שיא צפיות ל"גמביט המלכה"; החיסון שבדרך לא מערער את מניית נטפליקס
ההתקדמות לקראת הפצת החיסונים נגד הקורונה מפיחה אופטימיות גדולה סביב האפשרות של החזרת המשק לימי שגרה והשארת ההגבלות על התנועה והסגרים כזיכרון כואב – אבל חולף. על פניו, ניתן היה לשער שחברות שנהנו משעות-הספה הרבות שהיו לאנשים ב-2020, כמו NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יחוו ירידה במניותיהן – אולם בחודש האחרון, בו דיווחו מפתחות החיסונים על הבשורות הטובות, החברה עלתה ב-1.5% ובכך השלימה עלייה של למעלה מ-50% מתחילת השנה.
נטפליקס מציגה מספרים יפים לא רק כשמסתכלים על העלייה שלה בוול סטריט, אלא גם בנתוני הצפייה בסדרה "גמביט המלכה", דרמה תקופתית בת 7 פרקים שעלתה בסוף אוקטובר והפכה לאחד הלהיטים התורנים של הרגע, ובמרכזה בת' הרמון אדומת השיער שמפליאה ביכולות השח-מט שלה. יותר מ-62 מיליון הצופים של הסדרה זיכו אותה בתואר ה-Limited Series (סדרה שלה עונה אחת בלבד) הנצפית ביותר בספרייה של נטפליקס. עם זאת יש לציין כי בנטפליקס הגמישו את ההגדרות לפיהן הן סופרים "צפייה", כשכעת די בשתי דקות נצפות כדי להיספר כך. קודם לכן נדרשה צפייה של 70% ממשך הפרק או הסרט. לשם השוואה, בספוטיפיי סופרים "האזנה" לאחר שלושים שניות ברצף – ושירים, בניגוד לפרקים של "גמביט המלכה" לא נמשכים כשעה, כך שאפשר לומר שהרף שהציבה נטפליקס מקל. מאד.
ברבעון השלישי של השנה הרוויחה נטפליקס 790 מיליון דולר, המשקפים רווח של 1.74 דולר למניה, פחות מתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 2.13 למניה, ועדיין, יותר מרווח של 1.47 דולר למניה בתקופה המקבילה. ההכנסות עמדו על 6.44 מיליארד דולר, גבוה ב-22.7% מהכנסות בסך 5.25 דולר ברבעון 3 של 2019, וכן גבוה מתחזיות להכנסות של 6.38 מיליארד דולר שצפו לה האנליסטים.
הצמיחה הגדולה במספר המנויים במחצית הראשונה של השנה הואטה באופן משמעותי ברבעון השלישי, בו נוספו 2.2 מיליון מנויים – לעומת 10.1 מיליון ברבעון השני ו-15.8 מיליון בראשון. גם כאן, החברה פספסה את תחזית האנליסטים לעלייה של 3.3 מיליון מנויים ברבעון השלישי.
בסמוך לעליית הסדרה הודיעה נטפליקס על העלאת המחיר של החבילות הסטנדרטית והפרימיום שלה בארה"ב ל-13.99 דולר ו-17.99 דולר, בהתאמה, לאחר שקודם לשינוי מחירן היה 12.99 דולר ו-15 דולר. למעשה, זו העלאת המחירים הראשונה של החברה מתחילת 2019. לצד זאת, לנטפליקס חבילת "בסיס" (מצומצמת מזו הסטנדרטית), שהושקה לפני כשנה במחיר 7.99 דולר שנותר כשהיה. אפשר להניח שהעלאת המחירים תחפה במידת מה על ההאטה בקצב גיוס המנויים.
עוד קודם ל"גמביט המלכה" שהפכה לשיחת היום החיובית, התמודדה החברה עם משברון תדמיתי בדמות הסרט הצרפתי "חמודות" (Cuties) שעלה לפלטפורמה שלה והפך לשיחת היום השלילית. עליית הסרט, שעוקב אחר חבורה של ילדות מעודדות, לוותה בביקורות בארה"ב, לפיהן החברה מעודדת פדופיליה. על אף שבנטפליקס לא חושפים את שיעור הנטישה, בעיתון וריאטי דיווחו כי מה-10 בספטמבר, יום לאחר עליית הסרט, מספר הנוטשים עלה פי 8 בהשוואה לממוצע היומי, כשמדובר בשיעור הנוטשים הגבוה ביותר עמו התמודדה החברה בשנים האחרונות.
ועדיין, נכון לסוף הרבעון השלישי, מבחינת מספר המנויים נמצאת נטפליקס במקום השני מבין פלטפורמות הסטרימינג בארצות הברית, עם כ-75 מיליון מנויים, שנייה לאמזון פריים, שלה יותר מ-120 מיליון מנויים. לעומת זאת, דיסני פלוס, שסיפקה ל"גמביט המלכה" תחרות עם "המנדלוריאן", מערבון הספין-אוף על עולם "מלחמת הכוכבים" שבמרכזו "בייבי יודה", יש פחות מ-30 מיליון מנויים בארה"ב.
התחזיות של נטפליקס באשר למספר המנויים החדשים ברבעון הנוכחי, האחרון של 2020, עדיין נמוכות לעומת אלה של הרבעון השני ועומדות על 6 מיליון איש, מספר נמוך גם מ-8.8 מיליון מנויים שהתווספו ברבעון הסוגר של 2019.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה