
התעופה בבעיה: "נחזור לפעילות ברמה של לפני המגפה רק ב-2023"
נכון לכרגע, נראה שסקטור התעופה הבינ"ל, שספג הפסדים כבדים בשל סגירת השמיים, מסתמך בעיקר על תיירות הפנים. בסין, התעופה האווירית הפנימית היא מקור ההכנסות הכמעט בלעדי של חברות התעופה והן, יחסית לסקטור העולמי, משגשגות. אבל מתי תחזור פעילות התעופה הבינ"ל לרמה של לפני המגפה? לא לפני 2022 לפי אלן ג'ויס, המנכ"ל של חברת התעופה האוסטרלית קוונטאס (סימול: QABSY), שמעריך כי החברה תחזור ל-50% מפעילותה הבינ"ל במחצית 2021. "בזירה הבינ"ל, אנחנו סבורים שייקח קצת זמן להתאושש. בשנה הפיננסית של 2022, אנחנו מצפים לחזור רק ל-50% מהפעילות ושייקח לנו לפחות 3 שנים להחזיר את כל צי האיירבוסים שלנו לאוויר", אמר ג'ויס בראיון ל-CNBC. "כשנעשה את זה, נחזור לרמות של לפני המגפה", הוסיף. ג'ויס אומר שהחזרה לפעילות מלאה, לא תהיה אחידה בשל העובדה שהמגפה מכה בכל מדינה בצורה אחרת. לפי דבריו, מדינות בעלות כמות דומה של הדבקויות, ייצרו אזורי בועה, שיאפשרו מעבר של אנשים ממדינה למדינה. גם בסין רוצים לעשות משהו דומה עם הונק קונג טאיוון ודרום קוריאה, וגם באוסטרליה רוצים לעשות הסכם טרנס-טסמני, שבו יהיו חברות אוסטרליה וניו זילנד. "עבור השווקים הגדולים יותר כמו ארצות הברית, הרבה יהיה תלוי במציאת חיסון", אמר ג'ויס והצהיר כי הוא צופה שמרבית ההכנסות שלו יגיעו מתיירות פנים. "אנחנו מאוד בטוחים שיש ביקוש עולה לטיסות פנים ואנחנו כנראה נרוויח מזה", הוסיף. אגב, מתחילת השנה מחיר המניה נחתך בכמעט 50% בשל השפעות המגפה, מרמה של 25 דולר למניה לרמה של 13.4 דולר למניה. עם זאת, מאז שיא המשבר במארס, מחיר המניה יותר מהוכפל, לאחר שאז נסחר ברמה של 6.8 דולר למניה. שווי השוק של החברה עומד כרגע על 5.1 מיליארד דולר.
- 1.YL 20/08/2020 16:34הגב לתגובה זוהאם זה מ למעלה???? כנראה ש כן תרבות המצב אסון ו היום ב תחבורה ו בתעופה יותר גרוע מ אסון . מי ש מאמין זה לא במקרה זו ההשגחה