מנהרת צהל
צילום: תוכנית אב לתחבורה ירושלים

אושרה התכנית להארכת מנהרת צה"ל בירושלים צפונה

ההארכה תיצור יציאה נוספת מהמנהרה לכיוון אזור המלונות ותפחית את העומסים בצומת המנהרה ורחוב הנביאים, כשתינתן עדיפות למעבר הרכבת הקלה. מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "התכנית תאפשר ליותר מבקרים ליהנות מהאזור"
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה תשתיות

הוועדה המחוזית ירושלים בראשות עו"ד עמיר שקד החליטה היום (ג') לאשר את התוכנית להארכת מנהרת צה"ל צפונה. התוכנית נועדה להפחית את עומסי התנועה הנגרמים בצומת מנהרת צה"ל ורחוב הנביאים, לתת עדיפות למעבר הרכבת הקלה ובכך תייעל את מערכת התחבורה הציבורית    על פי התכנית, המנהרה תוארך בכ-1.2 ק"מ, עד לצומת שד' ברלב ורחוב ואן פאסן (אזור המלונות), תוך יצירת שלוחה נוספת שלה לכיוון צפון. כך תתאפשר יציאת תנועה ממנה לצומת חיל ההנדסה והנביאים, כפי שקיים כיום, במקביל ליציאה חדשה באזור המלונות עבור התנועה הממשיכה צפונה. עוד כוללת התכנית התייחסות להיבטים הסביבתיים, הן בשלב ההקמה והן בשלב ההפעלה, המאפשרות את מימושה, תוך צמצום השפעותיה הסביבתיות. 

"התכנית נחוצה לייעול התחבורתי באזור מרכז העסקים הראשי (מע"ר) וצפון העיר, ותאפשר את ייעול המערך התנועתי ובפרט מערך התחבורה הציבורית ותדירות קווי הרכבת הקלה, דבר התואם את המגמה העירונית לשיפור והתחבורה הציבורית ותנועת הולכי הרגל באזור מרכז העיר", ציינה מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, "התוכנית תאפשר גישה נוחה לאזור ותחזק בין היתר את הקישוריות תוך שמירה על אופי האזור, צביונו וייחודו, דבר אשר יאפשר למבקרים רבים יותר לפקוד אזור ייחודי זה וליהנות ממנו".   התוכנית הוגשה ע"י עיריית ירושלים בהובלת צוות תכנית-אב לתחבורה, ונערכה ע"י משרד מירון כהן-דוד טולקובסקי אדריכלים ומתכנני ערים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה