יצרניות ה-EV מסין חוששות מהחוק החדש
בית הנבחרים האמריקאי העביר את הצעת החוק שמאיימת למחוק חברות סיניות בבורסות בארה״ב. יצרניות הרכבים החשמליים מסין Xpeng (סימול:XPEV), הקטנה יותר Li Auto (סימול:LI) ו-NIO (סימול:NIO), הונפקו השנה ומאז הספיקו לזנק במאות אחוזים, אלו הגיבו בירידות חדות של עד 6% במהלך ימי המסחר האחרונים.
החוק שנקרא "דין וחשבון לחברות זרות" (HCAA) עבר פה אחד אחד גם בקונגרס ואושר לאחר מכן גם בסנאט פה אחד. החוק צפוי לעבור עכשיו לנשיא היוצא דונלד טראמפ, שצפוי לחתום על החוק.
ה-HCAA קובע שכל חברה שתרצה להירשם ולגייס כסף בשווקים הפיננסיים בארה"ב, תצטרך לעמוד בסטנדרטי דיווח חשבונאיים מחמירים של רשות ני"ע האמריקאית (SEC). חברה רשומה שלא תעמוד בתנאי החוק, תימחק מוול סטריט בתוך 3 שנים. החוק אמנם מכוון לכל חברה זרה, אך הטרמינולוגיה בחוק, שמסמנת ומחייבת חברות סיניות שבדירקטוריון שלהן יושב חבר או פקיד מהמפלגה הקומוניסטית הסינית לדווח על כך. (לכתבה המלאה)
ב-NIo, החברה הגדולה מבין השלושה, מאמינים שהם עומדים בחוק החדש, כך אמרה דוברת החברה. לעומת זאת, ההודעה של LI ממחישה את גודל הבעיה ״דוח הביקורת הכלול בתשקיף זה נערך על ידי מבקר שאינו הוסמך על ידי ה-PCAOB, וככזה המשקיעים שלנו לא זוכים ליתרונות שבבדיקה כזו.״ ה-PCAOB היא המועצה לפיקוח על הביקורת בחברות הציבוריות. ״בנוסף, אימוץ כללים, חקיקה או מאמצים כאלו ואחרים להגביר את הגישה הרגולטורית של ארה״ב לדוחות הביקורת עלול ליצור חוסר וודאות, ואף לגרום למחיקה במידה ולא נצליח לעמוד בדרישות של ה-PCAOB בזמן.״
הדברים הללו נרשמו בהודעה שהוגשה לרשות לניירות ערך ב-2 לדצמבר . דברים דומים נשמעו גם את XPeng ו- NIO בחודש אוגוסט. המניות הגיבו הערב לאישור החוק בירידות חדות של כ-6%. NIO שיצאה בהודעה לעיתונות והודיעה שהיא מודעת למצב והיא תתאים את עצמה במהלך החודשים הקרובים, ירדה בכ-4% בלבד.
אם זאת החברות צפויות להמשיך לרכז עניין על רקע הציפיות להמשך צמיחה, שכן סין היא הצרכנית הגדולה בעולם לרכבים חשמליים. Xpeng דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 293.1 מיליון דולר, עלייה של 342.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה מהתחזיות המקודמות בשוק שעמדו על הכנסות של 284 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד של 32 סנט למניה, הפסד גדול מהצפי המוקדם שעמד על הפסד של 18 סנט למניה.
החברה דיווחה כי מסרה ברבעון האחרון כ-8,578 רכבים, עלייה של 266% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 166% ביחס לרבעון ה-2 של 2020. (לכתבה המלאה)
וכאשר הקטנות מראות חולשה, דווקא חברות הרכב הגדולות שמתכננות השקעות גדולות על מנת לתפוס חלק מנתח השוק החשמלי, מרכזות עניין. אלו זוכות להעלאות דירוג מאנליסטים, שצופים ששוק הרכבים החשמליים יתפוס תאוצה מהר יותר מהצפוי. עקב אחר תכניות ה-EV של החברות המסורתיות יכול להיות קשה, לכן הפשלנו שרוולים וריכזנו עבורכם רשימה שכדאי לשמור קרוב. בכל זאת, קבוצת החברות הזאת עלולה להכות גלים בתעשיית הרכבים החשמליים, אחרי הכל הם מכרו רק 59 מיליון רכבים בשנת 2019. (לרשימה המלאה)
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.איפה הרשימה?גיא 05/12/2020 09:59הגב לתגובה זו4 0לא צירפת לינק לרשימה המלאה של החברות .סגור
-
2.כתבה שקרית. (ל"ת)אנונימי 04/12/2020 17:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.כל סין זה בועה מנותבת מפלגהשומר נפשו 04/12/2020 15:57הגב לתגובה זו1 1אויר חם ונפוח.ראו הנפקת חברת האשראי של בבהסגור