דיסקונט ברוקראז': "למניית שופרסל יש עוד 17% לעלות"

לדברי מיכל אלשיך, "שילוב בין תמחור כלכלי המגלם פוטנציאל, מיצוב נכון במרכזי הערים ובאונליין מזכים את שופרסל בעלייה בנתחי השוק שחלקה פרמננטית, בצד מומנטום חיובי בשל הקורונה"
 | 
telegram
(4)

"שילוב בין תמחור כלכלי המגלם פוטנציאל, מיצוב נכון במרכזי הערים ובאונליין המזכים את שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בעלייה בנתחי השוק שחלקה פרמננטית, בצד מומנטום חיובי בשל הקורונה", מובילים את מיכל אלשיך, מנהלת המחקר בדיסקונט ברוקראז' להמלצה על שופרסל בתשואת יתר. אלשיך מעלה את מחיר היעד מכ-24 שקל לכ-31 שקל למניה. המניה כבר עלתה מתחילת השנה בכ-22%, ובהתאם למחיר היעד להערכתה קיים בה אפסייד נוסף של כ-17%. להלן הסקירה המלאה.

סביבת הקורונה ושינוי הרגלי הצריכה ימשיכו לתמוך לפחות בשנה הקרובה
לפי חברת המחקר סטורנקסט, שוק מוצרי הצריכה עלה בינואר-אוגוסט בכ-8.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בהמשך למחצית ראשונה חזקה, ביולי ואוגוסט נהנו הרשתות מגידול באוכלוסייה השוהה בארץ וכן משהייה מרובה יותר בבית. רוב העלייה כמותית, בעוד שרמת המחירים שומרת על יציבות, עם עלייה של כ-0.5% בלבד.

להערכתנו, חלק גדול מהרשתות העלו מחירים, בעוד ששופרסל דווקא נקטה בירידת מחירים קלה. על רקע המשך השפעות הקורונה 2020 צפויה להסתיים עם גידול חד בשוק, כאשר גם המחצית הראשונה של 2021 תושפע להערכתנו לטובה. בהסתכלות קדימה הגידול באבטלה מגלם עלייה בסיכון עבור חברות צריכה. יחד עם זאת, מיצובה של שופרסל בתחום מוצרי הצריכה הבסיסיים, בדגש על מזון ופארם, מוביל לצמצום בסיכון הכרוך בהשקעה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אונליין ומרכזי הערים ימשיכו לשגשג – שופרסל נמצאת במיצוב הנכון
הקורונה הובילה לשתי מגמות מרכזיות: העדפה לרשתות שכונתיות המצויות במרכזי הערים על פני רשתות דיסקאונט והתחזקות משמעותית באונליין.

העדפת חנויות שכונתיות, הובילה לעלייה במכירות בחנויות הזהות ברבעון 2 אצל הרשתות שופרסל, ויקטורי, פרש מרקט וטיב טעם, בעוד שהרשתות רמי לוי (בנטרול קופיקס) ויוחננוף, שפועלות בעיקר בדיסקאונט הציגו ירידה.

המיצוב של שופרסל כרשת הפועלת הן במרכזי הערים והן בדיסקאונט צפוי להמשיך לתרום לעלייה במכירות, בדגש על פעילות החנויות השכונתיות. המגמה ה-2, מגמת הגידול במכירות אונליין, פועלת גם היא לטובת שופרסל, ומבין כל הרשתות היא הרשת שנהנתה ביותר ומגמה זו תימשך.

הלקוחות ישארו באונליין גם לאחר הקורונה; השקעות גבוהות יובילו לעליית הרווחיות
שופרסל הצליחה ברבעון השני לעלות את מכירות האונליין בקמעונאות (ללא BE) מכ-14% מסך המכירות אשתקד לרמה מכובדת של כ-20%. שופרסל אף דיווחה כי ביולי הצליחה לפרוץ את רף ה-20% ולהגיע לכ-21.5%. בשל כך, לאחרונה החברה העלתה את התחזית הרב שנתית למכירות באונליין מכ-23% לכ-25%.

להערכתנו יעד זה צפוי לעלות בשנים הקרובות. בעוד שבפרמטר המכירות שופרסל קוצרת הצלחה באונליין, הגידול בערוץ זה לוחץ על הרווחיות, שכן הרווחיות באונליין נמוכה ביחס לזו הכללית. כדי לטפל בכך, בשנים האחרונות שופרסל עומלת על השקעה ב-2 מרלו"גים ייעודיים לאונליין, בהיקף כולל של כ-650 מיליון שקל. כניסת המרלו"ג המרכזי ב-2022, צפויה לתרום לעלייה נאה ברווחיות בשנים הקרובות (אם כי נציין שבשנת הכניסה עצמה עלול להיווצר לחץ נקודתי על הרווח בשל עקומת למידה).

להערכתנו לאור התחזקות האונליין, סביר כי בעתיד שופרסל אף תשקול השקעות נוספות בהיקף של מאות מיליוני שקלים במרלו"גים נוספים.

2020 מצוינת, ב-2021 צופים ירידה קלה אך עדיין רווח ברמה גבוהה מאוד ביחס לעבר
ב-2020 אנו צופים עלייה במכירות של כ-11%, לצד שיפור ברווחיות התפעולית מכ-3.4% אשתקד לכ-4.1% (בנטרול תקן החכירות IFRS16). בהמשך לכך אנו צופים עלייה אדירה ברווח הנקי של כ-70% לכ-370 מיליון שקל (בנטרול חד פעמי ובנטרול תקן החכירות).

בעוד 2020 מושפעת לטובה מהקורונה, 2021 תהיה תלויה בהתפתחות החיסון. בהנחה כי עד אמצע 2021 יימצא חיסון, שיכנס בצורה הדרגתית, ב-2021 תתכן ירידה במכירות עקב חזרה לשגרת החיים הכוללת בין היתר ביקורים במסעדות וטיסות לחו"ל. גם אם תחול ירידה קלה במכירות, בשיעור הרווחיות אנו צופים יציבות, כאשר ירידה קלה במגזר הקמעונאות (עקב אפשרות לירידה במכירות) צפויה להתקזז עם שיפור ב-BE. בשקלול, אנו חוזים אפשרות לירידה קלה של מספר אחוזים בודדים ברווח הנקי ל-2021. יחד עם זאת, בהסתכלות היסטורית, מדובר עדיין בצפי לרמות רווח גבוהות מאוד.

מעבר ל-2021 ו-2022 שצפויה להוות כאמור את שנת כניסת המרלו"ג המשמעותי (מה שעלול להוביל ללחץ נקודתי בשל עקומת למידה), אנו צופים בטווח הארוך שיפור ברווחיות כתוצאה משיפור הדרגתי ברווחיות תחום האונליין.

BE מתחילה לשאת פירות – צפויה להתחיל להרוויח מ-2021
במהלך 2020, BE נהנתה מצמיחה גבוהה במכירות, כאשר עלייה במכירות באונליין התקזזה חלקית עם ירידה במכירות בחנויות הפיזיות. למרות העלייה במכירות, הרשת המשיכה להציג הפסדים, אם כי נמוכים משמעותית ביחס לעבר. לאחר השקעה מצטברת של מעל ל-200 מיליון שקל ב-BE, יעד החברה מצביע על כך שברבעון 4 2020 הרשת תגיע בשעה טובה לאיזון תפעולי.

בשנים הקרובות אנו צופים צמיחה חד ספרתית במכירות, תוך דגש על האונליין, במקביל להמשך פתיחת חנויות במיקומים טובים יותר. החל מ-2021 אנו מעריכים כי הרשת תתחיל להרוויח מיליוני ש"ח בודדים תוך עלייה הדרגתית ברווח בשנים לאחר מכן. יש לציין כי אמנם התרומה של רשת BE לרווח הכולל של שופרסל נמוכה, אך העובדה ש-BE צפויה לעבור מהפסדים לרווחים הינה מהותית. 

האשראי התפתח עד כה בצורה מעולה; הקורונה מעלה את הסיכון בתחום ההלוואות
מאז השת"פ עם כא"ל, שכולל תנאים משופרים עבור שופרסל ביחס לעבר, החברה הצליחה להגיע ל-604 אלף כרטיסים ולעלות את הרווח התפעולי להערכתנו מעבר לזה שהיה תחת השותפות הקודמת.

יחד עם זאת, חלק מפעילותה של שופרסל באשראי כולל מתן הלוואות, ובתחום זה ייתכן סיכון בשל מצב הכלכלה. פעילות האשראי אמנם נחלקת למספר תחומים, ולא מבוססת רק על הלוואות, אך אנו סבורים כי תחום ההלוואות הינו הרווחי ביותר. בבואנו לאמוד את הסיכון, הערכנו כי האשראי מהווה 10%-15% מהרווח התפעולי של שופרסל ולכן מדובר בסיכון יחסית מוגבל ברמת החברה (שופרסל הפסיקה לדווח בנפרד על מגזר האשראי ולכן מדובר בהערכות).

מעבר לכך, אנו סבורים כי לשופרסל יש פוטנציאל להתפתח ולהמשיך לגדול במספר הכרטיסים, כמו גם להשיק רעיונות ומוצרים חדשים בתחום האשראי (כגון שיתופי פעולה עם מועדונים נוספים), מה שיכול לצמצם את רמת הסיכון הנובעת מתחום ההלוואות.

הכותבת הינה מיכל אלשיך, מנהלת מחקר דיסקונט ברוקראז'

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זאת שמתנכלת לכיל על בסיס קבוע מעלה את שופרסל (ל"ת)
    לא אמינה 05/11/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שופרסל זה בנקר בזמן הקורונה
    ציקו 29/09/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבואי עם ניתוח אחר ומאתגר יותר .....
    סגור
  • 2.
    ויקטורי
    אני 15/09/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ויקטוריכל השאר הרחק מאחור
    סגור
  • 1.
    17?????
    דוד מירושלים 15/09/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואני חשבתי רק 16.5. אם נראה לך תקנה למה תפרסם? שאחרים יגנבו את התשואה המיוחלת שלך?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות