בשורה לירושלים: תוכנית אב חדשה לבניית 8.600 דירות בתלפיות
הוועדה המקומית לתכנון ובניה אימצה את תוכנית אב תלפיות כמדיניות תכנון לרובע תלפיות המתחדש. במסגרת התוכנית ייבנו כ-8,600 יחידות דיור, 1.3 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, עשרות מבני ציבור חדשים, מערכות תחבורה מתקדמות, עם דגש על תחבורה ציבורית וגינות ציבוריות ומרחבי נוף ושעשועים. מדובר בתוכנית שלוקחת השראה מערים גדולות בעולם שכוללת עירוב שימושים, מרחב ציבורי מזמין ושוקק חיים, הישענות על תחבורה ציבורית, מדרכות רחבות ידיים, רחובות ומשעולים המחברים את התוכנית לכלל מארג חיים שלם, מתקדם, איכותי ותוסס.
תכנית האב של תלפיות היא מהלך אסטרטגי לירושלים. שהציפיות בעיר היא להפוך למוקד משיכה ליזמים מרחבי הארץ ומהעיר. תכנית האב מביטה 20 שנה קדימה ומאפשרת לבעלי עניין וליזמים לתכנן את צעדיהם קדימה בביטחון תוך הבנה של האפשרויות, אגב שמירה על מרחב ציבורי ועירוני מתוכנן ומוקפד. התוכנית מעודדת ומאפשרת פעילות עסקית ומסחרית נרחבת שיספקו אלפי מקומות עבודה חדשים ואיכותיים לצד מגורים מתקדמים, מוסדות חינוך ותרבות ואזורי פנאי.
התוכנית החדשה מתייחסת לשינויים שחלו באזור בשנים האחרונות, בהן הפך אזור התעשייה תלפיות ממתחם תעשיית חרושת (Low tech) למתחם מגוון ושוקק חיים הכולל תעסוקה, מסחר, תרבות ומהווה מוקד משיכה לחברות הזנק (סטארט-אפ), זאת לצד תוספת מגורים ומבני ציבור וחיזוק האזור כמוקד עירוני .
במסגרת התוכנית בוצע ארגון מחדש של ייעודי קרקע ויצירת עירוב שימושים מלא – הוספת שטחים בהיקף של 1.3 מיליון מ"ר לתעסוקה, מסחר ומלאכה ומבני ציבור. כמו כן כוללת התוכנית תוספת של עד 8,600 יח"ד, תוך מתן דגש מיוחד לשילוב דירות קטנות וקביעת תמהיל מגוון בכדי לספק מענה לקהלים רחבים ככל הניתן ובמחזורי חיים שונים.
התוכנית כוללת פרק תחבורתי מקיף במטרה לתמוך בתוספת הנסועה והתנועה הצפויות במרחב. חיבור הרכבת הקלה לקווי הרכבת הבינעירונית יהפוך את תלפיות מוקד נגיש לתושבי המדינה כולה. בהתאמה להשקעה הממשלתית-עירונית בהקמת מערכת הסעת המונים בעיר, תכנית האב נותנת עדיפות לשימוש בתחבורה הציבורית וקישור למערכות הסעת המונים, עידוד תנועה לא ממונעת וצמצום השימוש ברכב הפרטי. בתחומי התוכנית ובאזורים הגובלים בה מתוכננים להיסלל שלושה קווים/שלוחות של הרכבת הקלה.
התוכנית אינה אי בים. במקביל לעבודה על צירי הרכבת הקלה, מקודמים ויקודמו בשנים הקרובות מיזמים תחבורתיים בסביבת תלפיות, כדוגמת ההפרדה המפלסית בדרך חברון (מנהרת אשר וינר). סלילת המקטע הדרומי של ציר פייר קניג שימשיך את השדרה המרכזית שתקום בתלפיות ותחבר אותה לשדרת משה ברעם, אשר יהווה כניסה ויציאה נוספת למתחם. כמו כן מוקם חניון פייר קניג ואנו מקדמים את הארכת כביש 16 בתוואי תת קרקעי מצומת בייט לשדרות משה ברעם. מיזמים אלו, יאפשרו זרימת תנועה מיטבית לרובע תלפיות המתחדש ולשכונות הסמוכות.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "שהחיינו והגיענו ליום הזה. אישרנו פה היום את אחת התוכניות החשובות של ירושלים לשנים הבאות, תוכנית שבה אנחנו בונים עתיד לעיר. תוכנית האב לרובע תלפיות מהווה בשורה אדירה לעיר והיא דוגמה מצוינת לתכנון מרחב עירוני מתקדם ושוקק חיים, הכולל מסחר ותעסוקה לצד מגורים, מבני ציבור ותרבות פנאי וזאת תוך ניצול מיטבי של משאב הקרקע המצומצם. תכנית האב לתלפיות היא נדבך חשוב וחלק מהמדיניות שלנו שנועדה לפתח את כלכלת העיר, לקדם בה את החינוך והתרבות ולהגדיל מספר יחידות הדיור בשיעור ניכר באופן שיתאים למגוון רחב של אוכלוסיות. בכך נענה על כלל הביקושים הקיימים לטובת כלל תושבי העיר והמעוניינים לקבוע בה את ביתם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פעם היתה עיר מרשימה .היום מדכא לראותההיום ביקרתי בירושלים 10/12/2020 23:30הגב לתגובה זו0 0בכל מקום בונים הורסים ואיזורים שלמים סגורים ,מלבד הליכלוך שהוא כבר טבוע בעיר .סגור
-
1.מה זה 0.6 דירה? רק קירות בלי תקרה? (ל"ת)תום 10/12/2020 16:26הגב לתגובה זו0 1סגור