"בגלל הקורונה אנשים מגבירים את השימוש ברכב הפרטי"
חברת רבל +2.52% רבל 186.8 +2.52% בסיס:182.2 פתיחה:182.2 גבוה:190.8 נמוך:184.5 תמורה:128,500 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בפיתוח וייצור מערכות אוורור ומכלולים מפלסטיק לתעשיית הרכב פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2020. בהן הציגה ירידה של 12% בהכנסות, לצד נפילה של 51% ברווח הנקי ברבעון.
על אף הפגיעה בהכנסות, בחברה הביעו אופטימיות מהחזרה ההדרגתית לשגרה של יצרני הרכב תוך שהם צופים, כי בחודשים הקרובים קצב המכירות ילך ויגבר, עד לחזרה לעבודה בהיקפים מלאים במהלך שנת 2021. לדברי שמוליק וולודינגר, יו"ר רבל, "תוצאות הרבעון השלישי היו מצוינות, שהציגו חזרה של החברה לרמות פעילות טובות בהתחשב במשבר שפקד את הענף בעקבות התפשטות הקורונה. שיעור ה-EBITDA חזר לאזור ה-20%, דבר חריג לתעשיות אחרות גם בתקופה נורמלית, נתון פנטסטי.
הצגנו שליטה מעולה בתזרים המזומנים, החברה ייצרה מזומנים בהיקף גבוה, ומחזיקה ביתרות גבוהות מאד. זה נובע בעיקר מניהול זהיר, שהתבטא בהתאמה של כל מערכי ההוצאות לרמת הפעילות. זה לא דבר טריוויאלי, לחברה שמנהלת 12 אתרים ברחבי העולם, כשבכל מדינה התנהלו שיטות הסגרים בצורה שונה לחלוטין. אין ספק שאנחנו יכולים להיות גאים במעשינו, ובכך שעברנו את הסערה עד כה בשלום".
בדו"ח ציינתם את הצמיחה בשוק הסיני עד כמה הוא משמעותי?
"בשוק הסיני רמת הפעילות של החברה נמצאת בצמיחה גם לעומת שנה קודמת, מה שלא קיים בשווקים אחרים. התוצאות שלנו מאד תלויות במכירת המכוניות, שבאירופה וברחבי העולם היו נמוכים ביותר מ-20% מהשנה שעברה. הפעילות הסינית לעומת זאת הצליחה להציג צמיחה בצורה משמעותית, והיא מהווה עבורנו בין 35%-40% מהפעילות הכללית שלנו".
מתי נראה חזרה לפעילות מלאה?
"אנחנו נמצאים במגמה של חזרה הדרגתית, תעשיית הרכב בעולם אומרת שהיא חוזרת ברבעון הרביעי בעולם לפעילות דומה לזו של השנה הקודמת. אבל זה מבוסס על עיוותים סטטיסטים, מכיוון שבסין הפעילות צומחת, ביתר העולם התחזיות קודרות בהרבה. בכל אופן, אנחנו מקווים שבאמת ברבעון הבא הפעילות תחזור לפעילות מלאה. כרגע הנחת העבודה הכללית היא ששנת 2020 היא אבודה, אבל ששנת 2021 תהיה ברמות דומות לזו שהיו אמורות להיות השנה. בהסתכלות שלנו, אנחנו תכננו לפי הסכמי המסגרת למכור ב-2020 מעל 300 מיליון יורו, מה שכנראה לא יקרה השנה אבל אני מקווה שנהיה שם בשנה הבאה".
איזה התאמות עשיתם?
"ביצענו פעולות במטרה לתת מענה לאי ההודאות שהביאה הקורונה, צמצמנו את מערך ההשקעות וההתרחבות שתכננו. הצלחנו לצמצם השקעות באתרים ברחבי העולם, ולמעשה הצלחנו לנצל את ההשתתפות של המדינות השונות בהוצאות של החברה. היה וסוג המשבר יחזור החברה מתורגלת בצמצום הפעילות בלי לפגוע בפעילות.
מבחינת מוצרים ביצעתם התאמות?
"אנחנו חברה שעובדת בתעשייה שמצד אחד משתנה, אבל מצד שני היא גם מאד שמרנית. הכנסת טכנולוגיות ומוצרים חדשים זה תהליך שלוקח הרבה זמן, בדומה לתהליכים בתעשיית התרופות. אנחנו פועלים להפחתת משקל רכב במטרה להקטין צריכת בדלק, בעולם שפועל לקדם רגולציה בתחום. אין ספק שהקורונה רק חיזקה את העניין של איכות הסביבה ואוויר נקי. בגלל הפחד מהמגפה, אנשים יטו להשתמש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית ובטיסות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2...בגלל הפאניקה שהממשלות זורות.. פייק מגיפה (ל"ת)דור 22/11/2020 12:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.רכבים בארץ יקרים מדירכב פשוט יקר מדי 22/11/2020 11:54הגב לתגובה זו1 0בגלל הקורונה אנשים אמורים להשאר בבית ואלה שאין להם ברירה קונים רכב... היבואנים משמינים על גב החלשים בעיקר. רכב חדש פשוט וקטן לא אמור לעלות יותר מ 30K. האם הסינים ימכרו רכבים בישראל ב30K וישברו שוק ?סגור