אבגול בדוחות פושרים ברבעון שלישי; צופה הרעה ברבעון הרביעי
חברת אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המפתחת מוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים מדווחת על תוצאות פושרות ברבעון השלישי. ההכנסות ירדו ל-93.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-102.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. ההכנסות בתקופה כללו הכנסות מבדים שנועדו למוצרים רפואיים ברווחיות שהינה גבוהה מהרווחיות הממוצעת מבדים בתחום ההיגיינה. אך זה לא עזר לחברה שסיימה את הרבעון ברווח של 8.3 מיליון דולר - לעומת מעל 2 מיליון ברבעון המקביל, אבל חלש לעומת הרווח הרבעוני הממוצע במחצית הראשונה - מעל 12 מיליון ברבעון.
במהלך התקופה נרשמה ירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה בעיקר כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם ומהנחות במחירים שניתנו ללקוחות העיקריים של החברה אשר השפיעו על הכנסות החברה. במהלך הרבעון השלישי הכמות הנמכרת ירדה בכ-1.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בכמות הנמכרת הרבעון נבעה בעיקר מהצמצום התפעולי באתר החברה בברקן בין התקופות.
במהלך הרבעון הראשון של 2020, אבגול חידשה הסכמים עם לקוחות עיקריים. חלק מההסכמים הינם לתקופה של שנה ואחרים לתקופה של שנתיים. ההסכמים כוללים צמיחה צפויה בהיקף המכירות, המלווה במתן הנחות במחירים שניתנו. החברה הצליחה לקזז חלק מהשפעת ההנחות במחיר על ידי שיפור הסכמי רכישת חומרי הגלם שנחתמו לשנת 2020 ועל ידי כך שהמשיכה לשפר את היעילות התפעולית של החברה.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2020 הסתכם בכ-23.4 מיליון דולר, המהווה כ-25.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019, אשר היווה כ-17.1% מסך ההכנסות בתקופה זו.
הרווח הגולמי במהלך הרבעון לאחר נטרול ההשפעה של מדד מחירי חומרי הגלם בין התקופות, הינו גבוה בכ-7.9 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה ממגמת העלייה במחירי חומרי הגלם, נרשם ברבעון השלישי הפסד של כ-1.5 מיליון דולר במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, בו הייתה השפעה חיובית של כ-0.6 מיליון דולר (סה"כ השפעה שלילית כוללת של כ-2.1 מיליון דולר בהשוואה בין הרבעונים). הגידול ברווח הגולמי במהלך הרבעון השלישי של 2020, לאחר נטרול ההשפעה של מדדי חומרי הגלם, נובע בעיקר משולי רווח גבוהים ממכירת בדים למוצרים רפואיים כמו גם מעלייה ברווחיות של מוצרי היגיינה בסין מהסכמי spot, בשילוב עם המגמה המתמשכת של שיפור היעילות התפעולית בכל אתרי החברה. כאמור, העלייה ברווחיות קוזזה באופן חלקי בעיקר בעקבות הנחות אשר ניתנו ללקוחות העיקריים של החברה.
מרבית העלייה ברווחיות הגולמית נבעה מעלייה בביקוש ובמחירים גבוהים לבדים לא ארוגים המשמשים לייצור מוצרים רפואיים ומוצרי היגיינה המשמשים להתמודדות עם משבר הקורונה. החברה זיהתה את הפוטנציאל ואת המחסור בייצור של בדים לא ארוגים המשמשים לייצור מוצרים אלו ופעלה בהתאם על מנת להתאים את קווי הייצור ולתת מענה לצרכי השוק. חשוב לציין, כי החל מהרבעון השלישי של 2020, היקף הדרישה והמחירים ו/או הרווחיות של מוצרים אלו התמתנו.
במהלך הרבעון הרביעי של 2020, ונכון לתאריך פרסום הודעה זו, מדדי מחירי חומרי הגלם החלו לעלות. ככל שמגמה זו לא תשתנה, אנו מצפים לראות השפעה שלילית על תוצאות הרבעון הרביעי של 2020. יתרה מכך, הרווחיות הגולמית במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה הייתה גבוהה יותר מהרווחיות הממוצעת של מכירות החברה בהשוואה לתקופות קודמות, ונבעה בעיקר ממכירות של בדים המשמשים לייצור של מוצרים רפואיים אשר הוצאו לפועל ברבעון השני וברבעון השלישי של 2020, כך שמכירות אלו הושגו באמצעות תגובת החברה לעלייה בביקוש אשר נגרמה כתוצאה מהתפשטות וירוס הקורונה והעלייה המשמעותית במחירים של אותם מוצרים ברחבי העולם במהלך משבר הקורונה, המשך שמירה על מרווחים אלו תלויי במידה רבה בהתנהגות השווקים והיקפי הביקוש וההיצע.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2020 נאמד בכ-22 מיליון דולר, עלייה של כ-6.2 מיליון דולר לעומת ה-EBITDA ברבעון המקביל. בנטרול השינויים במחירי חומר הגלם, (הן במחירי הרכישה והן במחיר המכירה), ה-Underlying EBITDA ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-23.5 מיליון דולר, עלייה של 8.3 מיליון דולר בהשוואה ל- Underlying EBITDA ברבעון השלישי של 2019.
ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2020 נאמד בכ-71.8 מיליון דולר, עלייה של כ-23.9 מיליון דולר לעומת ה-EBITDA בתקופה המקבילה ב-2019. בנטרול השינויים במחירי חומר הגלם, ה-Underlying EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכם ב-68.6 מיליון דולר, עלייה של 27.1 מיליון דולר בהשוואה ל- Underlying EBITDA בתקופה המקבילה ב-2019.
העלייה החדה ברווח במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ובייחוד ברבעונים השני והשלישי של 2020, נבעה בעיקר מהעלייה בביקושים לבדים המשמשים לייצור מוצרים רפואיים ומוצרי היגיינה כתוצאה ממשבר הקורונה הגלובלי.
במהלך 2020, החלה החברה לייצר ולמכור בדים אשר נועדו לייצור מסיכות, חלוקים רפואיים ומוצרים נוספים אשר נועדו להתמודדות עם מגפת ה-Covid-19 (מגפת הקורונה). במהלך המחצית הראשונה של 2020 החברה זיהתה את הפוטנציאל ואת המחסור בייצור של מוצרי בד לא ארוג הנדרשים לייצור המוצרים הללו, ובהתאמה נקטה בפעולות על מנת להתאים את קווי הייצור שלה, על מנת לתמוך ביצרנים של מוצרי רפואיים בהתאם לדרישות השוק. כתוצאה מכך החברה רשמה במהלך הרבעון השני של 2020 שיעורי רווחיות גבוהים מהרגיל וממשיכה להראות תוצאות חיוביות גם ברבעון השלישי. היקף הביקוש והמחירים ו/או הרווחיות של מוצרים אלו התמתנו במהלך הרבעון השלישי של 2020, כתוצאה מגידול משמעותי בייצור הגלובלי של בדים אשר נועדו לייצור של מוצרים רפואיים.
יתרה מכך, הדרישה למוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים עודנה גבוהה, והחברה נוקטת בפעולות בכדי להמשיך ולמקסם את רווחיה על ידי שיפור והרחבת היצע המוצרים המגוון אותם היא מייצרת במפעליה ברחבי העולם.
על רקע הדוחות אמר מנכ"ל החברה, שחר רחים: "אבגול המשיכה להראות ברבעון השלישי את עמידותה וכוחה במהלך תקופת משבר. מטרתה המרכזית של אבגול הינה להמשיך ולמקסם את הערך לבעלי המניות תוך מחויבות ליציבות ולצמיחה בתנאי שוק ייחודיים. אבגול מכוונת להמשיך להיות בין החברות המובילות את שוק ההיגיינה העולמי ולהמשיך לבחון מגזרים ושווקים אסטרטגיים אשר יתרמו לגיוון ולביסוס המומחיות של החברה.
"אבגול, לצד עסקים ותעשיות נוספות, ניצבת בפני מגמות חסרות ודאות ויציבות, ומשתמשת בכל משאביה על מנת להגיב במהירות ולהתאים ולמנף את התנאים לטובתה. גישה זו תשפיע על החדירה לשווקים חדשים, תחזק את הקשרים עם לקוחות מרכזיים, ותאפשר הזדמנויות חדשות עם לקוחות פוטנציאליים מובילים בשוק המקומי והגלובלי. אבגול החלה בייצור של בדים למוצרי PPE ולמוצרים רפואיים נוספים, מתוך כוונה להמשיך ולהתמקד בתחום היגיינה לצד פיתוח היצע המוצרים בשוק המדיקל. אסטרטגיית החברה הינה להבטיח ללקוחותיה המשכיות באספקה הן בזמני שגרה והן בזמני משבר, כפי שהראנו במהלך התקופה האחרונה.
"אנו ממשיכים לחתום על הסכמים חדשים, במקביל לצמיחת נתחי השוק של לקוחותינו, מה שיתמוך בהמשך צמיחת החברה. השותפויות ארוכות הטווח מתבססות בצורה ניכרת על חדשנותה של אבגול אשר מאפשרת ללקוחות שלנו יתרון תחרותי בתחום הקיימות (בפרמטרים מגוונים, ביניהם: ביו מתכלה, מחזור, פתרונות סביבתיים וידידותיים לסביבה, אנטי בקטריאליים/ ויראליים), וכן משפרת את מאפייני המוצרים הקיימים בכדי להביא לידי ביטוי את עליונותם.
"במהלך התקופה, אבגול הגבירה את יכולותיה לייצור מוצרי MB בעצמה. בהמשך להחלטת החברה לצאת מהמפעל בברקן עד לסוף שנת 2020, החברה העבירה את ציוד ה-Melt Blown מאחד מקווי ההיגיינה בברקן למפעל בדימונה במטרה ליצור בד MB המשמש למסיכות פנים ויישומי MB נוספים (למוצרים רפואיים ולמוצרים נוספים). פרויקט המיקום מחדש הושלם בהצלחה והקו מתחיל את פעילותו המסחרית בימים אלו. בנוסף , קו ה-SMMS החדש והגדול יותר שהיה מותקן בברקן עם יכולת ייצור של 10 אלף טון, יעבור להודו ויתמוך בצמיחת הביקוש העצומה למוצרינו שם, תוך ביסוס טביעת רגל גדולה יותר לאבגול בדרום מזרח אסיה ובהודו בפרט.
"במהלך מגפת הקורונה הצלחנו להמשיך ולתפעל באופן מלא את כל קווי הייצור שלנו ברחבי העולם, לצד שמירה על בטיחותם ובריאותם של כלל העובדים שלנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה