המניות הן עדיין "המשחק היחיד בעיר"
המניות, כך מסתבר, הן עדיין "המשחק היחיד בעיר". כן, הן בחלקן הגדול (לבטח הפופולריות ו"אהובות האנליסטים") יקרות להחריד אבל הן ללא ספק עדיין המשחק היחיד בעיר בעיקר בגלל חוסר אלטרנטיבות והציפיות המאקרו והמיקרו כלכליות. אבל לא רק, גם הכניסה של מיליוני משקיעים חסרי הבנה שדבקים בכותרות בלבד וגם שפע המזומנים בשוק תורמים למצב. המדיניות של השנתיים האחרונות צריכה להימשך: לאסוף מניות של חברות טובות בתיקונים במנות קטנות ולמכור חלק, בשוליים, כשהן מתקרבות לשיא ותמיד להחזיק מזומנים בצד. תיקונים מהסוג שראינו השבוע יהיו בשפע בחודשים הקרובים.
למה יש חוסר אלטרנטיבות בהשקעות? כי אם הריבית תישאר נמוכה ואין אינפלציה כפי שחוזים הבנקים המרכזיים בראשות הפד אז אין מה לחפש באגרות החוב, בטח לא ברמה הנוכחית. החלק הספקולטיבי בזהב כבר מהווה פי כמה מהחלק התעשייתי-צרכני. כלומר משקיעים בזהב פי כמה וכמה יותר ממה שמשתמשים. הנדל"ן יקר ולא נזיל ואילו המטבעות והסחורות עלולות לגרום התקפי לב, מה שלא עוזר בתקופת קורונה. במניות, לעומת האחרים, יש עדיין חלומות שהולכים וגדלים כי העתיד מקדים להגיע.
אנחנו מנסים היום לתהות על ערכה של TSLA שרק לפני עשור, בהנפקה, גיחכנו כולנו כשמאסק הבטיח מכירות של מיליוני מכוניות חשמליות ועכשיו מבינים שהחלום הזה אפשרי. לפני ארבעה חודשים הנחית מאסק חללית על שני נוסעיה מהחלל בנחיתה רכה בפלורידה. מי היה מאמין, לפני שנתיים שזה יקרה? וכעת חלומות חדשים במהלך "יום הסוללה".
החלום של יציאת V מהמצב נראה סביר כי החיסון נראה קרוב ואם זה יקרה מי יוכל למניות? זו הסיבה רבותיי למה אין תיקון אמיתי, החלומות שמתקרבים ומתממשים מהר משצפינו וחלום ה-V shape. רק הצעה אחת. בתיקונים אל תרדפו אחרי המניות שירדו הכי הרבה אלא אחרי אלו שמייצגות חברות טובות ומן הסתם ירדו פחות.
מה מביא משקיעי ערך רציניים ביותר להחזיק את מניות TSLA בפרמיה כה גבוהה? חמשת בעלי המניות הגדולים של TSLA הם אלון מאסק (21%), Susquehanna Securities (6.6%), Baillie Gifford & Co. (6.5%), Capital Group (5.8%) ו- Citadel Securities (4.3%). זו ההשקעה הטובה ביותר אי פעם של כל ארבעת המוסדות המאוד מכובדים, בטח של מאסק. הרווחים פנומנליים אמנם אבל אף אחד מהם לא מכר מניות TSLA וחלקם, כמו הקרן הסקוטית השמרניתBaillie Gifford , אפילו הגדילו הפוזיציות במהלך השנה האחרונה.
אם בוחנים את הנתונים הידועים על טסלה נכון לסוף יוני השנה אי אפשר שלא להגיע למסקנה שזו אחת המניות בעלות הפרמיה הגבוהה ביותר בוול סטריט, כנראה המובילה. השאלה שנשאלת לפיכך היא מדוע החמישייה הנ"ל לא "משחררת" חלק מהאחזקות? אפילו אלון מאסק "התלונן" שלשום על מחיר המניה הגבוה (זו הסיבה לירידות לאחרונה) וענה לו טוקבקיסט אחד, "אז מדוע אינך מוכר?" אבל מאסק, שמתחרה בנשיא טראמפ בשימוש באתרים החברתיים השונים ענה, "אני מאמין גדול בחברה ומשקיע לטווח הארוך". שלשום, ב"יום הסוללה" שהחברה חגגה, אמר "ההתקדמות שלנו בתחום הבטריות יובילו, בתוך 3 שנים, למכונית חשמלית במחיר של 25,000 דולר שתהיה גם אוטונומית לחלוטין. אני ממשיך להאמין שהצמיחה השנה במכירת מכוניות תהיה בין 30 ל-40 אחוזים לעומת 50% בשנה שעברה (שזה גרם לירידות במניה).
לי נראה שהמכונית החשמלית לא היתה המטרה ארוכת הטווח של הקמת טסלה. גם לא תעשיית האנרגיה, שצומחת במהירות כמקור הכנסה שני לחברה ואפילו לא המכונית האוטונומית שגם בנושא זה החברה מובילה (קריאה להנאתכם). מאסק בונה סוג חדש של חברה - חברת תחבורה. בסוף הדרך נראה חברה שתייצג את סקטור התחבורה כולו, את תחבורת המאה ה-21, ביבשה, באוויר ובים (כן גם בים). אין הסבר אחר לעובדה שהגופים הנ"ל לא מוכרים אפילו חלק מאחזקותיהם ברמות הנוכחיות. החלום שמייצר מאסק בהתקדמותו בפיתוחים בחברה, הקשר שהולך ומתגלה בין התחומים השונים בהם הוא פועל והצלחת הביצוע שלו הם הדברים היחידים שמסבירים את הפרמיה.
5 אנליסטים עדכנו הערכותיהם על TSLA בשבוע האחרון - קרדיט סוויס, וודבוש, UBS, גולדמן סאקס ופייפר סנדלר. ארבעת הראשונים הורידו ההמלצה ל-Hold אבל אלכס פוטר מפייפר סנדלר השאיר על Buy והעלה מחיר המטרה ל-515 דולר. הצעתי היא שתאזינו לריאיון שנתן לאחד ממאמיני טסלה הידועים בארה"ב Rob Maurer שם הוא מסביר מדוע הוא ממליץ עדיין לרכוש המניה למרות מחירה. בין השאר הוא מסביר שהאנליסטים מתעלמים מתרומת תחום האנרגיה לחברה כיוון שכרגע הוא רק 6% מההכנסות. הוא מעריך שטסלה, לאחר השלמת חטיבת האנרגיה, תוך כשלוש שנים, תראה הכנסות של למעלה מ-200 מיליארד מהאנרגיה (ובזה הוא לא לבד). בעבר פקפקו בהצהרות כאלו, היום הרבה פחות מפקפקים.
מה שבעצם אומר פוטר ושלמעשה "מייצג" את ההערכות של כל "מאמיני טסלה (Tesla's Bulls) הוא שהערכת המניה אינה מבוססת על הרכב החשמלי לבדו אלא גם על פוטנציאל ההכנסה מהאנרגיה "ועוד כמה דברים שהאיש מתכנן" ובעיקר על האמונה המתחזקת שמאסק מוכיח שהוא "מסוגל לספק את הסחורה". מומחים רבים לעגו לתחזיותיו של מאסק לאורך כול הדרך שלא לדבר על השורטיסטים בוול סטריט שהבטיחו שוב ושוב ש TSLA היא השורט האולטימטיבי וכולם טעו.
אבל זה לא רק ההצלחה המסחרית של הרכב החשמלי וההתקדמות באוטונומי וזה גם לא רק ההצלחה שמסתמנת באנרגיה. לצד טסלה, מתקדמת, מהר בהרבה משצפו חברת SpaceX. לאחר שטסלה רכשה את סולאר סיטי בקיץ 2016 והתחילה בהקמת מפעל הבטריות הענק בנבדה עלתה המחשבה אז שהשלב הבא יהיה מיזוג בין טסלה לספייסX. אותו אנליסט פוטר טען אז שספייסX (כפי שטען לגבי סולאר סיטי) תהווה מעמסה כספית כבדה מידי על טסלה (שתי חברות עם הפסדי עתק ב-2016) אבל כעת המצב שונה, שתי החברות רווחיות (ספייס, על פי הערכות, עברה לרווח ב-2019 עם מכירות של כ-3 מיליארד) ומיזוגן עשוי לייצר כבר כעת את "חברת התחבורה" שהזכרנו. אלא שנראה לנו, לפי הריאיון של מאסק, ב-2012, עם עיתונאי החלל והביטחון המוביל בארה"ב, מיילס אובריאן, שמאסק, שפועל לפי תוכנית סדורה לפיה הוא לא יוצא לציבור עם מוצר שאינו מתואם סופית ובצורה מושלמת למשימות שבגללן נוצר, לא יעשה מיזוג לפני שספייסX תעשה נסיעה רצינית, עם נוסעים, לחלל.
אומנם בחודש מאי הצליח להעלות לחלל רקטה עם 2 נוסעים ולהנחיתה בנחיתה רכה בפלורידה אבל זה עדיין לא זה. למה אנחנו חושבים כך? כי בהנפקה פרטית לטסלה, ב- 2006, כתב מאסק למשקיעים הפרטיים את, תוכניותיו העתידיות תחת הכותרת, "תוכנית האב הסודית של טסלה מוטורס ורק ביני לביניכם". הוא מסיים את התוכנית בקטע הבא, "ולסיכום, התוכנית שלנו מתבססת על 4 מהלכים: 1. לבנות מכונית ספורט יוקרתית. 2. להשתמש בהכנסות ממכירת המכונית לבניית מכונית ברת השגה לציבור. 3. להשתמש בכסף לבנות מכונית הרבה יותר ברת השגה לציבור. 4. ובעודנו מבצעים זאת לספק לציבור אופציות שונות של ייצור כוח חשמלי נקי מזיהום".
ב-2008 הוציא את מכונית הספורט Tesla Roadster, שנמכרה ב 31 מדינות ל 2500 לקוחות במחיר מטורף ומימנה למעשה את מכונית הפאר לעשירון העליון המודל-S ואו אז התחיל ביצירת המודל העממי, ה-C שהתחיל להימכר ב-2017 והפך להיט עולמי. הכסף הלך להקמת מפעלים ומרכזי שירות בכול רחבי העולם עם דגש על ארה"ב, גרמניה (שם הוא בונה מערכות עבור מרצדס), סין ובימים אלו הוא פורץ בעצמה להודו (שם יוקם מרכז המו"פ הגדול בעולם), המכוניות נמכרות רק במקוון. מה שנכון לטסלה נכון גם לספייסX ואפילו לתחום האנרגיה. ב-2013 כתב מאסק את תוכניותיו על התחום, "Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy"/
לקח לו עוד 3 שנים לרכישת סולאר סיטי ב-2016 ובאותה שנה ובשותפות עם פנסוניק, הקימה טסלה את מפעל הבטריות הגדול בעולם במדבר נבדה, הגיגא-פקטורי ברנו נבדה. הנה סרטון על המפעל ונא לשים לב לפיזור הגלובלי של מפעלי טסלה. האיש בונה מערך גלובלי ענקי.
ספייסX, שהוקמה ב-2002 וטסלה, שהוקמה שנה אחריה מהוות פריצות דרך תעשייתיות מדהימות. שני הישגים טכנולוגים/מסחריים שעולים אפילו על הפריצה של הטלפוניה החכמה ועל המצאת הטלפוניה במאה ה-19. שום עתידן או מומחה אחר בעולם לא האמין שבתוך 17-18 שנים יגיעו מוצרי החברות, החלליות של ספייסX והמכוניות החשמליות של טסלה, למעמדן היום. ב-2010, 8 שנים לאחר הקמת חברת SpaceX, הפיץ מאסק את מסמך ה-Mars Oasis ("נווה המדבר – מאדים) שתיאר הפרויקט להקמת חממה לגידול ירקות על המאדים כהכנה להנחתת בני אדם על הכוכב. מאסק אמר אז "בתוך פחות מחמש שנים נצליח להתגבר על בעיית ההנחתה הרכה של חלליות כשהן חוזרות לכדור הארץ ובתוך עשור נצליח להעלות אנשים לחלל שינחתו בשלום בחזרה על כדור הארץ".
אפילו מומחה או פרשן אחד לא האמינו, לגלגו אבל תוך 3 שנים, בספטמבר 2013 הצליח להנחית ותוך עשור עשה זאת כאמור עם 2 נוסעים. "אלמלא הבירוקרטיה בנאס"א והאיסור על העסקת לא אמריקאים בפרויקט", אמר מאסק, "הייתי מצליח עוד קודם" (הכול בריאיון עם אובריאן).
הסיכום הוא כדלקמן: מניית TSLA מוערכת בפרמיה ענקית שמחייבת זעקת, Sell, Sell, Sell ולמרות זאת המניה מציגה עצמה בלתי רגילה. הסיבה לכך מורכבת משני גורמים. הראשון קשור בהוכחות ההצלחה העסקית שמספק אלון מאסק. מה שהצליח לעשות בשני העשורים האחרונים ובשורה של חברות שהקים והוביל (לא רק טסלה וספייסX) זה פשוט לא יאמן. הגורם השני, שקשור בראשון, הוא החלומות שהחברה ממשיכה לספק ושהאמונה במימושם הולכת וגדלה עם העובדות בשטח. הסיכוי שטסלה תדרדר למחיר כלכלי נמוך הוא לא גדול ואנשים שמאמינים בהמשך הצלחותיו של מאסק ומעוניינים להיות במניה צריכים פשוט לקבל החלטה איזה מחיר הם מוכנים לשלם. אחזור על מה שכתבתי בסוף 2018 כש-TSLA ירדה ב-30%. מי שחושב שטסלה "גמרה" (כפי שרבים, כולל בתגובות כאן הבטיחו) אינו יודע על מה הוא מדבר ועכשיו הכדור אצלכם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
64.אינטל הודיעה על עיכוב בייצור שבבים של 7 ננומטר, לא של 6תזכורת לשלמה 01/10/2020 13:18הגב לתגובה זו0 0אתה טענתה, למיטב זכרוני, שאינטל מייצרת שבבים של 7 ננומטרסגור
-
תבדוק שוב (ל"ת)שלמה גרינברג 01/10/2020 14:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
63.כייף לקרוא את גרינברג. אולי כי הוא אופטימי. (ל"ת)שוב קורא את שלמה 30/09/2020 18:21הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אני חושב שאתה לא קורא אותו נכון. (ל"ת)כיף לקרוא אותו 01/10/2020 15:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
62.היי שלומקה, שאלה של טירון בקשר לטסלה וחברות במצבה:סימפל 30/09/2020 02:52הגב לתגובה זו0 0אני רואה שבשורת הרווח הנקי שלה, בפעם האחרונה היא הייתה בהפסד של כמעט 650 מיליון דולר. איך טסלה שורדת כל פעם את ההפסדים האלו? היא מנפיקה מניות חדשות? היא לוקחת הלוואה?סגור
- טען עוד
-
בשביל להבין תתחיל בבדיקת הרווח התפעולי ותזרימישלמה גרינברג 30/09/2020 09:15הגב לתגובה זו1 0המזומנים לאורך זמן. אבל בשביל להבין בצורה רצינית צריך כתבה שלמה או קורס בהנהלת חשבונות אמריקאית.סגור
-
61.מעולם לא התייחסתלילי 27/09/2020 12:43הגב לתגובה זו0 2להמלצת טוקבקיסט על adbe,והוא צדק,מנייה מופלאה,יותר מטסלה כפי הנראהסגור
-
בשביל מה יש להתייחס, הטוקבקיסט טועה בגדוליוחנן 29/09/2020 00:13הגב לתגובה זו0 0ADBE עשתה 53% בחצי שנה האחרונה בזמן שTSLA עשתה 320% באותה תקופה. מי עדיפה? ADBE חברה נפלאה אך יש כל כך הרבה עדיפות עליה! היחידה מהסקטור שלה שבאמת אני יכול לראות אותה כמתחרה היא DOCU. היא עדיין לא OVERPRICED,,, עם סיכון גבוה יותר אבל עם תשואה גבוהה יותרסגור
-
60.לא רוצה להרוסלילי 27/09/2020 12:39הגב לתגובה זו1 0לך תיאוריות,אך המבחן האמיתי יבוא כשתעלה הריביתסגור
-
עד שתעלה הריבית ותהיה אינפלציהיוחנן 29/09/2020 00:07הגב לתגובה זו1 0נחכה כמה שנים. בינתיים רק הפראיירים יושבים על הגדרסגור
-
היהבעבר 29/09/2020 19:12הגב לתגובה זו0 0יוחנן "המטביל" פנטזיונר היסטורי!!סגור
-
59.תודה לשלמהאנונימי 27/09/2020 10:17הגב לתגובה זו7 0שלמה תודה רבה! אתה כותב נהדר ושונה מכולם.סגור
-
58.שלמה תודה על המאמרים שלך !! (ל"ת)גיה 27/09/2020 09:04הגב לתגובה זו6 0סגור
-
57.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 27/09/2020 05:27הגב לתגובה זו2 1סגור
-
56.המשחק היחיד וגם הוא הולך להיגמר,יחזקאל 27/09/2020 03:42הגב לתגובה זו1 1אם כתבו את זה , מה יתבו בשבוע הבא? ולכן ימשיכו לספר לכם סיפורים עד שזה באמת יגמר ןזה לא רחוקסגור
-
55.משחק? בורסה זה קזינו? (ל"ת)משה 26/09/2020 20:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אכןיוסי 29/09/2020 19:13הגב לתגובה זו0 0קזינו בטווח הקצר,כלכלה בטווח הארוךסגור
-
עם ככה משה אז תתעסק במשהו אחר (ל"ת)גילי 28/09/2020 22:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
54.התחלת עם כתבה מעניינת על מניות והמשכת רק על טסלה וטסלה (ל"ת)נחום 26/09/2020 18:18הגב לתגובה זו7 4סגור
-
האופציה להפסיק לקרוא לפני "טסלה וטסלה" כולה שלך (ל"ת)שלמה גרינברג 27/09/2020 08:41הגב לתגובה זו6 1סגור
-
53.כתבה מעניינת מאוד. תודה רבה שלמה!!! אהבתי!!! (ל"ת)!!@@# 26/09/2020 16:18הגב לתגובה זו10 0סגור
-
52.שלמה גרינברג - רמה אחת מעל כולם.זקן השבט 26/09/2020 12:59הגב לתגובה זו17 1.סגור
-
מסכים איתך (ל"ת)עמית 27/09/2020 09:06הגב לתגובה זו4 0סגור
-
51.שלמה מס'1צפוני 26/09/2020 12:10הגב לתגובה זו12 0תענוג לקרוא את הטור המקצועי שלך.סגור
-
50.חשבתי שנושא הכתבה הוא למה מניה מעניינתלא הבנתי.. 26/09/2020 12:09הגב לתגובה זו2 1יותר מאשר השקעה אחרת. בסוף דיברת רק על מניית טסלה. אתה בפנים?סגור
-
מניה מעניינתיוני 27/09/2020 12:46הגב לתגובה זו1 0בעיקר בתקופה בה ריבית האג"ח איננה 5%,אחרת למה להסתכן?סגור
-
49.שלמה ג.אני 26/09/2020 11:31הגב לתגובה זו0 2מנתח מגמות,ממליץ על סלים,עם stock picking נדיר יחסית של מניות שתמיד פחות או יותר עשו שלהןסגור
-
48.פרופ' איצ 100 למר גרינברג..שנה מבורכת וגמר טוב(כך נהוג. 26/09/2020 11:31הגב לתגובה זו1 0להגיד באשכנז בין אלו שעלו מחלקים מגרמניה ופולין ועוד..)בריאות ואריכות ימים.סגור
-
47.אז למה כיל לא עולה כבר עשור הרי מיצתה כבר כל תרחישקורונה תירוץ 26/09/2020 09:39הגב לתגובה זו1 4ולמה טאואר לא עולה למרות הכתבות שהקורונה גרמה לעליית מניות השבבים ולמה מבטח שמיר כבר עשור דורכת במקום ומה הקשר שלה לקורונה . הכל בולשיט וטמטום אחד גדול כי בשוק ההון נתנו כח לקומץ מוסדיים אינטרסנטים ביבי כישלון גדול בכל מה שהוא נוגע לא סתם זכה לכינויי מלאך חבלה. הוא מרושעסגור
-
כיל היא מנייתבי 27/09/2020 12:42הגב לתגובה זו1 0סחורות!כעת תור הזהב,תור האשלג גם יגיעסגור
-
46.השקעות זה ענין של סיכוי מול סיכון, ומניות בוודאילמי שלא הבין 26/09/2020 07:25הגב לתגובה זו2 0אין השקעה שבטוחה ב-100%, ומה שהיה בוננזה אתמול (=כמו שהיה הנפט במשך 100 שנים) היום או מחר, הוא יהיה הפסד בטוח. בכל השקעה גם יש מרכיב של הימור. וכאן נכנס ענין האופי...כמה אתה מוכן להסתכןסגור
-
45.פרופסור רוביני חוזה בקרוב משבר גדול יותר מ2008 (ל"ת)יובי 26/09/2020 01:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא שזה משנה אבלשלמה גרינברג 30/09/2020 09:17הגב לתגובה זו1 0כדאי שתשפץ האנגלית. זה לא מה שהוא צופה, תקרא בעיוןסגור
-
44.גורביץ ידע לפרוש בשיא (ל"ת)אתה לא 25/09/2020 21:10הגב לתגובה זו1 16סגור
-
גורביץ' הוא מגדת עתידות. גרינברג לא.רז 26/09/2020 12:51הגב לתגובה זו10 1.סגור
-
השיבושמשבש 26/09/2020 11:38הגב לתגובה זו0 0מזכיר לי את "הכלכלה החדשה" של שנת 2000 ואף אחד לא טוען שהעולם נעצר,לא השתבשנו במערות האדם הקדמון,רגשית אנו עדיין פריניטיבים כמוהוסגור
-
לא היה שום שיבוש ב 2000שלמה גרינברג 30/09/2020 16:47הגב לתגובה זו1 0השיבושים החלו ב 2008סגור
-
איני יודע על מי אתה מדבר אבלשלמה גרינברג 26/09/2020 09:23הגב לתגובה זו9 0פרישתי היא החלטה שלי ולך יש תמיד האופציה לעבור לטורים שכותביהם עדיין בתחתיתסגור
-
לגרינברגיונה 27/09/2020 12:51הגב לתגובה זו5 0טוקבקיסטים אינם נחמדים ככלל,עשה את שלך וזהו,כל הכבוד לך!חתימה טובהסגור
-
43.האם כל המשקיעים הולכים לאן שנושבת הרוח?עוז 25/09/2020 19:54הגב לתגובה זו1 1מדובר בסיסמאות (אין איפה להשקיע, אנשים ימשיכו לצרוך..) שמאפיינות עדר ומשאלות לב ולא מסקנות מבוססות נתונים. רואים את זה שוב ושוב אפילו ב'ניתוחים טכניים' שהם עלבון לסטטיסטיקה ובטח למתמטיקהסגור
-
יש משקיעים מומנטום, ויש משקיעי ערך...איש איש ואופיוהכל ענין של אסטרטגיה 27/09/2020 10:15הגב לתגובה זו2 0והבנתוסגור
-
42.מועמד לפרס נובל למדעי המוח הצליח לחדור למוח של אלון מסק (ל"ת)יש גבול לכל תעלול 25/09/2020 19:41הגב לתגובה זו1 7סגור
-
41.כמה אםשר להיות רדוד חושב שעשו אותנו באצבעהשטוח 25/09/2020 19:29הגב לתגובה זו1 13מבצע פניית פרסה של 180 מעלות במנות קטנות בתקווה שלא נרגיש אחרי שכל התחזיות המופרכות שלו התאיידו בדיוק כמו גורביץ שנעלם לנו אחרי התחזיות הטכניות המופרכות שלוסגור
-
עברגורביץ 26/09/2020 11:28הגב לתגובה זו0 0לקורסים ולבורסהגרףסגור
-
40.הזהרו משלמהחגי 25/09/2020 17:45הגב לתגובה זו2 22האיש מעודד אתכם להשקיע במניות מחטיא אותכם בטרם יום כיפור להמר על כספיכם במצב של משבר עולמי שאיש איננו יודע איך ומתי יגמר..אל תשמעו לו מהרהורי ליבו הוא מדבר.סגור
-
יודעאני 26/09/2020 11:29הגב לתגובה זו0 0תקון עד סוף אוקטובר עליות מנובמבר עד אפקט ינואר ירידות מפברואר מרס 2021סגור
-
עובדותאנונימי 25/09/2020 22:15הגב לתגובה זו5 0אם היית מיישם את הניתוח של שלמה . לא היה זמן לכתוב פה. היית עסוק בלספור כסף )))סגור
-
מדובר בניתוח של פרשן בנושאים כלכלים באתר כלכליהיכן המצאת את זה? 25/09/2020 20:38הגב לתגובה זו19 0ומניות כיודע הם חלק בלתי נפרד מהעולם הכלכלי ומעולם ההשקעות. מי שמתעניין בהשקעות בנדל"ן יגיע לאתר ולפרשן שמתמחה בנדל"ן. אף אחד לא מכריח אותך לקרוא ובוודאי שלא להשקיע. תעשה עם הפרשנות והניתוחים של שלמה, מה שאת רוצהסגור
-
נכון (ל"ת)אנונימי 25/09/2020 22:18הגב לתגובה זו9 0סגור
-
39.תודהאנונימי 25/09/2020 17:45הגב לתגובה זו13 0תודה רבה שלמה. כתבות המעניינותסגור
-
38.כמעט נרדמתיסיפור יפה לילדים 25/09/2020 17:17הגב לתגובה זו5 14או כן או לא מה שבטוח אוליסגור
-
רצית?מה 26/09/2020 11:34הגב לתגובה זו6 0שיקח אותך על הגב שלו?סגור
-
חבל שרק כמעט.. (ל"ת)שימי 26/09/2020 09:31הגב לתגובה זו4 0סגור
-
37.Trex... דעתך עדיין עומדת בעינה?יוסי 25/09/2020 17:04הגב לתגובה זו0 1המניה ירדה חזק או שעשו שם פיצול...סגור
-
דעתי? על TREX ?שלמה גרינברג 26/09/2020 09:26הגב לתגובה זו4 0אולי תעזור לי להיזכר מה דעתי?סגור
-
36.GEשורטיסט 25/09/2020 17:00הגב לתגובה זו0 0נראה שיש בעיה לפרסם תגובה מנסה שוב מחיר המניה ירד לרמות של לפני 15 שנה לא ברור ממה החשש הגדול. האם ידוע לך על משהו כל כך רע שקורה בחברה? תודה מראשסגור
-
קרה משהו רע אבלשלמה גרינברג 26/09/2020 12:25הגב לתגובה זו4 0בשלב הנוכחי המצב משתפר משמעותית. כתבתי הרבה על החברה, תגוללסגור
-
35.תודה רבה לך שלמה על כתבות מלאות בינה וידע.עוז 25/09/2020 14:39הגב לתגובה זו17 0שנה טובה וגמר חתימה טובה לך שלמו ולכל בית ישראל.סגור
-
34.אלביט מערכותדניאל 25/09/2020 14:32הגב לתגובה זו0 2שלום שלמה, מניית אלביט רחוקה כ 50% משיא 52 שבועות שלה, יש סיבה לדשדוש במנייה..?סגור
-
עוד תעלהsbhtk 26/09/2020 21:25הגב לתגובה זו1 0ירידה זמנית עוד תשבור שיאים כבר בשנה הבאה תעלה ותצליחסגור
-
למה % 50?שלמה גרינברג 26/09/2020 12:35הגב לתגובה זו3 0תבדוק מול סלי התעופה/חלל/בטחון, כמו ITA ותגלה שאלביט ירדה פחות מהם.סגור
-
הסיבה שמה קורונה ואיך הגעת ל50% (ל"ת)גוסלינג 26/09/2020 09:32הגב לתגובה זו1 0סגור
-
33.אותו אב לי שבטעות הילבשת על מישהו אחר..הינו רב אחדהמשכון 25/09/2020 14:18הגב לתגובה זו4 7הבכירים באורתודוקסיה..אולם צניעותו ואף שהיה חבר כנסת לא מפרים את צניעותו. הוא היה שנים רבות קצין בנוקמים במסגרת הבריגדה שאחרי 1945 עשו שמות בנאצים ואף השרותי הבטחון משל זמן רב.סגור
-
אתה בטוח שהגבת בכתבה הנכונה?דגן 25/09/2020 15:22הגב לתגובה זו8 4.סגור
-
אני כתבתי דבר מלא רגש והערכה למישהו ענק!! ואתה ניסיתלדגן 25/09/2020 19:04הגב לתגובה זו4 7לקלקל ולשלשל מפיך את המשפט המטומטם ביותר שיכולת לחשוב/או שלא עליו...חבל..ערב יום כיפור לפניינו. חשוב על שטויותיך ואולי יסלח לך אי פעם.סגור
-
כתבת בצורה בלתי ניתנת לקריאהזקן השבט 01/10/2020 12:26הגב לתגובה זו0 0'סגור
-
32.מעניין (ל"ת)==================== 25/09/2020 14:17הגב לתגובה זו3 0סגור
-
31.פולסווגן סימנה את תחום המכוניות החשמליות כעתיד שלהומה עם המתחרים? 25/09/2020 14:14הגב לתגובה זו4 0וישנן חברות סיניות שאפתניות, ועוד חברות שנכנסות לתחום של המכונית החשמלית. מהפכת האנרגיה החילופית בעיצומה. אולי מאסק יצליח להקדים את כולן, ואולי אחרת תשיג אותו. מרתקסגור
-
לעיתים שורטאבי 27/09/2020 12:55הגב לתגובה זו0 0על פולקסווגן או rno זה רעיון לא רע,לא לשרטט את race פראריסגור
-
עדיף להשקיע בתעודת סל על אוטו-טק.רז 01/10/2020 12:26הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
30.אני בשורטים בהצלחה לך ולכול מי שהולך איתך. (ל"ת)צרנוחה 25/09/2020 14:14הגב לתגובה זו8 3סגור
-
29.אלון מאסק ללא ספק גאון ברמה של תומס אדיסון והווארד יוזתודה על המאמר המאיר 25/09/2020 14:13הגב לתגובה זו10 3שלוב של גאונות מדעית, חזון טכנולוגי ויכולת בצוע מרשימה. עם כל הכבוד ביל גייטס וגם סטיב ג'ובס מאחריוסגור
-
התכוונת גאון ברמה...טסלה 25/09/2020 16:21הגב לתגובה זו3 0של ניקולא טסלה. אדיסון סתאאםם גנב רעיונות..סגור
-
אך לאגאון גאון 25/09/2020 15:22הגב לתגובה זו0 0בעולמנו "משובש" הקורונה!סגור
-
28.אנשים עם חזוןדב בירן 25/09/2020 14:12הגב לתגובה זו7 0שלמה כל הכבוד על הכתבות המובילות וחג שמח, וגמר חתימה טובה.סגור
-
27.מאסק הינו אומנם פנומן ומאנשים כאלו קשה לדעת אם ימשיךממשיך 25/09/2020 14:02הגב לתגובה זו3 1להתרומם או ליפול..הוא ברח לעמיתי בסטנפורד בעת לימודי הדוקטורט(של מאסק)אולם עמיתי שומר לו חסד נעוריו ועומד בקשרים מעולים עימו וקורא ומבין את מוחו.סגור
-
בלי שום קשר..גם פייג' וברין שהיו חניכיו של אבירםממשיך 25/09/2020 15:00הגב לתגובה זו2 0לדוקטורט בסטנפורד פרשו באותה תקופה...סגור
-
26.הפעם זה כן אני..וצר לי לעיתים שאנשים אפילו קרובים אלילמר שלמה. 25/09/2020 13:56הגב לתגובה זו2 3לוקחים את דעותי ואף מסלפים ומלכלכים קצת ורצים עם זה..ואתה "תמיד יודע " מי זה..המגיפה כאן בשביל להישאר לצערי ולא תהיה תרופה וחיסון...סגור
-
25.GEשורטיסט 25/09/2020 13:47הגב לתגובה זו0 1נראה שיש בעיה לפרסם תגובה מנסה שוב מחיר המניה ירד לרמות של לפני 15 שנה לא ברור ממה החשש הגדול. האם ידוע לך על משהו כל כך רע שקורה בחברה? תודה מראשסגור
-
רה-ארגון. ו-GE היא לא לשורטים.רז 25/09/2020 15:23הגב לתגובה זו6 0.סגור
-
24.ביום סגריר: אין ידיד נאמן כמו כסף במזומן (ל"ת)$/ש"ח 25/09/2020 13:17הגב לתגובה זו7 4סגור
-
במזומן לא רואים דיבידנדים\עליית ערך.דגן 25/09/2020 15:22הגב לתגובה זו9 2.סגור
-
23.GEשורטיסט 25/09/2020 13:17הגב לתגובה זו0 2חברת גנרל אלקטריק ירדה למחיר נמוך הסטורית שמחזיר אותה עשרים שנה ויותר אחורה מבחינת מחיר מניה. האם ידוע לך על משהו שקורה בחברה? תודה מראשסגור
-
22.כותרת ממוחזר והדגש רק על טסלה (ל"ת)יואל 25/09/2020 13:12הגב לתגובה זו2 2סגור
-
21.כיצד ישפיעו הבחירות?אדורם 25/09/2020 13:10הגב לתגובה זו0 0האם לדעתכם השוק מגלם חוסר ודאות לגבי תוצאות הבחירות, או שהוא מניח שלביידן אין סיכוי לנצח?סגור
-
החלק השני במשפטלרון 25/09/2020 15:32הגב לתגובה זו0 3הוא הנכון,טראמפ לוקח בהליכהסגור
-
20.אני סולד בד"כ מכתבות על טסלה אבל זו היתה מחכימה, תודה.רז 25/09/2020 13:01הגב לתגובה זו12 1.סגור
-
זכורעמית 29/09/2020 19:19הגב לתגובה זו0 0שהמחיר אחרי ספליט של המניה!!סגור
-
19.אי שם בשנות ה-70, יומיים לפני ה-מפולת,פי בי ירדה אז 70%ליבי 25/09/2020 12:34הגב לתגובה זו7 0הלכתי להתייעץ ב"גלובס", והם השתמשו באותו משפט, רק בנוסח-"מה יעשו האנשים עם הכסף", ומי ששמע בעצתם ולא יצא, כבר לא היה צריך להיטרד ב"מה לעשות בכסף"....סגור
-
כל מילה בסלענדב 25/09/2020 17:00הגב לתגובה זו2 0זה מה שאני טוען...עדיף כסף שוכב בריבית אפס....על פני מה שיקרה לו לעתיד לבוא ...סגור
-
שנות השמונים הייתי שם פיבי דנות 5בלדה לניפוח 25/09/2020 16:32הגב לתגובה זו4 0פראיירים של פישמןסגור
-
18.Tesla זו בועה אמא של הבועות על מה אתה מדבר???פנחס 25/09/2020 11:57הגב לתגובה זו9 3חברה של עשתה כלום בשנה אחרונה שילשה את ערכה ללא שום הצדקה אז כשתפסיד 50% לכל הפחות על תבכהסגור
-
הוא כתב כתבה שלמה על מה שהיא עשתה ועתידה לעשות. חושם.רז 25/09/2020 15:24הגב לתגובה זו8 2אני מניח שגם על האייפון ב2007 אמרת ש"זה לא יצליח".סגור
-
17.טסלה יכנס לתיק בחודש אפריל 2021 (ל"ת)fu,c ,rj 25/09/2020 11:38הגב לתגובה זו1 0סגור
-
16.אין טסלה c התכוות ל 3 (ל"ת)א 25/09/2020 11:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.השקעה בmlpרמי כהן 25/09/2020 11:12הגב לתגובה זו1 0שלמה ראשית תודה על המאמר...שנית אשמח למאמר בנושא mlp..ושלישית יותר ספציפית, epd יורדת המון יחד עם הנפט. להבנתי לא לגמרי תלויה במחירי נפט, (הולכת גז יותר)האם יש לepd בעיות קיימות ? תודהסגור
-
14.התכוונת מר שלמה שהשורטים זה המשחק היחיד להרוויח (ל"ת)יוסי 25/09/2020 11:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא מכירש.גרינברג 25/09/2020 15:34הגב לתגובה זו4 0את המונח "שורט" רק longסגור
-
13.תודה על המאמר שלמה atרביב 25/09/2020 11:09הגב לתגובה זו2 0מה אתה חושב באופן כללי על השקעה במניות לדיב' בלבד ?למשל t ב27.8$ למניה ומחלקת 7.4% דיב שנתי. פשוט לקנות ולשכוח ל15 שנהסגור
-
אני אתך, רביב. היא ירדה לרמות של מרץ והדיבידנד מכובד.רז 25/09/2020 15:24הגב לתגובה זו6 0בנוסף, אין לה הסטוריה של קיצוץ דיבידנד.סגור
-
12.האם זו ספינת הדגלרפאל 25/09/2020 11:02הגב לתגובה זו1 2לאיזו חברה רמז ראש הממשלה שהיא בדרך לפיתוח חיסון לנגיף ? האם זו ספינת הדגל מניית העם ?סגור
-
המכון בנס ציונה. אבל אני מאוד מקווה שהוא יצליח לשים עדרז 25/09/2020 15:25הגב לתגובה זו7 2על כמה מנות חיסון מפייזר, כי יקח לנס ציונה הרבה זמן להוציא חיסון. הם בשלב אחד כעת, אם אינני טועה.סגור
-
11.שלמה מה דעתך על חברת אינטל? (ל"ת)שימי 25/09/2020 10:55הגב לתגובה זו7 1סגור
-
תחתית לא רעה, כדאי לקחת בחשבון.רז 25/09/2020 15:26הגב לתגובה זו5 0.סגור
-
10.שלמה אינטל לדעתך במחיר כלכלי? (ל"ת)גיא 25/09/2020 10:54הגב לתגובה זו4 1סגור
-
9.תודה רבה שלמה. מדהים העניין עם טסלה (ל"ת)עמית 25/09/2020 10:54הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.כתבה על טסלהאנונימי 25/09/2020 10:36הגב לתגובה זו3 0ולא לפי הכותרת... כדאי להתאים ולכוון כותרת וכתבהסגור
-
7.אתה תסע בחורף עם בטריהבטריית חלום 25/09/2020 10:31הגב לתגובה זו1 2אני אסע עם גז או מימןסגור
-
גז לרכב - פורמט מת. נסה שנית.רז 25/09/2020 15:29הגב לתגובה זו7 0.סגור
-
6.סקירה יפהיואב 25/09/2020 10:27הגב לתגובה זו0 0נקווה שאתה צודק,הכל יותר מידי "בומבסטי"כמה מכוניות ימכור?הישראלים משום מה לא "טסלונרים" וזה מחשיד,גם סטארבקס נעלמה מפה,לא שהיא לא עולמית,אך אינה צומחת מי יודע מהסגור
-
הוא ימכור כשהוא יוריד את המחיר.דגן 25/09/2020 15:31הגב לתגובה זו5 0וסטארבקס חטפה כי אנשים לא נכנסים לסניפים כעת, אבל אין עוררין שזו "מניה לפנסיה".סגור
-
5.טסלהיוסי 25/09/2020 10:10הגב לתגובה זו0 4בלון נפוח,מושא הערצתך הוא עבר,רק זה עדיין לא התברר ,יצרניות המכוניות גוזלות לו נתחים כל יום!סגור
-
הוא הסביר בכתבה למה טסלה היא לא רק חברת רכבים, חושם.דגן 25/09/2020 15:29הגב לתגובה זו7 0.סגור
-
4.מה קרהיוסי 25/09/2020 10:04הגב לתגובה זו0 3ל"משוגעים " הקונים מניות בחודש מרץ?צדקו לא?תודה שטעית,פעם אחת הודאה בטעותך!!!!!!סגור
-
אם הם צדקו ההסטוריה תשפוט, לא גרינברג.דגן 25/09/2020 15:29הגב לתגובה זו6 1אני זוכר את הכתבה עליה אתה מדבר והוא לא אמר מילה על כך שהם צודקים. הוא רק הראה סיבות לכך שעל אף כל המהומה אנשים עוד קונים מניות. הוא לא ממליץ כלום מלבד לשחרר בעליות ולאסוף בריצפה, ולהתמקד בסלים. זה כל מה שהאיש המליץ.סגור
-
3.מה קרה ל"סלים"?יעל 25/09/2020 10:03הגב לתגובה זו0 2עברנו ל stock picking?קבלת כאן יעוץ בענין לפני חודשים,מגאון הטור הזה וזה לא אתהסגור
-
איפה ראית פה המלצה ?רז 25/09/2020 15:27הגב לתגובה זו8 0.סגור
-
מאמרכתב 27/09/2020 13:05הגב לתגובה זו0 0"אני בענין הרצת טסלה,לפחות בישראל"!!סגור
-
2.לא יהיה חיסוןנורית 25/09/2020 09:56הגב לתגובה זו4 6זה וירוס,ואם כן תהיה מוטציה לוירוס,בקיצור אנחנו במגפה תנכי"ת לעוד 5 שנים בגלים,על איבוד צלם אנושסגור
-
שטויות. לא רק שיהיה חיסון - כבר יש.רז 25/09/2020 15:26הגב לתגובה זו7 1ובסוף אוקטובר מתחילים לייצר.סגור
-
רזמממש 27/09/2020 13:00הגב לתגובה זו0 3יודע ה"סוד" לא יהיה חיסון,תהיה מוטציה של הוירוס לחמשת "אחיו"מגפה עוד 3-5 שניםסגור
-
אתה מתעלם מעובדות וזה בסדר, אתה מוקף בכותרות.רז 28/09/2020 12:24הגב לתגובה זו2 0יש חיסון, הוא מסתיים בסוף אוקטובר ויוצא לייצור. בדצמבר האמריקאים מקבלים אותו. כל הבדיות האלה של חמישה אחים (פעם ראשונה שאני שומע על זה) זה הכל "ציפורים ברוח".סגור
-
1.אחד ויחידאנליסט 25/09/2020 09:54הגב לתגובה זו12 1שלמה אני מאוד אוהב את הכתיבה שלך ....למעשה אתה מספר 1 מעל כולם . הפעם היית ממש ממש קצר (אפילו מידי ). חתימה טובה .סגור