רמי לוי היא הרשת הכי זולה להשקעה - האם היא גם הכי טובה?

דוחות הרבעון השני של רשתות הקמעונאות היו ברובם טובים והמניות בהתאמה זינקו; אבל, רמי לוי מפגרת אחרי כולן - גם בצמיחה בעסקים וגם במחיר המניה - האם זה זמני?

 | 

רשתות הקמענאות זוכות לעדנה יוצאת דופן. הסגר הכניס את האנשים לבתים והצריכה של מוצרי מזון עלתה באופן חד. אנשים לא טסים לחו"ל, וגם תרבות הפנאי והיציאה למסעדות  רחוקים מהמצב טרום הקורונה. חוץ מזה - אוכלוסיית ישראל "גדלה" - הצעירים חזרו הביתה מהטיול של אחרי הצבא, הרבה עובדים ברילוקיישן העדיפו את ישראל על פני מקומות אחרים בעולם. תוספת האוכלוסייה הזו היא דחיפה משמעותית לרשתות השיווק. ובכלל - אנשים נשארים בבית, אנשים אוכלים בבית. התוצאות של הרבעון השני של החברות בתחום היו חלומיות - אחרי רבעון ראשון טוב מאוד, גם הרבעון השני לא אכזב כשההכנסות והרווחים טיפסו לשיאים.  

שופרסל -0.96% שופרסל 3,416 -0.96% שופרסל בסיס:3,449 פתיחה:3,397 גבוה:3,426 נמוך:3,397 תמורה:1,427,126 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , רמי לוי +0.74% רמי לוי 23,010 +0.74% רמי לוי בסיס:22,840 פתיחה:22,960 גבוה:23,010 נמוך:22,870 תמורה:346,008 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {פרשמרקט}, יוחננוף +0.88% יוחננוף 24,090 +0.88% יוחננוף בסיס:23,880 פתיחה:24,480 גבוה:24,480 נמוך:24,080 תמורה:17,394 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ויקטורי +2.08% ויקטורי 5,400 +2.08% ויקטורי בסיס:5,290 פתיחה:5,290 גבוה:5,404 נמוך:5,290 תמורה:10,529 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , טיב טעם 0% טיב טעם 659.4 0% טיב טעם בסיס:659.4 פתיחה:659.4 גבוה:659.4 נמוך:659.4 תמורה:620 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - רשתות המזון הנסחרות בבורסה השיגו תשואה ממוצעת של כ-43% מתחילת השנה. בולטת מעל כולם זו טיב טעם שהמריאה ב-131% ואחריה פרשמרקט ורשת ויקטורי שהניבו תשואות של 63% ו-41% בהתאמה. החברה הגדולה בענף שופרסל הניבה 23%, ואילו מניית רמי לוי הרחק מאחור עם תשואה של 4%, עוקפת את האחרונה בתשואות -  יוחננוף עם תשואה שלילית של כ-3%. התשואות הטובות של רוב הסקטור מוסבר בשיפור פנומנלי בתוצאות (הרחבה על דוחות טיב טעם ברבעון השני,  דוחות רבעון שני של שופרסל , דוחות פרשמרקט, דוחוות ויקטורי).

הדשדוש ביוחננוף מוסבר על ידי נוכחות חלשה יחסית באינטרנט, אם כי, גם רשת יוחננוף בצמיחה, וזה צפוי להתבטא ביתר שאת ברבעונים הבאים במקביל לרכישת סניפים מיינות ביתן (הרחבה - רשת יוחננוף חלשה באינטרנט, חזקה בסניפים - תרכוש חמישה סניפים מיינות ביתן)  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החולשה היחסית במניית רמי לוי מוסברת בתוצאות סבירות, אבל ממש לא מצוינות. בעוד שהחברות האחרות גדלו במכירות וברווחים בעשרות אחוזים, רמי לוי ירדה בהכנסות ברבעון השני. למה? אחרי הכל מדובר ברשת השנייה בגודלה בענף ואין לכאורה סיבה שהיא לא תהנה ממצב השוק. יש לזה כנראה כמה סיבות - בחברה טוענים שהם, להבדיל מאחרים, לא העלו את המחירים לצרכנים. זו סוגיה קריטית לרווח. הרגישות של השורה התחתונה לשורה העליונה היא ענקית, כל אחוז בשורה העליונה הוא 5%-10% בשורה התחתונה. זה מסביר את ההצלחה של הרשתות שנמצאות במקומות פחות רגישים למחיר  - בעיקר הרשתות שנמצאות במרכזי הערים (טיב טעם, פרשמרקט וויקטורי), ומנגד זה מסביר את החולשה היחסית של רמי לוי שמנסה להישאר הרשת הזולה ביותר. אבל זה לא רק זה.

רשת לוי רמי סובלת משוק בוגר יותר. למה הכוונה? בשנתיים האחרונות גייסו מספר רשתות סכומים גבוהים בבורסה וחיזקו את ההון שלהם. זה אפשר להם לרכוש סניפים, לפתוח סניפים ולהתמודד טוב יותר עם החברות הגדולות בתחום - שופרסל ורמי לוי. שופרסל היא בליגה משלה, ומי שנראה שנפגע באופן יחסי היא רשת רמי לוי.

רמי לוי גם נמצאת בפיגור יחסי בתחום האינטרנט. קניות באינטרנט הולכות וגדלות בעיקר מאז הקורונה ומי שלא נמצא שם מפסיד. יוחננוף למשל הוא האחרון בתחום מכל הבחינות וזה עולה לרשת באיבוד רווחים. רמי לוי עם נוכחות אינטרנטית, אבל פושרת ואפילו חלשה. 

חוץ מזה רמי לוי סובלת מכניסה לא מוצלחת למרכזי הערים. הזרוע המבצעת של הפעילות הזו - קופיקס לא מצליחה להמריא. התוצאות שלה ברבעון השני בתחום הקמעונאות, השתפרו, אבל זה עדיין רחוק מהחלום. זה יכול להשתפר תוך כמה רבעונים. תוכנית ההתפתחות של סניפי "רמי לוי בשכונה" נראית מרשימה, אך נטל ההוכחה על החברה. 

 
בשורה התחתונה - מניית רמי לוי חלשה כי החברה לא מדביקה את הצמיחה הממוצעת בענף בשני הרבעונים האחרונים. אבל זה יכול להשתנות במהרה, ובינתיים - מניית רמי לוי נראית הזולה ביותר בתחום: 

מבדיקה של מכפילי ה-EBITDA שמבטאים את המצב התפעולי של הפירמה (שווי פעילות שמנטרל מזומנים  או חובות חלקי ה-EBITDA) עולה שרמי לוי נסחרת במכפיל הנמוך ביותר. אגב, רמי לוי היא גם החברה הכי נזילה בתחום בעוד שרוב האחרות ממונפות. מכפיל ה-EBITDA מתייחס לעבר, והחיסרון שלו שהוא לא מבטא צמיחה. מנגד, היתרון שלו הוא שהוא פשוט אמיתי - אין כאן הערכות אין תחזיות - זו עובדה. חוץ מזה - בשוק כמו שוק המזון, הצמיחה של הרשתות השונות, לא אמורה להיות רחוקה אחת מהשנייה. נכון, יש רשתות קטנות שאמורות לצמוח מהר יותר מהגדולות, אבל רוב הגופים יצמחו באותם סדרי גודל. 

אז לאן מכאן?
העתיד נראה טוב עבור הסקטור, התעופה לא צפויה לחזור בקרוב וקיים היקף גבוה יותר של ישראלים בתוך גבולות המדינה. הרגלי הצריכה השתנו בעקבות הקורונה והרבה כסף שהיה מושקע בתרבות פנאי מחוץ לבית עבר להיות מושקע בבתים אם זה בריהוט, מוצרי חשמל וכמובן במזון. מנגד האיומים על הסקטור הקמעונאות כגון מיתון עמוק, או מלחמת מחירים כפי שראינו בעבר נראים כתרחישים פחות סבירים כרגע. 

טיב טעם זינקה ועדיין - התמחור היחסי שלה נמוך
טיב טעם נסחרת במכפיל מעט גבוה מרמי לוי  4.41 וזה למרות שהמניה זינקה ב-80% במהלך חודש אוגוסט ו-131% מתחילת שנה. מנגד יש את פרשמרקט שהשלימה זינוק של 63% מתחילת השנה ונסחרת במכפיל 9.68 שגבוה משמעותית מכלל החברות. הממוצע הענפי עומד על 6.
 

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    רמיבלוף
    דוד 07/09/2020 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סניפים פח אשפה חוץ מכותרות שמפרסמים בתשקורת גועל נפש של רשת
    סגור
  • 9.
    רמי לוי
    רבקי 07/09/2020 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לכולם טעות היא לא זולה
    סגור
  • 8.
    להשיק חזרה את רמי לוי TV
    דורון 06/09/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על רמי לוי להפשיר חזרה את חברת הטלוויזיה כבלים "רמי לויTV". זו הייתה טעות שחברת הכבלים של רמי לוי הוקפאה שנה שעברה. לכן צריך להשיק חזרה את חברת הטלוויזיה כבלים "רמי לוי TV" שהיא החברת הטלווייה כבלים זולה ויש כמה ערוצים ברמי לוי TV שאין אותם בסלקום
    סגור
  • 7.
    קהל הלקוחות של רמי לוי נפגע במשבר
    אלון 06/09/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טיב טעם נהניית מאוד מהפלח שלא נוסע לחו"ל השנה, ולא נפגע המשבר (ומחליף ארוחות במסעדות בקניות ברשת). שאר הרשתות מגיבות לפי התפלגות האוכלוסיה שקונה בהן.
    סגור
  • 6.
    הסגר הקרוב יעלה רווחים ברמי לוי (ל"ת)
    דני 06/09/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אל תגלו זה סוד ידוע הרשת הכי טובה היא *****אושר עד*****
    YL 06/09/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא זוכר כמה פעמים עצרתי את הקניות ב רשתות אחרות מאחר והפרש המחירים על אותו מוצר היה פשוט חזירי.הגיע הזמן ש הציבור יפסיק לממן פרסומות מיותרות. ובעלי תפקידים מיותרים כ עובדה אפשר גם אחרת
    סגור
  • 4.
    אנו קונים ביוחחנוף ורמי לוי. לאחרים יש כסף פנוי בשפע
    אחד מהעם 06/09/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניים לראות שאנשים קונים יותר ברשתות היותר יקרות, רק אחר כך בוכים לעל משבר, סגר וכו'. גם עלות נלווית למשלוחים מייקרת אותם. רק שיש הרבה כסף פנוי, לאנשים לא איכפת לשלם. אבל לקטר כל הזמן. אנו מעדיפים את יוחננוף, שהיא רשת מסודרת ונקיה, מחירים נוחים מאוד, שרות נעים. לפעמים גם רמי לוי, רק שאצלם נדמה שהפסיקו להיות רשת זולה ומודעות לחווית לקוח בחנויות (שרות, רעש, נקיון וכו ) בקושי קיימת.
    סגור
  • 3.
    כל מי שהזמין דרך האינטרנט ברמי לוי יודע את התשובה לבד
    ממי 06/09/2020 09:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שירות ביזיון שניתן על ידי נוכלים במחסן
    סגור
  • 2.
    הגיע כבר לטופ עדיף שיתחיל למכור את מה שקנה קופיקס זה
    רמי לוי 06/09/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ביזיון והמוצרים שלו לא זולים ובאיכות גרועה מאוד.
    סגור
  • 1.
    אין לחברות כמעט הון עצמי
    מבקר 06/09/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש המון פחת שמתגלגלת על חשבון ובמציאות זה כל הרווח והשאר משחקי דוחות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות