מתוק ביוניליוור: מכירות הגלידה המקוונות זינקו והקפיצו את המניה
למרות צפי לירידה חדה בשיעור של 4.3% במכירות של ענק מוצרי הצריכה העולמי, יוניליוור, ברבעון השני, החברה היכתה את התחזיות עם ירידה מזערית של 0.3%. זאת תודות לזינוק חד של 26% במכירות הגלידה של בן אנד ג'ריס ומגנום בחודשים מארס-מאי.
החברה האנגלו-הולנדית היא באמת ענק בקנה מידה גלובלי, שככל הנראה אין כמעט אדם בעולם שאינו מכיר את אחד ממוצריה. ביניהם ניתן למצוא את סבוני דאב, מרקי קנור, תה ליפטון, AXE, גלידות שטראוס ועוד ועוד ועוד. לפי אתר הקנגלומרט, החברה פעילה ב-190 מדינות, מעסיקה מעל 160,000 בני אדם ומשקיעה כל שנה למעלה ממיליארד אירו במחקר ופיתוח. אגב, הם טוענים כי 2.5 מילארד בני אדם צורכים את המוצרים שלהם בכל יום. שווי השוק של יוניליוור עומד על 144 מיליארד דולר.
מסתבר שחלק מהטרנדים של המגפה, הביאו להאצה של שירות המשלוחים של בנד אנד ג'ריס. באמצעות שיתופי פעולה עם חברות כמו דומינוס, החברה משלחת גלידות באירופה ובארצות הברית בעיקר, מה שתרם לה לרווחיות. כמו כן ישנה עלייה במוצרי היגיינה, כמו אלכוג'ל, אבל היה קיטון במכירות במוצרי טיפוח, בשל העובדה שאנשים לא יצאו מבתיהם.
בסך החצי שנתי, ההכנסות קטנו ב-1.6% ל-25.7 מיליארד אירו, בעיקר בשל שינויי בשערי חליפין וחוסר אחידות במכירות בשל השפעות המגפה. עם זאת המכירות קטנו רק ב-0.1%. הרווחלמניה ברבעון השני עמד על 0.41 אירו למניה.
"המחצית הראשונה מראה את חוסנה של יוניליוור בכל רמות העסקים ואת הגמישות שלו לאור השינויים בביקוש בעולם", אמר מנכ"ל החברה, אלן ג'ופה.
הדוחות הטובים הקפיצו את המניה בטרום מסחר ב-7.5%, וכעת מחיר המניה עומד על 55.85 דולר, כ-2% פחות ממחיר המניה בתחילת השנה, אז היא עמדה על 57 דולר למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה