עיריית תל אביב: הקמת מסילה רביעית באיילון תביא לסכנת הצפה
עיריית תל אביב ממשיכה במאבק סביב הקמת מסילת רכבת רביעית באיילון, ודורשת הקמת מובל ניקוז כתנאי משלים להקמת המסילה. כשלטענתה ללא פתרון ניקוז ראוי קיימת סכנת הצפה ממשית לשכונות הדרומיות בעיר.
במכתב ששלח אתמול מהנדס העיר אודי כרמלי, למנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים דלית זילבר, נכתב בין היתר כי, "במידה ולא תקודם הקמת מובל הניקוז, יתכנו סכנות לחיי אדם, לרכוש ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו, כפי שאירע לא אחת בעת אירועי גשם משמעותיים בשנים האחרונות".
שליחת המכתב מגיעה על רקע כוונת חברת נתיבי איילון לפנות לוות"ל בבקשה לקבל אישור להצבת עמודים בתוך תעלת האיילון, אשר צפויים לפגוע לשיטת העירייה בכושר ההולכה של התעלה ולהצר אותה. זאת, על אף שטרם הושלם פתרון הניקוז בפארק אריאל שרון.
בעירייה מסבירים כי, הנחת המסילה הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון. לדבריהם, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.
הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הינו הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. לעמדת העירייה, התכנית לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, ומהווה פגיעה בסביבה העירונית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.יש פיתרון אחר..מישהו 07/09/2020 17:17הגב לתגובה זו0 0ההידרולוג פרופסור חיים גבירצמן הציע פתרון זול בהרבה ממנהרת ניקוז - הקמת מאגרים וסכרים על מורדות ההרים, על היובלים שמגיעים לאיילון ולירקון.סגור
-
2.הצפות בתקוה זה בקטנה, לא מעניין אף אחדאבי 07/09/2020 14:57הגב לתגובה זו0 0הכי חשוב שבצפון הישן יהיה יבש.סגור
-
1.אפשר גם מסילות בקומות (ל"ת)האשם תמיד 07/09/2020 14:08הגב לתגובה זו0 0סגור