ההכנסות של שטראוס קטנו ב-3%, אבל השורה התחתונה דווקא עלתה
חברת שטראוס -1.86% שטראוס 6,225 -1.86% בסיס:6,343 פתיחה:6,290 גבוה:6,321 נמוך:6,208 תמורה:8,446,116 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על קיטון במכירות, לצד עלייה ברווח הנקי הודות לסעיף מימון ומס. ירידה של 13.6% בהכנסות נרשמה בסגמנט של שטראוס קפה. מנגד עליה במכירות של שטראוס ישראל פיצו באופן חלקי.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.17 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה של 3.1%. הקיטון במכירות נבע בעיקר ממגזר הקפה הבינלאומי, בשל החלשות שערו הממוצע של הריאל הברזילאי וסגירת נקודות מכירה של עלית קופי במגזר קפה ישראל.
ממגזר המטבלים והממרחים נפגע גם הוא בשל החלשות הדולר וירידה במכירות לשוק מחוץ לבית בארה"ב, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה (19-COVID). מנגד, נרשם גידול במכירות במגזר בריאות ואיכות חיים בכל הקטגוריות אשר נבע מצמיחה גבוהה בצריכה הביתית ובמגזר פעילות שטראוס מים בשל עליה במכירת מכשירים ברבעון השלישי וגידול במצבת הלקוחות.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה עמד על כ-158 מיליון שקל, גידול של 4.2% ביחס לכ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הנקי מיוחס לקיטון בהוצאות המימון והמיסים אשר קוזז בחלקו מקיטון ברווח התפעולי.
הכנסות לפי מגזרים
מקור: דוחות החברה
שחיקה ברווח הגולמי והתפעולי
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-824 מיליון שקל (37.9% מההכנסות), ירידה של כ-7.1%, ביחס לכ-887 מיליון שקל (39.6%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ברבעון השלישי נבע בעיקר מהקיטון במכירות כאמור. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נבע בעיקר מעלייה במחירי הקפה הירוק בברזיל במגזר קפה בינלאומי, עלייה בעלויות הייצור בעקבות התפרצות נגיף הקורונה
הרווח התפעולי הסתכם בכ-250 מיליון שקל (11.5% מההכנסות), ירידה של כ- 2.3%, לעומת כ-256 מיליון שקל (11.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות התפעולית נבע כתוצאה מגידול ברווחי האייר שטראוס מים.
השלכות משבר הקורונה - שינוי בהרגלי הצריכה
"השפעת משבר הקורונה משתנה באופן מהותי בין גאוגרפיות, קטגוריות מוצרים וערוצי מכירה וכן מעיתוי גלי המגיפה ומידת ההכלה של המגיפה בכל גאוגרפיה, המגבלות שהוטלו על העסקים ומהשפעת המגבלות על ההתנהגות הצרכנית. הרבעון השלישי התאפיין בהמשך ההתמודדות עם המגפה, ביציאה וכניסה לסגרים חדשים בגיאוגרפיות השונות בהן פועלת הקבוצה". מציינים בשטראוס
איך רואים בחברה את השינויים בהרגלים הצרכניים? "המשך הגידול בצריכה בתוך הבית של מזון ומשקאות והחלשות הצריכה מחוץ לבית לאור מגבלות התנועה שהושתו בחלק ממדינות הפעילות על הצרכנים, המשך הגידול ברכישת מוצרים מקוונת, קיטון ברכש מוצרי דחף (Impulse), המיועדים לצריכה מחוץ לבית. כמו כן, נצפית מודעות הולכת וגוברת למחיר לאור המשבר הכלכלי המתפתח במדינות השונות". נכתב בדוח.
מנכ"ל הקבוצה גיורא בר-דעה: "קבוצת שטראוס ממשיכה להציג ביצועים עיסקיים איתנים למרות ההשפעות הגלובליות המהותיות של משבר הקורונה על פעילותה. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 וברבעון השלישי של השנה, החברה מציגה שיפור בפעילות בעיקר בערוצים ובקטגוריות המוטות צריכה ביתית בצד היחלשות משמעותית בקטגוריות ובערוצי הצריכה מחוץ לבית שהתעצמו ברבעון השלישי בין היתר בשל הסגר השני בישראל.
"היציבות הניהולית, הגיוון העסקי בין קטגוריות, ערוצים ושווקים, כמו גם האיתנות הפיננסית שהשתפרה משמעותית בתקופה המדוברת, מאפשרים לחברה שלמדה "לחיות עם הקורונה" והמורכבות, להציג שיפור וצמיחה אורגנית במכירות, תוך שיפור הרווחיות התפעולית ועליה ברווח הנקי.
"בתקופה זו ממשיכה הקבוצה להשקיע משאבים משמעותיים במטרה לשמר את הרציפות והתפעולית והעיסקית וזאת תוך שמירה מירבית על בריאות ובטיחות עובדיה בכל האתרים ברחבי העולם. בראייה קדימה החברה ממשיכה ואף מעצימה את השקעתה בפיתוח קטגוריות וענפים בעלי פוטנציאל צמיחה, בהם תחליפי חלב לסוגיהם, מוצרי בריאות, מזון טרי, קפסולות קפה והעמקת הכניסה לקטגוריית (POE (Point Of Entry בסין.
"זאת ועוד, בתקופה המדוברת הקבוצה ממשיכה להשקיע בפיתוח ושדרוג קווי ייצור קיימים ובהקמת מפעלים חדשים בהם מפעל הייצור של חברת המים בסין, מחסן ומרכז הפצה חדשני באוקראינה, מפעל חדש של טעם הטבע בקיבוץ ברור חייל ורכישת פעילות הקפה של מיטצוי בברזיל.
"יציבותה הפיננסית של החברה מאפשרת לה במיוחד בעת הזו לחפש הזדמנויות עסקיות בארץ ובעולם במגוון רחב של פעילויות במטרה להרחיב את פעילותיה ככל שתמצא לנכון. במקביל, הקבוצה ממשיכה ואף מעמיקה את ההשקעה החברתית שלה בתמיכה באוכלוסיות נפגעות קורונה ורואה עצמה חלק מהמאמץ לשמירה על החוסן החברתי כלכלי בכל מדינה בה היא פועלת.
"קבוצת שטראוס, מסכמת את התקופה עם תוצאות משופרות, זאת על רקע האתגרים הרבים והמגוונים בהם הסגר השני בישראל, שחיקת המטבעות למול השקל ועוד. בפעילות הקמעונאית מציגה שטראוס גידול במכירות בעיקר בקטגוריות של מוצרים לצריכה ביתית, אך במקביל סגירת המסעדות, בתי המלון ובתי הקפה לתקופות ממושכות כמו גם הירידה ברכישות הדחף (impulse) השפיעו לשלילה על הכנסות הקבוצה במרבית החברות ובמיוחד בפעילות חברת הקפה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה