נטו הגדילה רווחים בזכות הקורונה
חברת המזון נטו אחזקות +0.46% נטו אחזקות 8,806 +0.46% בסיס:8,766 פתיחה:8,766 גבוה:8,861 נמוך:8,633 תמורה:349,555 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נהנית מהקורונה: הרווח גדל ב-20% ל-54.7 מיליון שקל ברבעון. החברה מסבירה כי פרט להשפעות הסגר, העלייה במכירות נבעה גם מפעילויות חדשות שלא היו בתקופה מקבילה אשתקד.
הסגר עושה טוב לחברות המזון. נטו אחזקות המחזיקה ב נטו מלינדה +0.21% נטו מלינדה 7,600 +0.21% בסיס:7,584 פתיחה:7,584 גבוה:7,650 נמוך:7,456 תמורה:601,367 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: והנשלטת על ידי משפחת עזרא רשמה עלייה של 20% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל-54.7 מיליון שקל. הכנסות החברה טיפסו ל-857.5 מיליון שקל לעומת 786.7 מיליון שקל ברבעון. הרווח הגולמי הסתכם ב-139.4 מיליון שקל לעומת 114.5 ברבעון המקביל ב-2019. בחברה מצביעים על כך שבנטרול הוצאות מס חריגות, הסתכם הרווח ברבעון הנוכחי בכ-58 מיליון שקל (גידול של כ-26% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד).
נטו היא חברת אחזקות, הפועלת באמצעות חברות תעשייתיות ומסחריות בתחום המזון הכשר ובתחום מוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון. באוגוסט 2020 החליט דירקטוריון החברה על ביצוע מכירה של 715 אלף מניות רגילות של חברת נטו מלינדה סחר. אלו מהוות כ-3.34% מהון המניות המונפק של החברה בתמורה לכמעט 44 מיליון שקל. במקביל חילקה נטו דיבידנדים שמנים בשנתיים האחרונות.
למעשה, נטו היא אחת מהחברות הנדיבות בשוק ההון. היא זוכה בתואר הזה לאחר שחילקה בשנה וחצי האחרונות דיבידנדים בסך 740 מיליון שקל, מדובר בסכום אבסולוטי מרשים וגם בתשואה פנומנלית ביחס להשקעה - שוויה של נטו מסתכם ב-565 מיליון שקל, כך שלמעשה היא חילקה יותר משוויה במשך שנה וחצי.
בתשעת החודשים הראשונים השנה חלה עלייה של כ-14.7% במכירות החברה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. מניית החברה סיימה את יום המסחר בעלייה של 2.56%. שווי השוק של החברה עומד על 1.4 מיליארד שקל. עתה המשקיעים ימתינו לדוחות של חברות השיווק האחרות דוגמת שופרסל (תפרסם ב-25 בנובמבר) ורמי לוי. שתי המניות האחרונות עלו בשיעור של כ-2% וכ-3% בהתאמה.
החברה מסבירה כי פרט להשפעות הקורונה, נבעה העלייה במכירות גם מפעילויות חדשות שלא היו בתקופה מקבילה אשתקד : א. איחודה של ר. שוחט בע"מ החל מהרבעון השלישי 2019 (כ-71 מש"ח) וגידול במכירות עופות בעקבות ההתקשרות בהסכם לשיווק והפצת עופות כשרים החל מספטמבר 2019. כלומר אלו לא נכללו ברוב התקופה המקבילה אשתקד (כ-122 מיליוני ש"ח). העלייה בהיקף המכירות ברבעון השלישי של 2020 לעומת רבעון מקביל אשתקד בכ-9% נבע בעיקר מגידול בפעילויות הוותיקות של החברה - ובעיקר בתחום היבוא.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה