לקראת "יום הסוללה" של טסלה
מנכ"ל טסלה (סימול:TSLA), אילון מאסק, שהה החודש בגרמניה בכדי לבדוק את בניית מפעל החברה סמוך לברלין. בעוד כשבוע יתקיים יום "הסוללה הטכנולוגית" של טסלה, והמנכ"ל מאסק נראה נרגש, ומצייץ "ייחשפו הרבה דברים מרגשים".
הציוץ גרף מעל ל-164 אלף לייקים, מעל ממוצע הציוצים של מאסק שמתגאה בכ-39 מיליון עוקבים בטוויטר.. בתגובה, מניית החברה מזנקת בכ-10%. אך על מה המשקיעים בעצם שמים את כספם?
ניתן לחלק את הציפיות לקראת יום הסוללה לארבעה חלקים: עלות הסוללה, אמינות, יכולת ייצור והטכנולוגיה החדשה.
עלות הסוללה תמיד היוותה בעיה גדולה עבור כלי הרכב החשמליים. עד היום הסוללות, הממירים והמנועים החשמליים היו יקרים הרבה יותר ממנוע מסורתי, תיבת הילוכים, מערכת פליטה ומיכל דלק. השוק מצפה לראות שעלויות הסוללה יהיו נמוכים מ-100 דולר לקילוואט פר שעה, מה שיעזור לחדירת כלי הרכב החשמליים לשוק.
ה-EV מגיע בדרך כלל עם סוללה של 60 עד 80 קילוואט לשעה, כלומר עלויות תאי הסוללה צפויים להיות סביב המחיר של 6000 ועד 8000 דולר ליחידה.
לצד המחיר, גם אמינות הסוללה הייתה בעיה ממשית בחדירת כלי הרכב החשמליים. כמה זמן הסוללות יחזיקו מעמד לאחר שנטענו שוב ? והאם יעמדו בכל תנאי מזג האוויר ? הם שאלות שנשאלו לא פעם, וההצלחה של טסלה נובעה מהפחתת חשש זה. מכוניות דגם S פועלות בשוק, ונראה כי מהבחינה הזאת רכבי טסלה שווים את תג המחיר הגבוה שלהם. בוול סטריט מדברים על סוללה של מיליון מייל- מקפצה משמעותית לרכבים החשמליים.
שותפתה של טסלה, פנסוניק היפנית, הודיעה לאחרונה על הגדלת כושר הייצור במקן של טסלה בנבדה. המשקיעים בטוחים, שלכל הפחות יש מספיק סוללות שיתמכו בצמיחה. בוול סטריט צופים כי מכירות טסלה יגדלו בכ-20% בשנת 2021.
לבסוף, מדובר בכימיקלים וטכנולוגיות חדשות לבדיקה. יום הסוללה של טסלה אמור לעזור למשקיעים למיין מה יהיה מוכן באופן מסחרי בשנים הקרובות, ומה עדיין מוגדר בגדר "מחקר".
מהצד השני נמצאת חברה צעירה בשם QuantumScape, אשר פועלת לייצר סוללות במצב מוצק. לאחרונה יצאה החברה בהודעה כי היא מתכננת להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג, או באמצעות רכישת SPAC.
השבוע אנחנו הולכים לשמוע הרבה על טסלה במקביל להצגת הסוללה ופיתוחים נוספים. המשקיעים בטוחים שרכבים חשמליים הם כאן כדי להישאר, וטסלה היא הסיפור המרכזי, לא סתם מניית החברה זינקה במעל ל-360% בתוך פחות משנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.עלות הסוללותהמלש 26/05/2021 09:24הגב לתגובה זו0 0לפי מה שראיתי באינטרנט עלות הסוללות כמחיר כל המכונית. כלומר שאחרי כמה שנים אין כדאיות לקנות אותה כמשומשת.סגור
-
10.איפה מזמינים ???שלום 17/09/2020 04:37הגב לתגובה זו1 0חלום שמתגשםסגור
-
9.הבעייה בבני אדם החשמל יותר טובאילן 16/09/2020 15:15הגב לתגובה זו0 0מדלקסגור
-
8.הבעיה בסוללותיניב 15/09/2020 19:36הגב לתגובה זו0 1אם משתמשים במטען מהיר אחרי 200 אלף היא כבר הולכת למרות שיש אחריות ל8 שנים ומחליפים אותה אם משתמשים רק במטען איטי היא מחזיקהסגור
-
7.טסלה יא טסלהחמיד החמוד 15/09/2020 08:32הגב לתגובה זו3 2הנפילה תהיה כואבת.סגור
- טען עוד
-
6.איילון מאסק גאוןאחז 15/09/2020 07:25הגב לתגובה זו2 0מה יקרה ביום שאחריו?סגור
-
5.מה עם ניקולה??דור 15/09/2020 00:48הגב לתגובה זו0 2מה לגבי הסוללות שניקולה מפתחת?סגור
-
ניקולה לא פועלת על סוללותדין 17/09/2020 00:50הגב לתגובה זו0 0אלא תאי דלק.. Fool cell מה שנקראסגור
-
ישבר כוכבא 15/09/2020 13:28הגב לתגובה זו0 0יש כבר טכנולוגיה עדיפה על טסלה פי עשר ויותרסגור
-
4.גם אם ימכרו פי מאה הם לא שווים את ערך הנייר (ל"ת)נדב 14/09/2020 22:30הגב לתגובה זו2 2סגור
-
3.בגדי המלך החדשיםזיוכוסברה 14/09/2020 22:16הגב לתגובה זו2 2או אולי המלך העירום ומאידך ...מכפיל שכזה ורכישות בסכומי עתק , מי המושקעים? האם הם שוקעים ?סגור
-
2.תביאו כבר טסלה לישראל! (ל"ת)אורן 14/09/2020 20:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.כל מי שהחליף מצבר ויש לו נייד מבין שסוללה רעיון גרועשמוליק 14/09/2020 20:20הגב לתגובה זו3 3כל שנתיים צריך לזרוק סוללה ולא יעזור כלוםסגור