'אובר האירופאית' מגייסת 150 מ' יורו; השווי: יותר מ-1.9 מיליארד ד'
המתחרה האירופאית של אובר, חברת בולט (לשעבר Taxify) הודיעה כי גייסה 150 מיליון יורו. החברה האסטונית לא חשפה את השווי לפיו נעשה הגיוס, אך מסרה כי הוא גבוהה מזה לפיו בוצע הגיוס האחרון – 1.9 מיליארד דולר.
בכוונת החברה להשתמש בסכום המגויס לפיתוח אמצעי זיהוי פנים ובינה מלאכתית שישפרו את היבטי הבטיחות של השירות שלה, וכמו כן להרחיב את פעילותה בגלל המגזרים – הזמנת נסיעות, נסיעות שיתופיות, השכרות אופניים וקורקינטים חשמליים ומשלוחי מזון.
המתחרה של הענקית האמריקאית אובר מאמינה בכך שבטיחות השימוש באפליקציה שלה תגרום לה להתבלט, כפי שאומר המנכ"ל מרקוס ויליג: "ב-2021 נהיה מובילת השוק מבחינת בטיחות ואיכות השימוש. אנחנו מתכננים להשיק פתרונות חדשניים עוד יותר, כמו אימות פנים של הנהגים וניתור אוטומטי של הנסיעה באמצעות בינה מלאכותית שתמנע תאונות".
בולט פועלת ביותר מ-40 מדינות באירופה ובאפריקה ומשתמשים בה 50 מיליון איש. בסבב האחרון במאי השנה, גייסה 100 מיליון יורו בהנפקת ניירות ערך המירים בהובלת קרן הגידור D1 Capital Partners של המיליארדר האמריקאי דניאל סונדהיים. עוד השתתפה בהנפקה קרן הגידורDarsana Capital Partners. בין המשקיעים בחברה נמנים דיימלר הגרמנית ודידי צ'אקסינג הסינית, שגם היא עוסקת בהזמנת נסיעות.
לבולט, כמו לאובר, כמה מגזרי פעילות – חלקם נפגעו בצורה קשה מהקורונה, ובמקביל אחרים חוו פריחה. כך למשל, שירותי הזמנת הנסיעות חוו ירידה משמעותית, כשבאובר דיווחו על הפסדים של 5.8 מיליארד דולר מתחילת השנה. שיתוף הנסיעות הצטמצם גם הוא באופן דראסטי. מנגד, שירותי הזמנת המשלוחים של אובר-איטס יצאו נשכרות מהסגרים בארצות הברית. בבולט החלו לפעול רק השנה בתחום משלוחי האוכל, וכך גם בהשכרת הקורקינטים החשמליים – שני מגזרי פעילות שבזכותם מסמנים בחברה את השנה הזאת דווקא כטובה עבורם. מוקדם יותר החודש בולט השיקה דגם חדש של קורקינטים, והודיעה שתשקיע 100 מיליון יורו בחדירה לשווקים נוספים עם הקורקינטים שלה.
"למרות השפעות הקורונה, בולט חוותה צמיחה אדירה בשנה החולפת", אמר ויליג, "כמעט הכפלנו את מספר הלקוחות והשקנו ב-50 ערים חדשות שירותים שונים, מהזמנת הנסיעות, דרך השכרת הקורקינטים והאופניים החשמליים ועד משלוחי האוכל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה