רכבת ההרים: האם למונייד יכולה לשלוט בשוק הביטוח?

החברה דיווחה השבוע בפעם הראשונה תוצאותיה כחברה ציבורית וניפצה את צפי האנליסיטים בשורה העליונה והתחתונה. עם זאת, הצפי של החברה לרבעון הקרוב ולשנת 2020 כולה מרתיע את המשקיעים
 | 
telegram
(3)

למונייד (סימול:LMND) עשתה זאת בענק לפני כחודשיים כאשר הונפקה לראשונה בבורסה בניו יורק. ההספק של מניית החברה מאז ההנפקה מדהים: הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר וירידה בימים האחרונים לרמה של 58 דולר. 

החברה אשר מנסה להמציא את ענף הביטוח מחדש, באמצעות מודל עסקי מסוג אחר ויתרון טכנולוגי עצום, דיווחה השבוע בפעם הראשונה על תוצאותיה כחברה ציבורית. הכנסות הרבעון השני הסתכמו ב-29.9 מיליון דולר, עלייה של כ-86% לעומת 16.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. האנליסיטים העריכו הכנסות בסך 29.3 מיליון דולר. 

בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד נקי של 21 מיליון דולר, או 1.77 דולר למניה, שיפור לעומד הפסד של 2.09 דולר למניה ברבעון המקביל. החברה הכתה את צפי האנליסיטים שהעריכו הפסד של 36.5 מיליון דולר או 2.18 דולר למניה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה דיווחה על צמיחה של 84% במספר המשתמשים שהסתכם ב-814,600 לקוחות. 

המודל של למונייד משנה את התפיסה של הצרכן לגבי חברות הביטוח. בניגוד ליתר חברות הביטוח אשר מרוויחות יותר ככל שהיקף התביעות קטן יותר, ויעשו מאמצים רבים כדי להתכחש לתביעה, לימונייד הצליחה להסיר את ניגוד אינטרסים זה. החברה שומרת על עמלה של 25% מהפרמיות, וכי ה-75% הנותרים זמינים לתביעות, וכי יתרת עודפי הכספים יתרמו לצדקה לפי בחירת המשתמש בסוף השנה, מהלך אלטרואיסטי שיווקי. 

כיום החברה מציעה ביטוח דירה וביטוח לחיות מחמד, אך מכוונת אל עבר הביטוח בריאות וביטוח חיים, בעלי היקף הכנסות משמעותי יותר גדול. הבעיה הגדולה של החברה היא שהאלגוריתמים עליהם מבוסס היתרון הטכנולוגי, מהווים יתרון רק בשוק ביטוח הדירה, ובמידה והחברה רוצה לגדול אל עבר שווקים נוספים, עליה להמציא עצמה מחדש. כשברקע ענקיות הביטוח בעלות שווי של מילארדים אשר יכולות לייצר טכנולוגיות דומות . 

החברה למעשה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לייעל את עסקי הביטוח המסורתיים. באמצעות ״הבוט מאיה״ הנותן מענה לשירות הלקוחות, ״הבוט ג׳ים״ אשר מעבד את התביעות, ותהליכים שונים מאחורי הקלעים, מטפלת למונייד בכ-32% מבקשות התמיכה ע״י בינה מלאכותית, לצורך השוואה בשנת 2017 הנתון עמד על 6% בלבד. 

בביטוח הדירה, מבטחים רגילים עשויים לשאול כ-20 שאלות ואיסוף של כ-20 נתונים נוספים. מאיה שואלת פחות שאלות ולמרות זאת אוספת אלפי נתונים בו זמנית, מאחסנת את כל אותם נתונים בקלות רבה, בזמן מהיר יותר וביעלות יותר מכל אדם. כיצד הם עושים זאת ? הם משתמשים במאגרי המידע העירוניים, מרמת תרשימי המבנה בו אתה גר ועד כמה זמן לוקח למכבי אש להגיע אל הדירה במקרה של שרפה, את נתונים אלו משקללת מערכת הבינה המלאכותית. 

זהו גם עקב האכילס של החברה, כאשר יתרון החברה בנוי על אותו אלגוריתמים השואב נתונים במהירות וביעלות ממאגרי מידע קיימים. יכולת ההתרחבות מוגבלת שכן לא ניתן לבטח ערים ומדינות בהם אין מאגרי מידע כה מפורטים (אם שאלתם למה היא לא פועלת בישראל), וכי היא צריכה להמציא מערכת חדשה לגמרי בשווקי ביטוח אחרים. 

אך שלא תטעו שוק הביטוח בארצות הברית מגלגל מיליארדים, ומספיק ללמונייד לנגוס לפחות בשלב הראשוני רק בביטוחים קטנים יותר. מערכת הבינה המלאכותית לא רק נותנת שירותי ידידותי בצורת בוטים שונים, אלא גם משיגה תוצאות של ממש. 

כאשר מנתחים דוחות של חברות ביטוח, יש נתון אחד שצריך לשים אליו לב יחס ההטבה להפסד , התביעות ששולמו מחולקות בפרמיות שנגבו, וכי כל נתון שמתחת ל-1 הוא רווחי וההפך. ברבעון הראשון של 2017 יחס זה עמד על 3.68 בעוד הממוצע בענף עומד על 0.82, אך יכולת הלמידה של המערכות הביא את היחס ברבעון הנוכחי ל-0.67.

היופי בעסק של למונייד הוא שיותר מ-90% מלקוחותיה הינם חדשים בתחום הביטוח. החברה מחזרת אחר הלקוח בשלבים מוקדים, ונותנת להם מספיק סיבות לגדול יחד עם החברה ככל שצרכי הביטוח שלהם עולים. בעוד שלמונייד ממלאת תביעות באופן מידי ומנפיקה תכניות חדשות תוך דקות, למתחרות הגדולות שלה לוקח מספר ימים עם אינטרס מובהק לדחות את התביעה. 

למרות תוצאות טובות מן הצפוי, למונייד אכזבה עם הציפיות להמשך. בעוד שהאנליסיטים העריכו הכנסות בסך 15.2 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, למונייד מצפה להכנסות של 14 עד 15 מיליון דולר. החברה דיווחה על הכנסות צפויות של 84 ועד 86 מיליון דולר בשנת 2020, אל האנליסיטים מצפים להכנסות של 88.9 מיליון דולר. הציפיות המאכזבות צבעו את המניה באדום, אשר ירדה בימים האחרונים כ-11%.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין בה שום בשורה , רק שיווק מדהים (ל"ת)
    משה 14/08/2020 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    דף מסרים
    סוכן ביטוח 13/08/2020 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא הבנתי אם זאת כתבה או קופיפייס לדף המסרים של החברה. מצטער אבל לא רואה שום דבר שהחברה הזאת עושה שכל אחד אחר לא עושה ובקלות. בקיצור מי שלא מבין כלום בביטוח מנפח את הדבר הזה.
    סגור
  • 1.
    בדחה
    אדם 13/08/2020 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניה פח אשפה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות