"הגידול בביקושים במוצרים של פלרם נמשך"
"מוצרי ההמשך אלו מוצרים עם שיעורי רווחיות גדולים וזה תחום שגדל באופן מאוד משמעותי בשנתיים האחרונות. זה מגיע ל-30% מההכנסות ב-2020" כך אומר עידו רודוי מנכ"ל פלרם בראיון לביזפורטל על רקע התוצאות החזקות ברבעון השני. רודוי מדגיש את השיפור ברווח הגולמי שנובע משלוש סיבות עיקריות: ירידה במחיר חומרי הגלם, התייעלות פנימית וגידול בסגמנט מוצרי המשך.
מניית פלרם +0.63% פלרם 7,150 +0.63% בסיס:7,105 פתיחה:7,105 גבוה:7,238 נמוך:7,072 תמורה:1,169,501 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה ב-70% מתחילת השנה למחיר של 29.8 שקל, המבטא שווי של 757 מיליון שקל. במחצית הראשונה הסתכם הרווח ב-100 מיליון שקל, רובו ברבעון השני שהיה מרשים. על פניו, התמחור של המניה נראה נמוך, אבל זה בגלל שיש מרכיבים חד פעמיים בתוצאות שמשפיעים על מחירי חומרי גלם נמוכים וגם על המכירות של מוצרים שמשמשים למניעה התפשטות הקורונה (מסכות וחוצצים בין עמדות במשרדים). זה לכאורה עשוי להשתנות בהמשך, ועדיין - רודוי מפגין אופטימיות זהירה.
הסגמנט הרווחי ביותר
סגמנט מוצרי ההמשך הוא מנוע הצמיחה העיקרי של החברה כאשר שיעורי הרווחיות גבוהים משמעותית משאר הסגמנטים – ב-2019 הוא היווה סך של כ-23% מהמכירות ואילו במחצית הראשונה של 2020 הוא מהווה כ-30% מהמכירות. מדובר על כ-260 מיליון שקל במחצית הראשונה - גידול של כ-37% ביחס לתקופה המקבילה.
רודוי מייחס תרומה גדולה ליכולות החברה שהצליחה בזמן קצר לבצע התאמות לייצור מוצרים חדשים ולהדביק את הביקושים הגבוהים שהגיעו בעקבות הקורונה דוגמת מסיכות פלסטיק וחוצצי הפרדה במשרדים. וכן מציין את המגמות החיוביות בחברה שמציגות שיפור ב-EBITDA לאורך ששת הרבעונים האחרונים.
היה לכם רבעון שני חזק מאוד מה תרם לגידול במכירות?
"גדלנו בהכנסות ברבעון השני ב-26% לעומת המקביל, צריך לזכור שאנחנו מושפעים משערי חליפין שהשפיע באופן שלילי על המכירות בכ-4%. כך שאם נשווה את גידול הכמותי הצמיחה הייתה גבוהה יותר. זה מגיע כמעט מכל החטיבות כאשר יש לנו שלושה מגזרי פעילות – פי.וי.סי, פוליקרבונט ומוצרי ההמשך. עיקר התרומה לשורה התחתונה נובעת מהגידול במכירות של מוצרי ההמשך.
מכירות לפי אזורים וחטיבות
מקור: דוחות החברה
"מוצרי המשך אלו מוצרים מוגמרים שהולכים ללקוח הסופי לדוגמא – חממות, חניות, עמדות תצוגה, פרגולות. יש את הלוחות שאלו מוצרים חצי מוגמרים ואת הלוח הזה לוקחים וניתן לעשות איתו תהליך עיבוד נוסף. המוצרים המוגמרים מגיעים ללקוח הסופי והולכים ישר לשימוש. חלק מהאסטרטגיה שלנו להגדיל את המכירות ולכן רכשנו חברה בתחום, אלו מוצרים עם שיעורי רווחיות גדולים ויותר וזה חלק ממה שהשפיע על הרווח הנקי. זה תחום שגדל באופן מאוד משמעותי בשנתיים האחרונות וזה מגיע כ-30% מההכנסות ב-2020".
מה תרם לגידול המשמעותי בשורת ה-EBITDA?
"גדלנו בשורת ההכנסות בזכות ביקושים גבוהים בתחום הלוחות והמוצרים המוגמרים. נתון נוסף שתרם לגידול ברווחיות מיוחס לירידה משמעותית בשיעור תצרוכת חומרי גלם. זה נובע משלושה אלמנטים – ירידה בחומרי הגלם עצמם, תמהיל המכירות שהשתנה לטובת מוצרי ההמשך וגם התייעלות תפעולית שקרתה בלי קשר לקורונה. כך ששיעור הרווח הגולמי טיפס מ-28% ל-39% שזה הפרש דרמטי. וזאת ההשפעה ישירה על ה-EBITDA במקביל שמרנו על ההוצאות התפעוליות ברמתן למרות הגידול במחזור המכירות ולכן הגענו לתוצאות שהגענו".
רווחיות ה-EBITDA
מקור: מצגת לשוק ההון
מה מידת השפעה של מחיר הנפט על השיפור ברווחיות?
"במקרה הנוכחי היה היצע גדול בתחום הפוליקרבונט שהוא תחום מוביל שלנו. המחירים היו יחסית נמוכים וזה הגיע מהשפעה של סקטורים אחרים, למשל תעשיית הרכב נמצאת במיתון ולכן יש הרבה פלסטיק בתעשיית הרכב, שהביקוש בתעשיית הרכב יורד ובהתאמה מחיר חומר הגלם שדומה למה שאנחנו משתמשים יורד ולכן אנחנו נהנים ממחיר נמוך יותר בלי קשר למחיר הדלק".
האם שיעורי הרווחיות הנוכחיים זאת הנורמה החדשה בחברה?
"מי שמסקר את החברה רואה ששיעורי הרווחיות ברבעון 2 הם שיעורי רווחיות גבוהים ממה שהכרנו בשנים קודמות. עם זאת אנחנו חווים עליה בשיעורי הרווחיות כבר משנת 2019 ובמהלך השישה הרבעונים האחרונים רואים שיפור".
כמה הקורונה תרמה לגידול במכירות?
"לקורונה יש תרומה לגידול בביקושים של מוצרים מסוימים לדוגמא לוחות שקופים. אבל החברה עוסקת במגוון של מוצרים גם מוצרים מוגמרים וגם לוחות מסוגים שונים זה יתרון אדיר. החברה נמצאת כמעט בכל השווקים בעולם וזה גם יתרון אדיר כולל יכולות ייצור בשווקים העיקריים – אירופה ואמריקה.
"למשל ירדו ביקושים של מוצרים בתחום הפרסום ואנחנו ספקים בתחום, מצד שני עלו ביקושים ללוחות שקופים והיכולת שלנו בזמן מהיר לעבור ולייצר לוחות שקופים באותם פסי ייצור מעיד על חוזקה של החברה. הביקושים פגשו את היכולות של החברה. הגמישות של החברה באה לידי ביטוי. היכולות של האנשים עם הטכנולוגיה שיש בחברה ולהתאים את המוצרים שלא היו בתוכניות שלנו זה מבחינתי הישג משמעותי".
האם אתם מעריכים שהמגמה הנוכחית צפויה להמשך?
"קשה לנו להעריך אבל כפי שפרסמנו בדוח החל מהרבעון הראשון אנחנו עדיין חווים ביקושים בלוחות השקופים ובמוצרים המוגמרים כגון חממות ביתיות ומגני פנים. אך למעט הביקוש למגני פנים שאני לא יודע אם יהיה לו ביקוש בהמשך מגמת עליית הביקושים ממשיכה. למשל חברות שעוסקות בתחום 'עשה זאת בעצמך' פרסמו שגדלו בכ-30% - הום דיפו, וול מארט ועוד, אלו רשתות שאנחנו מוכרים להם וזה מושך את הכל כלפי מעלה. אלו מוצרים שהולכים לחצרות דוגמת פרגולות, חניות לרכב וחממות ביתיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.מניית קורונה קלאסיתהדר 14/09/2020 06:55הגב לתגובה זו0 0והגרף של 5 שנים מראה זאת בבירורסגור
-
2.לדעתי מניה מאוד זולה (ל"ת)משה 13/09/2020 17:00הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.לא אתפלא אם נשמע על רכישת חבילות מחוץ לבורסה על ידייוסף שמעוני 13/09/2020 13:49הגב לתגובה זו0 0מוסדיים, או גוף מחו"ל שיכול למצוא סינרגיה. רמת יוחנן יכולה לרדת באחזקה ועדיין לא לאבד שליטה. בכל מקרה, אם שני הרבעונים הקרובים ימשיכו את המגמה, נראה עליות משמעותיות במחיר המניה. לגבי הרבעון הקרוב כבר נאמר בכתבה שאכן ממשיך.סגור