על מה באמת צריך להסתכל בדוחות של פייסבוק

השורה העליונה והתחתונה חשובות אבל לא רק: האנליסטים צופים עליה של 12% בהכנסות לצד ירידה ברווח המתואם: כל מה שצריך לדעת לקראת הדוחות של פייסבוק
 | 
telegram

פייסבוק META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:FB), החברה שהמציאה את המונח רשתות חברתיות, תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי מיד לאחר הסגירה. ענקית המדיה הראתה ביצועי חלשים יותר לעומת עמיתיה מהסקטור הטכנולוגי, אך למרות זאת, החששות בשווקים לגבי ההכנסות הפרסום, במיוחד על רקע המגפה, היו פסימיים מידי. 

החברה עקפה את צפי האנליסטים בכל אחד מעשרת הרבעונים האחרונים, כאשר היא שוברת שיאי ביצועים יוצאי דופן. החברה מסתמכת בעיקר על פרסום, ונראה כי למחאות ברוח ״מחק את פייסבוק״ לצד הופעות חוזרות ונשנות בקונגרס האמריקאי, לא יצליחו ליצור השפעה חזקה על דוחותיה הכספיים. הרווח הנקי במהלך הרבעון השני כמעט והוכפל, מונע על ידי זינוק של 11% בהנכסות. 

אך הנהלת פייסבוק הזהירה שוב ושוב מפני צמיחה איטית יותר. האם זה הוא יהיה הרבעון שבו הביצועים יחטפו מכה ? זה לא נראה כך. האנליסטים צופים כי במהלך שלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, צפויה החברה מקליפורניה לדווח על הכנסות של 19.82 מיליארד דולר, ורווח מתואם למניה בסך 1.91 דולר. מדובר בזינוק של כ-12% לעומת הכנסות בסך 17.65 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך ירידה ברווח המתואם שהסתכם ב-2.12 דולר למניה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה מעריכה כי ההכנסות יתסכמו בכ-20.18 מיליארד דולר, ורווח מתואם בסך 1.99 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים. במשך שנת 2020 בכללותה, צפויה החברה להרוויח כ-8.05 דולר למניה, מתוך הכנסות בסך 80.24 מיליארד דולר, זינוק של 13.5% לעומת שנת 2019. 

תזרים המזומנים הצפוי עומד על 4.65 מיליארד דולר, לצד רווח תפעולי צפוי בסך 32.4%.

אצל ענקיות הטכנולוגיה לא קיים המונח ״לא לעמוד בציפיות״, צפי ההכנסות והרווח המתואם הם הבסיס, ולכן מרבית הסוחרים לא מבינים ״למה המניה יורדת למרות שהחברה ניפצה את הצפי ?!״. בחינה של השורה העליונה והתחתונה בלבד, מציגה למשקיע מה החברה עשתה במהלך הרבעון, אך לא תמיד מבהירה מהו הצפי להמשך והאם החברה במגמת צמיחה, לכן חשוב לבחון אינדקטורים נוספים.  

עסקי הפרסום הדיגיטלי הם נשמת אפה של פייסבוק, ואולי מהווים את הטריגר העיקרי לתנודתיות במניה. פייסבוק צפויה לראות עליה חזקה בקרב ממוצע יומי של המשתמשים הפעילים  (DAU) וגם בממוצע החודשי של המשתמשים הפעילים (MAU), וזאת לאור השהייה הממושכת בבית. מדדים אלו, נבחנים תחת זכוכית מגדלת אצל המשקיעים, ונחשבים ככאלה שגורמים למניה לזוז. פייסבוק זינקה בכמעט 35% במהלך השנה, ועל בסיס התמחור הגבוה, נראה שהמשקיעים אופטימיים לגבי עמידה בציפיות. 

עם כמעט שלושה מיליארד משתמשים במשפחת האפליקציות של החברה- פייסבוק, אינסטגרם, וואטס-אפ, ומסנג׳ר- למפרסמים אין מקום אחר ללכת אליו, במידה והם רוצים לקבל ערך עבור מודעת הפרסום. ברבעון השני, הכנסות מפרסום עלו רק ב-10% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. זו לא רמת הצמיחה שפייסבוק רגילה אליה, אך לאור ההרס שהמגפה גרמה לרבים מלקוחותיה, צמיחה כלשהי התקבלה בברכה. 

המשתמשים הפעילים  במהלך הרבעון השני היו 2.7 מיליארד, עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת. המשתמשים הפעילים היומיים במהלך הרבעון השני, הסתכמו בכ-1.79 מיליארד, עליה של 12% ומעל לצפי של 1.74 מיליארד. 

שוב, אלו לא מספרים עוצרי נשימה בסטנדרטים של פייסבוק, אבל בכל זה הם מרשימים בהתחשב בנסיבות. בסיס המשתמשים הרחב של החברה, ויכולתה להעסיק את אותם משתמשים יהיו במוקד במהלך פרסום התוצאות. הצפי הוא 2.7 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד הצפי למספר המשתמשים הפעילים ביום עומד על 1.79 מיליארד, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה. במידה ופייסבוק תגבור על הערכות אלו, כנראה שהמניה תצבע בירוק. 

נתון נוסף שיש לנתח הוא ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU). לפייסבוק יש מספר סופי של משתמשים פוטנציאלים ברחבי העולם, וככל הנראה היא מתקרבת אל קצהו העליון. לפיכך, ככל השהצמיחה במספר המשתמשים מאטה, המשקיעים בוחנים מקרוב את מידת ההכנסות שפייסבוק מצליחה לייצר מכל משתמש. ה-APRU ירד ב-1.1% לרמה של 6.92 דולר במהלך הרבעון השני לשנת 2020. הרמה אומנם הייתה גבוהה ביחס לממוצע בשלוש השנים האחרונות, אך זוהי הייתה הפעם הראשונה שפייסבוק דיווחה על ירידה. האנליסטים צופים שה-APRU יעלה ב-1.7% לרמה של 7.33 דולר במהלך הרבעון השלישי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות