סייברוואן: סיום פיתוח מערכות המשפרות ומייעלות את מוצר החברה
חברת סייברוואן +2% סייברוואן 5.1 +2% בסיס:5 פתיחה:5 גבוה:5.2 נמוך:4.8 תמורה:64,920 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (SaverOne) הודיעה כי סיימה את פיתוחן של מספר מערכות טכנולוגיות המשפרות ומייעלות את פעילותה של מערכת החברה למניעת היסח דעת משימוש בטלפון הסלולארי ואשר להערכת החברה יאפשרו את הגדלת היקף פעילותה. החברה מדווחת על התייעלות תפעולית החוסכת כ-70% מעלות בדיקת המוצר ותומכת בהגברת קצב הייצור הנדרש לפעילות מסחרית; השלמת פיתוח שרת מערכת חדש המבוסס על תשתית אמזון ופיתוח מערכת כיול אוטומטית.
כלי בדיקה אוטומטי Equipment Test Automatic - ATE
הכלי בודק את המערכת בסיום תהליך הייצור ומריץ באופן אוטומטי כ-200 בדיקות. זמן הבדיקה התקצר בכ-70% ודיוק הבדיקה השתפר באופן אשר פחות מערכות נדרשות לבדיקה חוזרת. בחברה מציינים כי פעילות זו מהווה התייעלות תפעולית החוסכת כ-70% מעלות בדיקת המוצר ותומכת בהגברת קצב הייצור הנדרש לתמיכה בהיקף התקנות גבוה יותר, אליו נערכת החברה.
מערכת כיול אוטומטית Tool Calibration Automatic - ACT
המערכת מכיילת את המוצר בכל רכב, לרבות קביעת תצורת המערכת (מיקומי הסנסורים ברכב) וערכי הכיול בה, באופן מהיר - ירידה ממספר ימים לכל רכב, ליום אחד בלבד לכל רכב, ועם איכות משופרת. בחברה מציינים כי המערכת מאפשרת לכייל כמות גדולה באופן משמעותי של דגמי רכבים שונים עם הגברת החדירה לשוק.
השלמת פיתוח שרת מערכת חדש
השרת, המבוסס על תשתית אמזון, אוסף נתוני מערכת ומאפשר בקרת מערכת וניתוח התנהגות נהג בשימוש בטלפון. השרת כולל לוח בקרה חדש המציג למנהל צי הרכב בארגון מידע מגוון אודות המערכות בארגון, ניסיון שימוש ביישומים בעת נהיגה, התראות שנחסמו והצגת הנתונים בחתך הזמן.
המערכת נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר הנייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. על פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כאשר 25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה.
טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על ידי מניעת גישה לתכונות שונות של המכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה ובטוחה.
שוק היעד הראשוני של החברה כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים בהם תותקן מערכת החברה במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בעקבות תאונות דרכים בהן מעורבים נהגיהם. לחברות ביטוח וליסינג וכן לחברות המנהלות ציי רכב יש עניין רב בהפחתת נזקים ועלויות כתוצאה מתאונות דרכים. החברה פונה בשלב ראשון לשוק הרכב הישראלי וכן לשווקים באירופה וארה"ב ומעריכה כי לשינויים רגולטוריים להכנסת מערכות מצילות חיים עשויה להיות השפעה חיובית דרמטית על הביקוש למערכותיה.
סייברוואן: חדשה, מסקרנת, אבל עדיין לא רווחית
חברת SaverOne הוקמה בשנת 2015 ופיתחה מערכת המספקת פיתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולארי. המערכת משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות שהוגדרו כמסוכנות.
הפתרון הטכנולוגי של החברה הינו פתרון מבוסס חומרה המייצר "חופת נהג וירטואלית" באמצעות חיישנים הקולטים את תדרי הסמארטפונים ברכב. ברגע שהמערכת מזהה טלפון נייד בחופת הנהג היא מכניסה אותו ל"מצב נהיגה", כך שלא ניתן להשתמש בו מעבר לתכונות שהוגדרו ברשימה קבועה. המערכת מופעלת אוטומטית ללא צורך בשיתוף פעולה של הנהג, כאשר המכשירים של יתר יושבי הרכב אינם מושפעים.
בחברה מציינים כי כיום המערכת מיועדת לאפטר מרקט שאינו פוגע ברכב ואינו פולט קרינה מסוכנת, אך המטרה היא כי בהמשך המערכת תהיה משולבת ברכב באמצעות היצרנים.
כרגע מחזיקה החברה במערכת המותאמת להתקנה ברכבים פרטיים ומשאיות, כאשר החברה נמצאת בשלבי פיתוח של המערכת לצורך הטמעתה באוטובוסים. עיקר פעילות הפיתוח של המערכת לאוטובוסים, הוא ביכולת המערכת לזהות מספר רב יותר, באופן משמעותי, של מכשירים ניידים אשר מצויים באוטובוסים ולבודד את המכשירים הניידים המצויים באזור הנהג באוטובוס. נושא זה מבדיל את המערכת מהמוצרים הקיימים של החברה למשאיות ולרכבים פרטיים.
נכון להיום, המערכת מותאמת לטלפונים ניידים הפועלים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, כאשר החברה נמצאת בתהליך פיתוח המערכת לטלפונים בעלי מערכת הפעלה מסוג (IOS) למכשירים סלולאריים של חברת Apple.
אין עדיין הכנסות מהותיות
החברה נמצאת בשלבי מחקר ופיתוח וטרם הפיקה הכנסות משמעותיות מפעילותה. בשנת 2019 דיווחה החברה לראשונה על הכנסות של כ-85 אלף שקל, עם רווח גולמי של כ-21 אלף שקל, אולם לאחר הוצאות תפעול של כ-8.1 מיליון שקל (בעיקר הוצאות מו"פ) והוצאות מימון נטו של כ-1.3 מיליון שקל, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-9.5 מיליון שקל.
בהתאם לכך, יכולתה של החברה לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תכניותיה העסקיות תלויים בגיוס מקורות מימון וזאת ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להגעתה לבורסה בתל אביב.
במסגרת המצגת למשקיעים שפרסמה החברה לפני ההנפקה היא מציינת כי המודל העסקי שלה מבוסס על מכירה חד פעמית של המערכת, ולהערכתה השוק הפוטנציאלי, כאשר תיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי, נאמד ב-70 מיליארד דולר. הרגולציה המוגדרת על-ידי החברה כ"Game Changer", כאשר לפי סייברוואן מדובר בשוק תחרותי מאד, אולם כרגע לא ידוע על פתרונות מלאים ואפקטיביים דומים.
החברה נמצאת כיום בעיצומו של פיילוט מול מספר גופים
החל מסוף 2019 פועלת החברה לאפיון והתקנות במסגרת פיילוט עם מספר גופים וציי רכב וביניהם משטרת ישראל, UPS, קווים, ביטוח איילון, עיריית ת"א, איתורן, UMI, גיל-קאר, רקיט בנקיזר וחברת סוויספורט.
בנוסף, החברה דיווחה בשבוע שעבר על פיילוט ביצוע פיילוט עם תנובה וחברת החשמל, זאת לאחר שבחודש שעבר דיווחה החברה על פיילוט מול 7 גופים גדולים, בכללם צה"ל, צ'מפיון מוטורס, מיבואניות הרכב המובילות בישראל וקבוצת מילניום, אחת מחברות הלוגיסטיקה המובילות והגדולות בארץ (לכתבה המלאה).
בחברה מעריכים כי על לקוחותיה בעתיד יימנו בין היתר, חברות יצרני רכב וספקי רכיבים ליצרני הרכב, ספקי שירות בתחום הרכב, כמו גם חברות השכרת רכבים ולקוחות קצה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כל הכבוד! אחלה התנהלות של ההנהלה עד כהמושקע 27/07/2020 11:32הגב לתגובה זו1 0החברה הזו רק התחילה רבותי, כל הקודם זוכה. השוק שאליו מתבייתת החברה הוא פורה ואדיר. בהצלחהסגור
-
1.כל הכבוד ליוסי כהןדורון 27/07/2020 11:07הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד ליוסי כהןסגור