אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה
חברת אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על רבעון שלישי קטסטרופלי - הפסד של כ-147 מיליון דולר וגירעון בהון של מעל 120 מיליון דולר. הכל צפוי ואנחנו לא אומרים את זה בדיעבד (הרחבה כאן). השאלה - למה אנחנו - הציבור - משלמים את המחיר דרך תמיכה ממשלתית בחברה הכושלת. כושלת עוד לפני הקורונה. שאלה נוספת היא מה מחפש המשקיע החדש, אלי רוזנברג, באל על ושאלת השאלות היא איך זה שהחברה שנסחרה ב-450 מיליון שקל לפני הקורונה נסחרת היום ב-850 מיליון שקל למרות שבתשעת החודשים האלו היא שרפה 400 מיליון דולר? אולי זה בזכות גיוס ההון מהמשקיעים והתמיכה הממשלתית? נבדוק - החברה גייסה במסגרת הנפקה 150 מיליון דולר שכולם הלכו לאיבוד ברבעון אחד. אז יש לנו בנטו (והמספרים מעוגלים) איבוד ערך של 250 מיליון דולר ומולו תוספת ערך בבורסה. העלייה בשווי השוק אגב היא תוצאה של הנפקת מניות חדשות, לא עליית מחיר המניה, ועדיין - אל על איבדה שווי בתקופה הזו לא ההיפך. השווי בשוק לא צפוי להחזיק מעמד.
אל על עם המשקיע החדש אלי רוזנברג היא אומנם חברה רזה יותר - כשליש מהעובדים הלכו או ילכו הביתה (כ-2,000 עובדים), אבל קשה להאמין שזה יספיק לה. יש לה בעל בית שיהיה חייב להזרים כספים נוספים (הוא היה האחראי על הגיוס של קרוב ל-150 מיליון דולר), יש לה תמיכה ממשלתית (בעיקר ערבויות) של קרוב ל-200 מיליון דולר, אבל הכסף הזה נגמר/ ייגמר תוך שני רבעונים. אל על, חשוב להדגיש, היתה חברה כושלת עוד לפני הקורונה. אנחנו לא צריכים לתמוך בחברות כושלות. המצב שלהן הוא הבעיה שלהן.
הקורונה היא רק המסמר בארון הקבורה. המצב לפני הקורונה היה קשה בעיקר בגלל הוצאות תפעוליות כבדות, מינוף גדול ושוק תחרותי מאוד. ההוצאות הכבדות נובעות בעיקר משכר עובדים. זו היתה חברה שוועד העובדים שלט בה, זו היתה חברה שמנה, זו היתה חברה שידעה שהיא לא יכולה ליפול - כי הממשלה תתמוך בה וזה מה שקרה.
אבל היא תצטרך בקרוב (האמת שכבר עכשיו) תמיכה נוספת ולא ברור מי יעניק לה. הקורונה תימשך במקרה הטוב עוד 3-6 חודשים וקצב ההפסדים ו/שריפת המזומנים הנוכחי גדול על החברה. היא שוב תבוא למדינה לקבלת תמיכות, ושוב נכתוב שאסור לתת לה, ושוב יהיה מאבק גדול. אבל הפעם - פשוט אסור לתת לה. זה כסף שייזרק לפח.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
28.רועאזרח 26/11/2020 10:07הגב לתגובה זו2 1חבל שכמו הרבה אחרים זורע שנאה וארס אלעל הייתה ותהיה פה לעד חבל שאנשים כמוך מטעים וזורעים שנאה נכון אין ספק צריך להתייעל אך לכתוב שטויות ולפגוע בעובדים שנותנים נשמתם לחברה תתבייש איש קטןסגור
-
27.אבישי עובדיהבכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו ל 26/11/2020 06:07הגב לתגובה זו3 1בכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו לא בית טעות של כתב כלכליסגור
-
26.לא לתת שקל לחברה שלא מנסה להיות ריווחית ומשביתה צי 15% (ל"ת)מהזמן 25/11/2020 17:31הגב לתגובה זו6 0סגור
-
25.מה החלק של טייסי החברה בגרעון?נוסע מתמיד 25/11/2020 17:03הגב לתגובה זו9 0בשום חברה תעופה מערבית טייסים לא מרווחים את משכורת העתק של טייסי אל-על. מתי הטייסים ירדו אל העם ? בשביל להציל 5500 משפחותסגור
-
חלקם בכישלון הוא מאה אחוז. סחיטה וגרימת נזקים מכוונת. (ל"ת)My answer 25/11/2020 20:37הגב לתגובה זו3 0סגור
- טען עוד
-
כמה מרוויח טייס באלעל? וכמה זה ביחס לחברות אחרות בעולם? (ל"ת)גם נוסע מתמיד 25/11/2020 20:08הגב לתגובה זו2 0סגור
-
24.זבל של אתרדני דין 25/11/2020 16:02הגב לתגובה זו3 1הצנזורה שלכם כמו הכתבות שלכן שוות לתחת, לכו תחפשו מישהו אחר שיקרא את הזבל שלכםסגור
-
23.איך להפוך את אל על לרוחית תוך רבעוןהמעופף 25/11/2020 15:38הגב לתגובה זו0 0פרטים בהמשךסגור
-
22.אם לא טסים ברור שמפסידיםגיא 25/11/2020 15:09הגב לתגובה זו3 1ברור שאל על תציג עוד רבעונים קשים כי אין טיסות יש קורונה.יתכן שיהיה צורך בהלאמה, אולי בסגירה ופירוק.בכל העולם לא סוגרים חברות תעופה לאומיות למרות שאל על פרטית.סגור
-
21.לקוחלקוח 25/11/2020 12:49הגב לתגובה זו1 1שילכו הביתה הכי טוב מנסיוןסגור
-
20.כמה דמגוגיה ושנאהחיים 25/11/2020 12:20הגב לתגובה זו7 5המדינה לא מאפשרת טיסות, אז לחברה אין הכנסות ורווחים, מצד שני יש לה הלוואות להחזיר - אז ברור שהיא תהיה הפסדית. דווקא עשו הרבה צעדי התייעלות כמו סגירת שני ציי מטוסים ומעבר למטוסים הצורכים 30% פחות דלק - אז כמו כל הסיוע לעסקים סגורים, גם להם צריך לתת סיוע עד תעבור קורונהסגור
-
ומה היה לפני ההגבלה על הטיסות היא הייתה חברה ריווחית? (ל"ת)זרזרוקה 25/11/2020 17:08הגב לתגובה זו2 0סגור
-
19.אל על זו לא חברה8 25/11/2020 12:13הגב לתגובה זו10 1זה וועד עובדים. גם בלי קורונה זו חברה גרועה ומפסידה.סגור
-
18.״אסור״ במדינה מתוקנת, לא בסוציאליסטן המושחתת8 25/11/2020 12:11הגב לתגובה זו2 0בראשות הסוציאליסט החזירי נתניהו.סגור
-
17.רווח גדול מהחרדים הם טסים הרבה (ל"ת),hb 25/11/2020 11:37הגב לתגובה זו0 1סגור
-
16.אל על מכונת שחיתות משומנת היטב.תמים 25/11/2020 11:00הגב לתגובה זו6 1אל על חברת התעופה המושחתת ביותר בעולם. וועדים ומנהלים מושחתים שסוחטים את החברה. אם אלי רוזנברג היה יודע שאל על מושחתת לא היה משקיע בה.סגור
-
רוזנברג לא קנה חתול בשק.חנוך 25/11/2020 15:11הגב לתגובה זו0 0ואם כן אז כספו הלך פייפן.סגור
-
15.צודק בהחלט, חברה חלשה.YONATAN 25/11/2020 10:59הגב לתגובה זו5 3לצערי היום מכרתי את המניות שהחזקתי באלעל בהפסד. בשיא משבר הקורונה רכשתי אלעל, דלתא איירליינס, יוניייטד איירלינס. האמריקאיות טסו פי 5 כמעט בזמן שאלעל רק נופלת עוד. החברה הייתה על סף פשיטת רגל גם לפני הקורונה ואין הצדקה לכך שהמדינה תממן את הכיס של מר רוזנברג או אדם אחר. שלא יבלבלו תמח חברה לאומית וחברה חיונית למשק כי יקומו עוד 5 אלעל בלי שנספיק למצמץ.סגור
-
14.כדי שאלעד תרום על הרגליים צריך לבא 25/11/2020 10:41הגב לתגובה זו4 1את אלעל צריך לסגור ולפתוח חברה חדשה שתצדיק את קיומה.סגור
-
13.זו הזדמנות חד פעמית לבעלים החדשים לעשות שם סדרמשה 25/11/2020 10:29הגב לתגובה זו13 0לייעל את החברה הזו - לפטר ולהוריד שכר באגרסיביות.סגור
-
אבל חובש הכיפה שקנה ימשיך לסגור אותה 15% מהזמן !דני 25/11/2020 17:36הגב לתגובה זו2 1איך בדייוק תהיה רווחית אם לא תנצל את הצי כמו המתחרים? איך תהיה ריווחית עם ועדי עובדים חזיריים?סגור
-
12.חברה פרטית היא חברה פרטית, לא הציבור מממן אותה (ל"ת)גדעון 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו3 0סגור
-
11.זו לא חברה רגילה. היא צריכה להתייעל אבל אסור שהיא תמחק (ל"ת)משקיע 25/11/2020 10:27הגב לתגובה זו4 4סגור
-
10.אבל זאת חברה שמוגדרת כחיונית לביטחון ולמשק ישראליריב משה 25/11/2020 10:07הגב לתגובה זו11 8אין דרך לא לתת לה כספיםסגור
-
חוסר מקצועיות והבנה של הכתביוסי 25/11/2020 11:42הגב לתגובה זו4 1והיא אכן חיונית. אין לכתב האדיוט מושג כמה הביטחון שלו תלוי בחברה הזאת שמביאה לארץ ציוד ביטחוני שאף חברה בעולם אסור בכלל שתדע שהוא קיים כמו גם ביטחון תזונתי של המדינה. בנוסף ההסבר המטופש שלו שהגירעון הוא מהשכר שבעצם 95% מהעובדים בחל"ת ושכרם משולם עי המדינה. הגירעון נובע מהחזר הלוואות על מטוסי הדרימליינר. ביזפורטל בושה שיש לכם אידיוט כזה במערכת.סגור
-
9.זריקת כסף-בטח לא לפחלא מסכים 25/11/2020 10:03הגב לתגובה זו13 8הפח שאתה מדבר עליו הוא לחמם של עובדים, ספקים ואופרציה שלמה. התמיכה הממשלתית היא עוד דרך של הממשלה לתמוך במשק בתקופה קשה זו כפי שהיא תומכת בדמי אבטלה,מענקים וכדומה. הסיבה שהממשלה בוחרת לתמוך באופן הזה בחברה ידועה לכל(בטחונית בעיקר). לכן, בטח לא מדובר על זריקת כסף לפח ולכן מבקש שתחזור בך כי אתה מטעה וגונה דעת.סגור
-
8.כתבה דוחה ומגעילה (ל"ת)דני 25/11/2020 09:46הגב לתגובה זו12 7סגור
-
7.כתבה עלובהרוני 25/11/2020 09:44הגב לתגובה זו15 8בכל העולם מדינות תמכו בחברות התעופה שלהם בעשרות מיליוני דולר ואפילו מיליארדי יורו, רק בארץ במקום לתמוך בחברה שנפגעה הכי קשה, זורקים ארס לאוויר ושמחים לראות אותה מתבוססת בדם ואפילו הלוואה, כן הלוואה לא נותנים לה. בושה וחרפה. לתשובה ולפישמן נתנו מילארדים כמו חבורה של נבלות, אבל לתמוך בענף שמאכיל 100,000איש זה קשה.סגור
-
לא בחברות שגם לפני הקורונה שבתו %15 מהזמן ! (ל"ת)דני 25/11/2020 17:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.המדינה עזרה לאלעל?המדינה לא נתנה שקל לאלעל! (ל"ת)גיל 25/11/2020 09:41הגב לתגובה זו7 4סגור
-
ערבויות והלוואות זה תמיכה (ל"ת)דוד 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו2 0סגור
-
ערבויות והלוואות זה לא תמיכה.גיל 25/11/2020 20:01הגב לתגובה זו1 0תעשה שעורי בית תראה בעולם כמה מליארדים נתנו הממשלות כדי להציל את חברות התעופה שלהם.בדגש נתנו כסף.שום חברת תעופה לא יכולה לשרוד לאור העובדה שמטוס אחד עולה 200 מליון דולרשלא נדבר על 16 מטוסים ואת ההלוואות צריך להחזיר.וזה נכון לגבי כל החברות בעולם.סגור
-
5.למה אזרחי ישראל צריכים לשלם הון עתק עבור מועדון לגמלאיאזרח 25/11/2020 09:37הגב לתגובה זו14 3חיל האויר. אין שום סיכוי לחברה שמנוהלת על ידי ההסתדרות להיות רווחית ןלהשתקם. עדיף לסגור ולתמוך בחברות שהם בלי הסתדרותסגור
-
שטויותלא מסכים 25/11/2020 11:14הגב לתגובה זו0 2אם זה גמלאי חיל האוויר רוב המשכורת שלהם מוגשת ישירות למס, ומשם אלייך. לכן יש לך אינטרס שיהיו שם כמה שיותר גמלאיםסגור
-
4.המנהלים והעובדים יושבים על הקופה ..שוב נגמר הכסף (ל"ת)מוטי דעבול 25/11/2020 09:36הגב לתגובה זו11 1סגור
-
כל העובדים בחל"ת - על איזו קופה אתה מדבר? (ל"ת)חיים 25/11/2020 12:22הגב לתגובה זו2 1סגור
-
3.תפסיק לבלבל .. (ל"ת)דב 25/11/2020 09:33הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.לסגור הכל את אל על , את קידוחי הגז, את כיל. ולסגור אתחחח 25/11/2020 09:32הגב לתגובה זו6 1ענף החקלאות זה מבזבז מים להסתמך רק על יבוא . אפשר גם ליבא חברי כנסת וראש ממשלה יעילים יותר מדינת הקמצנים החסכנים והמיסיםסגור
-
חחחאאא 25/11/2020 11:08הגב לתגובה זו3 0צריך לסגור מדינה או לעביר אותה לארצת הבריתסגור
-
1.למה לחשוב שניתן לוותר?דרור 25/11/2020 09:15הגב לתגובה זו5 1אל על היא החברה היחידה האמיתי לתעופה בישראללמה לחשוב שניתן לוותר עליה?אם צריך לתת לה בראש ולפטר עובדים ,סבבה שהממשלה תלחץ ותעשה זאת.אבל חובה לתמוך בה בדיוק כמו בכל עסק אחר שנפגע מהקורונההחברה היתה על הרגליים מעולה לפני הקורונה וזה למרות הועד המגעיל שלה.עכשיו יש הזדמנות לעשות שם שינוי ולאפשר למדינת ישראל להנות מחברה טובה יותר בעתידאז ךמה לחסל אותה?וזה ממש על קצ ה המזלגלצערי שוב כותבים כותבים שטויות בלי לחשוב על ההשלכות לעתידסגור
-
לסגור ולפתוח מחדש, בחוזים אישיים עם טיסות 7 ימים בשבוע (ל"ת)ג׳וני 25/11/2020 17:32הגב לתגובה זו1 0סגור