"הרבה חברות מצהירות שהן הכי טובות; אינוויז היחידה עם חוזה ייצור למוצר עובד, ועם הביצועים הכי טובים בתעשייה"; עומר כילף, מנכ"ל אינוויז מדבר על הכל, לקראת ה-IPO בוול-סטריט
לקראת הנפקת המיליארדים של אינוויז הישראלית בנאסד"ק מכריז המנכ"ל עומר כליף בראיון לביזפורטל כי הוא לא מתרגש מתחרות מצד מובילאיי. כמו כן הוא מסביר על מקור התאונות של רכבי טסלה שבוחרת לא להשתמש בטכנולוגיית אינוויז, מספק תחזית למספר המיליונרים שתוליד ההנפקה ומדוע בסוף החברה שלו תנצח את המתחרים; "מותג של רכבים אוטונומיים לא יכול להרשות לעצמו שמדי שבוע יופיע סרטון של רכב בייצורו שגורם למוות של אדם".
"זה מצחיק בעיניי שמובילאיי נכנסה למשחק הזה. כל אחד בא עם הצהרות בלי להראות שום דבר, זה נורא קל. שוק ה-LiDARים הוא כנראה השוק הכי רועש בעולם". את הדברים האלה אומר לביזפורטל מנכ"ל אינוויז (InnoViz) שבקרוב תהפוך ליוניקורן עם הנפקתה בנאסד"ק דרך SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר (שם הספאק - Collective Growth). כילף לא טועה כשהוא אומר "רועש", מנקודת הזמן בה נעשה הדיווח בבלומברג על ההנפקה ועד ההודעה הרשמית שהגיעה שבוע לאחר מכן, מניית ה-SPAC זינקה ביותר מ-30%.
עוד נחזור למובילאיי, אבל קודם כל הסבר קצר: LiDAR, ראשי תיבות של Light detection and ranging, הוא חיישן שמודד את המרחק מאובייקטים שונים ומשתמשים בו בין השאר בשוק הרכב האוטונומי. בטסלה לא – אלון מאסק פחות מאמין בזה. אינוויז פיתחה לידאר במצב-מוצק שמקבל תמונה של עד 360 מעלות מסביבת הרכב. מדובר בפיתוח מתקדם יותר מלידאר מכני, רכיב גדול יותר ובו חיישן שמסתובב על ציר המוצב על הרכב ופוגע בעיצוב שלו.
את אינוויז ייסדו לפני ארבע שנים כילף, אורן בוסקילה ואורן רוזנצוויג, שלושה חברים שהכירו בשירותם הצבאי ביחידת המודיעין המסווגת 81, שיוצאים נוספים שלה מועסקים בחברה. עד כה החברה גייסה 252 מיליון דולר, סבב הגיוס האחרון היה ב-2019, אז גייסה 170 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 600 מיליון דולר. ברשימת המשקיעים שלה נכללים BMW, שתשלב את מוצריה בקו הרכבים האוטונומיים שלה שיושק בשנה הקרובה, סופטבנק אסיה וכן סמסונג, ורטקס וחברות הביטוח המקומיות הפניקס והראל.
אינוויז תגייס 350 מיליון הדולר בהנפקה הקרובה, שתבוצע כאמור בשיטת SPAC, מה שמכונה בעברית "חברת צ'ק פתוח" – משקיע שמנפיק חברה ציבורית ללא פעילות, ובהתבסס על המוניטין שלו מתחייב בפני בעלי המניות לאתר חברה מבטיחה שתמוזג לתוכה בתוך שנתיים – או שיוחזר הכסף למשקיעים. מבחינת החברה הנרכשת, מדובר בגיוס מהציבור מבלי להשקיע במשאבים שמוקצים להכנת תשקיף. 150 מיליון דולר יגויסו במזומן, ו-200 מיליון דולר גויסו בהשקעת PIPE, שהובילה ANTARA, מי שגם איתרה לצד פרספשן קפיטל את ה-SPAC הנבחר – Collective Growth, של המשקיע ברוס לינטון, מייסד חברת הקנאביס הרפואי הקנדית קאנופי. לינטון צפוי להחזיק ב-4% מהמניות, משקיעי ה-PIPE יקבלו לידם 14%, ובעלי המניות של Collective Growth יחזיקו ב-11%, מנהלי אינוויז והמשקיעים בה עתידים להחזיק ב-71% הנותרים.
"התוודענו לכלי של ה-SPAC לפני חצי שנה וראינו בזה הזדמנות. חיפשנו צוות שיעזור לנו לבנות את העסקה והצלחנו להביא את פרספשן קפיטל לארץ - זו הייתה ממש הרפתקה. בהמשך התחלנו תהליך מול גולדמן זאקס של יצירת הקשר עם המשקיעים והכנת ה-PIPE".
המשקיעים יכולים להסתכל "מלמטה" על הפעילות של אינוויז, או לחלופין "מלמעלה" על לינטון שעומד מאחורי ה-SPAC. במקרה שלו ראינו סיומת צורמת בקאנופי כשהדיחו אותו מתפקיד המנכ"ל אחרי הפסדים של כמיליארד דולר. המשקיעים צריכים לחשוש?
"לא. הוא לא מעורב בחברה או בפעילות שלה. אין לו שום תפקיד באירוע. צריך להסתכל על זה כשלד בורסאי. הוא התחייב לקנות חברה בתחום הקנאביס אבל בסוף זה לא הסתדר, ואנחנו השתמשנו בזה כ-SPAC זמין לפעילות".
כמה אופציות יש לעובדים?
"בין 15-20% מהחברה. היינו נדיבים באופציות שנתנו לעובדים ובשווי הזה כולן עוברות את מחיר המימוש".
לאינוויז 280 עובדים, כ-260 מהם בישראל. לפי כילף גם שווי של 10 מיליארד דולר הוא ריאלי בהמשך הדרך (השווי של לומינאר עשוי לתמוך בטענה הזו). מספיק לאינוויז להיסחר ב-3 מיליארד דולר כדי שיוולדו כאן הרבה מיליונרים מקומיים.
בהנחה שהעובדים יחזיקו ב-15% מהחברה, ולא ב-20%, מדובר באחזקות בהיקף 450 מיליון דולר. אם מתוך אותם 15% מחצית הסכום הולכת לשלושת המייסדים ובכירים מאוד, לעובדים נותרו אחזקות של 225 מיליון דולר (7.5%). בהנחה נוספת שהעובדים ישלמו על מימוש האופציות לפי שווי החברה בגיוס האחרון (לרוב העובדים מקבלים אופציות לפי שווי גיוס; פרטי; בגיוס האחרון הוא עמד על 600 מיליון דולר - 7.5% מהאופציות ימומשו בתמורה ל-45 מיליון דולר). 280 עובדים הולכים להיות מורווחים 180 מיליון דולר (שווי של 225 מיליון בניכוי מחיר מימוש של 45 מיליון דולר - המספרים הם הערכות יחסית שמרניות). וואוו - יהיו כאלו שיהיה להם בנטו 0.5 מיליון דולר, ויהיו כאלה שיהיה להם 1 מיליון דולר. יהיו גם עשירים יותר. הממוצע, תחת ההנחות המפורטות הוא 640 אלף דולר - כ-2 מיליון שקל! וזה לא התרחיש האופטימי של כילף שכאמור סבור שהחברה גם תגיע לשווי של 10 מיליארד דולר.
"יש לנו פער ביחס לתעשייה ונמשיך לשמור עליו". מייסדי אינוויז (מימין): אורן בוסקילה, עומר כילף, אורן רוזנצוויג
אינוויז תהפוך ציבורית ככל הנראה ברבעון הראשון של 2021, בסמוך להשקה ברבעון השלישי של הדור החדש של הלידארים שלה, שלפי כליף הביצועים שלו טובים יותר והוא זול יותר בעד 70% מהמוצר הקודם. "בווליום מכירות מאד גבוה המחיר יורד מתחת לרף ה-500 דולר", אומר כילף, "יש כמה שחקנים בתעשייה הזאת ואנחנו עובדים מול ארבע ספקיות Tier1 שמוכרות ליצרניות הרכבים - Harman, Aptiv, Hirain ומאגנה".
ספר עוד על הטכנולוגיה של הלידאר שלכם.
"אנחנו מפתחים סנסור שנותן וידאו בתלת מימד ברזולוציה מאד גבוהה ובקצב סטרימינג מאד גבוה לטווח של 250 מטר. זה בעצם נותן הבנה מרחבית טובה לרכב. להבדיל מתמונות דו מימדיות, מצלמת תלת-מימד מאפשרת לזהות איפה כל דבר נמצא, מה המרחק בין האובייקטים ומזהה גם אובייקטים קטנים שנמצאים על הכביש. מעבר לזה אנחנו מפתחים תוכנה שמעבדת את כל המידע התלת מימדי הזה והופכת אותו לאובייקטים".
בעצם אתם מייעדים בשלב הזה את המוצר למכוניות אוטונומיות בדרג 2+, שבו עדיין יש נהג מאחורי ההגה. למה לרכב שגם ככה לא אוטונומי באופן מלא נחוץ לידאר?
"גם היום שמים ברכבים האלה לידארים, שהם גדולים במיוחד, הרבה פחות טובים משלנו. גם בדרג 2+, למרות שפיזית יש מישהו מאחורי ההגה, הרכב הוא זה שנוהג והנהג שם רק כדי להשגיח. רכב הדרג 2+ הכי מתקדם בתחום הוא של
TESLA INC
+3.8%
TESLA INC
352.56
+3.8%
סגירה:0
פתיחה:341
גבוה:356.64
נמוך:337.7
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
, וגם שם יש תאונות. הסיבה לכך היא הפער הטכנולוגי, למשל המצלמה שמסתנוורת או לא רואה כשחשוך מדי. זה מצב לא הגיוני שמעמיד את הנהג במצב מסוכן. לבקש ממישהו שלא נוהג בעצמו להיות דרוך ב-100% זה לא טבעי ואי אפשר לעשות את זה במשך הרבה זמן.
"תאונה של טסלה עוברת מתחת לרדאר כי זה אלון מאסק, אבל בחברה אחרת המנכ״ל כבר היה מתפטר שלוש פעמים. ההסתברות שמצלמה של רכב אוטונומי תיכשל היא די גדולה, כשהמכירות יהיו גדולות זה יכול לקרות כל יום. מותג רכב לא יכול להרשות לעצמו שכל שבוע יתפרסם ביוטיוב סרטון של רכב בייצורו בתאונה קטלנית בה מעורבים אנשים. לכן החברות מעוניינות לשפר את הבטיחות גם בדרג 2+.
"מעבר לזה, הפער בין דרג 2+ לדרג 3 מצריך עבודה ארוכה מאד על התכנה של הרכב עד שאפשר לשחרר גרסה ולקחת עליה אחריות מלאה. זה תהליך שבו החברות בוחנות מאות רכבים רכבים בשטח ומנסות לאתר תרחישי קצה – זה עולה מאות מיליוני דולרים. הגישה שלנו אומרת להן 'תשלבו את הלידאר שלנו, שעכשיו הוא זול משמעותית, ברכבי דרג 2+ ודרך חכמת המונים תשתמשו בדאטה שתיאסף ברכבים כדי לשפר את התוכנה שלכם לקראת דרג 3".
ופה מגיע הקטע עם מובילאיי. מוקדם יותר השבוע הודיע המייסד והמנכ"ל אמנון שעשוע כי החברה תפתח בעצמה לידארים, ובכך תוזיל את המחיר לצרכן לעומת ההסכם הקיים שלה עם לומינאר (סימול: LAZR), מתחרה של אינוויז שהונפקה החודש, גם דרך SPAC. המנייה של לומינאר נפלה בכ-17% ביום ההודעה של שעשוע וכיום היא נסחרת בפחות מ-8 מיליארד דולר, אחריה שבשיא הגיעה ל-13.3 מיליארד דולר.
מובילאיי תשתמש בטכנולוגיה אחרת משל אינוויז ולומינאר בלידארים שלה – FMCW (Frequency modulated continuous wave), בה משתמשת גם המתחרה AEVA, שטוענת כי היא אמינה ובטוחה יותר, ולא מפריעה לסנסורים אחרים של הרכב האוטונומי. כילף לא מתרגש: "הרבה חברות מצהירות על מוצרים שב-2025 שיהיו הכי טובים והכי זולים. אחלה. החברה היחידה שיש לה חוזה יצור למוצר שקיים אצלה כבר ביד, עובד, ועם הביצועים הכי טובים בתעשייה היא אנחנו. הטענה על הפרעה לסנסורים אחרים היא קשקוש. אין לטכנולוגיה הזאת שום יתרון על שלנו, זו טכנולוגיה מאד לא בשלה, היא עדיין מאד יקרה ולמעשה היא מוגבלת מבחינת ביצועים, יש לה רזולוציה נמוכה מדי ביחס למה שהתעשייה צריכה".
ועדיין, אינטל תוכל למכור ללקוחות הקיימים של מובילאיי גם את הלידארים האלה. זה לא ינגוס לכם בנתח שוק?
"זה לא עובד ככה. חברות הרכב מקבלות החלטות כאלה על בסיס הרבה יותר טכני של היכולת לעמוד בביצועים ובמחיר. הן לא יגידו סתם 'יאללה, תוסיף לי גם לידאר'".
הערכתם שבסוף השנה יהיה לכם EBITDA שלילי של 65 מיליון דולר על הכנסות של 5 מיליון דולר. ב-2024 את כבר חוזים שתעברו לרווחיות תפעולית כשההכנסות יגיעו ל-220 מיליון דולר. מאיפה יגיע הכסף הזה?
"יש לנו יותר מ-200 פרויקטים, ולכל אחד צפי שונה. אנחנו מכניסים לכל פרויקט כזה מודל הסתברות זכייה לפי הנקודה שבה אנחנו נמצאים ומפה גזרנו את צפי ההכנסות. יש הרבה אלמנטים של אפסייד בתוך הדבר הזה, שמבוסס גם על ייצור המוני כבר בשנה הבאה".
ההכנסות של Velodyne שגם היא מייצרת לידארים מגיעים ל-100 מיליון דולר כבר השנה. מה ההבדל ביניכן?
"הם התחילו עשר שנים או יותר לפנינו. קו המוצרים שלהם מורכב מלידארים מכאניים שהם מוכרים לתעשייה. ההכנסות שלהם בשנים האחרונות בירידה, והם לא באמת במשחק של האוטומוטיב לרכב האוטונומי הפרטי. הם יותר בתחום של רובו-טקסי ורובוטים של משלוח ל'לאסט מייל'. כמו שאמרתי, אנחנו היחידים שיש להם מוצר ביד ושיתופי פעולה עם כמה שחקניות Tier1 ועם BMW. יש לאינוויז פער ביחס לשאר התעשייה ואנחנו מתכוונים להמשיך לשמור עליו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
22.לעומת פורסייט הקיקיונית ומצחיקה ..אינוויז חברה רציניתמ. גנאזך 19/12/2020 19:55הגב לתגובה זו4 1כמובן שזה מעמיד את פורסייט שקיימת בשוק 5 שנים ועשתה נסיונות על רכבים בארה"ב . גרמניה . סין . יפן . ונכשלה !!סגור
-
21.מכיר את החברה - כל הכבוד!!! (ל"ת)דניאל 19/12/2020 11:25הגב לתגובה זו2 1סגור
-
20.קצת שחצןיייי 19/12/2020 09:16הגב לתגובה זו9 6חשבתי שב81 מתנהלים קצת יותר בצניעותסגור
-
יש להם מוצרבן כנען 25/02/2021 10:05הגב לתגובה זו0 0זה נכון אבל ב 500 $ לרכב שהוא לא רכב יוקרה זה יקר מאוד החיישן שלהם הוא לא 360 מעלות ולא צריך אחד כזה יש כבר כמה מתחרות בשלות ובמידה וטסלה תציג יכלות נהיגה אוטונמיות ללא החישן. החברה אבודה. זה שהוא מציין חוכמת המונים הוא מתכוון למיידע DATA וזה עיקר הספור ביכולות אוטונומים של כלים אוטומניים לא החיישניםסגור
-
חחח - בצהל יש הרבה פלצנים (ל"ת)==================== 19/12/2020 22:40הגב לתגובה זו1 3סגור
- טען עוד
-
19.חברת בועהאלון ר 18/12/2020 19:12הגב לתגובה זו6 5מסוכן !!סגור
-
חחחחחח 23/02/2021 19:00הגב לתגובה זו0 1חחחחסגור
-
אתה יכול בבקשה להסביר מדוע ?רז 20/12/2020 09:25הגב לתגובה זו1 1אני לא מכיר את החברה ואת המוצרים שלה רק מהתקשורת הם מדווחים על לקוח ראשון BMW מדוע הם חברת בועה לדעתך ?סגור
-
18.לא קונה כי לא יעבודרק מזומן 18/12/2020 16:06הגב לתגובה זו3 2לא נראה רכב אוטונומי עוד הרבה זמן.הרבה.ילד שיורד על אופניים לכביש בהפתעה לא נוסה על ידי לידאר מ200 מטר.צריך מח.סגור
-
17.קצת עף על עצמו!אברהם 18/12/2020 16:06הגב לתגובה זו5 4אדון כילף הנכבד! אתה לא בדיוק פרופסור אמנון שעשוע, אז קצת ריספקט לא יזיק לך. מי שיש לו כבר עכשיו 50 מיליון התקנות קיימות ברכבים, זו מובילאיי! לא אף אחד אחר.סגור
-
16.הסנסור של פורסייט בעל פוטנציאל לא פחות טוב מזה של אינוזמשה ג. 18/12/2020 15:35הגב לתגובה זו4 5לעומת הלידר שעובד קרוב לתחום הנראה, הסנסור של פורסייט עובד באינפרא אדום. זה נותן לו עבירות אטמוספירית טובה יותר בתנאי קיצון. תלת ממד יכול להתקבל בשתי הטכנולוגיות. פשוט היחסי ציבור והקשרים של אינווויז טובים יותר.סגור
-
פורססיט זו הונאה של המשקיעים בה (ל"ת)לא נכון אתה טועה 25/02/2021 10:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.כול ההנפקות עשו בועה בבורסה ועוד בועה גדולה (ל"ת)vbbnh 18/12/2020 15:11הגב לתגובה זו2 0סגור
-
14.מוצר עובד - אך מהנדסים מטומטמים==================== 18/12/2020 15:11הגב לתגובה זו5 1לקח לי 5 דקות להבין שהתיכנון שלהם דפוק. זה מה שקורה שמהנדסים עובדים בלי שכל בקוד קוד אבל מה זה משנה תמיד יהיה מטומטמים שיקנוסגור
-
שתף אותנומתעניין בתחום 23/02/2021 19:03הגב לתגובה זו0 0בוא שתף אותנו בתובנות שהספקת ב5 דק' , יש אנשים שזה יכול לעזור להםסגור
-
זה לא חכמה מהנדסים תמיד מטומטמיםשמואל ג. 19/12/2020 19:41הגב לתגובה זו1 1אתה בטח פיזיקאי? תמיד הפיזיקאים אומרים שהמהנדסים דפוקים. גם אני. על מה כבר עלית? נשמע מעניין.סגור
-
13.כול ההנפקות הביאו את הדולר לשפל של 15 שנים (ל"ת)vbbnh 18/12/2020 15:11הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.מה יש להם להגיד על הדווח הבא -צחי 18/12/2020 15:08הגב לתגובה זו3 2We are investigating possible breaches of fiduciary duty and other violations of law by the board of directors of Collective Growth Corporation (“CGRO” or the “Company”) (NASDAQ: CGRO) in connection with the Company’s proposed merger with Innoviz Technologies Ltd. (“Innoviz”), a global developer of high-performance, solid-state LiDAR sensors and perception software for autonomous vehicles. Under the terms of the merger agreement, CGRO will acquire Innoviz through a reverse merger that will result in Innoviz becoming a public company traded on the NASDAQ under the ticker symbol “INVZ.” The estimated post-transaction equity value of the combined company is approximately $1.4 billion. https://weisslawllp.com/cgro/סגור
-
11.מח ועין של נמלה טובים יותרמנפחים תרחישים 18/12/2020 14:57הגב לתגובה זו3 1לחולמי האוטונומיות עוד חזון ארוך למועדסגור
-
10.והכל בהנחה שהחגיגה בבורסה תמשיך ולא יהיה קריסה (ל"ת)משקיע 18/12/2020 13:20הגב לתגובה זו2 0סגור
-
9.למה לא לעשות הנפקה רגילה ?שי 18/12/2020 13:01הגב לתגובה זו6 1רק כדי לחסוך כמה גרושים על הכנת תשקיף ? נשמע תמוה.סגור
-
8.רחלה אנשים עוד לפני חברה יגיעו גם ל10 מיליארד (ל"ת)שבתאי 18/12/2020 12:27הגב לתגובה זו0 1סגור
-
7.הומרים הכול טוב המשק במיתון חזק אני עצמאי אני רואה את ז (ל"ת)הננמי 18/12/2020 11:14הגב לתגובה זו1 1סגור
-
6.כולם רואים בועה בבורסה מנצלים את זה עושים הנפקות על הצי (ל"ת)הננמי 18/12/2020 11:13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.שם השלד הוא cgroאפי 18/12/2020 11:00הגב לתגובה זו3 0מאז שנכנסתי לפני שבוע ירד ב 15%...סגור
-
4.כל הכבוד!מיקי 18/12/2020 10:57הגב לתגובה זו1 1תענוג לקרואסגור
-
3.אים אפשר לפרסם עים איזה spac מוזגו?שגיא 18/12/2020 10:33הגב לתגובה זו1 0כתבתם שעלה ב30% כך שזה כבר עיסקה כיימת למה לא לכתוב איזה spac למי שרוצה לבדוק השקעה ?סגור
-
2.כל הכבודכל הכבוד 18/12/2020 10:02הגב לתגובה זו1 1כל הכבוד לחברהסגור
-
1.אין סימבול כזה ביהו spac !! (ל"ת)שגיא 18/12/2020 09:49הגב לתגובה זו0 4סגור
-
אתה אמיתי? אולי שוק הון לא בשבילך (ל"ת)מנדי 21/12/2020 15:03הגב לתגובה זו3 0סגור