אושרה תוכנית העבודה של החברה לפיתוח ירושלים בסך 2.2 מיליארד שקל
דירקטוריון חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, אישר את תוכנית העבודה של מוריה לשנת 2021. מדובר בתוכנית, הכוללת ביצוע פרויקטי תחבורה, פיתוח ותשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור שיבוצעו במהלך השנה הקרובה, בהשקעה כספית חסרת תקדים של כ-2.2 מיליארד שקל. ההשקעה השנתית הגדולה ביותר בתחומים אלו בעיר ירושלים בעשורים האחרונים.תוכנית העבודה של שנת 2020 עמדה על כ-1.8 מיליארד שקל.
חברת מוריה, הינה חברה עירונית של ירושלים ומשמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה. מוריה, מופקדת בין היתר, על ניהול וביצוע של מיזמי תחבורה, פיתוח ותשתיות גדולים, פיתוח אורבני והקמתם של מבני חינוך ומבני ציבור ברחבי העיר.
אבני דרך מרכזיים בתוכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2021:
ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה: סיום הארכת הקו האדום - במהלך 2021 צפויות להסתיים עבודות התשתית - אינפרא 1 של הארכת הקו האדום (הקו הקיים) עם השלמתם של שני המקטעים האחרונים - בחלק הדרומי עד למגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין-כרם ובחלק הצפוני עד לשכונת נווה יעקב. אורכו הסופי של הקו האדום הינו כ-22 ק"מ.הקמת הקו הירוק - כל המקטעים של הקו הירוק, קו הרכבת השני בירושלים, נמצאים בשלבי ביצוע וחלקם אף הסתיימו. הקו הירוק, באורך של כ-19 ק"מ, יתחיל בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים ויסתיים בשכונת גילה. בנוסף הקו יכלול שלוחות נוספות לשכונת גבעת שאול ולשכונת מלחה.
פרוייקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית: ברבעון השני של 2021 תחל מוריה בביצוע עבודות הכרייה של 4 מנהרות באורך כולל של 4.5 ק"מ ובעומק מקסימלי של כ-40 מטר, מתחת לשלושה צמתים ראשיים - צומת הגבעה הצרפתית , צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. מדובר בפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בשנים האחרונות בצפון ירושלים שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באיזור.
פרוייקט מחלף סחרוב: במהלך 2021 יושלם במלואו פרוייקט מחלף סחרוב החדש, שייפתח לתנועה בתצורתו הסופית.
פרוייקט הכניסה לעיר – שדרות שז"ר (חניון ופורטלים): במהלך 2021 צפויות להסתיים בשדרות שז"ר עבודות השלד של קומות החניון התת-קרקעי בן 5 קומות המכיל כ-1,300 מקומות חניה. בנוסף, במסגרת הפרויקט מבוצעת הפרדה מפלסית לתחבורה ציבורית ולכלי רכב פרטיים ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל.
פרויקט הכפלת כביש המנהרות (60): הפרוייקט כולל כרייה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הקמת גשר וכן הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון ונתיב תחבורה ציבורית מתחלף.
פרויקט הכביש האמריקאי: מדובר בפרוייקט התשתיות הגדול ביותר המבוצע במזרח ירושלים מאז איחוד העיר, הכולל הקמת כביש אורכי מרכזי המחבר בין השכונות במזרח העיר מצפון לדרום ומדרום לצפון. הפרוייקט הינו באורך של כ-10 ק"מ.
הקמת נתיבי תחבורה ציבוריים: הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ומסלולי תחבורה ציבורית בצירי תנועה ראשיים בעיר. בין הפרוייקטים המרכזיים: נת"צ שדרות בגין (דרום) ונת"צ מהכניסה לעיר דרך רחוב ירמיהו ושמגר-שפע חיים ועד להר חוצבים.
מסוף וחניון האוטובוסים 4/9: פרוייקט להקמת מסוף אוטובוסים בצפון ירושלים במחלף גולדה מאיר. הפרוייקט כולל את הקמת מסוף נוסעים וחניון אוטובוסים לקווים עירונים ובן-עירוניים. חניון האוטובוסים ישתרע על פני כ-20 דונם ויכלול כ- 215 מקומות חנייה לאוטובוסים.
הקמת מבני חינוך ומבנים ציבוריים: הקמת 17 מבני חינוך חדשים במזרח ובמערב העיר, הכוללים 122 כיתות לימוד חדשות של בתי-ספר ו-7 גני ילדים אשר חלקם יימסרו לקראת חודש ספטמבר 2021, לפתיחת שנת הלימודים הבאה. כמו-כן במסגרת תכנית העבודה לשנת 2021, נכללים פרוייקטים שונים של הקמת מבני ציבור בעיר.
פיתוח אורבני: ביצוע פרוייקטי פיתוח בשכונות החדשות כדוגמת מורדות ארנונה (פיתוח השטחים הציבוריים, תשתיות, מערכת הכבישים וכדומה), הקמת גני משחקים חדשים, פארקים וגינות ציבוריות כדוגמת שדרוג גן סאקר, מגרשי ספורט, הקמת מערך שבילי אופניים ושבילי הליכה, שדרוג רחובות ועוד.
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "כחלק מיישום מדיניות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, חברת מוריה תמשיך לאורך שנת 2021 את מהפכת פיתוח התשתיות והתחבורה בירושלים עם היקפי ביצוע משמעותיים, בהשקעה כוללת של כ-2.2 מיליארד שקל. אנו רואים בכך זכות גדולה לצד שליחות אמיתית להיות חלק מהותי בעיצוב עתידה של העיר ירושלים וביצירת תשתיות תחבורתיות ואורבניות מתקדמות ורחבות היקף ובהקמת מבני חינוך וציבור חדשים ברחבי ירושלים, אשר ישרתו את תושבי העיר והבאים בשעריה לאורך שנים ארוכות".
ראש עיריית ירושלים ויו"ר דירקטוריון מוריה, משה ליאון: תכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2021 תמשיך את מהפכת הבנייה והתשתיות שעוברת העיר ותצעיד אותה כמה צעדים קדימה. נמשיך לבנות את ירושלים ולקדם אותה במהירות קדימה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.המשך הזנחת ירושלים העתיקהמשה כרמל 23/12/2020 09:37הגב לתגובה זו1 0שום מרכיב למען הרובע היהודי בירושלים העתיקה !! ולפוליטיקאים יאמר - "חשיבות ירושלים העתיקה" בגרונם, אפס מעש בידם !!! פשוט מזעזע. המשך הזנחה רבת שנים. הכותל המערבי הינו החשוב ביותר והמבוקר יותר מכל בירושלים ובישראל. אך בכל תכנית הרכבת הקלה בעבר, בהווה או בעתיד - לא מתוכנן קו מיוחד אליו. פשוט מזעזע.סגור
-
1.המשך הזנחת ירושלים העתיקהמשה כרמל 23/12/2020 09:33הגב לתגובה זו1 0שום מרכיב למען הרובע היהודי בירושלים העתיקה !! ולפוליטיקאים יאמר - "חשיבות ירושלים העתיקה" בגרונם, אפס מעש בידם !!! פשוט מזעזע. המשך הזנחה רבת שנים. הכותל המערבי הינו החשוב ביותר והמבוקר יותר מכל בירושלים ובישראל. אך בכל תכנית הרכבת הקלה בעבר, בהווה או בעתיד - לא מתוכנן קו מיוחד אליו. פשוט מזעזע.סגור