המחירים נראים מטורפים, אבל אמרו את זה גם על טסלה ב-40 דולר והיום היא ב-1,500 דולר

שני גורמים דוחפים את השוק - ההתאוששות בצורת V והמרוץ המהיר לחיסון; השוק מגלם את החדשות הטובות, וגם את הרעות - לאן הולכים מכאן, איזה תחומים יזנקו בגדול, ואיזה מניות מעניינות בתחום החיסונים והמניעה?
 | 

השוק מגיב לציפיות למיגור הקורונה ולהתאוששות של V-shape - תמחור מכשירי ההשקעה כולם הגיע לרמת ההערכה שבסביבה של ערכים כלכליים קונבנציונליים הייתה מצדיקה מכירה. כל המרכיבים האופטימיים והפסימיים, ברמות המאקרו והמיקרו, כבר מיוצגים בהערכות הנוכחיות, בין אם מדובר במניות, באגחי"ם ממשלתיים של ארה"ב או בזהב. האמינו לנו שפלטפורמות ההערכה והחיזוי של קרנות ההדג' ובתי ההשקעה, מברידג'ווטרס ובלקרוק ועד מורגן סטנלי וגולדמן סאקס, כבר כוללות כול התפתחות חיובית עתידית אפשרית וכל התפתחות שלילית אפשרית כך שהמחירים הנוכחיים מיצגים נאמנה גם את "חכמת ההמונים" וגם את "חכמת המקצוענים". יכולים לטעון שמחירי חלק גדול מהמניות יקר בטירוף ובמונחים כלכליים זה בהחלט נכון אבל ההגדרה של "הערכת נכס" מתבססת על סך ההערכות של המשקיעים בנכס ברגע נתון שכרגע, לאחר כחצי שנה של מגיפה סינית ונתוני כלכלה אמיתיים זה מה יש!! וננסה לראות היום מה בדיוק מייצגים המחירים שנראים כמטורפים.

שוק המניות הגיע לרמתו הנוכחית בעזרת שתי תקוות שחברו יחדיו לייצר אווירה אופטימית.  הראשונה -  הציפיות לאישור מהיר משחושבים של אחד או יותר מהחיסונים שעשרות חברות מנסות לפתח  השנייה - הציפיות שהולכות ומתגברות להתאוששות כלכלית בסגנון V-shape. השילוב בין שתי הציפיות הללו יוצר מצב שבו, למרות שמחירי המניות הולכים ומתנתקים מהמציאות הכלכלית הידועה, יש יותר ויותר משקיעים שרואים את הכדאיות בהשקעה בהן.

איך התפתח מצב שכזה? מדד ה-S&P הגיע לרמת שיא של כל הזמנים - 3,393.52, ב-19.2 וזאת בעזרת הציפיות שהכלכלה האמריקאית, לאחר האטה קצרה במחצית השנייה של 2018, חוזרת לצמיחה שאפיינה אותה בעשור האחרון ואז "התגלתה" המגיפה והשלכותיה השליליות על הכלכלה. בתגובה נפל המדד, בתוך חודשיים, ב-35.4% ל-2,191.86 ולפתע החל לעלות שוב. מדוע? כי החלו להתפתח התקוות הנ"ל וזה הביא להתהפכות המגמה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התקווה הראשונה התפתחה בעקבות איתותים שונים שהגיעו מהשוק הריאלי. במהלך החודשים מאי ויוני הגיעו נתוני מכירות קמעוניות שזינקו בעצמה וחזרו לרמת הפרה-קורונה, היתה ירידה מהירה באבטלה באותם חודשים ותוצאות הרבעון הראשון, שהחלו להתפרסם מאמצע אפריל הפתיעו לטובה, במיוחד ברמות המיקרו. איתותים אלו העלו את התקווה ליציאה מהירה מההאטה הכלכלית שכפתה המגפה, יציאה בצורת V-shape. התקווה השנייה התפתחה בעקבות הודעות אופטימיות על קצב ההתקדמות בפיתוח חיסונים מכמה חברות מובילות ועליות חריגות בכמה מ"מניות מיגור הקורונה". הודעות אלו לצד התמיכה האדירה, הכספית והממשלתית בכול העולם וההתגייסות המסיבית של כל הגורמים לעידוד הניסיונות להדברת המגפה עוררו הרושם כאילו המיגור ממש קרוב. ההתפתחות של שתי התקוות היא שהביאה לעליית המדד ב-47% מאז סוף מרץ.

זה נכון שלאחרונה החל גורם התקווה ליציאת V-shape להיחלש וזאת בעקבות העובדה שכול המאיצים שהובילו תקווה זו כבר כלולים בתמחור המניות כולל תוצאות הבחירות בנובמבר בארה"ב ומלחמות הסחר מול סין. אבל אם התוצאות הרבעוניות, שברובן מתפרסמות במהלך אוגוסט, שוב יכו את התחזיות (וכך זה נראה בינתיים) יחזור גורם ה-V-shape להשפיע לטובה. בינתיים מתקזזת הירידה בהשפעת מנוע ה-V-shape כנגד העלייה בציפיות החיוביות TTM (Time To Market) בנוגע לאישור החיסון. חשוב גם לזכור שככל שהאמונה בחיסון מהיר תגדל זה גם יעורר מחדש את הציפיות ליציאה מהירה מההאטה ומנוע ה-V-shape יתעורר לחיים חדשים.

כמובן שהמשקיע צריך לקחת בחשבון גם את ההנחות הפסימיות. תחשבו מה יקרה למדדים אם נתוני הכלכלה וה-TTM של החיסונים לא יתממשו ולכן אנחנו חוזרים וטוענים שאחוז המזומן בתיק צריך להישאר גבוה. המשחק הזה בין אופטימיות ופסימיות מובילים את מדדי המניות בניו יורק מאז ומעולם אבל הסטטיסטיקה מוכיחה שהמלחמה בין הרגשות הנ"ל מסתיימת, בדרך כלל, כפי שהמשקיעים חושבים ולא כפי שהמומחים חושבים ויש לא מעט איתותים שתומכים בכך גם כעת.

תעשיית הבריאות ממריאה
בינתיים ובגלל המלחמה בקורונה עוברת הכלכלה האמריקאית וכל מרכיביה, במיוחד תעשיית הבריאות, שינויים משמעותיים ולטובה. "התאמה, בעזרת ההתקדמות הטכנולוגית, לשינויים שמייצרת הקורונה" מכנים זאת. כחלק מהשינויים נוצרים, בתעשיית הבריאות, תחומים בעלי פוטנציאל צמיחה אדיר כמו האבחון (דיאגנוסטיקה) והבדיקה, ציוד המעבדות והמניעה הביו טכנולוגית הרפואית. השקעות העתק בניסיון לבלימת הנגיף מהוות למעשה השקעות תשתית ענקיות בתעשיית הבריאות כולה וישפיעו  על  כול אגפי תעשיית הבריאות, אפילו תחום ניהול מרפאות ובתי חולים עובר שינוי דרסטי. המשקיע, שמאז הבחירות האחרונות בארה"ב, ב-2016, חשש כל הזמן ממעורבות ממשלתית בפיקוח על הבריאות, המחירים וכו', צריך לחשוב מחדש, אף פוליטיקאי אמריקאי לא יעז, בטווח הנראה לעין, לפעול נגד תעשיית הבריאות לבטח לא נגד ענקיות הרפואה והציוד הרפואי. יותר מכך, המגפה גם לוחצת על המשך ההתייעלות בתעשייה והחברות יפיקו לקחים. דעתי היא שחברות הבריאות, כולן (כולל בתי החולים) יצאו מהמשבר "בריאות" בהרבה משהיו לפניו.

מה כל זה אומר למשקיע? בגדול, להגדיל ולגוון את פוזיציות הבריאות בתיק ההשקעות כי הווירוס הזה מבטיח שהתעשייה כולה תלך ותגדל, במיוחד סקטור המניעה. אבל הרבה מעבר לכך, ההשקעות האדירות בניסיון למיגור הקורונה הן בעיקר "השקעות תשתית" כאמור שמתפשטות לסקטורים אחרים כמו המוליכים למחצה כדוגמה, התעשייה הזו שממילא מומלצת כנכס מוביל בתיק ההשקעות עולה מדרגה. גם תעשיית הטיפול במים (שגם היא מומלצת מזה שנים) תקבל דחיפה אדירה מהשקעות הנוכחיות בקורונה ומי שרוצה להרחיק עוד יותר אז ישנן הודו ווייטנאם, במיוחד הראשונה בגלל המעבדות שם, היכולות האנושיות בתחומי המו"פ והתשתיות הרפואיות שלא להזכיר את  תהליך המעבר מסין להודו בעקבות מלחמות הסחר. אז צריך לרוץ ולקנות מניות בריאות? לא ברמות הנוכחיות לדעתנו. מחירי המניות המעניינות הגיעו לרמות מטורפות ממש כך שכול משקיע צריך להחליט מה רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת. ולמי שבכול זאת מוכן להסתכן נאמר שהסלים המובילים מהסוג של SPY, XLK, XLV, IHI או FBT כוללים את כול הלהיטים.

TMO - ענקית ציוד המעבדות מתפתחת
מה אפשר ללמוד מניסיון הרכישה של QIAGEN (סימול: QGEN או QIA.DE בגרמניה) ע"י תרמופישר (סימול:TMO)? ההצעה של ענקית ציוד המעבדות תרמופישר לרכוש את QIAGEN, החברה הגרמנית-אמריקאית שמובילה בטכנולוגיות של הכנת מדגמי-מעבדה לאבחון מחלות ובמחיר שהיא מציעה זו תוצאה ישירה של מגפת הקורונה והניסיון למגרה. המחיר שתרמופישר, שידועה באיכות הניהול שלה וביעילותה, מוכנה לשלם, 43 אירו למניה או הערכה של 9.84 מיליארד אירו לחברה שמכירותיה כ-1.54 מיליארד אירו ומפסידה כ-41 מיליון. מצביע על כך שהנהלת תרמופישר, שמעטים בעולם מצויים כמוה בתחום הציוד המעבדתי הרפואי, מאמינה שמגפת הקורונה מצביעה על כיוון ההתפתחות של עולם הבריאות ולא רק. תחום האבחון, לדעת TMO, עומד לגדול משמעותית ולפיכך היא מוכנה להציע מחיר שבתנאים רגילים לא היה עולה על דעתם. TMO אינה יחידה שחושבת כך יש כרגע מספר ניסיונות רכישה (או שמועות) מהסוג שבין TMO ל-QGEN וכולן בערכי חלל.

חברת BioNTech (סימול:BNTX) הגרמנית למשל שמתמקדת במלחמה בסרטן, בעיקר מכיוון המניעה, גם מפתחת חיסון לווירוס הסיני והייתה הראשונה בעולם לבצע ניסוי בנושאי קורונה על בני אדם (עוד במרץ) וכעת ממתינה לאישור הרשויות להתחיל ולבצע טיפולים ב-30,000 נפגעי קורונה שנרשמו (מבחינה קלינית היא בסוף השלב השני). החברה, שהקים הפרופסור הטורקי אוגור שהין ב-2008, סיימה את 2019 עם מכירות של 108.6 מיליון והפסד של 179.1 מיליון ונסחרת בשווי של 20.8 מיליארד. על בסיס מספרים אלו הונפקה החברה באוקטובר 2019 בהערכה של 3.39 מיליארד דולרים (15 דולר למניה) וכיום, 8 חודשים לאחר ההנפקה, שווה כבר 20.8 מיליארד (92 דולר למניה). הערכה מטורפת? כל כלכלן יגיד לכם "מטורפת בריבוע" ומהבחינה הכלכלית הוא כמובן יצדק. בסוף השבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מנצלת (כך בדיוק נכתב בפרסום) את מחיר המניות על מנת לגייס עוד כחצי מיליארד דולרים במחיר הנוכחי. לא רק שהמניה המשיכה לעלות, תנסו להשיג מניות בהנפקה.

כלומר, הדעה הכלכלית הקונבנציונאלית נרמסת אל מול חלומות המשקיעים. למה זה קורה? תגידו שהמשקיעים מטורפים? לא בטוח. ענקית התרופות פייזר (סימול:PFE) מממנת את פיתוח החיסון ומהלכות שמועות שבקרוב ולאור ההתקדמות היא תציע לרכוש את החברה גרמנית שכמובן לא תסכים לקבל הערכה של 20.8 מיליארד ולא של 35 מיליארד שהרי היא מפתחת חיסונים גם עם ג'אנאטק, גם עם סאנופי, איליי-לילי, באייר, הענקית הסינית Shanghai Fosun Pharmaceutical ועוד וכולן לוטשות עיניים על תחום החיסונים המתפתח. לא הכל רבותיי זה ספקולציה פרועה. האם לקנות TSLA ב-35-40 דולר ב 2013 היה ספקולציה פרועה? האם לקנות שוב ב-400 בסוף 2019 היה "טירוף"?


אנדרו טלפר, מנכ"ל חברת ניהול הנכסים המובילה והיוקרתית מסקוטלנד, Baillie Gifford & Co, בעלת המניות השלישית בגודלה של TSLA (% 7.7 מהחברה), הסביר לתקשורת, ב-2013, מדוע רכשה אז החברה 2.3 מיליון מניות TSLA במחיר של בין 35 ל-40 דולר.  כן ב"מחיר מטורף" - "המומחים טוענים", אמר אז, "שב-2030 יהיו יותר מכוניות חשמליות מאשר קונבנציונליות על הכביש ואני מסכים רק שלדעתי זה יקרה הרבה קודם ומי שיגרום לכך הוא אלון מאסק. אם עשיתם הערכה מהסכומים שתעשיית הרכב החשמלי תגלגל קיבלתם שווי משמעותי". אף אחד לא יכול  להאשים אדם כמו טלפר שהוא לא הבין ב-2013 שמניית TSLA, מהבחינה הכלכלית הקונבנציונאלית, לא היתה שווה גם 10 דולר. הקניות האחרונות של החברה בניהולו נעשו אגב בדצמבר 2019 במחיר ממוצע של 400 דולרים.

זה מחזיר אותנו לניסיון הרכישה של QGEN ע"י TMO. שם המחיר, לדעתי ימשיך לעלות ו-TMO תשלם מדוע? כי המיזוג הזה יבסס את TMO בראש האוליגופול שיוביל את תעשיית ציוד המעבדה הרפואי בעידן שבו המניעה והחיסון יובילו  את הרפואה להיקף גדול פי כמה מזה שתגלגלנה המכוניות החשמליות. עידן זה, שיישומו כרוך בהשקעות עתק במעבדות וציוד, יגיע מהר בהרבה ממה שחשבו וחושבים המומחים וזה בגלל התקדמות הטכנולוגיה וההשקעות במלחמה בווירוס הסיני. בתרמופישר, לדעתי, מאמינים שהמלחמה בקורונה משנה במהירות את  ההתמקדות של תעשיית הרפואה שלפיה החיסון והמניעה יחליפו את התרופות הקונבנציונליות וכעת, עם השקעות העתק של הממשל האמריקאי, זה יקרה מהר משצפו אז מה זה עוד מיליארד או 10 מיליארד לנוכח סדרי הגודל העתידיים?

TMO אגב, שעוד מהמאה שעברה נכנסה לנבחרת שלנו וחזרנו וכתבנו אודותיה מספר פעמים רב פרסמה דוחות ונראה שהמגיפה עושה לה רק טוב הם היכו את הרווח למניה בדולר ונמצאים בשיא כל הזמנים וזה לפני "עידן החיסונים והמניעה".

תגובות לכתבה(129):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    האם יש איזו תעודת סל למניות מיגור הקורונה ? (ל"ת)
    משקיע 05/08/2020 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 59.
    חולה הנפש הולך למוטט את העולם עם הבועה
    האמיתי 31/07/2020 02:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי תהיה אמיץ להגיד שזו בועה נוראית והכל שם על הפאדי
    סגור
  • 58.
    מתי כבר תתקנו את ה-באג כך שניתן יהיה לקרוא ...
    מר מאני 30/07/2020 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וגם לכתוב תגובות
    סגור
  • 57.
    חברת קודק
    יפית 30/07/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום תודה על הסקירות המקצועיות שלך. האם אתה יכול בבקשה להתייחס לעלייה המוטרפת במניית KODK? האם היא עדיין ראויה השקעה? תודה
    סגור
  • הקדשתי לחברה כתבה כשנפלה בזמנו
    שלמה גרינברג 30/07/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    2016 או 2017 והסברתי שזו כבר לא חברת מצלמות אלא כימיקאלים. אולי נעשה משהו בשבוע הבא
    סגור
  • טען עוד
  • כל עליה
    ידידתנו 30/07/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהסוג הזה איננה ברת השקעה
    סגור
  • 56.
    סו"ס אולי
    לרון 29/07/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סוף לעיוות מונופולי ההיטק אמזון וכו' ,יעידו לפני הקונגרס!אכן חוסר ההיגיון משווע!!
    סגור
  • 55.
    כפי שאמרתי
    לרון 29/07/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאמין במנכל"'ות נשיית גאונית,ד"ר סו מ amd,המניה עולה כעת בגרמניה, שם קניתיה, בעוד 7% והיד נטויה .......
    סגור
  • 54.
    בפינה היומית
    לרון 29/07/2020 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אמדתי" amd ,מאמין במנכלי"ות,איפה טעיתי?
    סגור
  • 53.
    נראה שאינטל "הבלתי מנוצחת" הולכת לשקוע (ל"ת)
    מחכים לניתוח 28/07/2020 06:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • ומי בדיוק המחכים לניתוח? וממי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/07/2020 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 52.
    חוק הבווז
    א 27/07/2020 13:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז - זו בועה
    סגור
  • 51.
    תודה שלמנתודה על הכתבה. תתעלם מהמגיבים הטיפשים (ל"ת)
    גילי 26/07/2020 21:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 50.
    שלמה למה לקרוא דוחות ?
    גיל 26/07/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם חושבים שטכנולוגיה תצמח ב15 שנה הבאות קונים vgt והולכים לישוןכנל xlv cgw וזהו. לא צריך להבין יותר מזה כיום
    סגור
  • 49.
    תודה שלמה על עוד אחלה מאמר (ל"ת)
    זאב 26/07/2020 21:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 48.
    כן פייט
    יוסי 26/07/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה היקר שלום וברכה בתודה מראש א.לפי התגובות נראה שאנשים מצפים ממך ומחפשים נביא ..... ולא פרשן שתענוג לקרוא ולקבל מבט רחב מבעל ידע ונסיון רב ב אשמח מאוד לחחות דעתך על כן פייט לאור ההתקדמות בחברה ומצב המזומנים בקופה . בתודה ובהערכה
    סגור
  • בעבר כתבתי אודותיה אבלח
    שלמה גרינברג 26/07/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי 20 שנה בשטח נראה שעדיין מחפשת הדרך לפרוץ אבל האמת היא שלאחרונה איני עוקב אחריה
    סגור
  • 47.
    ביונדויקס
    משה 26/07/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שלמה תודה. מה דעתך על bvxv הישראלית?
    סגור
  • חברה מעניינת לאור
    שלמה גרינברג 26/07/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ההתקדמות בנושא החיסון האוניברסלי לשפעת (זו לדעתי הסיבה לעליות לאחרונה), ה 100-M שלהם.
    סגור
  • תודה. יש סיבה לעצירת העליה? (ל"ת)
    משה 26/07/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    אנחנו יודעים שאתה "קורא" דוחות ...
    נו באמת !!! 26/07/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הדוח האחרון שקראת נקרא "סיפורי אלף לילה ולילה "
    סגור
  • אכן, זה היה ב 1947 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 15:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • לא יאומן. כבר אז בהיותך בן 20 קראת זאת? (ל"ת)
    לשלמה 04/08/2020 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    מילים מועטות שוות מיליון ...
    לפעמים ... 26/07/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ולפעמים מלל רב שווה ... אפס !!!
    סגור
  • מסכים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 16:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אז פעל בהתאם (ל"ת)
    לשלמה 04/08/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    מה עים מניית nio הרכב החשמלי הסיני. (ל"ת)
    ארנון 26/07/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שתעשה עסקים
    לרון 26/07/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגברת" nio" עם האדון "טסלה" והכל יסתדר כנ"ל ניקולה!
    סגור
  • 43.
    נגמר הסיפור בוקרvixחדש מי שמבין מבין (ל"ת)
    נגמר הסיפר 26/07/2020 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    אכן
    יואב 26/07/2020 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    amd! אינטל?,נו באמת!!גאונות פיננסית!!
    סגור
  • 41.
    שלמה מה דעתך על אינטל אחרי ההכרזה שלהם אתמול? (ל"ת)
    א 24/07/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אינטל
    תום 26/07/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם תזרוק לבור מים אבן ומניה של אינטל, האבן תצלול לאט יותר.
    סגור
  • אהבתי
    לרון 26/07/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הדימוי!!
    סגור
  • לא קראתי את הדו"ח עדיין (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ובוודאי אחרי
    לרון 26/07/2020 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שתקרא את הדו"ח הכל יהיה"שושנים" "roses"
    סגור
  • כיוון שאתה מאוהב בטור זה
    שלמה גרינברג 26/07/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אולי גם תסביר היכן טעיתי?
    סגור
  • אתה מפוחד עד אימה מהטיפוס המוזר(כתבתי בעדינות)לרון.. (ל"ת)
    לשלמה 04/08/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן
    לרון 27/07/2020 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני "מאוהב" בנושא הבורסה,כ"כ לא טענתי שטעית,סתם הערתי הערת אגב!
    סגור
  • מה אינטל הודיעו? (ל"ת)
    מזוז 26/07/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אינטל
    לרון 26/07/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הודיעו שגרינברג טעה בגדול,לא נורא גם באפט כבר לא מה שהיה
    סגור
  • אינטל
    אלי 26/07/2020 01:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטרף לשאלה
    סגור
  • אינטל הודיעו שהדור הבא מתעכב ב7 חודשים (ל"ת)
    תום 27/07/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 40.
    שלמה הרבה בריאות - כתבת לפני חודש וחצי על
    דרומי - 24/07/2020 18:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    NKLA. היא מתרסקת לשער 30, משער גבוה של 79. קרה משהו שאנו לא יודעים שלכן התרסקה?
    סגור
  • כפי שכתבתי
    לרון 28/07/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניקולה תנודתית מאוד,רק לסיבובים,מכורחלק בעליה חזק בירידה,תוכל לסחור כך גם ב jmia
    סגור
  • תקרא הכתבה, לזה ציפיתי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בהקשר למה שכתבת
    דרומי - 26/07/2020 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכתבה אתה בעצם טוען שהסיבה לירידות חדות במניות פוטנציאל כטסלה היא החשש מקשיים פיננסים. וזו השאלה איזה קשיים פתאום צפו בכל הנישה של ניקולה?
    סגור
  • לגבי טסלה כתבתי
    שלמה גרינברג 28/07/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הסיבות לירידות בשנים עברו. לגבי ניקולה איני עוקב מקרוב
    סגור
  • 39.
    הטיפשים ישארו ויפסידו המון .התאוששות איטית מעכשיו . (ל"ת)
    אתם חיים בסרט . 24/07/2020 18:08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 38.
    "הכל ממנו הכל בידו ואין עוד מלבדו"
    אמנון 24/07/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הכל נכתב כבר בראש השנה ונחתם ביום הכיפורים מהבורא הכל יכול. ולכל הכופרים שלא יודעים מה זה תנך אפילו ולא פתחו את ספר הזוהר הקדוש מעולם , אני מציע להתחיל להכיר אותו
    סגור
  • תראה להיכן
    יואב 26/07/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרדרנו,אכן "אצבע אלוהים",יותר נכון סדום ועמורה!!
    סגור
  • 37.
    הכל יקרוס במכה אחת .ההתאוששות תהיה איטית נורא . (ל"ת)
    אתם חיים בסרט . 24/07/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • בורסה
    לרון 28/07/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינה נופלת ב"מכה" תמיד שיני מסור, כעת אנחנו לפני w
    סגור
  • אכן
    יואב 26/07/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    w ולא v
    סגור
  • 36.
    אתה יודע שלא מצאו חיסון נגד צינון עדיין ?.. (ל"ת)
    לשלמה .הכל יתרסק . 24/07/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 35.
    מגולם??? ומה עם המתנדבים לקורונה ימותו?גם מגולם? (ל"ת)
    צרנוחה 24/07/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אבל הם לא מתו, חבריקו.
    ירון מלמד 27/07/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחלקם יש כאבי שרירים וראש. קוראים לזה ניסוי שלב שלוש. תתעורר.
    סגור
  • תמיד יש סיכון
    לרון 28/07/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתהליך לחיסון,אם יגיע!
    סגור
  • 34.
    שלמה- חשבתי שאתה חכם. המשקיעים הם הפד וטראמפ
    מאיר 24/07/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עד שיפסיקו להדפיס לא V ולא נעליים אלא יהיה ZBI
    סגור
  • 33.
    ייגמר בבכי
    כרגיל 24/07/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כרגיל
    סגור
  • 32.
    שלמה דעתך על חברת MDWD
    דן 24/07/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לשמוע
    סגור
  • לא עוקב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    טירוף מוחלט
    מגן הציבור 24/07/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הפירמידה הגדולה בהיסטוריה של הבנקים המרכזיים והממשלות גורמת לטובים לחשוב שהכל נורמאלי. זה ייגמר באסון פיננסי ושפל כלכלי. הזכות להתעופף שמורה למלאכים לא למניות בלי שום הגיון כלכלי.
    סגור
  • 30.
    מי עוד בנבחרת??
    שי 24/07/2020 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    Tmo נייר פצצה
    סגור
  • בנבחרת
    לרון 26/07/2020 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    twlo wfh abbv amgn ,ממליץ!
    סגור
  • אף אחת מהמוזכרות אינה בנבחרת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/07/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אינטל
    צודק 28/07/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד..........שנים
    סגור
  • 29.
    כתבה מעניינת.עוקב אחרי גרינברג כבר כמעט 40 שנה
    כלכלן צפוני 24/07/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    12 4
    צודק במרבית הערכות שלו.יישר כח.אדם חכם. מנתח את השוק מצויין
    סגור
  • 28.
    ואף מילה על הפד שמזרים טריליונים לשוק
    שלוימה 24/07/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ומנפח בועת ענק. מזכיר לי את הסיפור על הפיל והנמלה שהולכים במדבר ואז הנמלה אומרת לפיל תראה כמה אבק אנחנו עושים
    סגור
  • 27.
    מזמן לא קראתי מאמר כל כך מצחיק
    לוקהיד מרטין 24/07/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    11 4
    כל הכבוד על ההומור! נזדקק לזה במפולת.
    סגור
  • לכל המתזמנים
    לרון 26/07/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שיהיה תיקון ,אבל ככה לא תצליחו להרוויח!
    סגור
  • העיקר שתצחק .. טוב לבריאות שלך (ל"ת)
    גוש 24/07/2020 17:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 26.
    הכל דבש
    בזיל 24/07/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אף אחד כבר לא יודע מה לעשות עם כל הכסף והעושר והליבלוב. זה ניכר בכל מקום בעולם. הכל דבש. רק זה שהזהב נושק ל1900 זה קצת צורם באוזן. רעש מטריד כזה כמו של אזעקת אמת. קצת צמר גפן באוזן וזה עובר
    סגור
  • ברור
    רון 26/07/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבירידות של 2% אתה הראשון שבורח
    סגור
  • 25.
    משתבח כמו יין, כיף לקרוא.
    ירון מלמד 24/07/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
    8 3
    .
    סגור
  • 24.
    האיש הכי שפוי בכל הכאוס הזה.
    meir4476@gmail.com 24/07/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כל טור שלך חויה
    סגור
  • 23.
    קולגה שלך ציין זאת לגבי אמזון כשהייתה ב-600 דולר (ל"ת)
    אשר 24/07/2020 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תוכל לפרט על מה אתה מתלונן? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • וזה אומר מה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    זה הכל משחק של היצע וביקוש יחסי לתקופה
    ג'יי 24/07/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם טסלה תהייה מחר 400 אז בטח יקנו אותה.. אבל אם היא תיפול למחיר של 5 דולר למניה? כנראה השוק חושב שהיא זבל ולכן הכסף החכם השיל מעצמו את המניות והיא לא נתמכה ברמות 400,100,50 וכו'.
    סגור
  • 21.
    אקצר לכם - הטיעון של שלמה שזה ימשיך לעלות כי עלה עד עכש
    שמוליק 24/07/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    10 2
    והיא תעלה לאינסוף, למרות שכבר מתומחרת פי 30 מהשווי האמיתי שלה כאילו יש לה 30% משוק הרכב. ולמרות שהיא הוכיחה עוד פעם שהיא רווחים רק בתנאי סובסידיות מהממשלה. ללא - אין לה ביזנס. האם הסובסידיות האלה לנצח?
    סגור
  • "הטיעון של שלמה שזה ימשיך לעלות כי עלה עד עכש"
    שלמה גרינברג 24/07/2020 16:44
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כנראה קראת מאמר של שלמה אחר
    סגור
  • רגשי הנחיתות
    שלמה ג 28/07/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נגמרים
    סגור
  • 20.
    אופוריה לקראת נפילה חזקה כמו בשנות השלושים
    גדי 24/07/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל הממסד הפיננסי רקוב... חברות חלום נסחרות על ידי ספוקלנטים הבורסה שיטת הפירמידה לברטח רמה שיותר מהר
    סגור
  • 19.
    השוק עלה רק בגלל דבר אחד
    כרמי 24/07/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הפדרל רזרב נקודה ואם לא היה תומך בו הסנופי כבר היה ב 1000 נקודות
    סגור
  • תוכל וודאי להסביר כיצד הפאדס
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעלים את המניות אם אינם קונים כלל
    סגור
  • קונים אג"ח חברות
    לרון 28/07/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטונות ,תמיכה כוללת בחברות,לא צריך מניות,הבנת?,כנראה שלא כי תכחיש כרגיל
    סגור
  • כרמי נראה שככל שהשוק עולה רמת
    יובל 24/07/2020 17:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רמת המשכל שלך יורדת .
    סגור
  • 18.
    ואינטל?
    יוסי 24/07/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא פיספוס גרינברגי?
    סגור
  • יוסי אל תמציא המצאות. (ל"ת)
    גל 24/07/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לא. ממש לא. (ל"ת)
    עמית 24/07/2020 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • איך
    ועוד 26/07/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן!!!חכה שטסלה תתרסק,לא לעולם חוסן!מוסק ותו לא...
    סגור
  • 17.
    תודה שלמה
    אסף 24/07/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על עוד כתבה מרתקת. שבת שלום
    סגור
  • 16.
    אדוני
    יואב 24/07/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פיספס ,הלא כן?לא מזכיר את abbv והומירה??
    סגור
  • תוכל לפרט על מה אתה מתלונן? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • המלצת
    יואב 26/07/2020 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטל ולא abbv שעלתה,ברור סליחה ש"לא המלצתי"
    סגור
  • תוכל להציג ההמלצות הנ"ל? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/07/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כי יואב השובב אף פעם לא פיספס (ל"ת)
    ירדן 24/07/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    שאלה נוספת לגבי אינטל
    לאחר עוד דחייה בהשקה של השבב החדש שלה, האם אינטל ב 24/07/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאחר עוד דחייה בהשקה של השבב החדש שלה, האם אינטל בדרך לירידת ערך בשנים הקרובות?
    סגור
  • ברור
    יואב 26/07/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינטל אינה מומלצת,ולא היתה בעברה
    סגור
  • 14.
    חיסון לקורונה בישראל?
    שלמה שתי שאלות לגבי החיסון הישראלי:1)מה אתה חושב ע 24/07/2020 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שתי שאלות לגבי החיסון הישראלי:1)מה אתה חושב עליו מבחינת סיכוי להצלחה?קראתי כתבה בערוץ 12 על כל שישראל התכוננה עליו במשך מספר שנים, אבל האם ברגולציה הישראלית שוב תפיל לנו את התפילה? 2)אם וכאשר ישראל תמציא את את החיסון למה היא לא מדברת עם טבע על ההפצה של החיסון?למה שחברה אמרקאית תיקח לנו את הכסף ואת העובדים שיכולים לצאת מהחיסון ?
    סגור
  • תרד מ"חיסון"
    לרון 28/07/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיה,זה וירוס שעובר מוטציות!חיסון חלקי אולי,כמו בשפעת
    סגור
  • 13.
    לא מדויק לגבי טסלה
    תום 24/07/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דווקא ב2013 שהיא הייתה 40 דולר המכפיל רווח שלה היה 40 (בערך דולר רווח למניה בזמנו). מאז, ערך המניה עלה ב4000% אחוז ל1600 דולר והרווחים עלו ב100%. מכפיל רווח של 40 זה נחשב מעט יקר, ממש לא מחיר מטורף, עוד היה אפשר באמת להצדיק את זה עם ראייה עתידית לעתיד המכונית החשמלית, בעוד המכפיל רווח הנוכחי של 300 לא פרקטי ולא ישים לאורך זמן. הסיבה היא שאין מספיק לקוחות למכוניות על מנת באמת להצדיק את המחיר, וזה קורה בכל הטכנולוגיות. למשל אפל עלו השנה ב50%, ומה? יקנו פי 2 אייפונים? פתאום אנשים יסתובבו ברחוב עם 2 מכשירי אייפון? השוק הזה קצת איבד את הקשר למציאות, מהבחינה של מי פה הצרכן? לפעמים הנאסדק מתנהג כאילו הטכנולוגיה צורכת בני אדם ולא בני אדם צורכים טכנולוגיה.
    סגור
  • המכפיל רווח שלה היה 40????? ב 2013??? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 24/07/2020 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • צודק
    תום 26/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכלס כשהרווח שלה עלה לחצי דולר המחיר שלה קפץ ל200. עדיין לא קונה מניה של טסלה, זה לקנות בועה, זה יתפוצץ בסוף.
    סגור
  • ועדיין טועה בעניין הרווח (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לא טועה, הדוחות של משקרים
    תום 27/07/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחצית השניה של 2013 (דוחות נובמבר 13 ופברואר 14) אסלה הרוויה 0.45 דולר (12 סנט ו33 סנט)
    סגור
  • העובדות?
    שלמה גרינברג 27/07/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי ה דיווח השנתי של החברה ל SEX אז בעובדות הן כדלקמן: ב 2012 הפסידה החברה 396.2 מיליון דולרים או 3.69 דולר למניה. ב 2013 הפסידה החברה 74.01 מיליון או 0.62 דולר למניה וב 2014 הפסידה החברה 294.04 מיליון או 2.36 דולר למניה. אלו העובדות!!! כדאי שתבדוק ב 10K
    סגור
  • 12.
    תוריד את קצב הרכישות מצד הפד', ותראה איך כל
    בלוף 24/07/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    החלומות על טסלה מתפוגגים בתוך יום "ציפייה להתאוששות בצורת V"? אף משקיע ושום גוף השקעות רציני לא רואה את זה בארה"ב
    סגור
  • קצב הרכישות ירד משמעותית לאחרונה
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנוסף הם רוכשים אגחי"ם ממשלתיים לא מניות
    סגור
  • 11.
    שאלה לשלמה
    אפצ'י 24/07/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנסיונך רב השנים בשוק ההון , האם יש ל BVXV סיכוי להגיע לעצמאות ולגדולה בפני עצמה ( אם וכאשר השלב האחרון יוכח כמוצלח כמובן ) ? או שאחד מהתאגידים הגדולים כמו SANOFI , NOVARTIS , GSK , ABBOT , PFIZER - יחכה לתוצאות הניסוי האחרון והקובע כדי לרכוש אותה בכמה מיליארדים בודדים ?
    סגור
  • 10.
    בקיצור לברוח מהשוק
    לא קונה 24/07/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם לא תהיה יציאה חלקה מהקורונה לפי הציפיות ההתרסקות תהיה רצינית
    סגור
  • 9.
    3 נגידים ששינו את חוקי הכלכלה
    נגידים פושעים 24/07/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין קשר למציאות..בריבית 2 או 3 אחוז אין זכר לכלום.פעם נגידים התריעו מבועה..מ2008 החליטו לא להפסיק לנפח אותה ולדאוג לעשירים ונכסיהם
    סגור
  • 8.
    הייתי בטוחה שאחרי כותרת כזו על טסלה,
    ליבי 24/07/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יגיע כעין ווידוי בסגנון::"ולכן, קחו בחשבון שאנו האנליסטים מברברים, כשהתוצאות בשטח שונות לחלוטין...
    סגור
  • 7.
    הכי שיקפוץ זה הנפט והגז כי פעילות כלכלית תוכפל (ל"ת)
    תלם 24/07/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    אמרו את זה על אסלה ב 40 ועכשיו היא ב 1500
    נדב 24/07/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בלי לקרוא מילה בכתבה...רק מהכותרת...אתה מבין מה זה אומר???? הכוס מלאה...חבל לסכן את שני המילימטר האחרונים בכוס ולהסתכן בלהפסיד כמעט את כל בכוס. מי שעיניו בראשו...שיברח.
    סגור
  • הכצבה , כשתקרא, מסכימה אתך
    שלמה גרינברג 24/07/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכותרת לא אני כותב
    סגור
  • 5.
    לשלמה היקר
    אנונימי 24/07/2020 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היי שלמה מה דעתך על חברות Nio ו nikola ?
    סגור
  • 4.
    תודה שלמה. אלוף. כיף לקרוא (ל"ת)
    עמית 24/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    Tmo יקרה בטירוף (ל"ת)
    גליל 24/07/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יש מניות
    לרון 29/07/2020 06:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתמיד יקרות,tmo אחת מהן,adbe עוד אחת
    סגור
  • אכן, כך בכתבה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    זה כבר לא הנגיף הסיני?
    שלומי 24/07/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפחות משהו אחד גרינברג למד.
    סגור
  • זה בהחלט הנגיף הסיני (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אוי מתי תלמד כבר לקרוא נגיף שכמוך (ל"ת)
    זום 24/07/2020 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שלמה, מה דעתך על Livongo? LVGO? (ל"ת)
    ארצי 24/07/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • lvgo
    לרון 28/07/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבת תיקון אחרי רווח 200%
    סגור
  • בקרוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מצטרף לשאלה ובכלל תחום רפואה מרחוק (ל"ת)
    סמואל 24/07/2020 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תחום הרפואה מרחוק
    לרון 28/07/2020 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה העתיד,אך היום גבוה מידי!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות