נתניהו מחלק כסף לכל משפחה. אבל לא כל המשפחות דומות

תוכנית אומללה הוצגה לפני שעה על ידי נתניהו - חלוקת כסף באופן שווה לכל משפחה. הבעיה שיש כאלו שלא צריכים ויש כאלו שצריכים יותר - למה לא להתאמץ ולהכין תוכנית שהיא לא בשליפה שתתן מענה למי שבאמת צריך?
 | 

מתחילת משבר הקורונה, יש בעיה אחת ענקית עם כל תוכניות הסיוע הממשלתיות. אין להן שום מיקוד והן נעדרות רציונל עמוק. הן שליפות. כך גם התוכנית שהוצגה לפני כשעה. עוד פעם נתניהו והאוצר מחלקים כסף. עוד פעם הם מחלקים בסכום זהה לכל משפחה (עם אותו מספר ילדים). למה מחלקים כך? כי זה קל. כי זה בשליפה. זה לא נכון כלכלית.  משפחה עשירה לא צריכה את הכסף הזה. הקורונה לא פוגעת בה. משפחה ענייה צריכה יותר. אז לכל הרוחות למה לא לתת יותר למי שצריך - לשכבות הנמוכות. הן אלו שהוצאו לחל"ת, הן אלו שפוטרו. האנשים האלה לא גומרים את החודש - תעזרו להם יותר. למה לבזבז תקציבים ענקיים ולחלק כסף למי שיש לו?

השיטה הזו - לחלק בשיטה שקל ולא למי שבאמת צריך היא לא חדשה. ככה חילקו כסף לכל ילד לפני כשלושה חודשים וקיבלו שהעשירון שקיבל הכי הרבה כסף היה העשירון העליון. חילקו גם כסף לכל פנסיונר ולא כל הפנסיונרים צריכים. הרבה מאוד אנשים קיבלו כסף שהם לא צריכים. מנגד, יש אנשים שצריכים ולא קיבלו מספיק.

אותו דבר קרה גם עם תוכניות הסיוע לעסקים. חבר, בעל משרד רו"ח, סיפר על שיחה שהייתה לו עם השותף שלו. הם התלבטו האם לבקש סיוע מהמדינה כי הם לא באמת זקוקים לו, או לוותר עליו. החבר שלי היה בעד לוותר. השותף ענה שכדאי לקחת כי "בהמשך עוד נצטרך להחזיר, אז שלפחות יהיה מאיפה." כמובן שהם לקחו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרעיון לחלק כסף למשפחות ללא כל קריטריון שייך לאותה משפחה של רעיונות גרועים. אפילו גרועים מאד. למי ששכח, כבר היה לנו שר אוצר שחשב שתפקידו לחלק לכל מי שרוצה. קראו לו יורם ארליך. מרוב שהוא חילק כסף, האינפלציה הגיעה ל- 400 אחוזים, המדינה הגיעה לפשיטת רגל, ולאזרחים לא היה כסף לקנות אוכל, כי המחיר של כיכר לחם היה 500 שקל.

בסוף לא הייתה ברירה, וכמו שכתב שלום חנוך, האזרח הקטן נאלץ לשלם בגדול. אותו דבר יקרה גם היום. את כל מה שהמדינה מחלקת עכשיו בנדיבותה הרבה, מי שיצטרך לשלם זה אנחנו. אולי לא נרגיש את זה מיד, כי בנק ישראל מאפשר למדינה למשוך את הזמן בעזרת ההרחבות הכמותיות, שמאפשרות לו לרכוש את החוב של המדינה בשוק המשני. אבל חובות צריך להחזיר, ולכן זה לא משנה מי קונה את החוב. מי שישלם זה אנחנו.

יותר מזה: שר האוצר וראש הממשלה מעוניינים שמי שיעביר את הכספים זה ביטוח לאומי. זה אומר שהם  מתכוונים להשתמש ברזרבות של הביטוח הלאומי כדי להעביר את הכסף. אם זה יקרה, הרזרבות של הביטוח הלאומי יקוצצו בצורה קשה, מה שאומר שאחרי שהמשבר הזה יגמר, לביטוח לאומי כמעט לא יהיו מקורות משלו, והוא יהיה תלוי לחלוטין במשרד האוצר. אז אל תתפלאו אם בעוד כמה שנים, הקצבאות הנמוכות של היום יראו מאוד נדיבות.

אז אני בהחלט מבין את האנשים שקשה להם, ושצועקים לסיוע ממשלתי. יש לא מעט צדק בטענות שלהם. הממשלה היא שמחליטה מה לסגור ומתי, וחוסר ההחלטיות שלה הורס עסקים. אבל אם הממשלה מתכוונת פשוט לחלק כסף לכל האזרחים בכל פעם שקבוצה כזאת או אחרת צועקת, התוצאה תהיה שבעוד כמה שנים, כשהממשלה תגיש לנו את החשבון, כולנו נצעק אפילו יותר.

ד"ר אביחי שניר
המכללה האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן

תגובות לכתבה(105):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 92.
    דבידה מלכ 13 אל 4בברשבה (ל"ת)
    מקה 13/12/2020 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 91.
    כולם רוצים לנהל את המדינה אבל ללא אחריות אישית
    אלי 19/07/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבמה הציבורית נפתחה לכולם והם יכולים להקיא אליה הכל.
    סגור
  • 90.
    כמה שיטחי האמירה שלא כל אחד צריך
    מר גמיש 18/07/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן שלמיליון משפחות אחד ההורים מובטל, אתה רוצה שמערכת הפקידות הציבורית תזיז את עצמה תוך חודש ותעשה בדיקה למי מגיע וכמה ? משפחות יקבלו בעוד חצי שנה את הכסף. אז אתה אומר, עדיף שאף אחד לא יקבל כדי שחס וחלילה משפחות שיש להם יהנו, מעניין.
    סגור
  • 89.
    ביטוח לאומי - הפך לביטוח לערבי מיותר להחזיק אותו
    יאה 18/07/2020 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות המיסים יכולה לגבות ולשמש גם כזרוע משלמת לאזרחים נזקקים
    סגור
  • 88.
    מי שלא רצה/צריך שיתרום (ל"ת)
    די לצביעות 17/07/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 87.
    כל אדם שיש לו שכל נורמלי בקודקודו,יכול להחליף את נתניהו
    נתניהו 17/07/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לנתניהו תחליף? הצחקתם אותנו. אם הייתם אומרים זאת לגבי אריק שרון ז"ל, אולי היינו מאמינים, אבל אין תחליף לנתניהו? באמת. מספיק עם השטויות. אין אדם לחיץ ושביר כמו נתניהו. כוחו רק בפיו (כמו בלעם הרשע), אולם במעשה אפס אפסים. כל עם מקבל את המנהיג שמגיע לו.
    סגור
  • אתה נראה אחד עם שכל בקודקודך
    נומי נומי 18/07/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל רק נראה כך...
    סגור
  • 86.
    די להפחיד
    Dror 17/07/2020 05:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המערכת העברת הכספים אצלינו מסובכת, לכן חשוב שתהיה משכורת מסויימת ומהר למי שאין, לגבי האינפלציה זה אינו דומה למה שהיה בשנות ה90 פה הכלכלות כולם יקרסו לכן המטבע העולמי כולו ירד ולא יהיה יחסיות לכן לא תהיה אינפלציה כל כך מהר .
    סגור
  • 85.
    מדהים
    Johnson 17/07/2020 01:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם שאין לו ארנק מורה לנו לבזבז כדי להניע את הכלכלה..
    סגור
  • 84.
    לא נורא
    Johnson 17/07/2020 01:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה סותם את הפה לכולם
    סגור
  • 83.
    שאלה:
    מרים 16/07/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האם משפחת נתניהו גם תקבל ?
    סגור
  • 82.
    כן לתודה - לא ללוביזם
    אנונימי 16/07/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסד תעריכו ותאמרו תודה, האם אתם חושבים שקטרוג של משפחות על ידי לוביסטיים לטווח הארוך הוא הפתרון? כולנו נשלם את המחיר...
    סגור
  • 81.
    זה נקרא חלוקה סוציאלית
    ובגלל שהמדינה שלנו היא לא כזאת כמו אירופה, היא בחי 16/07/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובגלל שהמדינה שלנו היא לא כזאת כמו אירופה, היא בחיים לא תבנה מודל כזה שיתן מענה לחלשים ותמיד תעדיף את העשירון העליון. חייבים מדינה סוציאלית לא חייבים להיות חזירים
    סגור
  • 80.
    כול הכבוד לביבי
    רוזה חרתי 16/07/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שייתן לנו עוד ועוד מענקים למה רק לעצמאים מה איתנו חד הוריות?
    סגור
  • 79.
    נותנים - קח. לכסף אין ריח. (ל"ת)
    אני 16/07/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    צודק
    סמדר 16/07/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק
    סגור
  • 77.
    עם כפוי טובה
    ים 16/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יתנו למה? יקחו למה??? עם יציאת מצרים רק תלונות
    סגור
  • 76.
    גם לא מגיע לכל מי שצריך
    אנונימי 16/07/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הנזקקות אינה יכולה להיות הקריטריון הקובע. יש נזקק שמגיע לו ויש כזה שחפר לעצמו נזקקותו באופי בזבזני ראוותני שופוני ללא כל בדל של מחשבה לחסכון בעת צרה.
    סגור
  • 75.
    יש פה מגיבים בתשלום מטעם ביבי
    מגיב מטעם 16/07/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה תגובות זהות יש פה של מגיבים מטעם ביבי.. כולם חוזרים על אותו משפט. נראה לי לא לגיטימי שביבי מפעיל טוקבקיסטים בתשלום שיתמכו בתוכניות שלו. זה יוצר מצג שווא כאילו התוכנית שלו אהודה בציבור
    סגור
  • 74.
    צודק
    לא נפגעתי 16/07/2020 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום מחלקים כסף לכל האזרחים, ומחר יעלו את המיסים כדי להחזיר את הכסף למדינה. אני בתור מישהו שלא פוטר וכמעט לא נפגע, מעדיף שיתנו היום כסף רק לעסקים שנפגעו כדי שימשיכו לעבוד ולהעסיק עובדים, ולא יתמוטטו ויזרקו עוד אנשים למעגל האבטלה. התמיכה צריכה להיות דרך העסקים שנפגעו, ולא ישירות לאזרחים - בטח לא לאזרחים שלא נפגעו כלכלית!
    סגור
  • 73.
    נראה שהכתב לא הבין את התוכנית
    רוני 16/07/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב אנטי ולכן הוא הוא הבין את המענק. לעניים נותנים לפי מחזור או דמי אבטלה. כסף זה הוא עבור קניות ( לא אוכל ) לגלגול של העסקים במדינה. תוכנית נהדרת . ותפסקו להיות רק לא ביבי. בכל מקרה עוד שנה הוא מסיים את דרכו ולפי דעתי חבל.
    סגור
  • 72.
    ברגע שביבי לא מתיישר עם ערוץ 2 כולם צועקים
    לא קונה 16/07/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוץ 2 החליט שצריך לתת רק לעצמאים ושכל השאר יחנקו. טוב שלביבי יש עמוד שידרה ורוצה בטובת הכלל ולא רק מקורבים
    סגור
  • 71.
    כסף
    יונית 16/07/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי כל מה שתעשה הממשלה כל ממשלה כשמדובר בכסף מתחילים חרבות
    סגור
  • 70.
    אבל למה לבזבז ללא מחשבה תחילה?
    ירון 16/07/2020 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאד פשוט זה לחשוב. למה לבזבז סתם כסף ולא לתת למי שצריך יותר. 1. כל אדם או משפחה שהכנסתו מעל 500,000 ש"ח למשפחה בשנה. אינו זכאי למענק. 2. כל מובטל זכאי למענק וכל אדם או משפחה שמרוויחה פחות מחצי מיליון ש"ח זכאית למענק. 3.אדם בודד ללא משפחה יקבל 2000 4.משפחה תקבל 4000 ש"ח. 5.כמובן משפחה עם ילד 1 או 2 או 3 ויותר יקבלו לפי גודל המשפחה וגודל ההכנסה השנתית. ככה מי שבאמת צריך לקבל מענק, יקבל סכום גבוה יותר! כי הוא צריך אותו יותר ממי שמרוויח חצי מיליון ש"ח ומעלה. לייעל את הכסף ולנווט אותו למי שצריך!! כרגיל פה הכל ללא מחשבה.. " תחזיק רגע את הקיר שלא ייפול אני רץ רגע למכולת... " העם הנבחר...
    סגור
  • 69.
    למה גוים יותר חכמים מיהודים?
    X 16/07/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה אמריקאים חילקו כספים רק לאלה שיש להם הכנסה פחות מ ... דולר לשנה. למה בארץ יש חלוקה לשכירים ועצמאים. למה מכניסים אלפי קריטריונים: אם נולדת... ואם פתחת את העסק ... ואם עבדת בחודש מאי עד... אז בשעות ערב בתאריך .... תוכל להגיש בקשה. למה לא לחלק את הכסף רק למי שצריך. למה לא להפחית מיסים למי שעובד (כולל מעמ, מס הכנסה וגם מס על הבורסה – זה לא חברותי אבל זה יכול לעודד חברות ולא רק ספקולנטים) התשובה על כך ברורה: כל מה ששייך לכסף - גוים יותר חכמים מיהודים
    סגור
  • 68.
    זאת הקשקשת הצפויה שנתניהו הזכיר בנאומו (ל"ת)
    אלי 16/07/2020 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    גנבים
    אלי 16/07/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עודמשהו מושחת מבית מדרשו של הרודן ביבי.עומר אדם המיליונר יקבל בדיוק כמוני שהוא עשיר ואני לא עובד.אחלה בדיחה.
    סגור
  • 66.
    כתבה מתלהמת. לא מתאימה לד"ר (ל"ת)
    ח 16/07/2020 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אם הד"ר עומד מאחורי דבריו
    אליהו 16/07/2020 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז שיותר על המענק שלו ! או שיכריז שיתאים אותו.
    סגור
  • 65.
    ההפגנות בבלפור מלחיצים אותו מאוד
    חזי 16/07/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מגיש שהאדמה רועדת
    סגור
  • 64.
    נצרת
    אליא 16/07/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שהחלוקה צריכה להיות לפי המצב כלכלי ,לא יכול להיות שהעשירים בעלי הקניונים יקבלו כמו העניים
    סגור
  • 63.
    לא יורם,שמחה ארליך.
    יגאל 16/07/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מודעי ניסה לשאוב את כספי הבטוחהלאומי.מנכל הבטוח הלאומי שהיה גם פיגורהבליכוד,מרדכי .. נפנף אותו.מי שיזכיר לנו את שמו המלא יבורך.הגיל..הגיל.
    סגור
  • 62.
    לא מסכימה
    יעל 16/07/2020 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שעושים לא טוב . אין מילה אחת טובה להגיד??? אין?? הזויים
    סגור
  • 61.
    אתה טועה. התוכנית מצויינת
    אבירם 16/07/2020 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמי שמשלם הרבה מיסים והצלחתי ליפול בין הכיסאות ולא לקבל כלום בשבילי התוכנית הזאת מרגישה מעולה ומעידה על שיוויןן. אז לא עיכבתי חשבוניות כמו הרבה אנשים ולא זרקתי עובדים לחלת ואחר כך החזרתי אותם רק כדי לקבל מענקים. לפחות אבל אקבל משהו קיבלתי תחושה שאני לא מקופח. גם זה חשוב
    סגור
  • 60.
    לא מוצדק ולא אפקטיבי
    אברהם 16/07/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החזקים רוב הכסף ייכנס לחסכון. החלשים הכסף יעזור לצריכה המקומית. זה בדיוק מה שנדרש למשק. אבל הסיבה למענק היא לא כלכלית, ביבי נזכר בשיעור בהיסטוריה על רומא. לפני 2000 שנה הבינו הקיסרים שיש לספק לחם ושעשועים. אז הנה השו מתחיל
    סגור
  • 59.
    מי יכול לפתור את החידה
    בזיל 16/07/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני גרוש ים שתי ילדות מפרק א וילדה מפרק ב. כמה אני אמור לקבל? אגב הגרושה כבר הודיעה שאני לא אראה שקל.
    סגור
  • 58.
    הגיע הזמן
    מאיר 16/07/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב שלפחות דואגים לאנשים אפילו שזה לכולם ולא כולם צריכים אבל יש כאלה שכל שקל הוא ברכה ואין זמן לעשות סינון .תודה לממשלה ומקווה לראות את הכסף בחשבון בהקדם האפשרי
    סגור
  • 57.
    ביבי יכל להוריד מס על הבורסה במיוחד על דיבידנדים
    לחלק כסף 16/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במדינות אחרות אין מס על דיבידנדים למי שמחזיק מניות כאלה שנה. במקום לחלק כסף היה מעודד את הבורסה יותר כסף לאזרח זה גם עדוד הכלכלה במקום אהבת השליטה של הקמצן 750 שח לכל מפגר שמצביע לממשלת הליצנים הזאת. בבחירות הבאות אני אצביע לערבים
    סגור
  • 56.
    בכל התכניות שהיו בהן הרבה דרישות וקריטריונים הניצול היה
    חנה 16/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפסי. בתכנית הזו יש נאמר 15% שלא מגיע להם, וזה שווה שיקבלו כדי שגם כאלה שקשה להם להוכיח שהם צריכים יקבלו.
    סגור
  • 55.
    למה החרדים שלא עובדים וחיים מקצבאות נפגעו מהמגפה ? חלת? (ל"ת)
    יעקב 16/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • זה הכסף שדרעי ביקש, ולביבי לא נעים עם כל הבעיות שלהם (ל"ת)
    אני 16/07/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    מענקים
    מולי 16/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי כל הכבוד רק אל תשכח לדאוג חקשישים
    סגור
  • 53.
    תוכנית רעה עם סוף ידוע מראש
    עמוס 16/07/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנקודה הטובה היחידה שאני מוצא זה החלשה זמנית של השקל, למשל מול הדולר.
    סגור
  • 52.
    נאיביות מכמירת לב של כותב המאמר
    אדורם 16/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריך או לא לתת כלום לאף אחד, או לתת כולם. אין אמצע. במדינה נורמלית באמת אפשר לדעת מי זקוק ומי לא זקוק. בישראל, עם של שקרנים ועובדים בשחור, שבו יושר נחשב למילה נרדפת לפראייריות, בלתי אפשרי לדעת מי באמת זקוק לכסף. בסופו של דבר, אתה, שמשלם מיסים ומדווח על הכל, לא תקבל כלום, והשכן התחמן והרמאי שלך, שמעלים הכנסות וחי כמו מלך, כן יקבל. אז בבקשה בלי נאיביות, די.
    סגור
  • 51.
    ביבי
    גברת 16/07/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מנותק מצרכי הציבור.הפעולות שהוא עושה .מוכיחות חד וחלק את הניתוק.מחלק כסף למי שיש.אנשנ הבמה מפגינים שאין להם ממה לחיות.תן להם.למה לעשיר שזה עבורו מיותר.ככה ביבי מנסה להתחנף לחבריו העשירים.מוסיף להם בלי שיבקשו.בפעם הקודמת חלק מהאנשים תרמו את הסכום שקיבלו.מקווה שגם עכשו.אם ראש הממשלה לא מבין מה לעשות אולי הציבור ירתם ויעביר באמת לנזקקים.חלמאות לשמה.
    סגור
  • 50.
    תעביר את הסכום הלאה.
    יעל 16/07/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שהסכום מיותר לו, תמיד ימצא שכן, חבר, או איזו עמותה, שהכסף הוא אויר לנשימה בשביל..... ועל הדרך, רב העם, שזקוקים לכסף יקבלו סכום, בלי ביוקרטיהמיותרת, ושיעזור לקחת עוד אויר לנשימה....
    סגור
  • 49.
    הוא לא הראשון וזה משהו שעושים בשער העולם. רעיון נכון (ל"ת)
    שלומי 16/07/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 48.
    צביה רוטמן (ל"ת)
    צביה רוטמן 16/07/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 47.
    YYY
    נועם 16/07/2020 08:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך הולכים לנקנק אותכם לקראת סוף המשבר.... מיסים מיסים ועוד מיסים כי מה אכפת לביבי בעל השלטון המונרכי שלו שמרוקן את כל המאגרים כמו ילד קטן שמשחק בדלי בחול בחוף הים.
    סגור
  • 46.
    מענק
    גל 16/07/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכנית הזויה לקחת ממי צריך באמת ולתת לעשירים!!! דמי הבטלה למי שקיבל שכר 10.000מטה 85 אחוז ולא 75אחוז
    סגור
  • 45.
    ביבי
    דרם 16/07/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא כבר לא יודע מה לעשות בפאניקה מחלק כסף בתקווה שיפתור לו את הבעיות שלו בושה בושה בושה
    סגור
  • 44.
    תמיד אתם בוכים (ל"ת)
    אלוהים 16/07/2020 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    מענקים
    לילי 16/07/2020 07:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בעד לתת ולעזור לנזקקים,ולא באופן גורף.מדוע זוג מבוגרים שברשותו כחמש דירות ועוד חסכונות צריך לקבל מענק? מדוע מי שלא נפגע ממשבר הקורונה ויש לו הרבה ממון צריך לקבל?.לתת לשכבות העניות והבינוניות שנפגעו.לא קשה לאתר אותם.
    סגור
  • 42.
    עוד פעם אתם מביאים את הד"ר המרעיל - אל תעתיקו מהארץ (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/07/2020 07:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    שר האוצר
    רוו 16/07/2020 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה יורם ארליך. תחליט שמחה ארליך או יורם ארידור. שניהם היו נזקיים אבל זה לא אותו אדם
    סגור
  • 40.
    ד״ר ?? שניר ,רק לא לשכוח שהעצמאים כולם גנבים ... חחח (ל"ת)
    אבי 16/07/2020 06:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    שוחד בחירות
    ליברמן 16/07/2020 06:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהאדמה רועדת הראש מנוטרל . לתת רק למי שצריך כדי לשרוד.
    סגור
  • 38.
    הקופה הציבורית שייכת לכלל הציבור
    יורי 16/07/2020 06:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז לא מפלים מי כן ומי לא גם מעמד הבניים זקוק לכסף
    סגור
  • 37.
    מי שלא רוצה שיתרום
    אחד העם 2 16/07/2020 06:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל אותם מתיפיפים שלא רוצים את הכסף ורק מתלוננים לא חסר למי לתת שיבחרו אדם או עמותה ויתנו להם את הכסף .
    סגור
  • 36.
    זו לא תוכנית כלכלית
    ארז 16/07/2020 06:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אסון כלכלי! תפסיקו להיות עיוורים ןטל תהיו טיפדים!!! אין בעיה לתת כסף למי שצריך באמת דיתנו אפילו מענק של 5000 שח לכל אדם/משפחה שבאמת צריכים ואין שום צורל בביוקרטיה לביטוח לאומי יש את כל הנתונים בלחיצת כפתור והם יכולים לנווט את הכספים למקומות הנכונים. אל תשכחו הקורונה תעבור בעוד שנה שנתיים ואת החשבון אנחנו נצטרך לשלם עם ריבית בקיצוצים ועליית מיסים נזק נובף הוא ברזרבות הביטוח הלאומי שלאורך העדורים האחרונים המדינה חייבת לביטוח הלאומי סכום שכבר עולה על 250 מיליארד שח זה פוגע בקצבאות היום וזה יהיה נזק עצום בעתיד. והעיקר שהת6כנית לא מקדמת את המטרה דלה הנעת המשק. המשפחות העשירות שיש להם לא ירוצו לבזבז ואלה שזקוקים לכסף באמת ישתמשו בו לצרכים הכרחיים בלבד כמו תשלומי שכר דירה חשמל ישנם אנשים שברגע שהכסף יכנס יבלע במינוס בבנק ולא יצא. פופוליזים זול ביוקר
    סגור
  • 35.
    טעות
    טעות 16/07/2020 05:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטעות קראתי את הכתבה הזו. חבל שלא שמתי לב מי הכותב 1 דקה מיותרת
    סגור
  • 34.
    ביבי
    אלמוני 16/07/2020 03:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדינה השתגעה בגלל וירוס קטן שהרבה מחלימים אז המדינה מחלקת כסף כול מה שעישתה ב12 שנה ניגמר בחמש חודש יפה לכם חברים חזרנו לימי המעברות אתם עוד תבינו 60 יום מהיום מקווה לטוב
    סגור
  • 33.
    די
    אורן 16/07/2020 01:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט די כמה מירמור איףףףףף תנהלו אתם את המדינה אם אתם כאלה גאונים
    סגור
  • 32.
    ממורמרים
    אור 16/07/2020 01:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה פשוט לא יאומן ראש הממשלה מחלק כסף שואלים למה מחלק כסף? , לא מחלק כסף אומרים למה לא מחלק כסף ? עושה סגר שואלים למה עושה סגר ? לא עודה סגר אומרים נכשל שלא עשה סגר ! אולי תלכו קיבינימט ותנהלו אתם את המדינה אם אתם כאלה מומחים בבילבולי מוח
    סגור
  • 31.
    לא מסכים איתך
    עידו 16/07/2020 01:34
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ברור שבעולם אוטופי מי שצריך מקבל ולמי שיש מספיק מוותר. אבל זה מנותק מהמציאות לחלוטין אם אתה רוצה וצריך לעודד צריכה צריך לחלק כסף וכדי למנוע חלוקה פוליטית של הכסף צריך לחלק ממסוק כלומר בלי הבחנה. אם תחלק באופן דיפרנצאלי רוב הכסף יוזרם לציבור החרדי וישאב לתוך השוק השחור שמתנהל שם. זה יותר טוב?
    סגור
  • 30.
    שאלה לסטודנטים שלי
    האם אתם הייתם לוקחים אותי כיועץ כלכלי? 16/07/2020 01:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אתם הייתם לוקחים אותי כיועץ כלכלי?
    סגור
  • 29.
    אני ממש לא תומך ביבי
    די כבר 16/07/2020 00:46
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לעולם לא הצבעתי לו ולעולם לא אצביע לו (ולא לימין), אבל חלאס כבר, לא משנה מה יעשו את תקטלו פה עם הדמגוגיה בגרוש של הכתבים המביכים שלכם. אתם רוצים שפקידי האוצר יעברו משפחה משפחה ויעשו מענק דפרנציאלי? תפדל..רק תחכו קצת עד 2040 ..עד אז בטוח יסיימו לבדוק. כואב לכם שהעשירים גם יקבלו? תבדקו בבקשה כמה כבר טייקונים כאלה יש ביחס לכלל בתי האב בישראל ותבינו שזה מספר זניח. לעומת זאת יש הרבה אנשים שצריכים את הכסף אבל לא זכאים להטבות עצמאים/אבטלה וכו..וזה כן יעזור להם קצת. ודבר אחרון, מדובר בחלק ממספר תוכניות כלכליות, זאת לא תוכנית בפני עצמה. יש לכם עוד שקרים לספר לנו?
    סגור
  • קשקוש
    רמי 16/07/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין צורך לעבור משפחה משפחה ולהמתין 40 שנה כל פרטי האנשים שצריכים עזרה מופיעים אצל הביטוח הלאומי, אבל למה להתאמץ,כמה קל לזרוק כסף שהוא לא שלך
    סגור
  • 28.
    בזכות המענק דווקא נתניהו!!! (ל"ת)
    מיתלבט!! 16/07/2020 00:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 27.
    קשקשנים הורסי מדינה
    ייקב 16/07/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי אתם שתחליטו דברים מה אתם רוצים דיתנו לכל המתחזים מתנה יש הרבה שנפגעו אבל לא כמו שמוצג .הרבה בלופרים גולשים יל הגל הזה
    סגור
  • 26.
    בזמן אי ודאות אנשים שומרים כל שקל ולא יוציאו כלום
    מיכאל 16/07/2020 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי יצטרך לתת עוד ועוד ובסוף תהיה אינפלציה כמו שד"ר אביחי שניר אמר - מה שהיה הוא שיהיה - בבקשה תצפו ביו טויב בפרק הבא על סודות הכסף ותבינו מיד: VELOCITY & The Money Illusion - Hidden Secrets Of Money Episode 7 - Mike Maloney
    סגור
  • 25.
    איך זה שכל מה שביבי יעשה יראו את זה שלילי??? (ל"ת)
    פיני 15/07/2020 23:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • קח 1000 2000 3000 סיבות
    יגאל 16/07/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 24.
    נותנים למה?? לוקחים למה??
    ים 15/07/2020 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא נמאס לכם להתלונן הקורונה לא הוזמנה היא פשוט נחתה והציבה עובדה איזה עם קשה עורף עוד היתם מיצאת מצרים משה רבינו קום בבקשה לתחיה בבקשה....
    סגור
  • 23.
    "כולם היו בני"
    אנונימי 15/07/2020 23:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנאדם 25 שנה חי כלכלה וכל כתב אומר ישר שהתוכנית לא טובה. מי אתם??
    סגור
  • 22.
    כל משפחה היתה צריכה לקבל 6000 שח
    רמי 15/07/2020 23:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מרוויח 20000 שח בחודש והמשכורת ירדה ב6000 שח מי יפצה על החוסר 6 נפשות לא מספיק 14000 בחודש אפילו שזה נשמע הרבה זה יצר בור כלכלי ורי עמידה בהיתחייביות ברמת החיים הנוכחית עד השתכרות למשפחה של 40000 שח ברוטו לתת מענק מעל 40000 ושקל לא לתת
    סגור
  • 21.
    אי אפשר לצפות מנאשם בפלילים לדאוג לטובת המשק ובריאות הצ
    אור 15/07/2020 23:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ביבי דואג לביבי.
    סגור
  • 20.
    תוכנית אמיצה - ודי לכל המתייפפים
    משה 15/07/2020 23:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה קרה, מי שמרוויח ומשלם הרבה מיסים לא מגיע לו שיקבל גם משהו בחזרה? לכו עכשיו תבדקו את כל מליוני המשפחות ותראו למי "מגיע" ואז כשיגיע לא עלינו הוירוס הבא רק אז יחלקו את הכסף תזרימו עכשיו כסף, בסופו של תהליך זה מניע את המשק
    סגור
  • 19.
    עשיר ועני.
    יאני 15/07/2020 23:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך יודעים מי נזקק באמת ? הרבה ממעמד הביניים מתקשים בתקופה האחרונה לכלכל את ביתם !
    סגור
  • 18.
    מי
    בג 15/07/2020 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם ביבי לוקח מליון למה שאני לא אקבל כמה מאות?
    סגור
  • 17.
    לשר האוצר אליו אתה מתכוון קראו יורם ארידור
    היסטוריון 15/07/2020 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמחה ארליך היה שר אוצר לפניו...
    סגור
  • שמחה ארליך (ל"ת)
    יגאל 16/07/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    תלמד אדוני הדוקטור
    המנקה 15/07/2020 23:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יורם ארידור.לא יורם ארליך.שמחה ארליך היה שר אוצר של בגין.
    סגור
  • 15.
    תוכנית גאונית
    אמיר 15/07/2020 23:01
    הגב לתגובה זו
    16 14
    הכסף שנשפך ככה גם על בעלי יכולת יחזור למשק. ממש לא אוהב את ביבי אבל מסכים לחלוטין עם התוכנית.
    סגור
  • 14.
    דיי!! אף פעם אין מילה טובה
    בן 15/07/2020 22:48
    הגב לתגובה זו
    29 9
    כל הזמן תלונות ותמיד המהלך שגוי.
    סגור
  • הוא רופא של שינאה והסתה
    מיתלבט 16/07/2020 00:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ככה השמאל מסית בשינאה
    סגור
  • 13.
    זה הדבר הכי הוגן, בכל דרך אחרת יהיו מי שיתמרמרו מי שכמעט עמדו בקריטריונים
    ברק 15/07/2020 22:45
    הגב לתגובה זו
    31 4
    עשירים משלמים יותר מס ובצדק הם מופלים לרעה ולכן אין צורך להפלות אותם שוב.איך יקבעו את הקו שמפריד בין אילו שיקבלו לאילו שלא.זה באמת הכי פשוט אך גם הכי הוגן!
    סגור
  • 12.
    אין אינפלציה יש דפלציה
    בינתיים 15/07/2020 22:38
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כלכלנים חשובים פי כמה תומכים בכלכלת הליקופטר במצב הנוכחי וזה גם מה שנעשה במדינות רבות כולל ארה"ב שחילקה כבר 700$ לכל אחד
    סגור
  • 11.
    תפסיקו להתבכיין
    אאא 15/07/2020 22:32
    הגב לתגובה זו
    15 4
    נותנים בוכים לא נותנים בוכים חלסס.מה שיעשה ביבי יתנגדו לו..מי שמרגיש שזה מיותר מוזמן להחזיר/לתרום
    סגור
  • 10.
    כמו במונופול, אם כולם מקבלים אז יחסי הכוחות נשמרים
    יובל 15/07/2020 22:29
    הגב לתגובה זו
    9 3
    זו לא תוכנית סוציאליסטית קומוניסטית ליצירת שיוויון קומוניסטי. זו תוכנית נואשת להציל את הכלכלה. אם כולם מקבלים בסיבוב הזה אז יחסי הכוחות נשמרים וזה בעצם לא שולח אותנו לסוציאליזם זול.
    סגור
  • 9.
    הכי טוב שכל אחד יכתוב מכתב ויספר כמה קשה לו
    אזרח 15/07/2020 22:28
    הגב לתגובה זו
    16 2
    ואז ועדה ממשלתית תחליט כמה לתת לכל אחד לפי כמה המכתב ריגש אותם
    סגור
  • ???????????? לא צחקתי ככה, כבר הרבה זמן.... (ל"ת)
    יעל 16/07/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כל הכתבה גרוע בלי להסביר למה (ל"ת)
    ד"ר גרוע 15/07/2020 22:22
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 7.
    ניתן לבורסה לקבוע מחר (ל"ת)
    אנונימי 15/07/2020 22:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    ביבי השתגע
    עומר 15/07/2020 22:08
    הגב לתגובה זו
    3 27
    לחלק כסף לטייקונים ולמשפחות עשירות ? הרי כל הנתונים נמצאים בידי מס הכנסה ואפשר לתת סיוע גדול יותר למי שצריך ולא לכל דכפין. ביבי לחיץ ביבי מנותק
    סגור
  • 5.
    מיזוג שרי אוצר
    מיזגתם שני שרי אוצר כושלים לאיש אחד, שמחה ארליך של 15/07/2020 22:02
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מיזגתם שני שרי אוצר כושלים לאיש אחד, שמחה ארליך שלא הבין כלום היה שר האוצר הראשון של בגין ב 1977ויורם ארידור להיטיב עם העם ״מר סוברו״ ב 1981 שניהם ועוד שרי אוצר ״מעולים ״ הובילו לאינפצליה מטורפת של 400% ומעלה ב1984
    סגור
  • 4.
    במקום מענק לינארי היו נותנים מענק דיפרנציאלי ... (ל"ת)
    הלוואי 15/07/2020 22:02
    הגב לתגובה זו
    0 11
    סגור
  • אולי גם מענק טמטומלי פפפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 16/07/2020 07:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בגרמניה ועוד מקומות הכניסו כסף לכולם למנוע בירוקרטיה
    שלמה 15/07/2020 22:01
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אם יחלקו לפי המצב יקח הרבה זמן עד שיכנס הכסף.האוצר ינסה לנצל את ענין הקריטוריונים והנסיון מוכיח שהם מקצצלם ומעכבים
    סגור
  • 2.
    תמיד יהיה החכמולוג!
    שיקטר ויראה את השלילי בכול דבר!ד״ר נכבד גם שנותנים 15/07/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שיקטר ויראה את השלילי בכול דבר!ד״ר נכבד גם שנותנים זה לא טוב !? אז תחזיר את הכול !!!
    סגור
  • החיברום היחיד שהדר לא פירט את המגרעות
    ארז 16/07/2020 06:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבלמיד והרבה. התוכנית לא תניע את המדק היא תעשה נזק גדול יותר טיפת מחשבה
    סגור
  • 1.
    מי שלא צריך שיחזיר... (ל"ת)
    אפי 15/07/2020 21:58
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • למי להחזיר ???
    עומר 15/07/2020 22:08
    הגב לתגובה זו
    2 8
    ביבי גם יקבל מענק ???
    סגור
  • לי
    עידו 16/07/2020 01:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי עשרה בתים ובשניים לא שילמו לי שכירות.. אני נפגעתי. תעזרו לי
    סגור
  • לתפארת מדינת ישראל
    ים 15/07/2020 23:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למדינה הנפלאה שלנו תודה לאל על הכל!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות