
משבר הקורונה מזניק את תעשיית השבבים וזאת רק ההתחלה
למי שלא ראה או לצעירים יותר מומלץ, בעת הזו במיוחד, לראות הסרט Trading Places עם דן אקרויד ואדי מרפי, הקומדיה המופלאה על שוק הסחורות, מינופים ואופציות. הסרט נעשה ב-1983, לפני שמישהו חלם על דברים כמו רובין-הוד או מסחר מקוון בכלל. בסביבה הכלכלית של היום, מחירי המוצרים הפיננסיים בשוק, עם הריבית האפסית וללא אינפלציה ועם המסחר המקוון ועם רובין-הוד אני ממליץ בכל הלב על הסרט הזה. לא רק שתצחקו נורא אולי תסיקו מסקנות למצב הנוכחי.
ביקושי שיא למזון לחיות ומהפכה בתעשיית המוליכים למחצה ובינתיים, הקורונה יצרה ביקושי שיא למזון לחיות הבית ומה שיותר מעניין, גם ביקושי שיא לחיות עצמן, בתי המחסה לכלבים וחתולים במנהטן ריקים לגמרי. זה מעניין אבל מה שיותר מעניין למשקיעים זו המהפכה של ממש שהקורונה גורמת לתעשיית המוליכים למחצה ולמרות שכבר עסקנו בנושא מספר פעמים שווה לחזור אליו שוב, במיוחד אם השוק יחזיר המניות לרמות כלכליות יותר.
תרומת הקורונה לתעשיית המוליכים למחצה, שינוי דרסטי במבנה התעשייה והתרחבות משמעותית בביקוש למוצריה: SEMI - Semiconductor Equipment and Materials International, זה ארגון גלובלי שעוקב אחרי הציוד לתעשיית המעגלים המודפסים ומייצג את תחומי הפעילות השונים של תעשיית המוליכים למחצה כולה, מהעיצוב והייצור ועד לשרשרת האספקה בכל רחבי העולם.
מגפת הקורונה, לטענת הארגון, היא ברכה של ממש לתעשייה, מחזקת בצורה משמעותית את הצמיחה והסקטור שהכי נהנה הוא סקטור בתי היציקה של המעגלים (הפאבים) שבעבר הלא רחוק נחשב, בוול סטריט, כמשעמם ביותר בתעשייה הזו. תחום זה, שהוא השלב ההתחלתי, הבסיס לתעשייה הזו. "השלב הראשון בסולם הוורטיקלי" שב-2019 ירדו ההשקעות בו ב-9%, יציג השנה צמיחה של 8% ובשנה הבאה, אליבא SEMI, תעלה הצמיחה ל-13%.
ב-SEMI צופים שגם תחומים אחרים בתעשייה יצמחו יפה, הביקוש למעבדים קטנים (microprocessor) למשל יפרח (חברות כמו NVDA, INTC, MRVL ועוד). הסיבה לגאות המתחדשת קשורה גם בהתפתחויות בתעשיות הרכב, החלל, הבטחון והתקשורת (הביקוש לטלפונים חכמים גואה) אבל בעיקר בגלל השינויים שכפתה המגפה על מנהגי הצריכה ועל ההדגשים בתעשיית הבריאות.
המגפה זרזה למעשה תהליך שהתנהל לאיטו מאז 2008-9, הפריצה האדירה של מהפכת האינפורמציה בעקבות הופעת הטלפון החכם. התהליך הזה הצביע על עלייה מתמדת ועקבית בחשיבות המעגל המודפס ומדוע? בגלל האפליקציות וזאת בעקבות העובדה שכמעט כל החלומות הטכנולוגיים שיצרו את בועת 2000 בוול סטריט החלו להתממש מאז 2008-9 בגלל התקדמותה של מהפכת הטכנולוגיה.
האיש שסילק את סטיב ג'ובס מאפל הוותיקים זוכרים אולי את חברת התכנה General Magic שהוקמה כחטיבה באפל (סימול:AAPL) ב-1989 על מנת לייצר מערכות העברת אינפורמציה אולטימטיביות. מפכ"ל אפל דאז, John Sculley (האיש שלמעשה סילק את סטיב ג'ובס מהחברה) החליט שנה מאוחר יותר, ב-1990, שמדובר בחלום גדול מידי ולא ישים ולכן אפשר ליזמים לעזוב את אפל עם הידע.
- טראמפ הוא פיל בחנות חרסינה, אבל לא ישבור את הכלים
- ההיגיון מאחורי השיגעון - מה טראמפ מנסה להשיג ולמה ייתכן שהנפילות ייעצרו?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הם עזבו וב-1992 השקיעו AT&T, סוני, מוטורולה, פנסוניק ופיליפס בחברה הפרטית החדשה שב-1994 הציגה את ה-PDA - Personal Digital Assistants וב-1995 הונפקה בהצלחה אדירה שמזכירה את ההנפקות של ימינו (המניה הוכפלה ביום הראשון למרות שמחיר היציאה כבר היה חללי בעליל). החברה הזו התפרקה ב-2004 וזאת למרות שגם מייקרוסופט נכנסה כשותפה ומדוע התפרקה? כי המוצרים לא תפקדו כפי שמנהלי החברה ומשקיעיה האמינו שיתפקדו והמכירות, למרות עצמת השיווק של חברות כמו AT&T, סוני והאחרות שניסו לעזור, פשוט לא המריאו.
יודעים מה היו מכשירי ה-PDA? טלפון חכם עם טכנולוגיות ענן שפשוט הופיע קודם זמנו. איך כתב מייקל קאנלוס בפורבס 7 שנים לאחר סגירת החברה ולנוכח ההצלחה הפנומנלית של האי-פון? "general magic, the most important dead company in silicon valley" (תגוללו). ב-1997 חזר ג'ובס לאפל ומיד התחיל לעבוד על טלפון חכם, לעשה יצר ורסיה מתקדמת של General Magic. כמו שאנחנו כותבים תמיד, הטכנולוגיה הופכת מחלום למציאות רק כאשר הצרכנים בשלים אליה ורק באמצעות מנהלים בעלי יכולות. מאותו רגע בו הופיע הטלפון החכם בשווקים הפכו המעגל המודפס והמעבד למוצרים החשובים ביותר להמשך התקדמות המהפכה ולא פחות למשקיעים בוול סטריט.
לפעמים חלומות מתגשמים רק אחרי 30 שנה הבאנו את הדוגמה של ג'נרל מג'יק ויכלנו להביא עוד אינספור דוגמאות ובתחומים טכנולוגיים שונים, במיוחד בתחום הרפואי כדי להראות שהחלומות שחלמו בין 1996 ל-2000 בוול סטריט החלו להתגשם רק לאחר 2008-9, קרוב ל-30 שנים. מה שעשתה ועושה המגפה הסינית היא מקצרת את ה-TTM (זמן לשוק). למה? בגלל הנחיצות לעצור אותה מחד וההשקעות הענקיות שנעשות לצורך זה מאידך.
כהערת אגב נאמר שלחברים האוונגליסטים שלנו בפנסיקולה שבפלורידה יש גם תיאוריה בנושא הווירוס הסיני, מה גרם להופעתו והצדדים החיוביים שלו (שמנו התיאוריה בפייסבוק).
מומחי SEMI מסכמים, "virtually no one foresaw a virus unleashed by horseshoe bats in China transforming the chip technology landscape" (איש לא חזה שווירוס ששוחרר מעטלפי פרסה בסין ישנה כך את הנוף הטכנולוגי). מה שקרה בפועל הוא שהתפשטות המגפה והניסיונות למגר אותה גרמו להפניה של השקעות ענק לתחום הפתוח הרפואי וחלק גדול מתוכן עבר לתעשיית המוליכים למחצה וזאת בשל הביקוש הגדול לאפליקציות למטרות שונות, מהתחום הרפואי ועד לכול אותם תחומי צריכה שפרחו בגלל הסגרים (מסחר מקוון, למידה מרחוק, הזום ועוד).
חברות ציוד ושירותי מעבדה ענקיות למשל כמו תרמו פישר (סימול:TMO) שמוכרת היטב לקוראי הטור (ושאגב, אתמול החלה מורגן סטנלי לסקר אותה לראשונה עם המלצת קניה ומחיר יעד של 485 וזאת כאשר גם במחיר הנוכחי היא כלל לא "זולה") ומתחרותיה אגילנט (סימול:A), אבוט (סימול:ABT), בקמן קולטר, חברת הבת של Danaher (סימול:DHR) ואחרות, קבלו מענקים גדולים אותם הם משקיעים בפתוח אפליקציות שנחוצות להן במהלך עיסוקיהן.
המגפה נתנה זריקת עידוד ענקית לתעשיית השבבים כולה תרמו פישר למשל עובדת בשת"פ עם טאיוואן סמי קונדקטורס (סימול:TSM) על פיתוח מעבדים לבדיקות מעבדה (למעשה מעגלים מודפסים חכמים) וכך כל האחרות. במילים אחרות המגפה נתנה זריקת עידוד ענקית לתעשיית השבבים כולה ובתוך כדי כך גרמה לשינויים מבניים שונים שאותם אפשר לראות היטב במיזוגי הענק לאחרונה ובפעילות ה-M&A שמתרחבת. את כל החברות ש"נהנו" מהקורונה בתחום הרפואי אגב תמצאו בסלי רפואה וציוד מהסוג של XLV, IHI, VHT, או IYH (אנחנו מעדיפים את שני הראשונים).
ובוול סטריט רואים כמובן את התהליך ואם תתבוננו ב"מלכת הפאבים", Taiwan Semiconductor (סימול:TSM) תגלו שמאז 2016 עלתה בכמעט 300%, כ-50% יותר מסל המוליכים למחצה, ה-SOXX ופי 4.4 ממדד ה-500 S&P, כאשר מאז תחילת השנה עלתה המניה ב-39% יותר מכפול מהסל ופי 11 מה-S&P. מדובר ב"כסף חכם" שעובר למניות התעשיה.
כהערת אגב נוסיף שההתמקדות של טאיוואן בתחום המוליכים למחצה עם דגש על בתי היציקה והמעגלים זה דבר שחבל שישראל לא העתיקה בתחומי התמחות שצומחים כאן (ויש הרבה, למעשה כמעט הכול התחיל כאן ועבר לידיים זרות). אין לי שום ספק שחברה כמו טאואר (סימול:TSEM), בסביבה עסקית אמריקאית או אירופאית ותחת הניהול של אדם כמו אלוונגר, היתה מתברגת גבוה בהרבה בתעשיית בתי היציקה. מי שיחקור את ההיסטוריה של התעשייה הזו בטאיוואן ובמיוחד את עלייתה של TSM יבין עד כמה הדבר אפשרי להעתקה אצלינו אבל לאור התנהגות הממשלות השונות כאן זה כנראה לא יקרה.
התחרות בתעשיית המוליכים למחצה גדולה ומתעצמת תעשיית המוליכים למחצה נחשבת כאחת התעשיות בהן התחרות גדולה והולכת וגדלה עם התקדמות המהפכה ולא רק בגלל הצטרפות של חברות חדשות אלא בעיקר בגלל ההתפשטות של ענקיות הטכנולוגיה בכיוון.
ההבדלים של העבר, במעלה הוורטיקלי של התעשייה (מבית היציקה, כמו TSM, דרך המעצבים, כמו NVDA או QCOM, והשבבים כמו אינטל או טקסס אינסטרומנטס ועד לחברות הקצה כמו AAPL או סמסונג), הולכים ומטשטשים, כולן נכנסות לכל התחומים, והופכות וורטיקליות.
זה קורה גם בגלל הצורך השיווקי בגודל, גם בשל "הדחיפה" של המהפכה שמייצרת תנאים שמעודדים מיזוגים ורכישות, גם בגלל מגוון המוצרים וגם בשל ההתייעלות שהתחרות כופה. TSM, שנחשבה בעבר ל"מלכת הפאבים והמעגלים, שמייצרת למעלה מ-10,000 מוצרים שונים ללמעלה מ-500 קליינטים ברחבי העולם ולצורך השימוש בכול תחום צרכני, נכנסה לתחום העיצוב וחודרת לאיטה גם לתחום מוצרי הצריכה ואילו אפל וסאמסונג מכסות את כל הסולם הוורטיקלי.
דוגמה מצוינת ל"התערבבות" הנ"ל היא עסקת אינטל-TCM. אינטל הודיעה, ביולי, שב-2021 תתחיל לרכוש סוג מסוים של שבב - מעגל, ה-6-nanometer (nm) chip, מ-TSM. ה-6-nanometer נושא צפיפות לוגית שגבוהה ב-18% מאשר ה-7-nm שהוא השבב בו משתמשת אינטל שהודיעה ביולי שהשקת השבב המשודרג שלה ל-7-nm מתעכבת ולכן היא פונה ל-TSM על מנת להבטיח עמידה בלוחות זמנים בעתיד. על כך דיווח מנכ"ל אינטל Bob Swan. בעקבות הודעת המנכ"ל מניית INTC השילה 23% מערכה בתוך שבוע, ירידה שכמובן לוותה בכותרות לוהטות לגבי עתידה של ענקית השבבים (כולל תגובות בטור זה). כמובן שההודעה הקפיצה באותה עוצמה את TSM.
אלא שכרגיל בימים של כותרות הכול פייק ניוז כמו למשל החדשות המרעישות בנושא הרכישה הענקית של סופטבנק באופציות לאחרונה, רכישה שאליבא הכותרות אמורה הייתה להקריס את הנאסד"ק.
בסך הכל שינוי מדיניות של אינטל הסנסציה היחידה בהודעת אינטל הייתה בעובדה שהחברה, שיש לה בתי יציקה בדיוק כמו ל-TSM ומעולם לא רכשה מעגלים מקבלנים מחוץ למערכת אינטל החליטה לשנות את המדיניות. אבל הכותרות התעלמו מהעובדה שלצד המהלך הזה עשתה אינטל, 3 חודשים קודם, במרץ, מהלך אחר שמסביר את השינוי באסטרטגיה.
אינטל רכשה את הבאנה לאבס הישראלית שעוסקת בפיתוח מעבדים ליישומי בינה מלאכותית (במקומותינו שמו לב למחיר ולא למהות כמובן, "עוד אקזיט מוצלח") ובהודעה על כך ציינה, "אנחנו מבצעים (ברכישת הבאנה) עדכון אסטרטגי בתחום האצת מפת הדרכים להכנסת הבינה המלאכותית למרכזי המידע. נמנף את הכישורים הטכנולוגיים שלנו על מנת להוביל בתחום מוצרי הבינה".
מי שחושב שהעברת ייצור השבב ל-TCM מאותת התדרדרות של אינטל בתחום השבבים/מעבדים טועה ולדעתי זה היה מהלך משולב של אינטל לשפר רווחיות עתידית. לאחרונה הודיעה נבידיה (סימול:NVDA) על רכישת ARM מסופטבנק והיא עושה זאת משתי סיבות. הראשונה לחיזוק מעמדה בתחום המעבדים והשנייה להקטין התחרות כשהיא מנצלת משבר בסופטבנק לבצע זאת.
זאת רק ההתחלה מה שאנחנו חוזרים ואומרים, למעשה מאז 2009, הוא שתעשיית המוליכים למחצה רק בתחילת דרכה וכעת קבלה תימרוץ גדול מהקורונה (הסינים עוד ירצו עמלה) וכדאי מאוד להיות בתוכה כמשקיע. הבעיה היא שקשה לבחור מניה מנצחת ולכן כדאי להחזיק בתיקים סלי מגזר כמו SOXX ודומיו (לתעשיית המוליכים למחצה עצמה), IHI (לתעשיית הציוד הרפואי) ודומיו וכמובן נציין שרמות המחירים הנוכחיות גבוהות מאוד לטעמנו!
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 40.נחום 24/09/2020 12:39הגב לתגובה זודבר ראשון כשראיתי שנייק עולה בעקבות דוחות טובים,נזכרתי שעשית עליה כתבה מזמן ואכן גיגלתי ומצאתי אותה. אתה תותח אמיתי. האמת אני לא מחזיק נייק ובספק אם אעשה זאת..אבל בכל אופן תודה. ולגבי אורמת, בעבר כתבת שהיא מתומחרת בחסר גם בגלל שההנהלה מורכבת בעיקר ממשפחה. נראה שמישתנה שם משהו. מה דעתך עליה עכשיו?
- 39.מה דעתך שלמה? 21/09/2020 23:59הגב לתגובה זולטענתו ברגע מסויים זה יגרום לקריסת הבורסה, בדומה לאג"ח המשכנתאות ב-2008
- שלמה גרינברג 22/09/2020 11:35הגב לתגובה זויש תמיד בעיה עם אנשים שהצליחו בגדול, בכול תחום, ולאחר מכן יורדים מהכותרות
- לאדון שלמה 22/09/2020 12:58מיצטער ..רוב הזמן ולא כל הזמן.
- 38.דרומי 21/09/2020 20:25הגב לתגובה זומה דעתך על החברה לאור התחקיר עליה. האם דעתך עליה עדיין חיובית?
- שלמה גרינברג 22/09/2020 11:37הגב לתגובה זותקרא שוב את שכתבתי והתחקיר? בינתיים הוא בעיקר בכותרות, נמתין מעט לעובדות
- דרומי 22/09/2020 20:56ומעורכים כאנשים רציניים עם חזון ויכולת ניהול ותיארת את ניקולה כאחת שזאת, ואני שואל לאור הכרותך עם צוות הניהול שם האם יכול להיות שמסקנות התחקיר נכונות או שכן מדובר באנשים רציניים ולא שרלטנים שמשחקים בדוחות?
- 37.גיל 21/09/2020 08:25הגב לתגובה זושלמה תודה על המאמר.ממליץ לך לקרוא על הקוונטים ואולי לעשות בעתיד מאמר על תחום עתידי זהמעניין. תודה
- דגן 21/09/2020 13:09הגב לתגובה זו.
- עשיתי כתבה מקיפה רק לאחרונה (ל"ת)שלמה גרינברג 21/09/2020 12:05הגב לתגובה זו
- 36.נחום 20/09/2020 23:37הגב לתגובה זושלום מר גרינברג. שנה טובה בתגובה לכתבה הקודמת כתבת שהמחיר של Nano מפחיד. התכוונת לננו דיימנשן? תודה
- לא, ל NANX (ל"ת)שלמה גרינברג 21/09/2020 12:06הגב לתגובה זו
- תודה רבה (ל"ת)נחום 22/09/2020 12:59
- 35.ככל הזכור לי אינטל מייצרת שבב של 10 מיקרון בלבד (ל"ת)תקן אותי בבקשה 20/09/2020 17:37הגב לתגובה זו
- מדוע שלא תיכנס לאתר שלהם ותבדוק (ל"ת)שלמה גרינברג 21/09/2020 09:05הגב לתגובה זו
- 34.כל מי שפקפק השנה בתחזיותיו האופטימיות אכל את הכובע 20/09/2020 17:08הגב לתגובה זוכל מי שפקפק השנה בתחזיותיו האופטימיות אכל את הכובע! השוק חזר לעלות ועולה לטווח ארוך. מהפיכת הטכנולוגיה אכן עובדה מוגמרת ומתרחשת לנגד עיננו. החברות שהתלהבת מהן עולות באופן תמידי. ייישר כוח שלמה ??
- 33.רק לונגים בכל העולם ובארץ (ל"ת)שירה 20/09/2020 15:03הגב לתגובה זו
- 32.מי לא יקנה מניות לא ירוויח (ל"ת)הרוש יחזקאל 20/09/2020 15:02הגב לתגובה זו
- 31.הרוש יחזקאל 20/09/2020 15:01הגב לתגובה זוהשוק בדרך לצץמעלה בכל ענפיו כולל חול . המשבר נגמר ולא היה בכלל
- דגן 21/09/2020 13:11הגב לתגובה זותחתית נפלאה להכנס בה למנייה "לפנסיה".
- 30.קנו מניות הדורטיסטים מטומטמים (ל"ת)רוני 20/09/2020 15:00הגב לתגובה זו
- 29.סמדר 20/09/2020 15:00הגב לתגובה זופועלים דלק קבוצה ולונגים
- 28.אלון 20/09/2020 08:08הגב לתגובה זוכתבה מעניינת מאוד. אשמח להתייחסות קצת יותר מפורטת על טאואר הישראלית שלנו. כיצד לדעתך היא ממוצבת בשוק השבבים. המניה ספגה לאחרונה לאחרונה לא מעט מהלומות ונראה שמתקשה להתאושש ולעלות חזרה. מצד בני מדובר בחברה שמייצרת שבבים לדור 5 שזה הדבר הבא ולכן השוק רחב ופוטנציאל לעליית מחיר. אשמח ממש לדעתך מה כתה חושב על טאואר
- שחר גולן 20/09/2020 17:44הגב לתגובה זולדעתי, למדד אין עוד הרבה לאיפה לצנוח , תתנחם בעובדה זו אם אתה בין אלה שקנו את המנייה במחיר היקר ביותר שלה. אם כי זו דעתי וייתכן שהנני גם טועה כי גם אני אדם בשר ודם
- 27.פער בין חלום למציאות 19/09/2020 22:01הגב לתגובה זועם הנתונים. אנשים רוצים לדעת מה יהיה עם מניה X מחר בבוקר, אבל זה לא הולך כך...כי אם זה היה כך, כולם היו מיליונרים גדולים
- 26.האם היא בחגיגה או לא כי היא כל יום יורדת לשפל חדש (ל"ת)מה עם טאואר 19/09/2020 12:52הגב לתגובה זו
- 25.תוכל בבקשה להתייחס ל Waymo והאסטרטגיה של גוגל לגביה (ל"ת)רועי 19/09/2020 11:57הגב לתגובה זו
- 24.לא בחגיגה (ל"ת)טאואר 19/09/2020 00:14הגב לתגובה זו
- 23.האם זה עובד? 18/09/2020 23:56הגב לתגובה זופעם דברו על "לקנות אחרי יום הכיפורים ולמכור בפסח"... האם יש תוקף מדעי להנחות האלה?
- 22.ארז 18/09/2020 20:25הגב לתגובה זושלמה תודה על הטור. כיף מאוד לקרוא ולהחכים.שאלה לגבי ננוקס, אתה מציין הרבה בטורים את נושא הטכנולוגיה המשבשת, ננוקס טוענת שבידיה אחת כזו עם פוטנציאל לשנות את עולם הדימות. סיטרון טענו השבוע שהכול בלוף מוחלט שאין כלום ושזה שוד לאור היום. 1. הייתכן שלא מבצעים בדיקות בסיסיות בנאסדק לחברות ברמה של מידע לחלוטין ממוצא ו2. האם גיבשת דעה בנושא ננוקס? תודה שנה טובה וחג שמח
- שלמה גרינברג 19/09/2020 10:04הגב לתגובה זוואחזור, אם המערכת פועלת בפועל כפי שטוענת החברה זו בהחלט טכנולוגיה משבשת בעלת פוטנציאל אדיר. איני יודע נה/מי זה סיטרון אבל הדבר ייבדק ונראה. כתבתי שזו בהחלט מניית חלום רק ציינתי שההערכה שקבלה מטורפת ואמתין למימוש לפני שאכניס אותה לפינת החלומות.. מבצעים בדיקות (לא בנאסד"ק, זה תפקיד החתמים) אבל המטרה למכור, וכרגע הנפקות טכנולוגיות באופנה אז זה מה שקורה
- 21.יאיר 18/09/2020 19:01הגב לתגובה זושלום שלמה, האם תוכל לעשות סקירה על תחום הדיגיטציה בתעשיות המסורתיות? חברות כגון PRLB.
- אגיע גם ל Proto Labs (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2020 10:05הגב לתגובה זו
- תודה שלמה (ל"ת)גיא 20/09/2020 01:32
- 20.einatcn 18/09/2020 18:48הגב לתגובה זושלמה שלום שנה טובה ותודה על מאמריך, מה דעתך על אקופיה ', jfrog ? תודה
- שלמה גרינברג 19/09/2020 10:09הגב לתגובה זוזה במסגרת הדיגיטיזציה של תעשיות מסורתיות כפי שקודמך יאיר שאל. בהזדמנות
- 19.הנביא 18/09/2020 18:17הגב לתגובה זוהתעשיה תפרוץ גבולות ותעלה בגדול. יש לא מעט הזדמנויות!!!!
- אביב 19/09/2020 13:49הגב לתגובה זונקודת הנפילה g5
- 18.ובשורה התחתונה 18/09/2020 17:16הגב לתגובה זוהמסקנה המתבקשת , לברוח ולחכות לתיקון משמעותי. לכאורה
- אביב 19/09/2020 13:51הגב לתגובה זוהתעשיה המסורתית "בסדר",הדיגיטלית בקנטים,רק שעדיין אינכם יודעים זאת
- 17.מאיר 18/09/2020 13:53הגב לתגובה זוהמון מילים בזכות הענף ואז השורה המוחצת. המחירים גבוהים
- האמת צריכה להאמר ושלמה אומר (ל"ת)גריזמן 18/09/2020 16:07הגב לתגובה זו
- 16.כתבה אחת הטובות שלך לאחרונה! ממש מעניין!אני אישית 18/09/2020 13:38הגב לתגובה זוכתבה אחת הטובות שלך לאחרונה! ממש מעניין!אני אישית חושב להוריד קצת מאינטל למרות מה שאתה אומר ולעבור ל TSM, nvda ואולי משהו נוסף כמו adi , אני לא בטוח, אבל אינטל מעט מאכזבת
- דגן 19/09/2020 22:28הגב לתגובה זו.
- 15.שוב מפלים את הדולר מעלים את הבורסה למרות הקרונה (ל"ת)יוסי 18/09/2020 13:33הגב לתגובה זו
- לפחות תצביע על "האשמים", שנדע גם כולנו (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2020 10:11הגב לתגובה זו
- 14.ישראל בסגר והבורסה שמחה שישראל בסגר רוצה לחגוג (ל"ת)אבי 18/09/2020 13:31הגב לתגובה זו
- 13.חברים כסף שחור נכנס לבורסה לו יודעים קרונה רק הלבנה (ל"ת)דוד 18/09/2020 13:30הגב לתגובה זו
- דגן 20/09/2020 13:52הגב לתגובה זו.
- 12.הקרונה מכה בכול העולם והברוסה חוגגת מה זה הבוחטסטים ה (ל"ת)דוד 18/09/2020 13:29הגב לתגובה זו
- 11.דגן 18/09/2020 12:42הגב לתגובה זונורא הייתי רוצה למלא את הפריפריה במפעלי יציקה אבל יכול להיות שזה פשוט לא כלכלי? זה בערך כמו להקים מתפרה.
- למלא את הפריפריה במפעלי יציקה? למה? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2020 10:12הגב לתגובה זו
- דגן 19/09/2020 22:28ב"חדרה-גדרה".
- 10.תודה רבה על המאמר שלמה (ל"ת)עמית 18/09/2020 12:41הגב לתגובה זו
- 9.ישראל 18/09/2020 12:02הגב לתגובה זושלי משבוע שעבר. שום מהפכה טכנלוגית חדשה לא תוכל להתקיים בלי תעשיית השבבים. כרגע מניה שנמצאת בסחר חזק היא מייקרון, 5-star Rosenblatt analyst Hans Mosesmann rates MU shares a Buy along with a $100 price target. הדור חמש ובינה מלאכותית יצטרכו המון שבבי זיכרון ,רואים זאת כבר בפלפונים החדשים בשוק גם ב DRAM וב NAND. גם הדטה סנטר צורכת המון זכרון ,
- סקטור פוטנציאלי (ל"ת)צודק בהחלט. 18/09/2020 16:25הגב לתגובה זו
- 8.תמיד כיף לקרוא את הכתבות שלך (ל"ת)שנה טובה שלמה 18/09/2020 11:57הגב לתגובה זו
- 7.חיים 18/09/2020 10:09הגב לתגובה זואם אינטל מעבירה את הייצור למתחרה שלה,אולי תוזיל עלויות אבל תהייה תלוייה בtsm' לפעמים זה חסרון..
- תהייה תלוייה בtsm'? למה? (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2020 10:13הגב לתגובה זו
- 6.טייגר 7 18/09/2020 10:03הגב לתגובה זו"משבר הקורונה מזניק את תעשיית השבבים וזאת רק ההתחלה"/ " וכמובן נציין שרמות המחירים הנוכחיות גבוהות מאוד לטעמנו!"
- תקרא הכתבה בבקשה (ל"ת)שלמה גרינברג 19/09/2020 10:13הגב לתגובה זו
- 5.בהחלט הענף שהקורונה מטיבה עימו (ל"ת)18/09/2020 09:32הגב לתגובה זו
- 4.יאיר 18/09/2020 09:12הגב לתגובה זותודה לשמלה על הכתבה. קראתי בפירוט. שאלה , איפה ממוקמות החברות שמייצרות ציוד לייצור השבבים כגון אפליימטריילס Amat והאם לדעתך הן גורם מפתח בסקטור השבבים?
- שלמה גרינברג 19/09/2020 10:14הגב לתגובה זוגורם הכרחי
- ברור שamat חשובה חברה מדהימה (ל"ת)לא שלמה 18/09/2020 16:11הגב לתגובה זו
- 3.פגעת בול 18/09/2020 09:05הגב לתגובה זוואז לרוץ לקנות ..
- קרדשיאן 18/09/2020 16:12הגב לתגובה זומסתיימת
- 2.שימי 18/09/2020 08:13הגב לתגובה זוההולנדית? החברה היא מונופול בייצור מערכות בדיקה לשבבים. אולי שווה אפילו לכתוב עליה בטור? תודה
- 1.אתה תקליט סרוט (ל"ת)דני דין 18/09/2020 08:09הגב לתגובה זו
- דב 18/09/2020 20:45הגב לתגובה זולא הגעת אפילו למעמד של תקליט, שלא לדבר על הבנת ה"מה." ונותרה רק השאלה - מדוע אתה מגיב אם אינך יודע לקרוא?
- מי זה האתה שהתכוונת? (ל"ת)לדני דין 18/09/2020 16:23הגב לתגובה זו
- דני דין אתה חובבן. אל תקרא ואל תגיב (ל"ת)יואל 18/09/2020 16:13הגב לתגובה זו
- אתה צודק האנליסטים וחברות המידרוג הם מקצוענים אני חובבן (ל"ת)דני דין 18/09/2020 19:51