לקנות כחול-לבן כדי לחזק את הכלכלה? הצחקתם אותי

כמו בכל עתות משבר, באים ואומרים לנו לרכוש מוצרים ישראליים. אבל, מדובר בסיסמה ריקה. אתם צריכים לקנות ממי שמוכר בזול. אם רוצים שנקנה ישראלי, שקודם כל החברות יפסיקו לעשוק אותנו במחירים ושהממשלה תהפוך את הייצור לזול ומשתלם 

 | 

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה נרגשת לציבור - "קנו כחול-לבן", אמר נתניהו.  וואלה, באמת? אחלה תזכורת. לצערי, אני נאלץ לסרב. למה? כי זו סיסמה שאני מתעב, והאמת, בשפת רחוב, זה פשוט חרטא. עובדים עלינו ואז באים ואומרים לנו להיכנס מתחת לאלונקה. אז לא תודה, אני אקנה מה שבא לי וממי שבא לי.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה יש לי נגד התעשייה והיצרנים הישראלים? האמת, אין לי דבר וחצי דבר נגדם. בתנאים הלא פשוטים של הכלכלה הישראלית, הם, כמו כולם, מנסים להרוויח. זכותם. זה א'-ב' של עסקים. אז נכון שאנחנו במגפה עולמית וכביכול צריך לתת כתף, אבל מעולם לא ראיתי חברה כלכלית שבאמת הולכת לקראת הלקוחות – ההפך הוא הנכון. החברות הללו לרוב ינצלו כל תירוץ או אופציה להעלות מחירים או לדפוק את הלקוחות בניסיון לגרוף רווחים. אז למה שאני אלך לקראתם?

התאגידים עושקים אותנו ורוצים שנציל אותם
אתן דוגמה. אני קונה קפה שחור במקום קטן יחסית ועולה לי 6 שקלים למאה גרם. כמה עולה קפה שחור של עלית 100 גרם? לפי אתר ZAP, לא פחות מ-10 שקלים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עכשיו, איפה שאני קונה זו חנות קטנה ולא תאגיד בינלאומי ענק. אז איך אני קונה קפה ב-40% פחות מהמותג המוביל בישראל שקונה פולי קפה בסיטונות ובפועל העלויות שלו נמוכות בהרבה? הכל כסף - החברות מכוונת רווח, המטרה שלהם היא להרוויח ולא להתחשב בנו.בהתאמה - המטרה שלנו - צריכה להיות: לא לקנות כחול לבן אלא לקנות נכון ובזול. אם יש יבואן שמוכר את המוצר בזול למה שאקנה אותו ביוקר בכחול לבן?

בראיונות שעשו עם בכירים בחברות הגדולות במשק לאחר המשבר הכלכלי והמחאה החברתית, כולם נשאלו למה המחירים בישראל גבוהים ביחס ליתר העולם. התשובה שחזרה על עצמה בין השורות היא "כי אנחנו יכולים". זו האמת. הישראלים זה קהל שבוי ואין לו ברירה ל אלא לשלם כמעט כל מחיר שהחברות מדביקות למוצריהן. וכשיש קומץ של חברות ששולט על כל סקטור, את החשבון כולנו משלמים.

זאת הגישה שלהם. מהעמדה של החברות זה גם לגיטימי. ישראל היא שוק קטן וסגור, כך שהיצרנים הגדולים מצליחים למנוע מתחרות לצמוח. זה נכון אצל היבואנים, אבל גם אצל התאגידים הגדולים. יש יותר מדי חסמים לתחרות, מה שבסוף מחייב את המתחרים הקטנים יותר להעלות מחירים, בשל עלויות שהם נאלצים לספוג בכל פעם מחדש.

הממשלה אשמה, לממשלה לא אכפת
בטרם פרצה המגפה, ישראל הייתה אחת מהכלכלות היציבות בעולם והשקל היה חזק בצורה לא פרופורציונלית בשל כך. העולם העסקי, שאוהב ודאות, העלה על קרנו את המטבע הלאומי שלנו ונהננו למעלה מעשור של פריחה כלכלית.

אבל זה לא משנה את העובדה שהממשלה מסרבת כבר עשרות שנים לשחרר חסמים חוקיים מה שגורם בעקיפין להעלאת המחירים. 

הממשלה צריכה לתת את הדעת למה כל כך יקר כאן. ולא רק דעת, אלא גם להביא פתרונות. כי רמת המחירים לא תוכל להישאר כזו ככל שהמיתון יימשך. אנשים לא יחזיקו מעמד. אם זה פתיחה לייבוא, אם זה הגנות ינוקא לחברות צעירות, אם זה ייעול של מערכת המס כדי להקל על ייבוא מוצרים שהכרחיים לשרשרת הייצור של מפעלים – כדי להפוך את המחירים של המוצרים הישראליים לתחרותיים יותר.

כי בסוף, אנחנו חיים בעולם תחרותי ומי שלא מצליח להתחרות, נופל. אנחנו קהל שבוי שבכל מקרה קונה המון ייצור ישראלי. רוצים שנקנה עוד, בבקשה, תעזרו לנו לעשות את זה. לא תעזרו? נקנה מסין, או מאירופה, או מארצות הברית - איפה שאחנוי באמת מקבללים תמורה בעד האגרה. אי אפשר לצפות מאיתנו לשלם עשרות אחוזים יותר על כל מוצר. זה לא יקרה. בטח לא במיתון.

אבל יותר מהכול, אני רוצה להרגיש שהממשלה שלי, שלנו, עושה כל שהיא יכולה כדי למצוא פיתרונות למשבר החמור הזה. להשתמש בסיסמה של תקנו כחול-לבן, לא גורם להזדהות עם היצרנים ועם העסקים. אז אנא, אל תבואו בסיסמאות ריקות, תביאו לנו פיתרונות אמיתיים, כי בינתיים לא התעשייה הישראלית שוקעת - כולנו שוקעים.

תגובות לכתבה(74):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 57.
    ומה עם השירות? בארץ אין שירות או אחריות (ל"ת)
    לא כולל שירות 18/12/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    חברות כמו אוסם ועלית נהנות מ40 אחוז רווח על המכירות
    כן ולא 31/07/2020 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן אין הצדקה לקנות דווקא את המוצרים שלהם. מי שצריך לקנות תוצרת כחול לבן היא המדינה שיש לה את כוח הקניה הגדול במשק אבל נתניהו ושריו כל פעם מחדש מעדיפים לקנות תוצרת זרה.
    סגור
  • 55.
    צודק מאוד
    יונש 31/07/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסקטור הציבורי חונק את המשק. תקציבים של אנשים שמשלמים מיסים הולכים למגזרים שמסרבים להשתתף בשוק העבודה. מי שיכול בורח מכאן ובעוד שנים ספורות ישארו כאן בעיקר פרזיטים ואז יתמוטטו
    סגור
  • 54.
    וואלה אתה טמבל, עוד מאותו הזבל הנאו ליברלי, תביא גם
    ספרטקוס 31/07/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לוחמים זולים, למות אנחנו טובים ולקנות מאיתנו לא, חפש את הפרייארים הבאים שילחמו בשביל שתוכל לקנות בזול מסין
    סגור
  • 53.
    הפסקתי לקרוא ביזפורטל (ל"ת)
    כתב מביך 30/07/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 52.
    בתור התחלה אפשר בלי חלק מהכתבים
    אזרח 29/07/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לשחרר חלק מכתבים החוכמולגים שממילא אף פעם לא ידעו מה יהיה ובקושי יודעים מה היה
    סגור
  • 51.
    מגיב 41 אומר את מה שכותב הכתבה שכח. יישר כח.
    דגן 29/07/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהמפעל הישראלי ייסגר ואותו עובד יצטרך לחיות מביטוח לאומי תקופה מסוימת, מי שישלם לו את המחיה זה אנחנו, לא הפועלים או האזרחים של המדינות האחרות שייצרו את המוצר הזול יותר. ככה שבלונג ראן עדיף ישראלי.
    סגור
  • 50.
    ארז לבנה-זה עבורך
    אבי 29/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוב מוחלט של העסקים הבינוניים והקטנים אינם עושקים את הציבור אכן העלויות של מרבית המוצרים גבוהות אבל זה נובע אך ורק בגלל המיסוי הכבד של המדינה על כל דבר ידעת ש 75% ממחיר הדלק הוא מיסים ??? אנחנו כבעלי עסקים קטנים לא יכולים להעסיק עובדים כמו בסין או בהודו אנחנו נדרשים לשלם שכר מינימום, פנסיה הבראה, חופשת מחלה ועוד המדינה היא זאת האשמה
    סגור
  • 49.
    מה בדיוק מייצרים כחול לבל בארץ (ל"ת)
    דוד 29/07/2020 05:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תפילין בית אל (ל"ת)
    מה מיצרים פה?! 31/07/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 48.
    שהממשלה לא תתערב, חוץ מהגנה מפני היצף
    ג 28/07/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תן לשוק לעשות את שלו. קנה קפה איםפה שבא לך ולפי הטעם שבא לך כי אין היצף בקפה. אבל תדרוש מהממשלה שלך לקנות כחול לבן ולא לדקלם סיסמאות ביבי מדקלם ואחר כך המדינה קונה מסין את מה שמייצרים בארץ.
    סגור
  • 47.
    אתמול בטלוויזיה סוויטה באילת ל-5 ימים כ-22,000 שח
    נדהמתי 28/07/2020 16:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בערך כמה שעלה לי טיול זוגי לנורבגיה שבועיים וחצי לפני שנתיים. לא בדיוק יעד low cost
    סגור
  • 46.
    יש תחליף
    ניסים 28/07/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קונה דברי חלב שופרסל תמיד יש תחליף
    סגור
  • 45.
    קנו כחול לבן!
    מיכאל 28/07/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לא מסכים איתך. קני כחול לבן!
    סגור
  • 44.
    ככל צודק
    אריאל 27/07/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל הכבוד על המילים האמיתיות והנכונות. זה אפילו תומך ברב המודלים הכלכלים. אני איתך קונה איפה שזול. לרב מעדיף תצרת חוץ אם זה לטובתי
    סגור
  • 43.
    שר הכלכלה עמיר פרץ העלה את היטל ההיצף על יבוא מלט
    מר גמיש 27/07/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תשאל למה? כי הוא יכול, ולא מעניין אותו האזרחים שמשלמים על כך ביוקר.
    סגור
  • אולי כי יש היצף? תבדוק כמה עולה טון מלט בטורקיה (ל"ת)
    ד 28/07/2020 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    חנות קפה קטנה
    בועז 27/07/2020 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעבר הייתי קונה מוצר שלא משתייך למוביל השוק (למשל חלב טרה ולא תנובה) כדי לעודד תחרות ושוק משוכלל, אבל היום כולם כבר בבעלות של חברות ענק (למשל טרה בבעלות החברה המרכזית - קוקה קולה). וחוצמזה יש לכולם אסטרטגיה מעצבנת של חיקוי מוביל השוק. הפתרון הוא באמת לקנות במכולות ובחנויות הקטנות כמו חנות הקפה שציינת. לעודד את הקטנים. בהצלחה
    סגור
  • 41.
    אין שום תמורה בלפרנס פולנים, חבריקו.
    ירון מלמד 27/07/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אני בודק את זה בכמעט כל מוצר שאני קונה. אני מעדיף לשלם את האקסטרה שקל פר מוצר ולחזק את הפריפריה ואת מי שצריך, מאשר לפרנס פולנים, סינים וטורקים. כשהמפעל ייסגר מי שייתדפק על דלתות ביטוח לאומי ויקבל את המיסים שלנו יהיו הם, לא הפולנים, הסינים והטורקים. על זה אתה משום מה לא מדבר.
    סגור
  • בדיוק, מה שעולה לנו בזול יוצא בסוף יקר, עוני, פשע,
    ספרטקוס 31/07/2020 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלימות, אולי אני אקנה וארוויח חצי שקל אבל הילד שלי בבית הפר ילמד עם ילדים מבתים קשים, בכביש נפגוש את אותם אנשים שבקושי חיים, חברה מפוררת, אלימה עם פערים עצומים.
    סגור
  • 40.
    צודק
    אליו 27/07/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסכים איתך בחלק מהדברים נכון גם אני מעדיף כחול לבן אם זה זול אם לא קונה תוצרת חוץ הממשלה לא לגמרי אשמה היצרנים והמשווקים לוקחים רווח ענק על אותו מוצר גם מסעדות
    סגור
  • 39.
    לא מסכים.
    צחי 27/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אני קונה כחול לבן כל הזמן, גם כשזה יותר יקר, בנוסף כשרוכשים מחו"ל צריך להקפיד לא לרכוש ממדינות אויב.כמו טורקיה או ממפיצת המחלה סין(שזה קשה, אבל יש לה מתחרים איכותיים יותר מאסיה).
    סגור
  • 38.
    ממילא הרוב מיצר במזרח ורק מקבל תווית ישראלית (ל"ת)
    פנטושית 27/07/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    חי בללה לנד
    427 27/07/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    3 7
    איש קטן שחושב על עצמו בלבד לך דחוף ואפסק לפרסם את השטויות הלא נכונות שלך. קנו כמה שיותר כחול לבן עשו למשק הישראלי לפני המשק העולמי עשו טוב לביתינו לפני ביתם של הגויים ואל תקשיבו למטומטם ולמטומטמים כמותו.. חסר ערך אפס לך סתום בספא הקטנה שלך ואל תחזור. קודם מוצר כחול לבן ורק אז מוצר אחר
    סגור
  • 36.
    כחול לבן
    מויש 26/07/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כשאתה קונה תוצרת הארץ אתה מעודד את התעסוקה ולא רק את בעלי המניות שהרווח שלהם יחסית לא גבוה. היום רוב המוצרים מגיעים מתורכיה שנותנים שכר עבודה של 50 דולר לחודש וגם נהנים ממטבע חלש ועזרה מהמדינה לגביי יצוא אם אתה מעוניין לעזור להם ולסינים תמשיך לעודד את היבוא.
    סגור
  • 35.
    האמת? כשמלונות אילת יכלו לקחת 12000 ש"ח על 2 לילות..
    אני 26/07/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ..בחגי ישראל (רוה"ש/פסח/שבועות..) הם לקחו כמו גדולים, מצצו כל שקל שיכלו לקחת, ללא מחיר גג. אז...עכשיו שיתייבשו. ככה ייעשה למי שגוזל. תקחון, תרוויחו, אבל גם לתאוות הגזל אמור להיות גג.
    סגור
  • 34.
    לקנות כחול לבן
    רחמו 26/07/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אני פשוט לא מבין את השמאלנים כל מה שאומר ועושה ביבי יש להם מה להגיד מה רע בזה כל אחד יקנה היכן שהוא רוצה זו רק בגדר המלצה עד מתי רשעים יעלזו
    סגור
  • 33.
    משפיעים קשות על כל שרשרת הרכישה בכל התחומים (ל"ת)
    מחירי הרכב והדלק 26/07/2020 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    כחול לבן
    ציפי 26/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקנות כחול לבן זה נכון אבל צודק הכותב . הסוחרים מיקרים את נסחורה והשירות ולכן כאשר הבחורה יותר יקרה והמלונות יקרים יותר לא כדאי לרכוש כחול לבן צריך להוזיל את הסחורה . ואף לסבסד על ידי הממשלנ בצורה מבוקרת ושקופה
    סגור
  • 31.
    דווקא הדוגמא של הקפה לא טובה
    8 26/07/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מחירי קפה באיכויות שונות יכולים להיות שונים ברמה של אחד עולה פי שלוש מהשני. עניין של איכות.
    סגור
  • רג'ואן קפה נהדר ועולה פחות מכל החברות הידועות.
    רז 29/07/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 30.
    בן צבי 8/6 אשקלון
    אלישקאשוילי שבתי 26/07/2020 06:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם פרס אמר ליקנות תוצרת הארץ ולא ירדו עליו
    סגור
  • 29.
    זה לא כזה שחור או לבן
    י 26/07/2020 03:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לדוגמה, יש אסטרטגיה ידועה של רשתות בינלאומיות שכשהן רוצות להשתטלק על שוק מקומי כלשהו ולחסל את התחרות שלהם הם בהתחלה מוכרים בזול יותר כשהם יודעים שהם יוכלו לעמוד בהפסד בשביל שאנשים כמוך יקנו אצלם שהכי זול וככה העסקים היותר יקרים ימותו והם יוכלו להעלות את המחירים כמה שהם רוצים. ככה שלקנות הכי זול לאו דווקא אומר שיעלה לך פחות לטווח הארוך, מה שלא ברור מאליו
    סגור
  • 28.
    מסכימה עם כל מילה (ל"ת)
    אאא 26/07/2020 02:24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 27.
    צודק 100 %
    סיימון 26/07/2020 00:51
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני בונה בית דלתות בארץ ,5200 ליחידה הזמנתי מפולין ( לא מסין ) 1,600 כולל הובלה. בריקים : בארץ 200 שח למ"ר הזמנתי מפולין ב-45 שח למ"ר כולל הובלה כחול לבן שיתפסו פראייר אחר
    סגור
  • 26.
    צודק לצערי (ל"ת)
    מאיר 26/07/2020 00:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    אחלה כתבה
    sheckila 25/07/2020 19:24
    הגב לתגובה זו
    18 1
    100% pure
    סגור
  • 24.
    קשקשן מארץ הקשקשנים
    אחת שיודעת 25/07/2020 18:27
    הגב לתגובה זו
    8 18
    דווקא שטראוס עלית לא מעחה מחירים למרות עליית מחיר חומרי הגלם... אז לקחת את הדוגמה הכי גרועה שיכולה להיות... מה גם שמי שמממן את האתר שמשלם לך את המשכורת זה התאגידים האלו - שאתה כל כך שונא... מפגרים ביזפורטל- יורקים לבאר שממנה הם שותים
    סגור
  • את ממש לא יודעת
    אחד 26/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    את שייכת לקהל השבוי שהוא כותב עליו. עלית עשוקת אותך ואת אומרת לה תודה. ממש צרכנות גרועה. אם היית צרכנית נבונה היית מגלה שעלית גובה לפחות 30% יותר מהמתחרים. אגב, כשמחיר חומרי הגלם יורדים את לא נהנת אלא עלית
    סגור
  • מקטינים אריזות ומעלים מחיר.
    Z 26/07/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
    9 0
    איפה תמצא 100 גר' קפה שחור? אריזה ירדה ל- 85 גר' במחיר גבוה יותר ...
    סגור
  • קפה שחור עלית
    קפה חזק 26/07/2020 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברשות השיווק רמי לוי ואושר עד, מחיר ל100גרם כשישה שקלים למאה גרם
    סגור
  • 23.
    לא בשביל היצוא אלא בשביל התעסוקה!! (ל"ת)
    חשוב 25/07/2020 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 22.
    ליבנה צודק!!קונים רק ימין!!
    גנצ והמשותפת! 25/07/2020 15:28
    הגב לתגובה זו
    5 7
    למה שאפרנס שמאל אנרכיסטי פוסט ציוני?אקנה רק מיהודים ערכיים ימנים!!!
    סגור
  • והימין שמעודד חרדים לא לעבוד לא ללמוד ליבה
    אני 26/07/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    להתרבות כמו ארנבים ולחיות מקצבאות, זאת ציונות? בקצב הזה תוך 30 שנה הלכה המדינה.
    סגור
  • אתה חי בניינטיז. החרדים מזמן עובדים.
    דגן 29/07/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכל זוג חרדים שני לפחות אחד מבני הזוג עובד. מהקצבאות שהם מקבלים אתה לא יכול לחיות בלי עבודה גם אם תחיה במערה. צא מהשנאה, תסתכל על המציאות. פתח את הראש. גם אני פעם הייתי כמוך.
    סגור
  • 21.
    יוקר המחיה
    חמינה 25/07/2020 15:15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני קונה בשוק פסטות ושימורים של חברות קטנות בארץ במחיר 4 ב13 שח בעוד שפסטות ושיפורים של החברות הידועות שעולה 6 וגם 7 החבילה למה מה קרה
    סגור
  • 20.
    איש לא
    חנה 25/07/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יפתור בעיה כזו,הזמן כן!!כמו תמיד!!
    סגור
  • 19.
    ההבדל בין מחוייבות של ישראלי לאנגלי המשך
    Sui 25/07/2020 14:06
    הגב לתגובה זו
    5 9
    במלחמת העולם השניה הבריטים בקשו מכל העובדים בעיראק לרכוש אך ורק מוצרים אנגלים למרות שהיו הרבה יותר יקרים. כולם הבינו את המסר וקנו.ישראלים כמוך רק אומרים להם משהו לטובת מוצרים כחול לבן. מיד צצים כדי להגיד למה לא. יש במדינה הרבה אנשים רעים כמוך. גלגל מסתובב פעם אתה למעלה פעם למטה
    סגור
  • 18.
    אתה לא מבין עניין
    כושכוש 25/07/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סתם כועס אכלו לי שתו לי
    סגור
  • 17.
    בובו קרא לקנות כחול לבן. האיש שלא שילם על כלום מכיסו
    מושיק 25/07/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מי שיכול לקנות זה רק המדינה משרד הביטחון הבריאות וכו.
    סגור
  • 16.
    תלוי במוצר
    אאא 25/07/2020 05:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אומרת תקנו מה שסול או צה שאיכותי ולא תמיד זול אבל שווה תלוי במוצר רכשתי חולצות תוצרת הארץ לא יקרות ומיקלדת מיני ועכבר קטן שמותוכו החיישן מאוד נוח הרבה יותר מסין ב100 שח יש כאלה פחות נח ב80 שח לא תוצרת הארץ לכן צריך לבדוק את המוצר
    סגור
  • 15.
    צודק לחלוטין! (ל"ת)
    המגיב 25/07/2020 01:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    עובדים עלינו, רושמים את השם הישראלי כשלמעשה מייבאים
    א. 24/07/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    17 0
    עבודה בעיניים, כחול למשל פסטה שרשום עליה ויטה, אתה מתפתה לקנות תוצרת הארץ ואז מגלה באותיות קטנות שזה יבוא מתורכיה
    סגור
  • 13.
    למה לא לקנות ישראלי
    איציק 24/07/2020 21:35
    הגב לתגובה זו
    8 1
    "תיאוריה כלכלית מסקרנת שהוכרזה בארצות הברית. הבחור נקרא מארק פאבר. הוא אנליסט השקעות ואיש עסקים. כאשר הממשלה שוקלת לפתוח בפרויקט שיסייע לכלכלה האמריקאית, כתב מארק פבר בעלון החודשי שלו כתגובה בהומור רב: "הממשלה הפדרלית שוקלת להעניק לכל אחד מאיתנו סכום של $ 600.00 דולר. אם אנו מוציאים את הכסף הזה בוולמארט, הכסף הזה עובר לסין. אם אנו מוציאים את הכסף על דלק, הוא הולך לערבים. אם נקנה מחשב, הכסף זה הולך להודו. אם נקנה פירות הוא יעבור למקסיקו, הונדורס או גואטמלה, אם נקנה מכונית טובה, הכסף יעבור לגרמניה או ליפן. אם נקנה שטויות הוא יעבור לטייוואן, ושום פרוטה מהכסף הזה לא תעזור לכלכלה. הדרך היחידה לשמור על הכסף הזה בארה"ב היא לבזבז אותו על זונות או בירות, בהתחשב בעובדה שהן הסחורה היחידה שעדיין מיוצרת כאן. אני, אני עושה את החלק שלי ... " תגובה של כלכלן ספרדי, גם במצב רוח טוב: "מארק היקר: למעשה, מצבם של האמריקנים מחמיר. ואני מצטער להודיעך כי באדווייזר נרכש לאחרונה על ידי אמבייב הברזילאי. לכן נותרו רק הזונות. עכשיו, אם הן (הזונות) היו מחליטות לשלוח את כספם לילדיהם, אני חייב להזהיר אתכם שהדולרים הא
    סגור
  • אם לחדד בפשטות את דבריך ,לשלם כסף
    נוני 26/07/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהולך למשכורות לפועלי ייצור ,ולא לסוחרים
    סגור
  • 12.
    קפה של עלית עולה 6 שח בסופר
    1 24/07/2020 21:33
    הגב לתגובה זו
    5 6
    קשקשן
    סגור
  • תראה חשבונית קשקשן אתה
    עמר 25/07/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שקית 100 גרם עולה במבצע 7,50 במקרה הטוב. אם אתה קונה אריזה של קילו! המחיר הרגיל זה כ 70 ש"ח. מחיר אריזה ללא מותג (סחורה סוג ב' והיא אכן כזו) עולה לאריזת 1 ק" ג 40 ש"ח ומן הסתם זה לא לבית כי אחרי שבוע כבר מתיישן, גם במקרר.
    סגור
  • 11.
    צודק 1000000%
    ברק 24/07/2020 21:28
    הגב לתגובה זו
    12 1
    המחירים במדינת ישראל הזוייםהחברות בארץ מוכרות במחירי גזלהואז מתלוננות שהישראלי רוכש בחו"להכתב הביא כדוגמא קפה שחוראני קונה במחיר של 100 גרם קפה טורקי עלית 250 גרם קפה שחור עם הל של חברה מהמגזר הערבי גם קפה הרבה יותר טעים וגם פי שתיים וחצי באותו מחירבשמחה הייתי מפרנס חברה ישראלית אבל לא מוכן לשלם על יותר מכפול על מוצר פחות טעים של חברה גזלנית......אנחנו עם נצלן!!!!!
    סגור
  • אתה קונה מחברה ישראלית... (ל"ת)
    שמוליק 25/07/2020 01:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    יוקר מחיה מטורף
    חזירים 24/07/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כי 10 משפחות חונקות אותנו במונופולים והחזקות צולבות. לא אקנה כחול לבן כדי להעשיר את החזירים.
    סגור
  • 9.
    תודק לחלוטין, ללא צורך במילים נוספות (ל"ת)
    שאול 24/07/2020 19:49
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    דעה לא פופוליסטית ובכך נכונותה וכוחה (ל"ת)
    איתן 24/07/2020 19:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 7.
    דעה לא פופוליסטית ובכך נכונותה וכוחה (ל"ת)
    איתן 24/07/2020 19:43
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    עלק מחפש קפה שחור בזאפ
    תום 24/07/2020 19:10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הצחקת אותי. זה כן מחזק את הכלכלה שקונים כחול לבן. זה שיש תאגידים עושקים זה נושא אחר וזה לא סותר שמבחינת הכלכלה עדיף שנקנה תוצרת הארץ. ושוב, עלק מחפש קפה שחור בזאפ, מאיפה הבאת את זה? מה אתה כותב את הכתבה הזו מברלין? וזה שאתה קונה קפה במקום קטן ליד הבית זה באמת לקנות כחול לבן אז מה אתה מערבל אותי??
    סגור
  • 5.
    כל השנים מעלים
    ,דוד 24/07/2020 19:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    משנים משקל ותמחוק, העיקר להעלות מחירים. על כן אינני חס עליהם. ייפלו- יכנסו אחרים. זה הקפיטליזם. אם קפיטליזם חזירי אז עד הסוף.
    סגור
  • 4.
    תוצרת הארץ אכן יקרה
    מסכים עם כל מילה 24/07/2020 18:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המחירים בארץ מושפעים מעלויות כח אדם , מכסי מגן לא מוצדקים , שוק קטן שאינו חלק מהשוק הארופאי או הגלובלי הנהנה מביטול מכסים , עלויות הכשרות ועוד ועוד ... אני שמח לעזור לתעשייה המקומית אבל מתקשה כשרואים את העלויות בשדות זרים .
    סגור
  • 3.
    למה לא להפגין קצת סולידריות ולקנות כחול לבן
    משקיע 24/07/2020 18:57
    הגב לתגובה זו
    7 20
    לדוגמה קצף גילוח של CREAMA גם זול וגם טוב גבינות תוצרת הארץ ינות תוצרת הארץ לא חסר. ארז לבנה אתה פשוט אדם דוחה!
    סגור
  • אני מסכים איתך עם לקנות כחול לבן אבל בקרמה אתה מפרנס
    רז 29/07/2020 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תורכים.
    סגור
  • creama
    קרמה דלתורכיה 26/07/2020 23:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    creame, מיובא מתורכיה
    סגור
  • למה?!
    אסף 25/07/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז תאכל גבינות ותגלח את הביצים לפחות תרגיש משב רוח רענן שמבלבלים לך אותם.
    סגור
  • לעולם לא לקנות את הקצף גילוח הזה (ל"ת)
    יראון 24/07/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    דווקא זה טוב לשקוע כי אתה יודע מה צף (ל"ת)
    חחח 24/07/2020 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    שקל חזק
    קובי 24/07/2020 18:51
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בכל העולם הבנקים המרכזיים מחלישים את המטבע המקומי וכאן תומכים בוא היצואנים על סף קריסה
    סגור
  • במזרח התיכון
    מדינונת 25/07/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם אפס תחרות ואין קץ שנאות,תמיכה? מי יתמוך במי?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות