"תוך שנה נמכור אלפי מערכות בישראל; הפוטנציאל בחו"ל - מכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם"

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן מסביר בראיון לביזפורטל מה הופך את החברה לייחודית, למה לא דווח על היקף העסקה עם מילניום, מה המודל העסקי של החברה ומתי צפויה תחילת פעילות בארה"ב ואירופה?
 | 

חברת סייברוואן +1.96% סייברוואן 5.2 +1.96% סייברוואן בסיס:5.1 פתיחה:5.2 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (SaverOne) מעוררת לאחרונה עניין רב בבורסה בתל אביב. ביום חמישי דיווחה החברה על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצות הלוגיסטיקה והשירותים - מילניום, להתקנת 250 מערכות. היקף העסקה בפועל לא דווח, אולם ככל הנראה מדובר על עסקה בסדר גודל של כ-0.5 עד 0.75 מיליון שקל בלבד. בנוסף, דווח על שיתוף פעולה עם מילניום, אשר תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות. במקביל, על פי דיווח הבוקר בגל"צ - משרד התחבורה מקדם חקיקה לפיה נהגים יחויבו להתקין ברכבם מערכת שתגביל שימוש בנייד בנסיעה. מדובר בתקדים עולמי, שכן טרם נחקק חוק שמחייב התקנת תוכנה שאי אפשר לבטל נגד הסחות דעת ברכבים. על רקע הדברים, מניית החברה זינקה עד 31% בגבוה היומי, אולם החלה להתממש מאז וננעלה בעליה של כ-11% "בלבד".

"אנחנו יודעים שמשרדי הממשלה עוסקים בנושא וגם הרגולטורים בעולם בכלל שוקלים חקיקה בנושא", אמר אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן בראיון לביזפורטל "למעשה שרת התחבורה מירי רגב הצהירה על כך במסגרת ועידת התחבורה של המחר שקיימנו עם קשת".

לא דיווחתם על תמורה כספית בעסקה עם מילניום מהבוקר, למה?
"לא דיווחנו על התמורה הכספית בעסקה משיקולים מסחריים. למי שרוצה לקבל קנה מידה לגבי המכירות שלנו, הצהרנו בעבר שעלות המערכת שלנו נעה בטווח של 2,500 עד 3,000 שקלים. בעסקה שדווחה הבוקר נכלל גם שיתוף פעולה, אז כמובן שהתנאים בעסקה הם שונים מעסקה רגילה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה המודל העסקי שאתם מתכוונים לעבוד לפיו מבחינת מקור ההכנסות?
"המודל העסקי שלנו מבוסס בשלב זה על הכנסות ממכירת מערכות בלבד. אנחנו כרגע נמצאים בעיצומם של שורה ארוכה של פיילוטים, שבהמשך מיועדים להבשיל לכדי מכירה חד פעמית של מערכות כלל צי הרכב של החברות שלוקחות חלק בפיילוטים. בטווח הבינוני, אנחנו מתכוונים גם לחייב עובר שירות, כלומר גביית דמי מנוי עבור השימוש במערכת הבקרה על המערכות שלנו".

מה הצפי שלכם לגבי מעבר לרווחיות?
"לא קבענו תאריך יעד למעבר לרווחיות. אבל אני מניח שהמעבר לרווחיות יגיע לאחר תחילת הפעילות המסחרית בחו"ל. היעד שלנו הוא תוך שנה למכור אלפי מערכות בישראל, לאחר הבשלת הפיילוטים ולאחר מכן, תחילת פיילוטים באירופה וארה"ב, כאשר לאחר כשנה נוספת אנחנו מצפים להתחיל פעילות מסחרית בחו"ל. ברגע שנתחיל את הפעילות המסחרית בחו"ל, מדובר במכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם".

אם כבר מדברים על העולם, אז מה לגבי תחרות?
"כרגע ידוע לנו על קיומן של 3 סוגי מערכות, חלקן מבוססות על מצלמות חלקן על אפליקציות. אבל מה שייחודי במערכת שלנו, הוא שילוב של תוכנה עם חומרה. כלומר, מעבר להתקנת אפליקציה בסלולרי, ישנו גם רכיב חיצוני שמותקן ברכב, מה שהופך את השימוש במערכת שלנו לבלתי תלוי בשיתוף הפעולה של הנהג. למיטב ידיעתי, נכון לכרגע, רק המערכת שלנו לא תלויה בשיתוף פעולה של הנהג (אפליקציות ניתן להסיר מהנייד, לנטרל אותן וכו') ובנוסף, רק המערכת שלנו מסוגלת לזהות רק את המכשיר הסלולרי של הנהג ולהגביל את השימוש בו".

ואם נניח שאני נהג משאית, שלא ממש אוהב את ההגבלות שהחברה שאני עובד בה הטילה עלי, אז קניתי טלפון נוסף, בלי לדווח על כך לאף אחד... המערכת שלכם יודעת להתמודד עם זה? 
"כן. המערכת יודעת לטפל במספר מכשירים בו זמנית כי היא משפיעה על אזור הנהג ולא על מכשיר נייד ספציפי".

כמה מוצרים יש לכם כרגע ומה הסטטוס שלהם מבחינת הפיתוח?
"יש לנו כרגע מוצר לרכב פרטי ולמשאית, מדובר במוצרים די דומים מבחינה טכנולוגית, כאשר ההבדל ביניהם נובע בעיקר מההבדל בתצורת אזור הנהג. בנוסף, יש לנו כרגע מוצר שמיועד לאוטובוסים שעדיין נמצא בשלבי פיתוח - מדובר במערכת הרבה יותר מורכבת מבחינה טכנולוגית, בגלל הצורך לזהות את המכשירים הרלוונטיים מתוך כמות גדולה של טלפונים שנמצאים באוטובוס במקביל. בעניין פיתוח המוצר לאוטובוסים, חשוב לי לציין שקיבלנו השתתפות במימון ממשרד התחבורה ורשות החדשנות".

במסגרת הפיילוטים שאתם עורכים מול חברות בישראל, יש לך כבר אינדיקציה לגבי שיעור ההצלחה? כלומר, כמה מהחברות שנחשפו למוצר הביעו עניין להמשיך להשתמש בו לאחר הפיילוט?
 "התחלנו את הפיילוטים בתחילת השנה. אין לי אפשרות לחזות כמה הזמנות נקבל בסופו של דבר, אבל אני יכול להגיד לך שהאינדיקציות טובות מאד ואין לנו כרגע אינדיקציות לפיילוט שלא הולך להתקדם לקראת הצטיידות".

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מע חבר מרכז הליכוד שמרוויח מזה? מישהו יודע,, (ל"ת)
    אפק 07/09/2020 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מדובר בבלוף
    חסר חוש ריח 07/09/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין שום צורך במערכת שכבר קיימת בטלפונים שלנו.... "המצאת השנה"
    סגור
  • על סף ההונאה
    אחד שיודע 07/09/2020 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוצר יקר. לא עונה על אף רגולציה. פשוט לא ברור איך הבורסה בארץ מתנהלת
    סגור
  • 4.
    מדובר במוצר מיותר
    מי שיודע 06/09/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפשר לפתור הבעיה הזאת בתוכנה בטלפון
    סגור
  • 3.
    לדעתי מוצר נכון עם פוטנציאל שוק גבוה
    יורם 06/09/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    3 4
    השותפים הם חברת איתוראן שיכולה לתת למוצר גב חזק והפצה לשוק הנכון דעתי בלבד
    סגור
  • טען עוד
  • לא רק איתורן
    חסר חוש ריח 07/09/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם יבואנית הרכבים UMI בסיפור...מוזר שלמרות שקיימות מערכות דומות לא רצו לחייב את הנהגים. ועכשיו כן !! מעניין לא ?
    סגור
  • סתם בזבוז כסף. מערכת יקרה בטירוף
    טכנולוג 07/09/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ניתן לעשות פתרון בגרושים שעובד לא פחות טוב. על פניו ממה ששמעתי לכאורה הפתרון גם לא הכי מתפקד במאת האחוזים.
    סגור
  • 2.
    וכמה זמן ייקח למתחרות להתקין
    יואל 06/09/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אצלם משהו פיזי במושב הנהג?
    סגור
  • זה פטנט רשום אז בעייתי כרגע (ל"ת)
    יורם 06/09/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שטויות
    עמוס 06/09/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יש אפליקציות בחינם סתם הרצת מניות ראו את איותראן - פח זבל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות