מגדר או דת. הגיימרים נחשבים בריאים ומחוברים חברתית יותר. מעל 75% מהשחקנים מדווחים שמשחקי ווידאו נותנים להם גירוי מנטלי ומאפשרים הפגת מתחים ותחושת רוגע. מעניין לראות שגם התפקיד של משחקי הווידאו בתוך המשפחה משתנה. מעל ל-70% מההורים מאמינים שמשחקי וידאו יכולים להיות לימודיים וחינוכיים ומעל למחצית מהם אפילו נהנים לשחק עם ילדיהם לפחות פעם בשבוע.
על פי חברת NDP Group, אחת החברות שמסקרות את תעשיית הגיימינג, הוצאות הצרכנים בארה"ב בלבד על משחקי וידאו ברבעון הראשון לשנת 2020 הגיעו לכ-11 מיליארד דולר, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה ולשיא של כל הזמנים בהיסטוריה של ארה''ב.
מהבחינה הפיננסית, הנסיקה החדה במחירי המניות של ענקיות הגיימינג נובעת מהתקופה האחרונה והשהייה בבית בגלל מגפת הקורונה. דרך משחקי רשת, אנשים שנמצאים בהסגר מוצאים דרכים להעביר את הזמן וגם לקיים חיים חברתיים. חברות כמו מייקרוסופט, נינטנדו, אקטיוויז'ן ואלקטרוניקס ארטס שגשגו עקב המצב שנוצר בשל המגפה.
כאשר מדד ה-500 S&P "נלחם" להתרחק מתשואה שלילית מתחילת השנה, מניות של חברות הגיימינג זינקו בין 20% ל-50%. משקיעים מבינים שהתחום שהיה די מתחת לרדאר, מתחיל לתפוס תאוצה, כאשר חברות נכנסות עמוק יותר לפיתוח של משחקים רבי משתתפים, AR (מציאות רבודה), VR (מציאות מדומה) וכמובן פלטפורמות גיימינג בענן – לדוגמא, STADIA של גוגל.
איך נחשפים למניות ומה צופן העתיד?
מי שמעוניין להיחשף לתעשייה באופן מבוזר יותר, יכול לקנות קרנות (ETF) בארה''ב לדוגמא קרן של GLOBAL X (סימול: HERO) שהניבה תשואה של כ-47% מתחילת השנה, או קרן של VanEck (סימול: ESPO) שהניבה תשואה של כ-42% במהלך התקופה.
מייקרוסופט חשפה באפריל האחרון שמספר הנרשמים לשירותי ה-Game Pass שחצה את ה-10 מיליון. נינטנדו דיווחה שהמכירות של קונסולת ה-SWITCH עלו ב-24% מהשנה שעברה, ופלטפורמת המשחק המוכרת של Steam דיווחה שבחודש מרץ היא שברה את שיא כל הזמנים, כאשר בו זמנית היו במערכת יותר מ-20 מיליון איש.
על פי התחזיות, תעשיית הגיימינג עתידה לצמוח בכ-10% מדי שנה. ההכנסות ממובייל צפויות להוות כמחצית מכלל ההכנסות בתעשייה הגיימינג. תחום ה-E-SPORT (משחקי ספורט מקוונים) גדל בפופולריות שלו בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה כאשר רוב ליגות העולם בוטלו. תחום זה נמצא בצמיחה וצפוי להגיע להיקף הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר ב-2020, אשר רובו מגיע מחסויות, ואף מתוכננת בו תחרות באולימפיאדת טוקיו – שלאחר הדחייה, אמורה להתקיים ב-2021.
בסוף שנת 2019 פורסם ב-BBC שממשלת סין הטילה עוצר על משחקי אונליין לקטינים בני 8 עד 18 בין השעות 22:00 ל-8:00 בבוקר שלמחרת. בנוסף, הממשל מגביל את זמן המשחק ל-90 דקות במהלך השבוע ול-3 שעות בסופי שבוע וחגים. מהלך זה נוצר בעקבות הרצון של ממשלת סין להילחם בהתמכרות הצעירים למשחקי מחשב. כידוע, סין הינה אחת ממעצמות הגיימינג בעולם והגברת הרגולציה והניתור עלולה לגרום לקושי אצל חברות להיכנס לשוק במדינה.
למרות זאת, הנתונים מראים לנו שאנחנו כנראה ב"תור הזהב" של תעשיית הגיימינג. ההשקעות העצומות בתחום הגיימינג והפיתוחים הטכנולוגיים עשויים לתת האצה לצמיחה בתעשייה. התקדמות של טכנולוגיות כמו ה-G5 צפויה לתת תמיכה להמשך הצמיחה בשנים הקרובות, כאשר חלק מאמינים שהיקף ההכנסות יגדל ל-300 מיליארד דולר עד שנת 2025, קרי הכפלת ההכנסות בטווח של 5 שנים.
הכותבים הינם אלי רוסינוב, מנהל תיקים, ורונן אולמן, מנהל דסק לקוחות פרטיים, בפעילים ניהול תיקי השקעות.
*מסמך זה מבוסס על נתונים ומידע גלויים לציבור. הנתונים והמידע ששימשו להכנת מסמך זה הונחו כנכונים, וזאת מבלי שפעילים ביצעה בדיקות עצמאיות ביחס לנתונים ולמידע מידע אלו - אין בסקירה זו משום אימות או אישור לנכונותם. פעילים ועובדיה אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים האמורים או לכל השמטה, שגיאה או ליקוי אחרים במסמך. יודגש כי מסמך זה הינו למטרת אינפורמציה בלבד, הוא אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות וכל הנסיבות הקשורות לאמור בו. המידע עליו מתבסס מסמך זה, והדעות האמורות בו, עשויים להשתנות מעת לעת ללא כל מתן הודעה או פרסום נוספים. מסמך זה אינו מותאם למטרות ההשקעה או לצרכיו האישיים והייחודיים של כל משקיע, אין לראות במסמך זה משום ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתוניו, צרכיו ומטרות השקעתו המיוחדים של כל אדם. לפעילים, או לחברות קשורות אליה, או לבעלי שליטה בהם, עשויות להיות החזקות בניירות הערך או הנכסים הפיננסיים הנזכרים במסמך זה, עבורם או עבור לקוחותיהם, והם עשויים לבצע עסקאות המנוגדות לאמור במסמך זה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.יש טעותאני גיימר 11/07/2020 17:19הגב לתגובה זו4 1אני מצטער אבל משחקים למוביל אף פעם לא יחשיבו מישהו לגיימר ואין להם את אותו יחס וכבוד כמו מישחקים למחשב ולקונסולותסגור
-
מסכים, אבלאריאל 13/07/2020 14:00הגב לתגובה זו0 0אין קשר בין כבוד להכנסות. ובמובייל יש הכנסות ענקסגור
-
1.יש עוד תעודה טובה בתחוםאורן 11/07/2020 16:51הגב לתגובה זו0 0GAMRסגור