"הקורונה עיכבה אותנו וגרמה לנו לחישוב מסלול מחדש, אבל אנחנו בשלבים מתקדמים של היערכות וצמיחה"
חברת חלל תקשורת -2.6% חלל תקשורת 33.7 -2.6% בסיס:34.6 פתיחה:34 גבוה:35 נמוך:33 תמורה:14,990 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא מהחברות "המוכות" ביותר בבורסה. חוסר מזל משווע בשיגור חלליות, נקטע רק לאחרונה עם שיגור מוצלח של עמוס 17 לפני כחצי שנה. המניה שבשיאה היתה שווה יותר מפי 10 מהיום, הפכה להיות ממניות ה"שורה השנייה" בבורסה. האם זה עשוי להשתנות? ביומיים האחרונים המניה זינקה במצטבר בכ-15% לשווי של כ-94 מיליון שקל, על רקע מכירת מקטעי לווין של עמוס 17. קצב המכירות בעמוס 17 אמנם נמוך מהצפוי, אך בחברה מסבירים זאת בקורונה ובחגים שהיו באפריקה (שם נמצאים הלקוחות) בחודשים שלפני הקורונה. "הפעילות שלנו בחברה מתחלקת ל-2 חלקים שונים, החלק הראשון אלו שלושת הלווינים שמלאים בתפוסה שלהם (עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7) שבהם אנחנו לא רואים שינוי לרעה בפעילות בעקבות הקורונה, אנחנו אפילו רואים גידול בביקושים", אומר המנכ"ל הטרי, דן זיצ'ק, "החלק השני הוא עמוס 17 שנמצא מעל אפריקה, שחוסר היכולת שלנו לטוס לשם מקשה עלינו לחתום על עסקאות חדשות ולכן יש עיכוב בפעילות של הלווין"
במידה והמצב שיוצרת הקורונה ימשיך, איך תוכלו להסתדר ולמצוא לקוחות ללווין עמוס 17?
"אנחנו נערכים להמשך המצב של בעיות בטיסות באמצעות ביסוס הפעילות המקומית וגיוס של אנשים מקומיים שיאפשרו לנו לטפל בלקוחות למרות שהאנשים הישראלים לא יכולים כרגע בעקבות המצב.
"בנוסף, אנחנו פונים לשוק האירופאי והאמריקאי ששם יותר קל לסגור עסקאות דרך הזום ולכן אנו פונים לארגונים שהמטה שלהם נמצא באירופה או באמריקה והפעילות עצמה שלהם נמצאת באפריקה. את ההסכם עם אחד מהלקוחות האלה אנחנו פירסמנו אתמול - חתמנו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם לקוח שכאמור המטה שלו לא נמצא באפריקה אך הפעילות שלו נמצאת באפריקה".
אתם מתומחרים בשוק לפי שווי שוק להון של 0.2, האם אתה סבור שערך הנכסים בספרים מייצג את השווי האמיתי שלהם? או שיש לך רעיון למה השוק מתמחר אותכם בצורה הזו?
"קודם כל, השווי של הנכסים בספרים אכן משקף את השווי הכלכלי שלהם. אני חושב שהשוק מתמחר אותנו נמוך בגלל העיכוב במילוי של עמוס 17 שנובע בעיקר בעקבות הקורונה. אני חושב שאלמלא הקורונה היינו במקום אחר לגמרי. אבל הקורונה גרמה לעיכוב הזה ולהיערכות מחדש לצורך צמיחה. אי העמידה שלנו בלוח הזמנים יצרה אי וודאות בקרב המשקיעים. אני חושב שזה מה שמבטא את השווי הנמוך".
מגמת המחירים בשוק הלוויינים בעליה או בירידה?
"כרגע מבחינתנו המחירים שלנו נמוכים בגלל שאנחנו בתחילת החדירה לשוק. במהלך העסקים הנורמלי היה אמור להיות שהיה לנו תיק לקוחות שהיה עובר מהלוויין הישן ללוויין החדש. לצערנו עמוס 5 הלך לאיבוד ואיבד את הקשר ועל כן הלקוחות עברו לספקים אחרים ובעקבות כך הפכנו לשחקן חדש בשוק.
"בכל מקרה, המוצר שלנו איכותי וגם יכול לתת מחיר נמוך ללקוחות. אנחנו נמצאים כרגע בשלבי חדירה. המחירים בפועל לא שונים ממה שצפינו ואנחנו לא רואים איזה שהוא שינוי חריג".
מתי אתם מעריכים שתסיימו את האכלוס של עמוס 17? יש צפי לאכלוס הלוויין בעוד שנה - שנתיים?
"אין לנו צפי. זה קורה באופן מדורג. לאט לאט יחתמו עסקאות והשיעורי תפוסה שלו יגדלו. זה לא דבר שקורה בבת אחת. לגבי צפי ההכנסות - אנחנו חברה ציבורית ועל כן אני לא יכול להעריך, אבל צירפנו לדו"חות של הרבעון הראשון הערכת שווי שבה יש את תחזית ההכנסות ואנחנו עומדים מאחורי התחזית הזו".
תחזית ההכנסות לעמוס 17
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.חי בסרט, חלל שחקן קטן בשוק שבקושי צומחמנכל אופורטוניסט 19/07/2020 11:42הגב לתגובה זו0 0ועומדת לאבד 60% מהכנסותיה עד 2026, יברח מחלל בעוד חמש שנים ולפני 2026 כשיס יסיימו את החוזה ושירותי הממשלה יעברו ללווין החדש של התעשייה האווירית.סגור
-
4.סיפורים, סיפוריםיקירי המנכ”ל 14/07/2020 00:17הגב לתגובה זו0 1זה הכל יחסי - ציבור תביא מכירות , כל השאר דיבורים ,סגור
-
3.חלל מיומה הראשוןלרון 13/07/2020 15:33הגב לתגובה זו2 0היא מניה של "הסברים",,,,,!!!!!סגור
-
2.לקנות ולשמור.. מחיר תחתית, צפי תשואה שנה עד שנתיםאורן 13/07/2020 15:29הגב לתגובה זו1 0300 אחוז לפחותסגור
-
1.קשקשן אמיתי לא מאמין לו כללהדר 13/07/2020 15:15הגב לתגובה זו1 2כתבה מפוברקת אם הרבה דברים לא מציאותייםסגור